عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

حاشیه های مراسم «حماسه حضور» اهواز

 روزنامه کیهان به انتشار حاشیه های از مراسم «حماسه حضور» اهواز پرداخت و نوشت:

علی رغم همزمانی مراسم با وقت اذان مغرب هیچ خبری از پخش نوای ملکوتی اذان نبود که در پی اعتراض مکتوب یکی از حضار با این مضمون که کارهای شما ما را یاد زمان شاه می اندازد مجبور به پخش اذان شدند.


¤ در حالی که هیچ پیش بینی برای محل اقامه نماز نشده بود اما کوچکترین جزئیات درون سالن تدارک دیده شده بود، جزئیاتی مانند حضور افراد پیش بینی شده با لباس های محلی و نصب پرچم ایران کنار هر صندلی و موسیقی های مختلف و برنامه ها و کلیپ های رنگارنگ و...


¤ در هنگام تقدیر رئیس جمهور از تعدادی از نخبگان، جانبازان و خانواده های شهدای استان خوزستان، که مشایی هم در کنار رئیس جمهور حضور داشت، یکی از حاضران که به نظر می رسید از قبل برای این کار مشخص شده است خطاب به احمدی نژاد گفت: اجازه بدهید آقای مشایی هم در این مراسم صحبت کنند تا ما جوانان با عقاید و نظرات ایشان آشنا بشویم.


¤ اما در این هنگام تعدادی از خواهران بسیجی حاضر در جلسه به حضور مشایی در این مراسم اعتراض کردند.


¤ پس از اهدا نشان افتخار به جانبازان و خانواده شهدا نوبت به تقدیر از نخبگان رسید و بلافاصله گروه سرود ناشنوایان به بالای سن آمدند و آقایان احمدی نژاد، مشایی، زریبافان، الهام و خانم سلطان خواه در میان گروه سرود ایستادند و در یک حرکت قابل تأمل شروع به تکان دادن پرچم ایران کردند.


¤ پس از آن رئیس جمهور برای ایراد سخنرانی به پشت تریبون رفت و با اشاره به درخواست یکی از حاضران برای سخنرانی مشایی، گفت: دوست عزیزی فرمودند که آقای مشایی صحبت کنند. اجازه بدهید ایشان در وقت دیگری سخن بگویند.


¤ در این هنگام صدای اعتراض بلند شد که مگر اینجا میتینگ انتخاباتی است و ما اجازه نمی دهیم ایشان سخنرانی کند.


¤ در این لحظه مشایی پشت تریبون آمد و گفت: یکی از خواهران نسبت به سخنرانی بنده اعتراض داشتند به همین خاطر من درخواست می کنم تشریف بیاورند و صحبت کنند تا ما سخنان ایشان را بشنویم.


¤ افرادی که به حضور مشایی معترض بودند گفتند: ما در این مراسم برای شنیدن صحبت های رئیس جمهور حضور پیدا کرده ایم نه صحبت های شما.


¤ واکنش انقلابی خواهران به ترفندها و شگردهای نخ نما شده رئیس جمهور و مشایی باعث ناراحتی و عصبانیت مشایی و نقش بستن خنده ای تلخ بر چهره احمدی نژاد شد.


¤ جوان دیگری گفت: صاحب این مجلس خانواده شهدا هستند و کسی نمی تواند بدون اجازه از آنها صحبت کند.

¤ مشایی نیز در پاسخ اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که مردمش فهیم هستند و معیار فهم آنها جهانی است. حرف زدن خوب است و من موافق این هستم که مخالفان دولت و من حرف بزنیم، چرا که وقتی حرف زده می شود حقایق روشن خواهد شد.


¤ فضای سنگین و ملتهب جلسه باعث شد مشایی با سرافکندگی از روی سن پایین بیاید و در ادامه احمدی نژاد به چند جمله کوتاه بسنده کرد و گفت: ما نتوانستیم از نظرات مشایی بهره مند شویم، امیدواریم فرصتی فراهم شود تا صحبت های ایشان را بشنویم.


¤ مجریان مراسم زمانی که فضا را برای ادامه جلسه مناسب ندیدند، سالن را ترک و بلافاصله چراغ ها را خاموش کردند تا ماجرا سریعتر فیصله داده شود.


¤ نکته قابل تأمل اینکه تعداد زیادی از حاضرین در جلسه از نیروهای ادارات مختلف بودند که این مسئله توان موضع گیری را از آنها می گرفت و تعداد نخبگان انگشت شمار بود.


¤ در همین حین دو جوان که لباس محلی عشایر عرب و بختیاری خوزستان را به تن داشتند در کنار احمدی نژاد و مشایی ایستادند و عکاسان نیز از فرصت استفاده کرده و به شکار این صحنه ها پرداختند.


¤ تعداد زیادی از حضار که قلباً از موضع گیری جسورانه خواهران در ممانعت از سخنرانی مشایی خشنود بودند مراتب رضایت و خوشحالی خود را به آنان اعلام کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد