عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عواقب مصرف سیگار

مصرف هر نخ سیگار نیم لیتر دود تولید می کند و ۸۵ بیماری خطرناک برای انسان به همراه دارد.


«محمد اسماعیل افشار» عضو هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات با بیان این مطلب، افزود: مصرف سیگار نه تنها برای فرد مصرف کننده که برای تمام افرادی که اطراف وی هستند، خطرناک است و سلامت آنان را تهدید می کند.

عضو هیئت امنای جمعیت مبارزه با دخانیات کشور بیان کرد: امروز از هر ۱۰فرد مبتلا به سرطان ریه ۹ نفر بر اثر مصرف سیگار به این بیماری مبتلا شده اند.

وی افزود: این واقعیت که مصرف سیگار دروازه اعتیاد به دیگر مواد مخدر است باید زنگ هشداری برای همه مردم و مسئولان کشور باشد.

افشار اظهار کرد: مبارزه با مصرف دخانیات نباید محدود باشد و قلیان نیز باید در فهرست مواد بسیار خطرناک قرار گیرد زیرا مصرف یک بار آن با ۲۰ نخ سیگار برابری می کند ضمن این که لوله قلیان به دلیل آلودگی، ناقل بیماری های مختلف است.

حدود چهار درصد افراد بین ۱۳ تا ۱۹ سال سیگاری هستند

حدود چهار درصد افراد بین ۱۳ تا ۱۹ سال کشور سیگاری هستند که از این تعداد شش درصد را پسران و یک درصد را دختران تشکیل می دهند.

«غلامرضا حیدری» رئیس مرکز تحقیقات، پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم در این باره گفت : تعداد دختران سیگاری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش نوجوانان سیگاری یک روند جهانی است و در تمام کشورهای دنیا، سن شروع مصرف سیگار به ۱۳سال کاهش یافته است که ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

حیدری گفت: روند شیوع مصرف سیگار ابتدا از مردان آغاز می شود و سپس به زنان سرایت می کند. رئیس مرکز تحقیقات، پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کمتر از ۱۲درصد افراد بالای ۱۵سال کشور نیز سیگاری هستند که کمتر از ۳۵درصد این تعداد را مردان و کمتر از ۳ درصد را زنان تشکیل می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد