عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

هاشمی 30 سال بعد چگونه از سازمان منافقین و بهائیت نام می‌برد؟


صادق زیباکلام می‌گوید هاشمی دوست دارد رد صلاحیت شود.
وی در مصاحبه با تسنیم اظهار داشت: هاشمی از خدای دو جهان و از ته دل دوست دارد که شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کند، چرا که او به وظیفه‌اش عمل کرده و در مقطعی که نظام و انقلاب نیاز داشته، پا جلو گذاشته و به میدان آمده است و شاید بدشان هم نیاید که چنین موردی پیش آید.
او در عین حال در مصاحبه با «مسیح-ع» همکار خارج‌نشین نشریات زنجیره‌ای گفته است: فکر نمی‌کنم شورای نگهبان صلاحیت آقای هاشمی را رد کند البته اگر ایشان رد صلاحیت شوند معنایش این نیست که با حکم حکومتی خواهد آمد.
حامی دیرینه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سؤال که این پیروزی هاشمی توهم مجازی و روشنفکری نیست می‌گوید به هر حال هاشمی رای منفی را همچنان دارد یعنی کم نیستند کسانی که اصلا از او خوششان نمی‌آید.
وی در پاسخ این سؤال که مردم عادی که خیلی سیاسی نیستند تکیه کلام‌شان این است که آقای هاشمی [...] است، بچه‌هایش، پول بالا کشیدند. به اینها چه جوابی شما می‌دهید؟ می‌گوید: پاسخی که من به شما می‌توانم بدهم این است که چنین ادبیات و چنین نگاه و چنین احساسی در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی وجود دارد و این همان رای منفی است که گفتم در مورد هاشمی وجود دارد. منتها این حس سال 84 خیلی‌خیلی قوی بود.
زیباکلام در ادامه با این پرسش مواجه شد که «خیلی‌ها فکر می‌کنند شخصیت فائزه هاشمی مستقل از پدرش است به این دلیل که وقتی زندان بود مطلبی نوشت که به بهائیان، احترام گذاشته بود و یا مجاهدین خلق را منافق خطاب قرار نداده بود. آیا خود آقای هاشمی اصلا چنین نظری دارد که حالا زندانی شدن فرزندش به عنوان امتیاز برای ایشان محسوب شود؟»
زیباکلام در پاسخ اظهار داشت: اگر یک سی یا چهل سال دیگر هم خداوند به هاشمی رفسنجانی عمر بدهد مطمئن باشید که ایشان هم 40 سال بعد نه می‌گوید بهائیان خائن هستند و نه به مجاهدین می‌گوید منافق، ایشان هم مثل من و شما و مثل دخترش فائزه به جای منافقین می‌گوید مجاهدین و به بهایی‌ها هم خواهد گفت بهایی‌ها. منتها یادمان باشد که انتظارات ایده‌آل نداشته باشیم. این را من بارها و بارها در دوران دوم خرداد به آقای عبدی به آقای بهنود به آقای گنجی و به خیلی‌ها می‌گفتم که هاشمی رفسنجانی واتسلاو هاول نیست، نلسون ماندلا نیست ولی هادی غفاری هم نیست، شیخ صادق خلخالی هم نیست و سعی نکنیم او را در این جایگاه هل دهیم.
وی درباره این سؤال که «اسم هاشمی، به عنوان تروریست در پرونده میکونوس ثبت شده آیا او اساسا می‌تواند به خارج سفر کند؟» گفت که قطعا این چیزی که می‌گویید مطرح است اما او سعی می‌کند بهبود در روابط ایجاد کند و بتواند به اروپا برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد