عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

انتقاد محافل داخلی از پیام تسلیت هاشمی و احمدی نژاد به ملک عبدال

پیام تسلیت رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به پادشاه عربستان سعودی به مناسبت درگذشت ولیعهد این کشور سؤالاتی را در اذهان افکار عمومی ایجاد کرده است.
دکتر احمدی نژاد و آقای هاشمی در حالی اقدام به نگارش این نامه کرده اند که نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در بیانیه ای رسمی خطاب به دبیرکل این سازمان از وی خواسته است شورای امنیت را در جریان آنچه که آن را «توطئه کثیف ترور سفیر عربستان» در آمریکا خوانده است قرار دهد.
این پیام دوستانه در شرایطی به طرف سعودی ارسال شده است که عاری از بدیهی ترین ویژگی های یک پیام است.
پایگاه اینترنتی مشرق درباره اشکالات این نامه نوشت:
نخست اینکه با ملک عبدالله و نیز آیه ای از سوره مبارکه بقره آغاز شده که بیشتر در پیام های مراجع شیعه کاربرد دارد و ذکر آن در مکاتبات رسمی بین دو مقام دولتی، نابجاست.
ثانیاً بکارگیری صفت برای یک مقام رسمی آن هم صفت دروغین «خادم الحرمین»، آن هم برای جایگاهی که امام خمینی(ره) در دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، از آن مقام با عنوان «خائن الحرمین الشریفین» نام برده اند، جای تعجب فراوان دارد و نمی توان به سادگی آن را نادیده گرفت.
حتی شیوه تحیت گفتن در یک نامه رسمی، معمولاً منحصر به «سلام علیکم» است و مشخص نیست احمدی نژاد چه ضرورتی برای چنین درود و تحیت گرم و کاملی احساس کرده که باید علاوه بر سلام علیک عادی، خواستار نزول رحمت و برکات الهی بر شاه مملکتی شود که خواهان قرار گرفتن کشورمان در موقعیتی جنگی است.
جنایات و فجایعی که «سلطان بن عبدالعزیز» در طول دوره زندگی ذلت بار خود رقم زده است، به سختی به شمارش درمی آید. کمک های متعدد به رژیم بعثی عراق در طول جنگ تحمیلی، کمک به سرکوب و کشتار شیعیان شرق عربستان، پشتیبانی از عملیات نسل کشی شیعیان شمال یمن، اعزام تجهیزات نظامی و کشتار مردم به پاخاسته و مظلوم بحرین و ده ها پرونده فاجعه بار دیگر، تنها گوشه ای از اقدامات ننگین این شاهزاده 86 ساله سعودی بوده است.
اقدامات وی در داخل عربستان و علیه مردم این کشور و نقض حقوق بشر، به حدی بوده است که پس از انتشار خبر مرگ وی، مردم و اندیشمندان عربستان، در محافل خود به ابراز شادمانی پرداخته و در شهر قطیف نیز به خیابان ها ریختند.
مشخص نیست علت همدردی محمود احمدی نژاد با ملت عربستان در مرگ این جلاد خون آشام، چه توجیهی دارد و آیا ضرورتی داشت که در یک پیام رسمی که مخاطب آن، شاه یک کشور است، ملتی را که جانش از مظالم آن حکومت به لب رسیده و در انتظار گوشه چشمی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان پناهگاه مظلومان و مستضعفان جهان است، وارد کرد؟
رئیس جمهور به عنوان نماینده ملتی که ام القرای جهان اسلام محسوب می شود و در شرایطی که بیداری بزرگ اسلامی و نه به زعم جریان انحرافی بیداری انسانی- به اوج خود رسیده و با الهام گرفتن از انقلاب شکوهمند اسلامی موجب سرنگونی دیکتاتورهای آمریکایی شده، می بایست از ملت های مظلوم مسلمان و مستضعف حمایت کند و صریحاً نسبت به «سرسلسله سرسپرده» غربی ها در منطقه یعنی ملک عبدا... سعودی اعلام انزجار کند، نه اینکه برای وی پیامی بفرستد و این خائن که دستش به خون شیعیان مظلوم بحرین آلوده است را «خادم الحرمین شریفین» خطاب کند. مگر نه اینکه رئیس جمهور به عنوان مجری قانون طبق اصل سوم قانون اساسی موظف شده است سیاست خارجی کشور را براساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان تنظیم کند.
سفر وزیر خارجه ایران به ریاض
در همین حال علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در مراسم تشییع جنازه امیر سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان و یک دیدار چند ساعته از عربستان سعودی دیروز، عازم ریاض شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد