عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

دستگاه دیپلماسی ایران از وزارت‌خارجه افغانستان فشل‌تر است؟

اعتراض جمعی از دانشجویان به تعلل وزارت‌خارجه در برخورد با دیپلمات آذربایجانی

وزارت امور خارجه‌ی ایران علی‌رغم گذشت حدود دو هفته از اظهارنظر موهن نفر دوم سفارت آذربایجان در تهران کماکان اقدام مؤثری در این زمینه نکرده و در شرایطی که طرف آذربایجانی اقدامات خصمانه‌ی خود علیه کشورمان را در ماه‌های گذشته به اوج رسانده است، دستگاه دیپلماسی ایران همچنان در بی‌عملی به‌سر می‌برد.

به گزارش رجانیوز، دو هفته پیش ابراهیم غفاراف رایزن و نفر دوم سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در نشستی در دانشگاه تهران ضمن تأیید برگزاری رژه‌ی همجنس‌بازان در مسابقات یوروویژن باکو، از آن به‌عنوان شاهدی برای اثبات وجود آزادی فردی و رعایت حقوق بشر و همچنین عاملی در جهت پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی کشورش نام برد. وی همچنین افزود: برگزاری کارناوال "گی"ها نیز سبب خواهد شد که سیل همجنس‌بازان به این جمهوری سرازیر شده و بخشی از صدها میلیون دلار پولی که خرج مراسم یوروویژن شده است جبران شود.

طرح این اظهارات از سوی نفر دوم سفارت آذربایجان در تهران در حالی‌ست که دولت این کشور به‌طور قابل توجهی رویکردهای اسلام‌ستیزانه‌ی خود را افزایش داده و اسلام‌گرایان را با احکام حبس‌های دراز مدت مجازات می‌کند. دولت آذربایجان همچنین به پادوی منطقه‌ای سرویس‌های جاسوسی سیا و به‌ویژه موساد در منطقه نیز تبدیل شده و کلید اجرای بسیاری از عملیات‌های جاسوسی علیه ایران در منطقه از مبدآ باکو می‌خورد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه بر اساس گزارشی که سایت روسی‌زبان نیوزرو newsru روز گذشته منتشر کرد "ابراهیم غفاراف در سال 2008 میلادی به عنوان رئیس نمایندگی جمهوری آذربایجان در افغانستان مشغول به کار بوده است. وی با توجه به حضور نیروهای آذری در کنار نیروهای ناتو در افغانستان، ارتباطات زیادی نیز با نیروهای امریکایی حاضر در این کشور داشته است و این دیپلمات آذری در برخی محافل دیپلماتیک کشورهای غربی حاضر در افغانستان، متهم به داشتن روابط همجنس‌گرایانه با رابط نظامی آمریکا با دفتر نمایندگی باکو بود؛ اما این شایعه زمانی منجر به پایان ناگهانی مأموریت دیپلماتیک وی در افغانستان شد که یکی از کارمندان وزارت امور خارجه‌ افغانستان شکواییه‌ای را به وزارت امور خارجه افغانستان بابت تعرض غفاراف به پسر 14 ساله‌اش تقدیم کرد.

این اقدام غیراخلاقی غفاراف در افغانستان، که در نتیجه‌ی پیگیری‌های وزارت خارجه افغانستان، تهدیدی جدی در جهت ایجاد تنش‌ در روابط دو کشور افغانستان و جمهوری آذربایجان محسوب می‌شد، سبب شد که وزارت خارجه جمهوری آذربایجان جهت جلوگیری از یک رسوایی بزرگ به سرعت بر مأموریت غفاراف در افغانستان پایان داده و با توجه به تسلط وی بر زبان فارسی او به عنوان رایزن به تهران اعزام کند."

در عین حال، بی‌تفاوتی وزارت امور خارجه کشورمان در قبال اظهارات سخیف غفاراف در دانشگاه تهران علاوه بر اینکه یادآور بی‌تفاوتی‌های این دستگاه در قبال سایر اقدام‌های غیرقانونی و خلاف واقع سفارت‌خانه‌های خارجی در تهران مانند برگزاری پارتی‌های شبانه است، این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا دستگاه دیپلماسی ایران از وزارت‌خارجه افغانستان نیز که با این دیپلمات فاسد برخورد کرده بود، کمتر است؟

در این زمینه، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای به تعلل وزارت‌خارجه اعتراض کردند. در این بیانیه آمده است:

«در خجسته روزهای سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم ایران که با سالگرد سقوط فرعون مصر، حسنی مبارک و با فراگیر شدن عطر خوش بیداری اسلامی از شمال افریقا تا خاورمیانه تقارن یافته است، کماکان شاهد شیطنت‌های دشمنان قسم خورده‌ی اسلام و انسانیت در جهت ویرانی دستاوردهای ارزشمند مسلمانان جهان در سالیان اخیر هستیم.

در حالی‌که نهال احیای قدرت اسلام در جهان که به دست توانمند امام کبیر امت(ره) غرص گشته بود با زعامت پیشوای مسلمین جهان و سلاله‌ی پاک نبی(ص)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به بار نشسته است، مردم انقلابی ایران هر روز خبرهایی ناگوار از وضعیت شیعیان و مسلمانان کشور همسایه جمهوری آذربایجان می‌شنوند. تخریب مساجد، تصویب و اجرای قانون ممنوعیت حجاب، بازداشت و حبس‌های طولانی مدت معترضان به قانون منع حجاب، برخورد وحشیانه با عزاداران حسینی، تخریب منازل شیعیان و منع توزیع رساله‌های مراجع عظام و کتب ادعیه اسلامی در جمهوری آذربایجان، به امور عادی و روزمره بدل گشته است، جای تأسف و تأثر فراوان است که دولت باکو با هزینه‌های هنگفت از پول بیت‌المال مسلمین اقدام به تدارک برگزاری فستیوال بدنام موسیقی کرده است که در جهان فاسد غرب نیز به هیچ روی خوش‌نام نبوده و به دلیل انتساب آن به همجنس‌گرایان، بسیاری از کشورها از برگزاری آن در خاک خود اجتناب می‌ورزند.

دولتی که 20 درصد خاک آن در اشغال است، در عوض تهییج اراده‌ و غیرت مذهبی و میهنی مردم خود برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی، جشنواره‌ی موسیقی بدنام برگزار کرده و بدان افتخار می‌کند.

وای بر ما بسیجیان که در جوار کشور اسلامی‌مان ایران، دولتی بر سر کار است که با هزینه از پول بیت‌المال شیعیان، جام جهانی همجنس‌بازها برگزار می‌کند و همزمان مؤمنان متدین را به جرم غیرت و حمیت دینی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم می‌کند.

شاید اگر ما دانشجویان بسیجی از اقدامات موذیانه‌ی دولت فاسد باکو غفلت نمی‌ورزیدیم، شاهد بازگرداندن نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه باکو، جسارت به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان، تعطیل کردن دفتر نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در باکو، همکاری بی‌شرمانه حکام باکو با سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی در توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران و جنایاتی نظیر ترور شهید شهریاری و احمدی روشن و… نمی‌بودیم.

در ادامه‌ی رسوایی‌ها و اقدامات بی‌شرمانه‌ی حکام فاسد و اسلام‌ستیز جمهوری آذربایجان، روز گذشته خبری در خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر شد، حاکی از جسارت و توهین آشکار یک دیپلمات آذربایجانی به احکام و حدود الهی در حضور مقامات رسمی وزارت خارجه و دانشگاه تهران.

در حالی‌که گفته‌های بی‌شرمانه و موهن نفر دوم سفارت جمهوری آذربایجان در تهران جای هیچ شک و شبهه در اخراج سریع وی از کشور باقی نگذاشته است، اما شوربختانه شواهد، نشان‌گر تعلل و سردرگمی دستگاه سیاست خارجی کشور در واکنش به‌هنگام در برابر این سخنان موهن است.

از قرار معلوم، الگوی رفتاری وزارت خارجه در برابر برخی دیگر از اقدامات موهن دیپلمات‎های خارجی در تهران، نظیر بی‌تفاوتی در برابر برگزاری پارتی‌های شبانه و غیراخلاقی برخی از سفارت‌خانه‌های خارجی، در این مورد نیز تکرار خواهد شد.

اما ما دانشجویان بسیجی اعلام می‌داریم که در برابر گفته‌های ابراهیم غفاراف در هتک حکم آشکار و صریح الهی در قبال اعمال شنیع همجنس‌گرایانه، آن‌هم در تهران، ام‌القرای جهان اسلام، هیچ‌گونه سکوت و اهمال و اغماض را برنخواهیم تافت و تا اخراج این فرد مهدورالدم از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران، که جای جای آن آغشته به خون پاک شهدای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) است، از پای نخواهیم نشست. باشد که با اخراج ابراهیم غفاراف پیام آشکار آحاد مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هم‎دردی و حمایت ایشان از برادران و خواهران مظلوم آذربایجانی، به حکام مفسد و اسلام‌ستیز باکو برسد. باشد که تا دیر نشده از راه شیطان بازگردند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد