عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

مردم نشان دادند به نظام اسلامی و ساز و کار انتخابات اعتماد دارند

جوانی در گفت‌وگو با فارس:

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم ما نشان دادند به نظام اسلامی وفادار بوده و به ساز و کار انتخابات اعتماد دارند.

خبرگزاری فارس: مردم نشان دادند به نظام اسلامی و ساز و کار انتخابات اعتماد دارند

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به پذیرش نتیجه انتخابات از سوی اصولگرایان با توجه به اینکه فرد منتخب با حدود 250 هزار رای بیشتر انتخاب شد، گفت: بین تفکر اصولگرایی و غیراصولگرایی تفاوت‌‌های زیادی از جمله پایبندی به قانون وجود دارد.

وی افزود: اگر در انتخابات 24 خرداد بلافاصله بعد از اعلام نتایج و خبر پیروزی آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب، رقبا نتیجه را پذیرفتند به دلیل تفکر اصولگرایی است و فرقی نمی‌کند که تفاوت آرا به چه شکل باشد، فردی که بالای 50 درصد آرا را کسب کند چه یک رای باشد و چه میلیون‌ها رای، رئیس‌جمهور منتخب است.

جوانی ادامه داد: اصولگرایان به ساز و کار نظام اعتماد دارند و نتیجه آن را پذیرفتند و به فرد پیروز تبریک گفتند، اما در سال 88 شاهد رفتار دیگری بودیم و اصلاح‌طلبان به قانون تمکین نکردند و به جای اینکه اعتراضشان را از طریق قانون پیگیری کنند اقدام به اردوکشی خیابانی کردند که هم نظام را به چالش بکشند و هم انتخابات را باطل کنند اما نظام اسلامی از جمهوریت و آرای مردم صیانت کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور بیش از 72 درصدی مردم در انتخابات اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات بالاتر از حد متوسط جهانی بود، مردم ما با حضورشان در صحنه نشان دادند که به نظام اسلامی وفادارند و به ساز و کار انتخابات اعتماد دارند.

جوانی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات نمایش اقتدار ملی بود، گفت: این تجلی حضور مردم ایران در صحنه انتخابات نشانگر یکپارچگی و وحدت ملی بود و برای دنیا پیامی داشت و آن اینکه نظام اسلامی از پشتوانه‌های مردمی بالایی برخوردار است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دولتی که از پشتوانه‌‌های مردمی بالا برخوردار باشد، می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی بهتر از حقوق ملت دفاع کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: اگرچه اصولگراها در این انتخابت رای نیاوردند اما معنایش این نیست که جریان مقابل یعنی اصلاح‌طلبان پیروز شدند، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نبودند.

جوانی افزود: شعارهایی که آقای روحانی در ایام انتخابات اعلام کرد بیانگر این بود که هیچگونه تعلقی به جریان اصلاح‌طلب ندارد، بلکه یک اعتدالگرا، میانه‌رو و قانونگرا است و اعلام کرده که از ظرفیت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل استفاده خواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آقای روحانی تاکید کرده که دولت فراجناحی تشکیل می‌دهد و به نظر می‌رسد کمتر به ویژگی جناحی و جریانی افراد توجه کند و با استفاده از افراد شایسته در پیشبرد کشور موثر باشد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور منتخب در خصوص بحث هسته‌ای گفت: همانطور که آقای روحانی گفته است اساسا دوران تعلیق گذشته و شرایط الان متفاوت از ده سال قبل است.

جوانی ادامه داد: ملت ایران خود را در گروه ملت‌هایی می‌بیند که دارای چرخه سوخت و دانش هسته‌ای هستند و دنیا نیز ما را به عنوان یک کشور هسته‌ای می‌شناسد و مسیری که در این ده سال طی کرده‌ایم بازگشت‌ناپذیر است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: هرگز نمی‌توان جمهوری اسلامی را به دوران قبل از هسته‌ای شدن برگرداند و آقای روحانی نیز حتما از این موضوع دفاع و بر روی آن پافشاری می‌کند. این تحریم‌های ظالمانه است که باید برداشته شود. شفاف‌سازی و گفت‌وگو با تعلیق همراه نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد