عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

خاموشی یک ساعته برج میلاد برای سومین سال متوالی در روز ساعت زمین

 


بخش خبر : همزمان با خاموشی مهمترین نمادهای شهری درسراسر جهان در تاریخ 3 فروردین ماه سال 1392، ایران نیز برای سومین بار متوالی با خاموش کردن برج میلاد از تهران، ساختمان تاریخی مرکزی شهرداری رشت، ارومیه، و ساختمان شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری اصفهان به مدت یک ساعت به این طرح می‌پیوندند.
مهندس محمد هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه طرح ساعت زمین"Earth Hour" از سال 2007 میلادی برای اولین بار در کشور استرالیا اجرا شد، افزود: طی این طرح، مسئولین، چراغ نقاط شاخص شهری (مانند برج ایفل در پاریس و خانه اپرای سیدنی) و ساختمان‌های اداری شهر و مردم، چراغ خانه‌های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی خاموش می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان از این برنامه و تبدیل آن در سال بعد به یک طرح جهانی اظهار کرد: مراسم ساعت زمین در کشور ایران در روز سوم فروردین ماه سال 1392 همزمان با سراسر دنیا با خاموش کردن برج میلاد و المانهای مهم برخی از کلاشهر‌ها رأس ساعت 20:30 الی 21:30 برگزار می‌شود.
حیدرزاده گفت: در مراسم ساعت زمین سال 2012، 6950 شهر بزرگ و کوچک از 152 کشور در سراسر جهان چراغ‌های خود را به مدت 1 ساعت 20:30 الی 21:30 به وقت محلی خاموش کردند و این مراسم در ایران در تاریخ دوازدهم فروردین ماه همزمان با سراسر دنیا با خاموشی برج میلاد، برج آزادی، و سی و سه پل از اصفهان به مدت یک ساعت برگزار شد.
لازم به ذکر است شهردار‌یهای اصفهان، رشت، ارومیه، کرج نیز علاوه بر خاموش کردن المانهای مهم شهری برنامه‌های ویژه‌ای را جهت برگزاری مراسم ساعت زمین تدارک دیده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد