عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی روزنامه های سه شنبه 19 مهر 1390

 

وطن امروز

ایران تحریم‌ها را دور می‌زند


روزنامه صهیونیستی جروزالیم‌پست نوشت: «به‌رغم تحریم‌های اتحادیه اروپایی علیه ایران روابط تجاری آلمان با ایران در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است». به گزارش جام‌نیوز، روزنامه صهیونیستی جروزالیم‌پست روز گذشته با اشاره به افزایش روابط تجاری ایران و آلمان افزود: «با وجود تحریم‌ها علیه ایران، صادرات آلمان به ایران افزایش یافته است».به نوشته این روزنامه، صادرات آلمان به ایران از حدود 2/2 میلیارد یورو در نیمه نخست سال 2010 به 7/1 میلیارد یورو در نیمه نخست سال 2011 کاهش یافت اما واردات آلمان از ایران در این مدت از 382 به 453 میلیون یورو افزایش یافت. بر پایه این گزارش، حزب چپ ضداسرائیلی آلمان در ‌ماه سپتامبر نماینده‌ای به ایران فرستاد و خواستار مذاکرات درباره انرژی خورشیدی و لغو تحریم‌ کالاهایی با کاربرد دوگانه در تکنولوژی و زیرساخت‌های انرژی ایران شد. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپایی مهم‌ترین شریک تجاری ایران باقی مانده و ارزش کل مبادلات این اتحادیه با ایران در سال 2010 بیش از 25 میلیارد یورو گزارش شده است. تقریبا 90 درصد واردات اروپا از ایران، انرژی است که این کشور را به ششمین صادرکننده بزرگ انرژی به اروپا تبدیل کرده است.

عصبانیت آمریکا

فارس: آمریکا از لغو محدودیت سفر 3 مقام ارشد ایرانی ناراضی است و به این تصمیم واکنش شدید نشان داده است. پایگاه اطلاع‌رسانی جام‌نیوز نوشت: سایت صدای آمریکا به نقل از روزنامه «گاردین» نوشت: «اتحادیه اروپایی از اینکه محدودیت‌های مسافرتی را درباره 3 مقام ارشد ایرانی که‌ترفیع شغلی گرفته‌اند، لغو کرده با انتقاد روبه‌رو شده است». «علی‌اکبر صالحی» (وزیر امور خارجه)، «فریدون عباسی» (رئیس سازمان انرژی اتمی) و «رستم قاسمی» (وزیر نفت) که هر سه پیش‌تر مشمول محدودیت‌های سفر به کشور‌های اتحادیه اروپایی بودند، اکنون محدودیت‌های مسافرتی‌شان به کلی یا موقتا لغو شده است و در هفته‌های اخیر وسایل ارتباط جمعی در ایران گفته‌اند نام «قاسمی» از فهرست مشمول منع مسافرت‌ها حذف شده است اما سخنگوی خانم «اشتون» با رد این ادعا می‌گوید: «قاسمی فقط می‌تواند برای شرکت در جلسه اوپک سفر کند». «کاترین اشتون» (رئیس سیاست خار‌جی اتحادیه اروپایی) به امید توافق با ایران بر سر برنامه‌های اتمی‌اش خیلی زود علامت داد که منع سفر صالحی می‌تواند لغو شود. اتحادیه اروپایی در‌ ماه مه منع سفر وی را تعلیق کرد تا او بتواند به نقش خود به عنوان یک مبادله‌کننده عقاید و نظرات با کشورهای دیگر عمل کند. فعالان سیاسی و رسانه‌ای معتقدند اتحادیه اروپایی در تصمیمات اخیرش راجع به محدودیت‌های مسافرتی مربوط به ایران به قدر کافی شفاف نبوده است و می‌گویند در داخل اتحادیه اروپایی نیز درباره این تصمیم‌ها یکنواختی دیده نمی‌شود. گفته می‌شود آمریکا از لغو این محدودیت‌ها ناراضی است و به این تصمیم واکنش شدید نشان داده است.

توسط حراست دانشگاه تهران


دانشجویان دانشگاه تهران در حالی که شنبه‌شب قصد داشتند پرچم رژیم صهیونیستی را روی زمین در ورودی دانشکده حقوق و علوم سیاسی طراحی کنند از سوی مسؤولان دانشگاه منع شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران که از 2 ماه پیش قصد داشتند پرچم رژیم صهیونیستی را روی زمین در مقابل ورودی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طراحی کنند، شب یکشنبه با ممانعت از سوی حراست دانشگاه مواجه شده و از سوی نیروهای حراست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. براین اساس دانشجویان این دانشگاه از 2 ماه قبل در پی این اقدام بودند که برخی مسؤولان دانشگاه عنوان کردند برای این کار باید مجوز کسب شود اما به‌رغم پیگیری‌های دانشجویان از 2 ماه پیش برای اخذ مجوز ترسیم پرچم رژیم صهیونیستی تا ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید، صدور مجوز در این مدت به تاخیر افتاد. این گزارش می‌افزاید در نهایت دانشجویان دانشگاه تهران شنبه‌شب اقدام به طراحی پرچم کردند اما از سوی مسؤولان حراست دانشگاه منع شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


شیرزاد: تفکرات اصلاح‌طلبان


یک عضو حزب منحله مشارکت اعلام کرد تفکرات اصلاح‌طلبان به هاشمی نزدیک است. به گزارش فارس، یک‌ روز پس از اعلام نظر علی لاریجانی که گفته بود «یک زمانی دوم خردادی‌ها به «عالیجناب سرخ‌پوش» انتقاد می‌کردند اما امروز با او رفاقت پیدا کرده‌اند»، احمد شیرزاد از عناصر دوم‌خردادی تندرو در گفت‌وگویی با روزنامه شرق خاطرنشان کرد: «بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان در گذشته اختلافاتی را با آقای هاشمی داشتند اما به هر حال زمان گذشت و به مرور تفکرات آنها به هم نزدیک شد؛ همه نسبت به گذشته خود تغییر می‌کنند، برخی رشد می‌کنند و برخی هم عقب می‌روند». این عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت که سابقه تحصن در مجلس ششم و نطق علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را در کارنامه دارد در ادامه گفت: «نقش آقای هاشمی قطعا می‌تواند بیشتر از این مساله باشد اما متاسفانه امکانات از ایشان سلب شده است؛ در مجموع همین که گهگاه صحبتی می‌کنند و می‌خواهند در عرصه بمانند و فعال باشند جای تقدیر دارد».


جمهوری اسلامی


* امام جمعه ابرکوه از پخش مستند ساخته شده از حادثه‌ای اتفاقی که با جنون آنی یک فرد به واسطه مشاجره خانوادگی چند سال پیش در این شهرستان رخ داده بود انتقاد کرد. وی پخش این مستند از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی را اقدامی در ترویج منکر دانست و گفت: طبعاً در هر شهری جرمی صورت می‌گیرد، اگر بناست وجهه سلامت دینی و اخلاقی شهر به واسطه جرم یک نفر توسط شبکه سراسری مخدوش شود دیگر ما به چه امید باشیم؟ مردم شهرستان ابرکوه در ایمان، دیانت، علم و ادب و شعر و فضیلت و سازگاری و قناعت زبانزد خاص و عام می‌باشند.


* ناصر صفاریان که به جرم همکاری با تلویزیون بی‌بی سی در اواخر شهریور ماه بازداشت شده بود، پس از 23 روز بازداشت روز گذشته از زندان اوین آزاد شد. به گزارش مشرق، سازنده مستند "خواب خورشید" با تودیع وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شده است. براساس این گزارش، "محسن شهنازدار" یکی دیگر از مستندسازان بازداشتی همزمان با آزادی صفاریان از زندان آزاد شده است.


* انحطاط اخلاقی در غرب به اوج رسید. یک زن آمریکایی پس از چهار بار تجربه زندگی ناموفق با برگزاری مراسم ازدواج در میان دوستان و آشنایان خود، سگش را به عنوان همسری برگزید. به گزارش آتی نیوز به نقل از پایگاه خبری النسیج، یکی از سرشناسان منطقه نیز در این مراسم حضور داشت و به دو زوج گفت: برای هر یک از شما آرزوی خوشبختی می‌کنم! در شب عروسی، زن با لباس عروس و آرایش کامل و سگ با یک دست کت و شلوار حضور پیدا کردند. این زن درباره علت ازدواجش با یک سگ گفت: "این سگ از همسران سابق من باوفاتر است."


کیهان


روزی که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود؟!

محمد خاتمی به تناقض گویی درباره جمهوری اسلامی و قانون اساسی و دفاع از نظام ادامه می دهد.

به گزارش دفتر خاتمی، وی در ملاقات با «جمعی از جوانان اصلاح طلب کرمان» مدعی شد بخشی از نخبگان سرخورده و ناامید شده می پندارند راه حل مشکل از میان برخاستن نظام و جمهوری اسلامی است، امری که مورد قبول دلسوزان و انقلاب و کشور نیست.

وی همچنین گفته است: خیلی جالب است که امام از میان همه شکل های سنتی و غیرسنتی حکومت، «جمهوری اسلامی» را پیشنهاد کرد و جمهوری اسلامی یعنی اینکه مردم ارباب اند و حکومت ناشی از اراده مردم و پاسخگو در برابر آن است و آزادی اندیشه و بیان و انتقاد از حاکمان و حتی اعتراض نه تنها حق بلکه یک وظیفه است و اسلامی یعنی در این نظام مردمی ارزش های الهی نیز جایگاه مهم و محوری دارد. متأسفانه بعضی ارزش های الهی را در ظواهر صرف خلاصه می کنند و از محتوا غافل می مانند و در نتیجه روح دین در عرصه اجتماعی یعنی عدالت، اخلاق و احترام به کرامت انسان از جمله محتواهایی است که دین آن را می خواهد و به آن می خواند. طبعاً اسلامی پسوند «جمهوری اسلامی» است که با جمهوری و جمهوریت سازگار باشد و اگر پدیده اسلامی ناسازگار با جمهوری مطرح و میدان دار می شود و رای مردم بی ارزش و حداکثر زینتی به حساب می آید و... باید بدانیم که انحراف در انقلاب اسلامی مردم پدید آمده است و باید خواستار اصلاح آن بشویم.

وی درباره انتخابات مجلس گفت: بنده مطالبی و شرایطی را عرض کردم که حداقل شرایط یک انتخابات مطلوب است. طبعاً اگر باشد همه می توانند و باید در انتخابات شرکت داشته باشند. کسی نباید حق مسلم را برای رای و انتخاب محدود کند. صحبت بر سر این نیست که من با شما بیاییم به مجلس، صحبت از این است که شرایط حضور همه جریانها و گروه ها فراهم شود و تعیین کننده رای واقعی مردم باشد. به نظرم هر کس که در چارچوب قانون اساسی رفتار می کند و عملاً ملتزم به آن است حق شرکت در انتخابات را دارد و حتی اگر نظراً نسبت به قانون اساسی و بعضی اصول آن ایراد داشته باشد، آنچه مهم است التزام عملی به قانون است.

بازی خاتمی با الفاظ «جمهوری» و «اسلامی» و ادعای دلسوزی برای جمهوری اسلامی در حالی است که جریان آمریکایی- اسرائیلی فتنه و آشوب 88 علناً هم به جنگ جمهوریت (رای اکثریت) و هم اسلامیت نظام رفت و تحریک شدگان دست اندرکار فتنه حتی علناً روی شعار جمهوری اسلامی خط کشیدند اما با کمترین اعتراض خاتمی و تشکل متبوع وی (مجمع روحانیون) روبرو نشدند. بدتر اینکه فتنه گران پناه گرفته پشت نقاب اصلاح طلبی، مورد حمایت صریح گروهک های برانداز معارض جمهوری اسلامی قرار گرفتند اما با این وجود به دلایل کاملاً روشن حاضر نشدند با این گروهک های گوناگون کمترین مرزبندی داشته باشند. علت ماجرا را باید در امید و طمع کسانی چون خاتمی و موسوی به حمایت ضد انقلاب دانست حال آنکه همان محافل بعد از مدتی به ناسزاگویی علیه اصلاح طلبان و خاتمی روی آوردند. همان طیف اکنون نیز طیف خاتمی را به خاطر تقلا برای فرار از مجازات و امکان حضور در صحنه انتخابات به خیانت، فرصت طلبی و دم دمی مزاجی متهم می کنند.

بنابراین کمترین توقع از عناصر دورگه! و دو تابعیتی در جبهه اصلاحات آن است که ادعای التزام به قانون اساسی را، با اعلام توبه و پشیمانی نسبت به همکاری با جریان های برانداز ثابت کنند هرچند که بعد از این توبه، مسئولیت مجازات فتنه گران محفوظ است.

یادآور می شود سایت ضدانقلابی «کلمه» که از لندن آن لاین می شود، در خبری از دیدار «جمعی از زندانیان آزاده شده از بند 350 اوین» با خاتمی خبر داده و از جمله تصریح کرده که در بین ملاقات کنندگان، فردی که روز 25 بهمن بالای جرثقیل رفته بود، دیده می شود.


گفته می شود خاتمی این ملاقات را تحت فشار افراطیون و برای فرار از زیر بار این پرسش انجام می دهد که «اگر خاتمی از ماست چرا او را بازداشت نمی کنند.»


آروغ زن ها خفه شوند تا ما کمی فکر کنیم


شبکه صهیونیستی بالاترین پس از چند ماه- به اصطلاح- آسیب شناسی جنبش سبز، قاطی کرده و از همه محافل ضدانقلاب خواست مدتی خفه شوند تا بشود فکری به حال آن کرد.

این شبکه ضدانقلابی در تحلیلی که به سردرگمی محافل ضدانقلاب فعال در فتنه سبز می پردازد، نوشت: به خاطر سکوت مردگان که به جنبش سبز سایه افکنده، اکنون نان بسیاری از تحلیل گران اپوزیسیون نه از نوشتن تحلیل های کاربردی برای یافتن راه های نوین بلکه از مسیر «آسیب شناسی جنبش» درمی آید اما آیا اصلا می شود آسیب شناسی هم کرد؟ آسیب شناسی معنای خاصی دارد که متاسفانه هیچ کس توجهی به آن نمی کند. زمانی که شما ماشینی (دستگاهی) دارید که بسیاری از قطعات آن به تنهایی درست کار می کنند ولی می بینید که ماشین به عنوان یک سیستم کار نمی کند؛ یافتن بخش های معیوب ماشین و یا یافتن ایراد در «ارتباطات» میان قطعات آن می تواند بسیار کارگشا باشد و آن را به معنی درست کلمه «آسیب شناسی» می نامند. معمولا کار «تعمیرکارها» همین است. اما اگر شما دستگاهی داشته باشید که هم منبع انرژی؛ و هم (Starter) و هم «دینام» و هم موتور و «گیرباکس» و میل لنگ و شاتون و... آن همگی معیوب هستند؛ دیگر «آسیب شناسی» را به [...] هم نمی خرند. چی...؟ چی گفتی؟... میگی که می خرند؟! ببخشید اشتباه کردم؛ حق با شماست. در رادیو بی بی سی و رادیو فردا و صدای آمریکا می خرند. (ممنون از تذکر شما).

بالاترین می افزاید: راستی این جنبش کجاست؟ (معلوم نیست)؛ کدامین گروههای اجتماعی در آن شرکت دارند؟ (همه و هیچ کس)؛ سران طیف های جنبش کیانند؟ (هرکسی خودش هم رئیس است و هم خبرنگار و هم بازیگر و هم فیلمبردار و هم سرباز و هم تئوریسین و هم استراتژیست یعنی بگو آش شله قلم کار)؛ آیا این جنبش فراگیر است؟ (خواب دیدی خیر باشه).

نویسنده این تحلیل تاکید می کند: راستی ما چند تا پرچم داریم؟ یکی می گوید شیر و خورشید بدون شمشیر؛ اون یکی میگه اگه شمشیر نباشه من خودمو حلق آویز می کنم؛ اون یکی میگه اصلا توی تظاهرات پرچم شیر و خورشید را چه با شمشیر و یا بی شمشیر بیرون نیارید. این یکی میگه برای اینکه نشون بدیم متمدن شده ایم؛ اصلا گور پدر شیر و خورشید؛ وسطش با الفبای «انگلو» بنویسیم (IRAN) تا انگلوها هم آن را «آیرن» تلفظ بکنند. راستی «درفش کاویانی» را کسی می شناسد؟ آنهایی هم که می شناسند از آن وحشت دارند.


بالاترین در پایان به طعنه می نویسد: خوب... خبرهای جنبش مردگان چیست؟ موسوی عطسه کرد...؛ کروبی دو کیلو لاغر شده است...؛ ما شرکت می کنیم...؛ ما شرکت نمی کنیم...؛ بیایید دولت موقت تشکیل دهیم...؛ اصلا بیایید روز اول مهر ماه همه مون بپریم بیرون و کار رو تموم کنیم...؛ نه؛ اصلا بیایید کنگره ملی تشکیل بدیم... من می گویم؛ میشه یک دقیقه خفه بشید؛ تا بشینیم فکر کنیم؟!


یکی از کاربران بالاترین در کامنتی ذیل همین مطلب تاکید کرد: آخ دمت گرم خیلی عالی بود مخصوصا آخرین خط!! آیا میشه که این آروغ زنهای سیاسی خفه شن تا ما کمی فکر کنیم؟


ناتو از عواقب مداخله در سوریه می ترسد


«نیروهای ناتو به دلیل خطرهای فراوان به هیچ وجه حاضر نیستند ریسک درگیری و مداخله نظامی در سوریه را مانند لیبی بپذیرند.

این ارزیابی را خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ضمن گزارشی منتشر کرد و نوشت: آندریاس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو در بروکسل صراحتا اعلام کرد ناتو به هیچ وجه میل ندارد در سوریه دخالت کند. دلیل این امر پیچیدگی های سیاسی بین المللی و نگرانی و خطرهای فراوان وقوع درگیری گسترده تر در خاورمیانه با حضور اسرائیل و ایران است. علاوه بر این، سوریه دوستان قدرتمندتر و کارت های بیشتری در مقایسه با لیبی دارد.

شادی حمید، رئیس بخش تحقیقاتی موسسه بروکینگز، در مرکز دوحه قطر در این مورد گفت: سوریه با همکاری متحدانش توانایی دردسرسازی در منطقه را دارد. خطر شدید سرایت درگیری به دیگر کشورها هم هست. اهداف اولیه مهم در مرزهای سوریه وجود دارند. سوریه و مهمترین حامی اش در خاورمیانه (ایران) می توانند حملات تلافی جویانه ای را علیه اسرائیل یا با استفاده از نیروهای حزب الله در لبنان و مبارزان حماس در فلسطین در برابر اهداف تل آویو در اراضی اشغالی صورت دهند.

آسوشیتدپرس از قول مئیر جاودان فر تحلیلگر صهیونیست نوشت: ایران در صورت تنش در سوریه می تواند از فرصت استفاده کرده و به اسرائیل ضربه بزند ضمن اینکه روسیه و چین نیز از ثبات در سوریه حمایت می کنند.

خبرگزاری آمریکایی تصریح می کند: سوریه با لیبی قابل مقایسه نیست اما در لیبی نیروهای حکومتی 6 ماه مقابل ناتو مقاومت کردند در حالی که هواپیماهای جنگی میگ و سامانه های دفاع هوایی در زرادخانه سوریه وجود دارد. از سوی دیگر هر نوع تعرض به سوریه می تواند عکس العمل جدی جهان عرب را به دنبال داشته باشد.


ایران می داند تازه اول کار است...

یک روزنامه نگار اسراییلی گفت: آنچه بهار عربی نامیده می شود در واقع مرحله ای از تسلط ایران بر جهان است.


زیروهن دوویر در مقاله ای که پایگاه اینترنتی لوپست فرانسه از وی منتشر کرده می نویسد: این بیداری که غرب اصرار دارد آن را بهار عربی بنامد بخشی از طرح عقیدتی ایران است که آن را نوک پیکان انقلاب جهانی می داند که نتیجه آن تسلط اسلام بر جهان خواهد بود.این روزنامه نگار اسراییلی در ادامه با اظهارخشم و عصبانیت از حمله مسلمانان مصری به سفارت اسراییل در قاهره و حمایت ایران از این اقدام گفته است ایران در حال نشان دادن این نکته است که اسراییل را چیزی غیر از ثمره توطئه آمریکا و انگلیس نمی داند.


این صهیونیست دو آتشه در انتهای مقاله خود می گوید تحولات منطقه ایران را امیدوار کرده است که فتح نهایی جهان توسط اسلام رخ خواهد داد و آنچه اکنون در حال اتفاق افتادن است تنها مرحله ای آغازین از یک پیروزی بزرگ است. گفتنی است همزمان با بیداری اسلامی در جهان عرب ناآرامی های اجتماعی وسیعی در اروپا و آمریکا آغاز شده است.


کار از کار گذشته است!


یک استراتژیست شناخته شده اسراییلی که سال های طولانی درباره امور راهبردی به دولت های متعدد این کشور جعلی مشورت داده تاکید کرد عقیده دارد توان راهبردی عملیاتی و اطلاعاتی اسراییل و آمریکا برای مقابله با برنامه هسته ای ایران در حال نابودی است.

پروفسور اونرکوهن که با روزنامه جروزالم پست گفت وگو کرده، در این باره گفته است: «با پیشرفت ایران توانایی اسرائیل برای حمله موثر بر این کشور کاهش می یابد».

وی ادامه داده است: «همانطور که تهران به تولید و پراکنده کردن اورانیوم غنی شده و تکنولوژی ادامه می دهد، شانس یک حمله نظامی برای متوقف کردن حرکت ایران کاهش می یابد.»

کوهن در ادامه با اشاره به اینکه «برنامه هسته ای ایران گسترش یافته است» گفت: «زمان برای رسیدن به توانایی هسته ای برای ایران کمتر شده است و این کشور می تواند مواد هسته ای خود را به سرعت از یک مکان به مکان دیگر منتقل کند به طوری که ردیابی آنها نیاز به قابلیت اطلاعاتی بسیار پویایی دارد.»


کوهن در ادامه اظهار داشت: «به علاوه، حتی اگر اسرائیل از این قابلیت اطلاعاتی برخوردار باشد، بازهم غیرممکن خواهد بود که از همه مسائل مهم باخبر باشد زیرا نمی داند که از چه چیزهایی بی اطلاع است. اسرائیل و کشورهای غربی دیگر در گذشته اظهار نگرانی کرده اند که ایران ممکن است تاسیسات هسته ای اعلام نشده دیگری نیز داشته باشد.»

به نوشته جروزالم پست، کوهن تاکید کرد که در حال حاضر از عملیات نظامی برضد ایران حمایت نمی کند.

وی گفت: «رویکرد ایران یعنی پخش اورانیوم غنی شده در تاسیساتش و همچنین توانایی ثابت شده اش در غنی سازی اورانیوم تا سطح 20 درصد نشان داد که مسیر دست یابی به فناوری هسته ای را کامل کرده است.»


کوهن تاکید کرد: «برخی از آمریکایی ها با در اختیار داشتن اطلاعات جاسوسی معتقدند که دریچه گزینه حمله نظامی در حال بسته شدن است.»

این استراتژیست اسراییلی در پایان گفت: «ایران مانند اسرائیل یک سیاست ابهام هسته ای را دنبال می کند و مانند اسرائیل وضعیت هسته ای خود را نه تایید می کند و نه انکار. سفر هفته گذشته لئون پنتا، وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل احتمالا بخشی از تلاش آمریکا برای اطمینان از این امر بود که اسرائیل برنامه عملیات نظامی یکجانبه ای بدون هماهنگی با آمریکا ندارد. آمریکا می خواهد خودش و اسرائیل ایران را مهار کنند همانطوری که اتحاد جماهیر شوروی در طی جنگ سرد مهار شد و این بدان معناست که آمریکا و اسرائیل برای تمام اهداف عملی و شرایط بسیار ویژه مجبور خواهند بود گزینه نظامی را کنار بگذارند.»


این اعتراف کوهن در حالی است که دیروز هم هفته نامه تایم در مقاله ای تاکید کرده بود که همه حرف ها و تهدیدهای آمریکا و اسراییل در مقابل ایران بلوف است و ایران همه خط قرمزهای غرب را بی اعتبار کرده است.


خراسان


جهان

عماد افروغ که از چهره های اصولگرای منتقد دولت محسوب می شود به این سایت گفت: من بارها گفته ام که چیزی به اسم هیئت دولت نمی بینم. من رئیس دولت می بینم که هیئت دولت دور آن در حال طواف است. وی افزود: در دوره فعلی شاهد آن هستیم که با انقلاب سر انقلاب را می برند .وی گفت: زمانی که رئیس جمهور در خانه نشست به کسی گفتم که فرد موردنظر فکر کرده که زمان،زمان مصدق است و طرف مقابل وی هم شاه است و انقلاب اسلامی هم جنبش نفت است که مردم به خیابان آیند و بگویند یا مرگ یا مصدق. افروغ گفت: رئیس جمهور در خانه نشست و دید که هیچ کس نمی گوید یا مرگ یا مصدق و این نشان داد که ایشان منهای برخی حمایت ها چقدر پشتوانه دارد.


جهان مدعی شد

برخی از مسئولان دانشگاه آزاد در اظهارنظرهای خود از برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در نیمه دوم اسفند سال جاری خبر دادند.


فردا مدعی شد

جریان انحرافی با تمرکز بر حوزه‌های انتخابیه کوچک و تک نماینده می‌کوشد هم از رصد دقیق نهاد‌های نظارتی بگریزد و هم با بهره گیری از ویژگی‌های قومی آن مناطق با هزینه‌های فراوان مقدمات به انحراف کشیدن انتخابات را فراهم کند. در این راستا لیدر جریان انحرافی با ترتیب دادن جلسات متعدد خود راسا به توجیه افراد می‌پردازد و سفرهایی به استان‌های خراسان رضوی و اصفهان داشته است.


تابناک نوشت

شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی ادغام این دانشگاه و موسسه امام خمینی (ره) را تکذیب کرد.


جهان نوشت


کرمی رادنماینده کرمانشاه با یادآوری سابقه عملکردی مدیرعامل مستعفی بانک ملی، تصریح کرد: ‌ بعید است ایشان در دام حیله گری‌های غرب بیفتد و در پازل آن‌ها علیه ملت و کشور ایران بازی کند.


اعتدال نوشت 


بادامچیان درباره محتوای جلسه اخیر حزب موتلفه با سید حسن خمینی با بیان اینکه محتویات جلسه را قابل عرض نمی دانم گفت: اطلاعات قابل انتشاری از این جلسه ندارم ، جز اینکه پنج نفر بودیم ، که تصویرشان در عکس ها موجود است ، نهار میل شد و زیارت خانه امام(ره) و حسینیه جماران هم انجام شد.


بی بی سی

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روزگذشته خود در لوکزامبورگ نام ۲۹ مقام دیگر ایرانی را به خاطر نقض حقوق بشر به فهرست سیاه کسانی اضافه کردند که دارایی آنها توقیف می شود و برای آنها روادید سفر به کشورهای عضو این بلوک سیاسی اقتصادی صادر نمی شود.هنوز اسامی تحریم شدگان منتشر نشده است. انتظار می رود نام آنها روز سه شنبه منتشر شود.


واشنگتن پست

دولت عراق، تنها از سال ۲۰۰۳ به این سو هشت میلیارد دلار از آمریکا کمک مالی دریافت کرده است، با این حال، از دولت بشار اسد حمایت کرده است. این روزنامه می نویسد بغداد در سیاست منطقه ای بر خلاف دیگر کشورهای عرب، همسو با رقیب اصلی واشنگتن یعنی تهران گام برداشته و دولت آقای اوباما را نگران کرده است که عراق نوری المالکی به یکی از اقمار ایران تبدیل شود. مشاوران وزارت خارجه آمریکا تنها عامل حمایت المالکی از بشار اسد را نفوذ ایران می دانند؛ چون منافع جمهوری اسلامی - و نه عراق - ایجاب می کند که بشار اسد در قدرت بماند.


بی بی سی

یاتا، انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی، از چهارشنبه هفته پیش تمامی خدمات تسویه حساب های شرکت های هواپیمایی را با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به حالت تعلیق درآورده است. آنتونی کانسیل،مدیر روابط عمومی یاتا گفت: تعلیق این خدمات، در راستای تحریم های آمریکا علیه ایران ایر است.


تهران امروز

شنیده شده که دیوان عدالت اداری حکم 4 سال انفصال از خدمت یکی از اعضای برجسته جریان انحرافی و دولت را تائید کرده است. جریان انحرافی طی ماه ها و هفته های گذشته بسیار کوشید تا با جنجال سازی مانع از اجرای عدالت و پی گیری پرونده فرد یاد شده شود که قاطعیت قضایی مانع از تحقق خواسته های این جریان شد.  


رسالت

تسریع جریان انحرافی در راه اندازی دو روزنامه جدید علاوه بر اهداف انتخاباتی،‌ می تواند درصدد بیرون کشیدن پای این جریان از جمع متهمان فساد اخیر هم باشد. مقرر شده است که این دو روزنامه را دو عضو دفتر راس جریان انحرافی مدیریت و منتشر کنند. یکی از این دو روزنامه پیش از این هم منتشر می شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد