عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

بی بی سی عامل انگلیس است مهاجرانی را نمی دانم!

هاشمی رفسنجانی سیاست های بی بی سی را استعماری توصیف کرده اما درباره حضور امثال مهاجرانی در این رسانه دولتی انگلیس گفته است من نمی دانم چه دلیلی برای خودشان دارند.
هاشمی در مصاحبه چندی پیش با مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته است: ما توقع نداریم بی بی سی بیاید سیاست کشور خودش را فراموش کند. سیاست آن کشور را در هر برنامه ای می بینید، حتی سیاست استعماری اش را.
مصاحبه کننده از آقای هاشمی می پرسد «فرض کنید آقای مهاجرانی به عنوان کسی که سالها معاون شما بوده، وقتی شما ایشان را در بی بی سی فارسی می بینید، چه احساسی به شما دست می دهد؟» هاشمی در پاسخ گفته است: مایل نیستم هیچ وقت از آن رسانه استفاده کنم. آنها خودشان می دانند و من نمی دانم چه دلیلی برای خودشان دارند. حرف خودم را هم نمی خواهم به آنها تحمیل کنم(!)
به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از این گفت وگو، با بیان اینکه «روزهای کاری ام خیلی شلوغ و پر حجم نیست، مقداری اجبار شد و مقداری خودم خواستم»، درباره شروع برنامه های روزانه اش می گوید: به غیر از 6-5 ساعتی که می خوابم یا لحظاتی که سر ناهار یا نماز هستم، بقیه ساعات را کار می کنم. صبح ها برای نماز صبح بلند می شوم، اول نمازم را با مراسمی که دارد، می خوانم و بعد سراغ «گزارش های شب» می روم. معمولا گزارشهای شب خیلی زیاد هستند، به خاطر اینکه ]گزارش[ روز غرب است و خبرهای اساسی هم از آنجا می آید. گزارشهای خودمان خیلی کم حجم است. می بینم در دنیا چه خبر است. بله. بعد رادیوهای خارجی را- هر کدام که خبر بیشتری دارد- می گیرم و بخشهای خبری آن را گوش می کنم.
یادآور می شود مهاجرانی معاون حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری در دوره هاشمی بود و در دوره خاتمی به وزارت ارشاد رسید اما پس از فرار از کشور - به خاطر کلاهبرداری از همسر سوم و شکایت وی- در لندن اقامت گزید و تبدیل به ریپورتر جزء بی بی سی شد. وی به هنگام معاونت ریاست جمهوری، خواستار تغییر قانون اساسی برای ادامه ریاست هاشمی در نوبت سوم شده بود. مهاجرانی به تازگی و به صورت پنهانی در نشست الجنادریه به دعوت دولت سعودی شرکت کرد اما لو رفتن تصاویر این سفر، برای مهاجرانی دردسرساز شد. منتقدان می گویند پذیرفتن دعوت رژیمی که آشکارا مردم بحرین و یمن را قتل عام می کند، حامی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و غزه بوده و مرتجع ترین و خودکامه ترین رژیم منطقه به شمار می رود، چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد