عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

تناقض رفتاری کشور ترکیه در همزمانی اخراج سفیر اسرائیل و اجازه‌ی

 بسمه تعالی 


همکاری ترکیه برای استقرار رادارهای سپر دفاع موشکی که علاوه بر جمهوری اسلامی، کشور روسیه را نیز به واکنش بر می‌انگیزد، و داود اغلو با توجیه عضویت ترکیه در ناتو و لوازم همکاری با آن در عین توافق بر روی کارویژه‌های این سیستم، بخشی از تلاش کشور ترکیه برای جلب‌ نظر غرب و همچنین برخاسته از گرایش نهادینه‌ی غربگرایی در این کشور است که نگاه به غرب را از لوازم توسعه‌ی کشور ترکیه می‌داند.

اما اخراج سفیر کشور اشغالگر فلسطین برای پاسخگویی به گرایشات اسلامی و ضداسرائیلی مردم ترکیه و همچنین حفظ جایگاه در بین گروه‌های فلسطینی و کشورهای حامی مقاومت است که سران ترکیه آن را برای منافع منطقه‌ای کشور خود لازم می‌دانند. البته چنین رفتاری به تدریج عدم صداقت دولت ترکیه و استفاده‌ی ابزاری آنان از احساسات اسلامی مردم برای پیشبرد اهداف سیاسی را برملا می‌سازد.

تناقض آشکارتر دولت ترکیه حمایت از اعتراضات مورد حمایت آمریکا و اشغالگران قدس بر علیه دولت بشار اسد به بهانه حمایت از خواسته‌های مردم سوریه و در عین حال میزبانی چند روزه از پادشاه بحرین است که در ماه‌های اخیر وحشیانه‌ترین سرکوب علیه خیزش مردم در بحرین را دنبال کرده است. به نظر می‌رسد این مواضع متناقض حاکی از طمع سران کشور ترکیه برای تنظیم روابط و مناسبات فرصت‌طلبانه و تلاش برای تقویت موقعیت منطقه‌ای خویش به هر قیمت ممکن است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد