عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

در قدرت که بودند نتوانستند چه رسد به حالا

 (خبر ویژه)
رسانه های دولتی آمریکا و انگلیس با وجود استقبال از اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره لزوم تلاش مقابل واشنگتن، اذعان کردند این نظر هیچ جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی ندارد.
بخش فارس VOA وBBC هرچند از این اظهارات ذوق زده شده بودند و چندین گزارش و تحلیل را به این موضوع اختصاص دادند اما معتقدند چنین نظری خریداری ندارد.
صدای آمریکا در این باره از قول مرتضی کاظمیان از اعضای فراری گروهک ملی - مذهبی گفت: کاملا مشخص است که اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی موضع شخصی است. آیا آقای هاشمی رفسنجانی از همان جایگاهی برخوردار است که چند سال پیش برخوردار بود؟ پاسخ منفی است یعنی ایشان فقط در جایگاه یک ناظر سیاسی حضور دارد.
وی اضافه کرد: مشخص است که سیاست گذاری های اصلی در کشور به ویژه در حوزه مسایل بین المللی در راس ساختار قدرت جمهوری اسلامی با هدایت رهبر جمهوری اسلامی است و موضع آقای هاشمی رفسنجانی حداکثر نگاه بخشی از نیروهایی است که زمانی در قدرت حضور داشتند.
کاظمیان گفت: زمانی که ایشان رئیس جمهور بود موازنه قوا در جمهوری اسلامی به ترتیبی بود که در نهایت این خواستن های ایشان برای مذاکره منتهی به نتوانستن شد و طبیعتا در حال حاضر کاملا وضع آرایش نیروهای سیاسی در ایران متفاوت شده و ایشان هرچه بیشتر به حاشیه رفته یعنی رئیس مجلس خبرگان رهبری هم نیست. حتی دیگر جریان هایی مثل اصلاح طلبان و جبهه مشارکت و حزب کارگزاران و سازمان مجاهدین انقلاب هیچکدام از اینها دیگر ورودی به حوزه حکومتی ندارد و طبیعتا ابرازهایی در اختیار آقای هاشمی رفسنجانی نیست و در واقع همه طراحی ها و راهبردها به راس هرم قدرت در جمهوری اسلامی منتهی می شود.
تحلیلگر بی بی سی نیز در همین زمینه گفت: اظهارات هاشمی رفسنجانی در تقابل با سیاست رسمی جمهوری اسلامی است.
وی اضافه کرد: به رغم برخی فراز و فرودها حتی اگر کسانی هم به شکلی از نوعی مذاکره یا آمادگی برای مذاکرات بدون شرط از موضع برابر صحبت کرده بودند اما به هر حال سیاست رسمی جمهوری اسلامی نبوده است به ویژه آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در چند سال گذشته مواضع بسیار قاطعی در قبال هر حرکتی که بخواهد به مذاکره و احیانا رابطه با آمریکا بینجامد اتخاذ کرده و عملا جلوی هر نوع حرکتی از این دست را گرفته است.
یکی از نویسندگان شبکه بالاترین هم درباره مانور گسترده محافل ضدانقلاب درباره این اظهارات نوشت که: ممنون که به ما دلداری می دهید اما مسئله رابطه با آمریکا بیشتر به یک نوستالژی شبیه است و حتی آن موقع هم که اینها سر کار بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند چه رسد به حالا که کاری از دستشان برنمی آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد