عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

برگزاری مراسم عقد دختر مسلمان شده بلاروسی در امامزاده احمد(ع)


اصفهان-خبرنگار کیهان:
دختر مسیحی بلاروسی پس از تشرف به دین مبین اسلام، به عقد جوان مسلمان مورد علاقه خود درآمد و خطبه عقد آنان در بارگاه ملکوتی امامزاده احمد(ع) اصفهان جاری شد.
همزمان با آیین ویژه‌ای که در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) برپا بود این زوج جوان تحت تاثیر آیین عبادی مردم متدین اصفهان قرار گرفتند و از هیات امناء آستان درخواست کردند تا زمینه عقد آنان در جوار بارگاه این امامزاده واجب‌‌التعظیم فراهم شود.
محمد-ص داماد ایرانی که مسلمان و بزرگ شده در کشور بلژیک است با دختر بلاروسی به نام «کترینا» که یک محقق ادیان‌شناسی است آشنا شده و به وی پیشنهاد ازدواج به شرط مسلمان شدن داد.
کترینا از این پیشنهاد به شرط سفرش به ایران و آشنا شدن با محیط زادگاه داماد (اصفهان) استقبال کرد تا نسبت به خانواده محمد و رفتار مردم مسلمان ایران درک بیشتری پیدا کند.
این زوج جوان در آخرین ساعات اقامت خود به اصفهان پس از بازدید از مجموعه آثار تاریخی میدان امام در مسیر بازگشت از این مجموعه با آیین عبادی مردم مومن در شب‌های ماه رجب در صحن مطهر امامزاده احمد(ع) مواجه شدند که در این هنگام «کترینا» که گرایش به اسلام را برای خود انتخاب کرده بود از محمد همسر خود خواست تا شرایط ازدواج با وی را در این بارگاه فراهم سازد.
این پیشنهاد مورد موافقت هیات امناء امامزاده قرار گرفت و خطبه عقد آنان با حضور تنی چند از آشنایان داماد و مردم نمازگزار در جوار بارگاه امامزاده انجام شد.
کترینا با انتخاب نام «مریم» با مهریه یک جلد کلام‌ا... مجید، مهرالسنه حضرت زهرا(س)، 14 شاخه گل رز و یک سفر حج عمره به عقد دائمی محمد درآمد و صیغه ازدواج آنان نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین اکبریان امام جماعت جاری شد.
از نکات قابل توجه این مراسم، همکاری مردم مومن و نمازگزار آستان امامزاده احمد(ع) بود که براساس آیین ازدواج زوج‌های جوان قند بر سر عروس و داماد سائیدند و به هنگام خواندن خطبه عروسی این زوج جوان چشم از سوره نور برنمی‌داشتند. همچنین پس از اعلام سه بار مهریه، عروس که تنها کلمه فارسی بله را یاد گرفته بود به وکیل خود اجازه داد در این هنگام حاضرین با شور و شعف فراوان به عروس هدیه ازدواج دادند.
مریم «کترینا» که برایش این مسئله تازگی داشت از محمد سوال کرد ما فقیر نیستیم چرا مردم به ما پول می‌دهند و داماد نیز به همسرش گفت که این هدیه مسلمانان به ازدواج توست و مریم که اشک شوق در چشمانش برق می‌زد با زبان خود گفت اسلام دین انسانیت و محبت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد