عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

چند نکته خواندنی درمورد زادگاه رئیس‌جمهور منتخب


شهرستان سرخه زادگاه حجت‌الاسلام دکتر روحانی در 15 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سمنان قرار دارد. سرخه با جمعیتی حدود 20 هزار نفر تا چهار ماه پیش تنها یک بخش بود که دولت دهم آن را به شهرستان ارتقا داد.
شهرستان سرخه در 70 کیلومتری شرق آرادان زادگاه رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد قرار دارد. اتفاقا آرادان هم تنها یک بخش بود و به لطف دولت دکتر احمدی‌نژاد به شهرستان ارتقاء یافت، ارتقا یافتن این دو منطقه و نیز مهدیشهر موجی از استقلال‌خواهی و مطالبه ارتقا به شهرستان در بخش‌ها و دهستان‌های سمنان ایجاد کرده که آخرین آنها موضوع ارتقای بخش شهمیرزاد به شهرستان بود که برای دولت و استاندار دردسر ساز شد و به دلیل مشکلات امنیتی مسکوت مانده
است.
سرخه‌ای‌ها که حالا ریاست‌جمهوری را از آرادان - شهر همجوار خود - تحویل گرفته‌اند از مومن‌ترین و وفادارترین مردم کشورمان نسبت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، مساجد فراوان این شهر همواره حتی به هنگام نماز صبح مملو از نمازگزاران است.
ساکنان این شهر نسبت به رعایت حقوق یکدیگر بسیار حساس هستند مردمی آرام، صبور و سختکوش ... نرخ مشارکت مردم این شهر به دلیل اطاعت محض از ولی‌فقیه در همه انتخابات‌ها بالای 90 درصد بوده و به گفته آقای مجد مدیرکل سیاسی وانتخابات استانداری استان سمنان در انتخابات اخیر بیش از 115 درصد مشارکت کرده‌اند، یعنی دوازده هزار و 366 نفر از شهروندان سرخه‌ای در انتخابات شرکت کرده که از این تعداد هشت هزار و 639 نفر به حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رای داده‌اند.
و جالب اینکه شهروندان سرخه‌ای با اینکه یکی از همشهریان خودشان در این دوره نامزد ریاست‌جمهوری بود اما فارغ از تعصبات همشهری‌گری، سه هزار و 229 نفر از آنان کاندیداهای اصولگرا را ترجیح دادند و البته 331 نفر نیز به آقایان محسن رضایی و غرضی رای داده بودند.
اما جالب‌ترین نکته این است که نماینده و خبرنگار کیهان و همشهری رئیس‌جمهور منتخب در سرخه به جرم مبارزه علیه رژیم ستمشاهی دوران محکومیت خود را همراه با آقای حسین شریعتمداری در زندان گذرانده است.
آقای خلیل نجار می‌گوید: سرخه‌ای‌ها همواره یار امام و رهبری بوده و سرخه پایگاه مستحکم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به خوشحالی برخی اصلاح‌طلبان و الصاق حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی به خودشان گفت: این الصاق وصله ناجور است و آنها دارند ایام خوش‌خیالی را سپری می‌کنند و اگر این‌گونه نگویند که می‌ترکند!
نجار می‌گوید: چند صباح دیگر خواهند فهمید که آقای روحانی هرگز از اصول امام و انقلاب و رهبری کوتاه نخواهد آمد.
گفتنی است در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری سه نفر از استان سمنان یعنی آقایان حسن سبحانی، مصطفی کواکبیان و آقای حسن روحانی کاندیداهای ریاست قوه مجریه بودند که شورای محترم نگهبان تنها صلاحیت حجت‌الاسلام حسن روحانی را احراز کرد و با این وصف حالا سمنان دیگر به استان رئیس‌جمهور پرور مشهور شده است. 


سمنان - محمدرضا عادلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد