عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

واکنش مراجع تقلید به مسائل حاشیه ای دولت و انتقاد از گرانی ها

مراجع عظام تقلید نسبت به برخی از مسایل حاشیه ای دولت پیرامون کم توجهی به احکام اسلامی و همچنین روند رو به رشد گرانی ها به شدت انتقاد کردند.
در همین رابطه آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با تعدادی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در واکنش به حوادث پیش آمده در چند روز گذشته گفت: چرا باید در مقابل این همه خلاف شرع سکوت کرد؟ آیا هنوز هم جای توجیه باقی مانده است؟
وی افزود: مگر می شود کسی بگوید که من منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستم و یا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل این همه فساد و بی بند و باری ساکت باشد؟
آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کرد: وظیفه همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام این است که از اعمال خلاف شرع که اخیراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر کنند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نباید وضعیت طوری شود که معروف، منکر و منکر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی که عمداً احترام احکام اسلام را از بین می برند و فسق و فجور را در مملکت ترویج می کنند، در پیشگاه خداوند متعال و ارواح طیبه شهیدان مسئول هستند.
وی گفت: مگر می شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آیا موسیقی ها، رقص ها و بی بند و باری هایی که در این جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدس اسلام نیست؟
آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: خدا شاهد است من غصه دار و ناراحت هستم. احکام اسلام را مسخره کرده و هتک حرمت می کنند، این همه مخارج و هزینه های زیاد و ولخرجی از بیت المال جواب دارد.وی افزود: در مملکتی که این همه بیکار و فقیر وجود دارد و بسیاری از مردم در تأمین معاش اولیه خود مشکل دارند و گرانی و تورم بیداد می کند، چرا باید باز هم این همه اسراف باشد؟ ما از مجلس و قوه قضائیه توقع داریم که به وظیفه شرعی خود عمل کرده و جلوی این فسادها را بگیرند.
همچنین آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود اظهار کرد: این روزها مسائل دردناکی واقع می شود که انسان نمی داند در برابر آن چه باید بکند، اگر سکوت کند درست نیست و اگر سخن بگوید مشخص نیست که چگونه تفسیر می شود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید بگذاریم حجاب منکر و بی حجابی معروف شود خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به آنجا نرسیم باید علما، فضلا، دردمندان و شخصیت ها زمانی که منکر را ببینند آن را بگویند و تذکر دهند.وی تصریح کرد: حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان تشییع جنازه رئیس جمهور ونزوئلا واقع شد در مجموع شرم آور بود؛ اگر سخن نگوییم کم کم منکر معروف شده و این مسئله تبدیل به سنت می شود.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: اخیراً جشنی در تهران به نام جشن استقبال از نوروز تشکیل داده اند و این جشن ساعت ها طول کشید و از تمام اقوام آمدند و بساط موسیقی های مختلف محلی و غیرمحلی را به راه انداختند و رقصیدند و کوبیدند و حتی دختران را وادار به رقص کردند، اگر در برابر اینها چیزی نگوییم منکر معروف می شود.این مرجع تقلید با بیان اینکه آیا با این بساط به استقبال نوروز می روند؟ گفت: اگر درباره این مسائل سخن نگوییم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم، از آقایان دیگر خواهش می کنم در برابر منکرات سکوت نکنند، علمای قم، تهران و شهرهای دیگر نگذارند منکر معروف و عادی شود.
از سوی دیگر آیت الله نوری همدانی با اشاره به فرا رسیدن عید و مشکلات اقتصادی کشور گفت: زندگی مردم با فرهنگ، سیاست و اقتصاد توأم بوده و مسئله گرانی بر زندگی مردم تأثیر گذاشته است.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همیشه باید مسئولان به فکر ارزانی و فراوانی نعمت باشند و نباید عرضه برخی کالاهای ارزان قیمت فقط به شب عید محدود شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد