عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عیادت سردار نقدی از همرزم 86 ساله مرحوم حاج بخشی

بسمه تعالی 
حاج علی کشوری: با حاج بخشی رجزهای حماسی را برای رزمندگان می‌خواندیم

خبرگزاری فارس: حاج علی کشوری از رزمندگان قدیمی دفاع مقدس گفت: حاج بخشی آقا بود و زحمت کش. مایه روحیه همه رزمندگان بود. با هم برای رزمندگان شعر می خواندیم.

خبرگزاری فارس: حاج علی کشوری: با حاج بخشی رجزهای حماسی را برای رزمندگان می‌خواندیم

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار سردار نقدی با حاج علی کشوری، که از قدیمی ترین توپچی های دفاع مقدس است و در بستر بیماری به سر می برد، نکاتی خواندنی به همراه داشت که در نوع خود جالب توجه است.

جانباز 86 ساله دفاع مقدس که از همرزمان قدیمی مرحوم حاج بخشی است، هنگامی که توسط سردار نقدی از درگذشت دوست قدیمی اش مطلع شد با ناراحتی گفت: حاج بخشی آقا بود و زحمت کش. مایه روحیه همه رزمندگان بود. با هم برای رزمندگان شعر می خواندیم. مرتب رجز میخواند. اولین بار حاج بخشی را در مرز عراق دیدم. خدا رحمتش کند.

این بسیجی 86 ساله که مدتهاست در بستر بیماری به سر می برد پس از مطلع شدن از حضور هیئتی از بسیج در منزل خود؛ شور و نشاطی عجیب پیدا کرد؛ به گونه‌ای که موجب تعجب خانواده‌اش شد.

حاج علی در شرایطی که گوشه‌ای از لباس خاکی سردار نقدی را در دست داشت خطاب به وی گفت: آقای نقدی قدر این لباس بسیجی را بدان که از هر لباسی با ارزش تر است. همیشه لباست را خود بشور چرا که لباس بسیجی خیلی ارزش دارد!

همرزم مرحوم حاج بخشی با بیانی شیرین ادامه داد: بسیج نور است، ای به قربان بسیج! بسیجی‌ها قدر خودتان و لباسی که به تن دارید را بدانید.

این جانباز دفاع مقدس که از ذوق و قریحه بالایی در سرودن شعر نیز برخوردار است و در طول این دیدار بارها سروده‌های خود را قرائت کرد، به رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر وقت بخواهید من آماده‌ام. از شعر گفتن گرفته تا شلیک توپ!

دختر آقای کشوری می‌گوید که او سواد نوشتن ندارد و سروده هایش را ضبط و سپس پیاده می کنند. بسیاری از اشعار حاج علی نیز توسط آقایان آهنگران و کویتی پوربرای رزمندگان خوانده شده و بسیاری از نوحه های معروف دفاع مقدس برگرفته از اشعار ایشان است.

آقای کشوری که به دلیل شلیک 1165 گلوله توپ به سمت دشمنان بعثی، بخش عمده‌ای از شنوایی خود را از دست داده است، خاطره‌ای نیز برای جمع تعریف کرد: 1165 گلوله به سمت بعثی ها پرتاب کردم و گوش هایم که کر شده اند مدال افتخار من‌اند. در منطقه "چم امام حسن (ع)" قصر شیرین، آیه "وما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی" را خواندم و گلوله مستقیم خورد به توپ بعثی ها و چند نفرشان به درک واصل شد که برای تقدیر ما را بردند مشهد مقدس اما من بچه ها را در هتل جا گذاشتم و برگشتم جبهه.

خانواده آقای کشوری می گویند که حاج علی به روضه خواندن خیلی علاقه دارد. آقای کشوری هم تایید می‌کند و می‌گوید: چشم راستم نذر علی اصغر (ع) است و انقدر روضه یتیمان امام حسین (ع) را می خوانم تا کور شوم.

در پایان این دیدار 2 ساعته لوح تقدیری از طرف سازمان بسیج مستضعفین به خانواده آقای کشوری اهدا شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد