عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

ساخت هواپیما توسط مبتکر مینابی در منزل

 بسمه تعالی 

دانشجوی جوان و مبتکر مینابی پس از ساخت یک هواپیمای تک نفره در منزل مسکونی خود در یکی از روستاهای این شهرستان، منتظر صدور مجوزهای لازم برای انجام پرواز آزمایشی این هواپیماست.
عباس روح الدینی جوان خلاق مینابی دیروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در میناب با اشاره به ساخت هواپیمای مذکور اظهار داشت: از زمان کودکی و نوجوانی به ساخت وسایل الکترونیکی، برقی و به ویژه هواپیما علاقه وافری داشتم.
وی که در حال حاضر 24 سال سن و دانشجوی ترم پنج کارشناسی عمران دانشگاه آزاد واحد قشم است، گفت: پس از 20 ماه کار بر روی این پروژه، سرانجام هواپیما آماده پرواز آزمایشی شده است.
روح الدینی افزود: با علاقه شدیدی که داشتم از سال 85 عضو مؤسسه هواپیماسازان آماتور ایران شده ام، این مؤسسه به افراد علاقمند در زمینه ساخت هواپیماهای فوق سبک یک نفره و دو نفره با دادن مشاوره کمک می کند.
این جوان مبتکر با بیان اینکه برای ساخت این هواپیما بالغ بر سه میلیون تومان از آورده شخصی هزینه کرده است، افزود: کاربرد این هواپیما تفریحی است و با کمی تغییر به دلیل قابلیت پرواز در ارتفاع پایین می توان از آن به عنوان هواپیمای سمپاش محدود و یا برای شناسایی در عملیات های نظامی هم استفاده کرد.
وی افزود: به عنوان یک جوان، از مسئولان انتظار دارم از مبتکران و کسانی که دارای ذوق و خلاقیت هستند، به ویژه جوانان حمایت مالی کنند چون که جوانان مبتکر و علاقه مند چنین پشتوانه ای ندارند.
روح الدینی گفت: به دلیل محدودیت و کمبود منابع اطلاعاتی در مورد ساختار هواپیما و نحوه ساخت آن مجبور بودم برای کسب اطلاعات مورد نیاز به تهران مسافرت کنم و از کلاس های آموزشی استفاده کنم.
وی که در حال حاضر در یکی از روستاهای حومه شهر میناب سکونت دارد، ادامه داد: اکنون این هواپیما آماده پرواز است و یک هفته است که برای تست آن و پرواز آزمایشی و استفاده از باند فرودگاه و کسب مجوز، طی نامه ای به فرمانداری درخواست خود را اعلام کردم.
روح الدینی یادآور شد: به دلیل این که باند مورد نظر در اختیار منطقه انتظامی میناب قرار دارد مقرر شد مراحل اخذ مجوز و هماهنگی های لازم توسط فرمانداری از فرماندهی انتظامی استان پیگیری شود و در حال حاضر منتظر جواب و نتیجه درخواست خود هستم.
وی در مورد مشخصات فنی هواپیمای ساخته شده نیز گفت: طول این هواپیما 10/4، عرض از دو سر بال 5/7و ارتفاع آن 55/1متر است.
این جوان مبتکر گفت: وزن خالی این هواپیما نیز 125، وزن به همراه سرنشین و سوخت (وزن نهایی برای پرواز) 230کیلوگرم، سرعت استال (واماندگی) 45کیلومتر در ساعت، سرعت کروز (سرعت مفید) 85کیلومتر در ساعت و سرعت نهایی 95 کیلومتر در ساعت است.
روح الدینی با بیان اینکه سوخت این پرنده بنزین سوپر است، افزود: توان موتور این هواپیما 25 کیلو وات، ملخ آن از نوع دو پره تمام کامپوزیت و سرعت دوران ملخ حداکثر 2 هزار و 500Rpm (گردش در دقیقه) است.
وی اظهار داشت: ظرفیت هواپیمای طراحی شده یک نفره و سیستم کنترل آن از نوع دستی و بدون هیدرولیک است.
این دانشجوی مینابی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در دوره های آموزشی شرکت کرده و از مشاوره های فراوان در خصوص طراحی هواپیما بهره برده است می تواند دانش و اطلاعات خود را به جوانان و کسانی که علاقمند به فعالیت در این مسیر هستند، منتقل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد