عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

حمله مسلمانان کردستان عراق به مشروب فروشی ها در اربیل

هزاران نفر از مردم منطقه کردستان عراق در اعتراض به انتشار یک مقاله ضداسلامی، تظاهرات کردند.
به گزارش پرس تی وی، در پی انتشار مطلبی ضداسلامی در نشریه «چیریا» که در شهر اربیل چاپ می شود، هزاران نفر از مردم کرد و گروه های اسلامی منطقه مقابل پارلمان حکومت خودمختار کردستان عراق در این شهر تظاهرات کردند. این تظاهرات با مداخله پلیس ناآرام شد و مردم با پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی، تلاش کردند دیوارهای بتنی اطراف ساختمان پارلمان را ویران کنند. شماری از تظاهرکنندگان خشمگین نیز به مغازه های مشروب فروشی در اطراف پارلمان حمله کردند.
فشارهای مردمی مقامات محلی را وادار کرد ماهنامه چیریا را تعطیل و سردبیر آن را بازداشت کنند.
تظاهرکنندگان از دولت محلی کردستان عراق خواستند با افزودن بندی به قانون اساسی محلی، از انتشار چنین گزارش هایی در رسانه ها جلوگیری کنند.
طارق الهاشمی
در پی انتشار اخباری مبنی بر تحت تعقیب قرار گرفتن «طارق الهاشمی» معاون رئیس جمهوری عراق از طرف پلیس بین الملل (اینترپل)، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد الهاشمی را به دولت عراق تحویل نمی دهد. «رجب طیب اردوغان» گفت: الهاشمی برای مداوا در ترکیه به سر می برد و هر وقت که خودش بخواهد به عراق برمی گردد. الهاشمی متهم است که در عملیات تروریستی عراق دست داشته است و به همین خاطر دادگاه عالی این کشور وی را تحت تعقیب قضایی قرار داده است.
خبرهای دیگر حاکی است که الهاشمی برای بازگشت به عراق شرط گذاشته است؛ وی گفته در صورتی که عادلانه محاکمه و سلامتی اش نیز تضمین شود، به کشور بازمی گردد. خبر دیگر از عراق اینکه، بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز بغداد، سه نفر شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد