عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار روزنامه های یکشنبه 17 مهر 90

 بسمه تعالی 

***محیط بان دنا اعدام نمی شود

اولین خبر اینکه در شریطی که در طول سالهای گذشته همواره خبرهایی از قتل محیط بانان به دست شکارچیان داشتیم و در اخرین خبر نیز قتل مرموز چند محیط بان را خواندیم , خبرهای رسیده حاکی از ان است که دادگاه برای محیط بانی که به اشتباه یک شکارچی راهدف قرارداده حکم اعدام صادر کرده است.

این در حالی استکه علی سمیعی سرپرست دفتر حقوقی سازمان محیط زیست درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه تا 2 هفته دیگر اسد تقی زاده؛ محیط بان منطقه حفاظت شده دنا که در حین انجام مأموریت یک شکارچی را کشته است، اعدام می شود، تصریح کرد: اصلاً این حرف مضحک است، اجرای حکم اعدام به این راحتی نیست و نیاز به استیذان رئیس قوه قضائیه دارد و این سیر، حداقل یک سال طول می کشد.وی در ادامه افزود: این مشکل حل می شود و ما حتماً رضایت خانواده شکارچی که به قتل رسیده است را خواهیم گرفت. مشکلی از بابت پرداخت دیه هم وجود ندارد.

ماجرا اینگونه بوده است که اسد تقی زاده؛ محیط بان اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد است که شهریور 1386 در پی درگیری با 5 شکارچی غیرمجاز و حرفه ای به سمت یکی از شکارچیان تیراندازی می کند و با کشته شدن یک شکارچی، وی تاکنون در زندان به سر می برد. جستجوی خبرنگار ما نشان داد که طبق آمارها تا به حال 105 نفر از محیط بانان توسط شکارچیان کشته شده اند که خانواده های آنها نه تنها از حقوق خانواده شهدا بهره مند نشده اند بلکه حتی شاهد مجازات قاتلان هم نبوده اند

 ***دلیل جالب صداوسیما

و اما خبر فرهنگی اینکه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بعد از گذشت 7روز از «دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی» نامه پخش «تیزر تلویزیونی» به سازمان صدا و سیما ارائه کرد اما یک برچسب «تجاری» هم به ان چسباند , این در حالی است که اگهی دهندگان به اندازه تجار و بازرگانان وارد کننده کالاهای خارجی و چیپس وپفک پول نداشتند بنابراین از خیر پخش ان گذشتند.

خبرهای حاکی است که دومین نمایشگاه «کتاب دانش‌آموزی» با عرضه مستقیم محصولات فرهنگی از 8 مهر ماه به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در حال برگزاری است.ولی این نمایشگاه با گذشت 7 روز از بازگشایی هنوز با رکود بازدیدکننده مواجه است که این مسئله موجب اعتراض ناشران و گله آنها از نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه شده است.در همین راستا شنیدیم که ‌حدود 10 شهریور تیزر تلویزیونی «دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی» از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان آماده شده بود و طبق وعده «معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» قرار بر این بوده تا نامه این تیزر تلویزیونی هر چه سریع‌تر امضاء و به سازمان صدا و سیما ارائه شود که این وعده بعد از گذشت 4 روز از بازگشایی این نمایشگاه توسط این وزارتخانه تحقق یافت.به گفته یکی از مسئولان دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی، سازمان صدا و سیما وقتی نامه موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در پخش تیزر تبلیغاتی این نمایشگاه دریافت کرده با چسباندن واژه «تبلیغاتی» از پخش این تیزر خودداری کرده است که این امر نشانگر آن است که نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی برای فرزندان این مرز و بوم از «چیپس و پفک» که یک کالای فوق‌العاده تبلیغاتی و مضر سلامت کودکان و نوجوانان است، کم‌ارزش‌تر و کم‌محتواتر است.

***12درصد از قیمت فروش خودروی داخلی درجیب بانکها

وقتی بانکها اختلاس میکنند , صدای همه کس از همه جا در میاید , حالا ببینید , همین خودرو سازها که تاکنون با استفاده از رانت محدودیت ورادات خودروهای بی کیفیت خودر ا با قیمتهایی فراتر از هر معادله ای بفروش میرساندند و هیچ کس هم از کیفیت خودروهای عصر حجر و از رده خارجشان و هم از قیمت نجومی انها راضی نیست و هم با جسارت تمام فریاد برمی آورند  و می گویند " حدود 12 درصد قیمت فروش خودرو‌های داخلی به عنوان هزینه‌های تامین مالی شرکت‌های خودروساز به بانک‌ها پرداخت می‌شود."

احمد نعمت‌بخش - دبیر انجمن خودروسازان، میگوید:به عنوان مثال اگر قیمت فروش خودرویی 20 میلیون تومان است، حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان آن به بانک تسهیلات دهنده پرداخت می‌شود.او با بیان این‌که هزینه‌ تمام شده تولید خودروهای داخلی به دلیل بالا ‌بودن هزینه‌ تسهیلات بانکی و دیگر هزینه‌های تولید بالاست، افزود: به عنوان مثال در حال حاضر سه درصد قیمت فروش هر خودرو صرف پرداخت هزینه‌های شماره‌گذاری، چهار درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده، حدود سه درصد هزینه بیمه خودرو و چهار درصد نیز به عنوان تخفیف فروش به شرکت‌های لیزینگ‌کننده پرداخت می‌شود.نعمت‌بخش تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت حدود30 درصد قیمت فروش هر خودرو به طور مستقیم از حساب تولید‌کننده خارج و 70 درصد باقی‌مانده نیز صرف هزینه‌هایی همچون خرید قطعات و هزینه‌های مونتاژ می‌شود.

به نظر میرسد با این حسابی که این اقای نعمت بخش کرده , مردم باید دست به جیب شوند و بابت هر خودرویی که میخرند پولی هم به حساب شرکتهای خودروساز داخلی بابت ضررو زیانشان واریز کنند . فقط ما ماندیم که با این همه ضرر چرا هنگامی که سهام این شرکتها عرضه میشود همان مدیران ضررده برای به دست اوردن ان به هر ترفندی دست میزنند و از تعاونی گرفته تا شرکتهای قطعه ساز را برای خرید سهام بسیج میکنند.

***یارگیری‌های مشترک جریان فتنه و انحرافی و یک کامیون اسلحه برای دوربینها

بالاخره رسیدیم به یک خبر سیاسی , انگار گریزی از پشت صحنه این جرینانات سیاسی نیست , انهم در شرایطی که یارگیری جریانات سیاسی برای انتخابات مجلس نهم وارد فازهای تازه , جدید و البته پیچیده ای شده است .در همین راستا شنیدیم که یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته  درحال حاضر پول‌های کلانی توزیع می‌شود و یارگیری‌های مشترک بین جریان فتنه و انحرافی صورت می‌گیرد که باید بیش از گذشته هوشیار بود.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی یک خبر ویژه دیگر هم در خلال اظهارتش داد و گفت که طی روزهای اخیر کامیونی حامل تفنگ ساچمه‌ای وارد کشور شد که با هوشیاری عوامل امنیتی کشف و نقشه دشمن خنثی شد.

وی افزود: بررسی‌ها حکایت از این دارد که این محموله قرار بوده در شهرهای بزرگ بویژه تهران توزیع شود تا دوربین‌های نصب شده در شهرها را هدف قرار دهد و از کار بیندازند.رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فتنه 88 و حوادث انتخابات بسیاری از نقشه‌ها با همین دوربین‌ها شناسایی و خنثی شدند، گفت: دشمن برای اینکه در انتخابات پیش‌رو نیز دست به ناامنی بزند و از چشم ماموران پنهان بمانند اقدام به ورود تفنگ ساچمه‌ای کرده تا دوربین‌های کلان‌شهرها به ویژه تهران را از کار بیندازند.ابراهیمی با بیان اینکه انتخابات آینده مجلس یکی از خطرناک‌ترین انتخابات‌ها است، یادآور شد: در این دوره جریان فتنه و انحرافی با هم شده‌اند تا اهداف خود را عملی کنند.

***حذف بخش فارسی از سایت AFC

عجب نامردی است این کنفدراسیون فوتبال اسیا , از وقتی فهمیده مدیران تیمهای ایرانی , حتی در سطح ملی , از وضعیت بازیکنان اخطاری واخراجی خود خبر ندارند ,و چند دقیقه قبل از هربازی یک سری به سایت afcمی زنند تا اطلاعات کسب کنند , دست به کار شده  و بخش فارسی این سایت را حذف کرده تا به خیال خود به ورزش ما ضربه بزند , اما حالا خودمانیم باید یک بررسی کنیم ببینیم چند نفر از سرپرستهای تیمهای ما حداقل با انگلیسی اشنایی دارند , تسلط که بماند.

البته ما که خوب می دانیم مشکل را تیمهای ما خیلی زود حل می کنند , پسری , دختری , برادر زاده ی , خواهرزاده ای وبالاخره قوم و خویشی هست که انگلیسی بداند و خدا برایش این شغل را درست کرده باشد و صد البته از این به بعد میشود تمام مشکلات را گردن او انداخت و...شنیدیم که کار انقدر بالاگرفته که حتی آیکون بخش فارسی نیز از روی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برداشته شده است

*** میلیونرهای آمریکا دنبال من بودند

سفرهای رییس جمهوری از هرنوع چه خارجی و چه داخلی همواره خبر ساز بوده است , حالایا خود سفر یا دیدارها یا اظهارات او بالاخره خبرهایی از این سفر میرسد که جالب است .

در همین راستا , شنیدیم که احمدی نژاد در جریان سفر به همدان به یکی از دیدارهای خود در سفر به نیویورک اشاره کرد و گفت: در نیویورک ما جلسه ای با بیست و چهار پنج نفر از سرمایه داران و اقصاددانان آمریکایی داشیم که هر کدام در حدود 100 مییون دلار سرمایه داشتند و مجموعه های جهانی را در اخیار داشتند. در این دیدار ما یک ساعت و نیم با آنها صحبت کردیم و من با همه وجود حس می کردم که اینها دنبال من و یا مکتبی هستند که به آن تکیه کنند. آنها حس می کردند روی آب هستند و هیچ نقطه اطمینانی برایشان نیست. در حقیقت کسانی که روزی با حرارت از نظام سرمایه داری دفاع می کردند امروز به دنبال این هستند که نقطه اتکایی داشته باشند تا به آن بچسبند

***احمدی نژاد در دانشگاه فردوسی مشهد

امروز محمود احمدی نژاد به مشهد میاید , اما خبردارشدیم که داوود برادر بزرگتر رییس جمهور هم قرار است به مشهد بیاید .

داوود که این روزها بخاطر مخالفت با برادرش و افکار اطرافیان او حسابی بازارش داغ شده و تمام پستهایش را هم از دست داده احتمالا پس از حضور برادرش به مشهد میاید تا بازهم علیه اطرافیان محمود در جمع دانشجویان سخنرانی کند.

در همین راستا شنیدیم که مرتضی سید رضوی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفته: برنامه «ولایت و بصیرت» با حضور داوود احمدی نژاد در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.وی هدف از این برنامه را تبیین ولایت و بصیرت در فضای کنونی کشور بیان کرد و اظهار داشت: این برنامه دوشنبه، 18 مهرماه به همراه تریبون آزاد دانشجویی در این دانشگاه برگزار خواهدشد.

***هشدار لاریجانی به راهنمایی و رانندگی

شش ماهی از اجرای قانون جدید اخذ جرایم رانندگی می گذرد. پلیس آمارهای مثبتی از نتایج اجرای قانون می دهد، اما رییس مجلس به پلیس هشدار می دهد که این قانون نباید موجب نارضایتی مردم شود.

غلی لاریجانی که سفری به قم، حوزه انتخابیه خود در مجلس هشتم رفته بود. او در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی گفت: "نفس قانون جدید راهنمایی و رانندگی بازدارنده است و در این رستا باید دستورالعمل‌های اجرای آن هر چه زودتر ابلاغ شود گر چه در برخی موارد نیازمند دستورالعمل نیست. این قانون نباید موجب ناراضایتی مردم شود و باید مأموران این نیرو تنها به مُر قانون عمل کنند."

***همه از اختلاس اطلاع داشتند اما...

وقتی ماجرای اختلاس رو شد عده ای زیادی کریستف کلمب اختلاس شدند و مدعی شدند ما کاشف اختلاس بودیم .از برخی مسسولان عالی بگیرید تا ریس برکنار شده بانک صادرات که این اختلاس در زیر مجموعه وی اتفاق افتاده بود .حالا پرده دیگری از ماجرا به اجرا درآمده و عده ای مدعی اند ما قبلا تذکر داده بودیم.در هیمن راستا علاوه بر ریس بازرسی که مستنداتی در این ارتباط ارایه داده یکی از نمایند گان مجلس مدعی شده من 14 ماه پیش گوشزد کرده بودم

او گفته متاسفانه درجریان اخیر سیستم بانکی بنده 14 ماه قبل در صدا و سیما و مطبوعات گفتم که سیستم بانکی کشور در جهت خدمات رسانی به مردم نیست و در خدمت عده ای خاص است ،بنابراین در این سیستم بانکی ما باید منتظر همه گونه اتفاقات باشیم.حالا باید از این اقایان مسوول و نمایندگان معزز پرسید شما که از این مسائل خبر داشتید چرا حالا این سخنان را برزبان می رانید ؟به نظر شما وقتی کسی از وقوع جرمی خبر داشته باشد ایا در ماجرا مقصر نیست ؟

***نفری 20 هزار تومان برای ازمون استخدامی

سازمان تا مین اجتماعی گوی سبقت را از سازمان سنجش ربوده و برای برنامه استخدامی در پیش رو ی خود از متقاضیان استخدامی، برای ثبت نام از هر نفر مبلغ 20 هزار تومان دریافت می کند.حال برای یک ثبت نام که آن هم معلوم نیست ایا فرد واجد شرایط باشد یا از خوان های متعدد این سازمان بگذرد یا خیر،اخذ چنین مبلغی آیا منصفانه است؟دریافت چنین مبلغی برای یک ازمون ساده چه توجیهی دارد ؟

برخی از خوانندگان قدس انلاین نیز با انتقاد از اخذ این مبلغ می گویند فردی که شغلی و درامدی ندارد چطور می تواند چنین مبلغی را پرداخت کند ؟

 ***خیمه قرارگاه خاتم الانبیا در وزارت نفت

رستم قاسمی که با نمایندگان مجلس عهد بسته بود هیچ مدیری خارج از مجموعه وزارت نفت را بکار نگیرد عهدش را شکست و با صدور حکمی ولی‌الله احمدوند معاون حقوقی و امور قراردادها قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را به عنوان مشاور وزیر نفت در امور حقوقی و بین الملل منصوب کرد.این در حالی بود که وی پیش از این نیز علیرضا نیکزاد رهبر جانشین معاونت صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص) را به عنوان مشاور جدید وزیر نفت و مدیر کل جدید حوزه وزارتی نفت منصوب کرده بود.

***خرید کالای خارجی در حرف ممنوع شد

در حالیکه مقام معظم رهبری خواستار ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد , از سوی دولت شده بودند , طی روزهای گذشته رییس دولت ومعاون اول وی به تکرار این نکته بدون هیچ مصوبه یا ابلاغیه رسمی اقدام کردند .

رحیمی که خبرش بازتاب زیادی از سوی سایتهای طرفدار دولت پیدا کرد گفته است :خرید هر نوع کالای خارجی برای تجهیز دستگاه های دولتی در همه قوا ممنوع است.او در نشست خبری در همدان افزود: این تصمیم در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر استفاده از توانمندی های داخلی و تکیه بر ظرفیت های کشور گرفته شد.

در عین حال خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که تمام شرکتها و ادارات دولتی تنها زمانی از خرید کالاهای خارجی خودداری خواهند کرد که مصوبه هیات دولت و ابلاغیه ان به دستشان برسد و تا ان زمان هیچ منع قانونی نخواهند داشت .به نظر میرسد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و خواست مردم و تولید کنندگان , مسوولان دولتی صرفا برای رفع تکلیف این اظهارات را بیان داشته وبیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

***حضور پر رنگ مجری زن بی بی سی فارسی پس از تجاوز

وبلاگ پرشین بی بی سی گزارش می دهد: بی بی سی؛ شبکه ی خبری دولت انگلیس؛ دو دنیا را می گردد و سوژه های خبری پیدا می کند و در راستای اهداف دولت انگلیس حول آن صحبت می کند. بخش فارسی زبان آن در مدریت "صادق صبا" است. شخصی بهائی که اکنون خود عاملی شده برای خبر. با تجاوز به مجری این شبکه "پونه قدوسی" سوژه ای خبری برای دیگر رسانه ها فراهم کرده.

"پونه قدوسی" همیشه صحبت های حاشیه ای زیادی داشته. هرگاه بحث هایی از قبیل "داشتن نسبت فامیلی اش با شهید محراب آیت الله قدوسی" پیش آمده، اغلب سکوت تنها واکنش وی بوده و احتمالا غایب شدن چند روزه از تلویزیون و ترک موفتی مجری گری.چند روزی از تجاوز "صادق صبا" ( مدیر بی بی سی فارسی) به "پونه قدوسی" می گذرد و این بار هم حاشیه و صحبت در مورد این مجری بالا گرفته. همچون روال گذشته چند روزی از چشم بینندگان دور ماند تا به اصطلاح آب ها از آسیاب بیافتد. حالا برای بازگشت به روی صحنه و مجری گری از برنامه های کم بیننده آغاز کرده تا با حجمه ی زیاد انتقادات بینندگان روبرو نشود. در این مدت که "پونه قدوسی" بازگشته، اگر بیننده ای از همان موضوع "با خودش صحبتی به میان آورد، بی درنگ صدایش قطع شد و جوابی سربالا توأمان با دستپاچگی پونه قدوسی شنید. وی که چند هفته ای در بی بی سی غیبت داشت، با اجرای سه برنامه ی کم بیننده و پشت سر هم، هم بصورت چراغ خاموش به مجری گری بازگشت و هم سعی کرد تا چند روز کم کاری خود را جبران کند.

***سران موتلفه در جماران

یک خبر کوتاه و آن هم اینکه شنیدیم دبیر کل وجمعی از اعضای حزب موتلفه، روز جمعه با سید حسن خمینی دیدار و گفت‌وگو کردند. بنا بر شنیده ها در این دیدار که در جماران برگزار شد ،محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ، اسدالله بادامچیان قائم مقام و نیز جمعی از اعضای دفتر سیاسی حزب موتلفه حضور داشتند.

*** آنجلینا جولی مشکل"بدنامی مهری"را حل می کند!

این ماجرای سفر انجلینا به ایران هم خودش شده حکایتی از مسوولانی که تکذیب میکنند , سینما گرانی که تهدید میکنند و برخی که یا میخواهند تبلیغ کنند و برخی که با رویا پردازی میخواهند مشکلاتشان را با حصور این خانم هالیوودی حل کنند , در اخرین دست از این اظهارات شنیدیم که قرار است خانم جولی مشکلا ت یک فیلم ایرانی را با حضور خود حل کند , مشکلی که البته هنوز در اداره ارزشیابی حل نشده است .

شنیدیم جدیدترین فیلم ابراهیم مختاری با مشکلاتی برای تولید روبرو شده. ظاهرا اداره نظارات و ارزشیابی تمدید پروانه ساخت این فیلم را منوط به انجام اصلاحاتی در فیلمنامه دانسته و همین امر ساخته شدن این فیلم را در هاله ای از ابهام فرو برده. سید جمال ساداتیان (تهیه کننده بدنامی مهری) ضمن تکذیب خبر تاکید اداره نظارت و ارزشیابی بر حذف شخصیتی که شهاب حسینی قرار است بازی کند درباره مشکلات این فیلم گفت: اصلاحاتی وارد شده که برای دریافت پروانه ساخت باید انجام شود ساداتیان در ادامه گفت: فکر کنم اگر ما هم بتوانیم آنجلینا جولی را برای بازی در فیلممان بیاوریم مشکل فیلم حل بشود!

***علیرضا پسرسیاوش قمیشی است یا نه!

سیاوش قمیشی خواننده لس آنجلسی به اظهارات یک خواننده داخلی که خود را پسر وی خوانده است، واکنش نشان داد.

قمیشی که 30سپتامبر (8 مهر) با صدای آمریکا مصاحبه می کرد، به اظهارات مجری شبکه درباره اینکه علیرضا قمیشی خود را پسر او خوانده، اینطور واکنش نشان داد: «نمی دونم اطلاع درستی ندارم، سعی کردم یک تحقیقی بکنم و البته به نتیجه ای نرسیدم!»مجری برنامه که از جواب عجیب و غریب وی قانع نشده بود، در ادامه با تاکید بیشتری سوال خود را تکرار کرده و گفت: «بالاخره ایشان پسر شما هست یا نه؟»

که این خواننده لس آنجلسی باز هم به طفره رفتن پرداخته و پاسخ داد: «من ایشان را 40 سال پیش یک دفعه در ایران دیدم که این دیدار ده دقیقه بیشتر طول نکشید، بار دوم هم که او را دیدم بیست و اندی سال قبل در همین لس آنجلس بود که به مدت چند ساعت همدیگر را ملاقات کردیم و دیدار آخر هم بر می گردد به دبی، راستش در نتیجه نمی دانم!»گفتنی است علیرضا قمیشی در مصاحبه خود از نداشتن رابطه با پدرش نیز سخن به میان آورده بود.

 ***سی.ان.جی ارزان میشود

شنیدیم رویانیان که این روزها حسابی سرگرم تیم پرسپولیس است در یک اظهار نظر عچیب گفته که باید بهای گاز سی ان جی برای خودروهای عمومی کاهش یابد , او اظهار داشته که : در حال حاضر قیمت سوخت سی.ان.جی که توسط اتوبوسها و وسائط حمل ونقل عمومی مورد استفاده قرار می گیرد مقداری بالااست و بصورت تک نرخی است که باید این قیمت معادل قیمت گازوییل شود و کاهش یابد و هم اکنون تمام سوخت های مصرفی ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری و برون شهری بصورت حمایتی پرداخت می شود و این ناوگان از سوخت یارانه های استفاده می کنند.

رییس ستاد حمل ونقل سوخت خاطر نشان کرد: جایگاههای که برای ناوگان حمل ونقل عمومی ساخته می شود بهره برداریش در اختیار شهرداری ها قراردارد و سازمان اتوبوسرانی از این جایگاهها در حال بهره برداری است.

***گفتند 40کارخانه اما دریغ از حتی یک کارخانه

این روزها وعده های عمل نشده دولت حسابی گریبان دولت دهم را گرفته و حتی دولت را به گونه ای حساس شده که انتخاب شهرهای هدف سفرهای استانی با توجه به میزان انجام پروژه ها انتخاب و تغیین میشوند , در اخرین از این دست اظهار نظر ها حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات اجرا نشده سفرهای استانی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان گفت: ما انتظار داشتیم که وعده های آقای رئیس جمهور در در سومین سفر استانی ایشان به این استان محقق شود. ایشان وعده دادند که تا پایان سال تعداد 40 کارخانه در این استان افتتاح خواهد شد در حالیکه تا امروز حتی یک کارخانه هم احداث نشده است و من عملی شدن این وعده آقای رئیس جمهور را غیر ممکن می دانم. مگر اینکه منظور ایشان از کارخانه همان کارگاه های کوچک باشد.

***حاشیه های سردار هور

اما بخوانید از درد دل یک خانم اهل دل , سمیه همت پور در یادداشتی که برای قدس انلاین ارسال کرده نوشته : فیلم سینمایی «مرغابی دشت سرخ» با روایت زندگی سردار شهید علی هاشمی با حضور معاون سینمایی وزیر ارشاد، در سینما ساحل اهواز کلید خورد.مراسم کلید زنی نمادین فیلم سردار هور که با بزرگداشت روز سینما هم زمان شده بود، حاشیه هایی تأسف برانگیزی به هم راه داشت: بیش از نیمی از دعوت شده گان به این مراسم با لباس های فُرم مخصوص کلاس های بازیگری و البته وضعیت پوشش بسیار نامناسب در این مراسم که به نام شهید علی هاشمی مزین شده بود حضور داشتند. در ابتدای این مراسم که در فضای بیرونی سینما ساحل اهواز برگزار شد، چفیه هایی به بهانه تداعی حال و هوای دفاع مقدس بین حاضرین توزیع شد که چند تن از دختران بدحجاب در اقدامی وقیحانه و با سُخره گرفتن این نماد ارزش مند، از آن برای پاک کردن کفش های خود استفاده کردند. اختلاط دختر و پسرهای جوان _با همان لباس های فرم بازیگری_ شوخی های زننده و ممانعت از ایجاد جو معنوی در این مراسم توسط عده ای مشخص از دیگر حاشیه های این مراسم به شمار می آمد. همچنین هنگامی که یکی از سینماگران خوزستانی در کلیپی که به مناسبت روز سینما تهیه و در سالن به نمایش گذاشته شد جمله «آی لاویو سینما» را بیان کرد؛ بخش عمده ای از جمعیت به تشویق و سوت زدن پرداختن به طوری که صدای کف زدن آهنگین آن ها تا دقایقی ادامه داشت. یکی از جالب انگیزترین! حاشیه هایی که در این مراسم به چشم می خورد هم صحبت های جناب آقای مجری بود! ایشان در یک اقدام متحیرالعقول از حسین هاشمی پسر رشید شهید هاشمی که در این مراسم حضور داشت خواست که از جا بلند شود تا حاضرین برای تقدیر از او و حتماً شادی روح شهید هاشمی(!) کفِ مرتب بزنند!سپاس از معاون سینمایی وزیر ارشاد، جناب دکتر استاندار و مدیرکل ارشاد خوزستان! که سعی کردند این مراسم در معنویت کامل برگزار شود و دیگر هیچ ...

و در آخر ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت ولی نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف و التحیته و الثناء و از جوار بارگاه ملکوتی آن امام همام بهترین ها را برایتان آرزومندیم و ان شاالله نایب الزیاره همه عاشقان ودوستداران حضرتش خواهیم بود

جمهوری اسلامی
* احمدی نژاد می‌گوید: خدا مزدی به مشائی می‌دهد که همه متحیر شوند. به گزارش عصر ایران به نقل از مشرق، دکتر احمدی نژاد در اجلاس استانداران سراسر کشور با انتقاد شدید از منتقدان جریان انحرافی گفت: 25 سال است که مشایی را می‌شناسم و در این مدت نماز شبش ترک نشده، او همچون شهید بهشتی مظلوم است و شک ندارم خداوند مزد مظلومیت او را طوری خواهد داد که همه متحیر خواهند شد.
* رئیس‌جمهور آمریکا دستور قتل دو تن دیگر از سران القاعده را صادر کرد. هفته گذشته نیز "انور العولقی" از عناصر کلیدی القاعده به دستور اوباما در یمن کشته شد. عولقی به دست داشتن در تیراندازی آبانماه سال 1388 در پایگاه نظامی آمریکایی "فورد هود" و حمله نافرجام کریسمس همان سال، در یک هواپیمای آمریکایی متهم شده بود. در حمله به پایگاه نظامی فورد هود، 13 سرباز آمریکایی کشته شدند. انورالعولقی در سال 1350 در یک خانواده ثروتمند یمنی الاصل در شهر "نیومکزیکو" آمریکا به دنیا آمد و شهروند آمریکائی محسوب می‌شد. پدر وی وزیر کشاورزی یمن و رئیس دانشگاه صنعا بود. هدف اوباما از قتل سران القاعده اینست که خود را قهرمان مبارزه با تروریسم جا بزند تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بار دیگر به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود.
کیهان
مشاور موسوی: کیهان نباید رابطه ما را با منافقین فاش می کرد! (خبر ویژه)
سایت کلمه وابسته به اردشیر امیرارجمند، ارتباط با گروهک های نفاق و ملاقات نامبرده با مقامات آمریکایی را تکذیب کرد. اخیرا شبکه ضدانقلابی بالاترین که طی 2 سال گذشته حمایت کاملی از فتنه سبز انجام داده، به نقل از سایت «آفتابکاران» از ملاقات امیرارجمند با مقامات آمریکایی خبر داده بود. کلمه در واکنش به این خبر، کیهان را متهم به همدستی و ائتلاف با منافقین علیه اصلاح طلبان و جنبش سبز کرد. سایت مذکور همچنین منافقین را همدستان صدام معرفی کرده و از کیهان پرسیده که چرا به خبرهای آنها اعتماد می کند. این پایگاه اینترنتی وابسته به امیرارجمند همچنین مدعی است: جنبش سبز نسبت به آمریکا استقلال کامل دارد و سلطه خارجی را نفی می کند.ظاهرا گردانندگان سایت کلمه فراموش کرده اند که در همایش تبلیغاتی موج سومی ها در برج میلاد - با حضور خاتمی و موسوی- در سال 88، از سرود «آفتابکاران»! استفاده کردند و کسی هم در آن هیاهو و غوغا نپرسید که این آفتابکاران، مال منافقین است و اخ است و... از این حرف ها!
نکته دوم این است که برخی دستگیر شدگان در آشوب های خیابانی سال 88، دست بر قضا سبزهای شاخه منافقین بودند و امثال آقای امیرارجمند- که باز هم به طور تصادفی- ارتباط نسبی و خانوادگی با سازمان منافقین دارند!- نه تنها متعرض این میدان داری گروهک های نفاق نشدند بلکه آنها را مردمان خداجو هم خواندند و آن روز نگفتند که اینها همدستان صدام بوده اند و سوم اینکه احتمالا اجنه سبز بودند که مورد تمجیدهای مکرر رئیس جمهور و وزیر خارجه و وزیر دفاع و رئیس سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند و الهام بخش توصیف شدند و احتمالا قصد شیاطین روزگار از این ستایش ها، نفی سلطه بر ایران و صرفا برای رضای خدا بوده است!همچنین باید پرسید آیا تلاش برای جمع کردن سلطنت طلب ها و بهایی ها و مارکسیست های سرگردان و ملی-مذهبی ها و انواع طیف های نفاق در خارج کشور، برای زدن زیرآب جریان های نفاق است یا در راستای خدمت به دشمن؟ مگر اینکه گمانه مطرح در محافل ضدانقلاب درباره شخص امیرارجمند را بپذیریم که او نفوذی و خبرچین وزارت اطلاعات است؛ در این صورت حمله او به کیهان قابل درک است!
خودم کردم که لعنت بر خودم باد! (خبر ویژه)
یک زن ضدانقلاب که به ترکیه گریخته بود می گوید فریب همسرش را خورده و واقعیت های زندگی در آنجا برخلاف توصیف های توریستی و تفریحی است.
رادیو زمانه به نقل از این زن نوشت: همسرم به من گفت تو الان در خطر هستی، از ایران برو و من به همراه بچه ها پس از مدتی به ترکیه می آییم. پس از رسیدن به ترکیه، هنگامی که به دفتر سازمان ملل معرفی شدم به من گفتند که دو ماه بعد برای مصاحبه باید به آنکارا بروی و قبل از آن باید به شهری به نام کوتاهیه معرفی شوی... پس از اجاره منزل در ترکیه با همسرم تماس گرفتم و خواستم که برایم مقداری پول بفرستد اما او بعد از معذرت خواهی گفت که تو کار سیاسی کرده ای و وجود تو ممکن است برای من و بچه ها خطرساز شود. من نه خودم به ترکیه می آیم و نه بچه ها را به آنجا می فرستم. شوهرم گفت: آن روز که دنبال کارهای سیاسی رفتی باید یادت می آمد که متاهل هستی و بچه داری؟ پس از مدتی به جای این که برای من هزینه زندگی ام را بفرستد، یا خودش بیاید برای من مدرک طلاق فرستاد. به هر طریقی هم که خواستم جلوی این اتفاق را بگیرم، دستم به جایی بند نبود، چون از منظر قانونی زنی بودم که پس از کارهای سیاسی ترک منزل کرده است، به همین دلیل به سرعت کارهای طلاق ما انجام شد.

این ضدانقلاب فراری با بیان این که بسیاری از نزدیکانش معتقدند وی برای عشق و حال(!) به ترکیه رفته، می نویسد: این در حالی است که من به چشم کالای جنسی نگریسته می شدم... کسی که در ترکیه زندگی می کند، باید در زمستان یک سطل پنج، شش کیلویی را پر از ذغال سنگ کند، روشن کند تا از سرما یخ نزند. کسی که در ترکیه زندگی می کند باید با موش های بزرگی که در خانه های قدیمی هستند، دست و پنجه نرم کند. کسی که در ترکیه زندگی می کند با نزدیک شدن به پایان تاریخ دفترچه اقامت، اضطراب این را دارد که هر روز باید به دفتر پلیس برود و التماس کند که 300 دلار لازم برای پرداخت پول خاک و دریافت دفترچه مجدد اقامت را ندارد. کسی که در ترکیه زندگی می کند، در سرما و بیماری، حتی با تب چهل درجه باید به دفتر پلیس برود و مراحل اداری را طی کند تا بتواند به درمانگاهی برود و دارو دریافت کند. به دلیل گران بودن هزینه اتوبوس و تاکسی باید تمام این مسیرهای طولانی را پیاده طی کند. تعریف زندگی پناهندگی در ترکیه، تعریفی نیست که تورهای توریستی و تفریحی به تصویر می کشند.»
نیویورک تایمز: ملت های مسلمان اسلام را می خواهند نه سکولاریزم را (خبر ویژه)
«محمد نادی دانشجوی 26ساله مصری که در تظاهرات قاهره شرکت کرده می پرسد آیا دموکراسی صدای اکثریت مردم نیست؟ ما اسلام گراها اکثریت را تشکیل می دهیم. چرا غرب می خواهد دیدگاه های اقلیت یعنی سکولارها و لیبرال ها را به ما تحمیل کند؟ این کل مطلبی است که من مایلم بدانم».
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز این گزارش را در تحلیل روند بیداری اسلامی منطقه خاورمیانه منتشر کرد و نوشت: تعداد اندک از تحلیل گران در پیروزی انتخاباتی نیروهای مذهبی در کشورهای دستخوش انقلاب تردید دارند. در ترکیه و تونس احزاب سنتی براساس اصول اسلامی تاسیس شده اند اما از کاربرد واژه اسلامگرا خودداری می کنند... پیش از این اردوغان نخست وزیر ترکیه اظهار امیدواری کرد که «یک دولت سکولار در مصر» بر سر کار آید. اما رهبران اخوان المسلمین بلافاصله پاسخ داده و اعلام کردند که آقای اردوغان ترکیه هیچگونه مدلی برای مصر و اسلام گرایان این کشور نیست. محمود گزلان، سخنگوی اخوان المسلمین ترکیه را متهم کرد که قوانین اسلامی را زیر پا گذاشته است.
نیویورک تایمز تاکید کرده است که جریان هایی نظیر اخوان المسلمین مصر در مقابل نوع اسلام سکولارها به شدت مقاومت می کنند.

تنها مشکل ما این است که ایران زیر بار نمی رود! (خبر ویژه)

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید تحریم ها علیه ایران زمان بر است و خم رنگرزی نیست که بلافاصله جواب دهد!

آلن ایر که به جای دفاع منطقی و قانع کننده از سیاست های ناکارآمد آمریکا سعی می کند ضرب المثل های فارسی را شکسته و بسته استفاده کند تا مثلا با مخاطب ایرانی ارتباط بگیرد، در مصاحبه با ردلیوف گفته است: هدف از تحریم ها این است که ایران به پای میز مذاکره برگردد تا بتوانیم با همدیگر با جدیت و حسن نیت درباره موضوعات مهم از جمله برنامه هسته ای مذاکره کنیم ولی شاهد بوده ایم که مذاکرات چندان هم نتیجه بخش نبود.

اما وی درباره این سوال که «هیچ تمایلی از سوی ایران برای بازگشت به میز مذاکرات دیده نمی شود و این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟» گفت: بله. این کار خم رنگرزی نیست. قطعا زمان بر است. ان شاءالله [!!] امیدواریم ایران تصمیم بگیرد این خط مشی را عوض کند.

خبرنگار مجددا از آلن ایر پرسید «اگر در نهایت خط مشی جمهوری اسلامی ایران و محاسبات اش تغییر نکند، و همین طور که شاهدیم هر روز مواضع آن تندتر از گذشته شود، آیا آمریکا حاضر می شود که با یک جمهوری اسلامی هسته ای کنار بیاید و زندگی کند؟» وی در جواب می گوید: اگر را با مگر تزویج کردند، از ایشان کودکی شد کاشکی نام... من مایل نیستم درباره فرضیات و اینکه اگر این بشود یا اگر آن نشود، گمانه زنی کنم. ولی خب! خودتان هم شاهد هستید که این سیاست ها موثر نبوده است. یعنی این تحریم ها به ایران فشار وارد می کند ولی ما شاهد نیستیم که ایران بپذیرد به مذاکره برگردد یا اینکه غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

این سخنگوی آمریکایی همچنین درباره فشار علیه جمهوری اسلامی به بهانه حقوق بشر گفت: امروز مراسم خاکسپاری و تشییع جنازه آقای «فایلو دیبل» بود که یکی از بلندپایه ترین مقامات وزارت امور خارجه آمریکا بود- روانش شاد- در امور ایران هم کار کرده بود و ایشان واقعا یک قهرمان در مورد مسئله حقوق بشر در ایران بود. او خیلی تلاش کرد که موضوع حقوق بشر در ایران را مطرح کند.

وی درباره اینکه چرا آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران سخن می گوید اما به سرکوب مردم در بحرین و عربستان نمی پردازد، گفت: اگر بیشتر در مورد ایران صحبت می کنیم به این دلیل است که وضعیت حقوق بشر در آن کشور وخیم تر است. خیلی در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران اظهارنظر می کنیم، چون وضع حقوق بشر در ایران خیلی وخیم است(!)

آلن ایر این را هم گفته که رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی خیلی برای ارتباط با مخالفان در ایران به درد آمریکا می خورند.

کروبی در جشن 75 سالگی خود شرکت کرد (خبر ویژه)

مهدی کروبی هفتاد و پنج سالگی خود را در جمع خانواده و نزدیکان خود جشن گرفت.

نقش آفرینی در فتنه آمریکایی و ناکام 25 بهمن باعث شد تا ارتباطات کروبی با تحریک کنندگان فتنه قطع شود. اما کروبی جمعه شب با حضور در جمع خانواده و نزدیکان در جشن تولد خود شرکت کرد.

پسر کروبی در این باره نوشته است: شب گذشته (جمعه شب) در منزل من همزمان با شب تولد پدرم به مناسبت ورود دخترم به دانشگاه با حضور مادر و برادرانم مهمانی گرفته بودیم. اتفاق جالب اینکه هنگام صرف شام زنگ منزل به صدا درآمد و ماموری از آن سوی آیفون گفت «آقای کروبی رو آوردیم». عملا باورکردنی نبود و خوشحال شدیم که پدر را سرزده آورده بودند.

وی سلامت پدرش را «خیلی خوب» توصیف کرده و نوشته است: از حال ایشان پرسیدیم و گفتند چند شب قبل مرا به یک مرکز درمانی برای چکاپ بردند و تقریبا یک چکاپ کامل صورت گرفته است.

مهدی کروبی ماه گذشته هم با اعضای خانواده اش دیدار کرده بود.

پسر کروبی این را هم عنوان کرده که «مسئولین جدید امنیتی که به تازگی منصوب و پدرم به اینها تحویل داده شده است، قول دادند که وضعیت پدرم بهتر شود و طی 10 روز آینده ایشان را به منزلی در منطقه شمیران منتقل کنند. همچنین قول دادند که اعضای خانواده به صورت چرخشی با پدر ملاقات نمایند.»

صدای آمریکا احمد باطبی را اخراج کرد (خبر ویژه)

صدای آمریکا از چند روز پیش احمد باطبی را اخراج کرده است.

پلیس فدرال آمریکا ضمن بازجویی از همسر سابق باطبی(تارا نیازی)، به باطبی درباره تماس با ایران و لو دادن برخی عناصر مخالف ظنین شده بود. امیرعباس فخرآور که ظاهرا ارتباطات بیشتری با اف بی آی دارد، در این باره نوشت: احمد باطبی و کورش صحتی از صدای آمریکا اخراج شدند. به دنبال افشای پرونده همکاری باطبی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و تشکیل پرونده از سوی پلیس فدرال آمریکا برای وی در این خصوص، باطبی که از پاییز سال 2008 در بخش فارسی صدای آمریکا به کار مشغول بوده و به عنوان کارمند قراردادی دولت آمریکا حقوق دریافت می کرد، به همراه تعدادی از دوستانش اخراج شدند.

فخرآور اضافه کرد: پرونده همکاری باطبی با وزارت اطلاعات، در پی انتشار نامه ای از ارژنگ داوودی از درون زندان اوین که آشکارا مدارکی را در خصوص همکاری باطبی با وزارت اطلاعات به دست می داد، به رسانه ها کشیده شد. ورود نامزد سابق باطبی به ماجرا و افشای بخشی دیگر از جزئیات این همکاری هم بر صحت ماجرا تاکید داشت. نامه های معروف به 102 نفر هم که با هدف تغییر صورت مسئله از سوی همپیمانان باطبی یعنی سازگارا و افشاری منتشر شده بود، کمکی به وی نکرد و ارسال دومین نامه، که نقض آشکار قوانین در آمریکا بود، موجب سرعت بخشیدن به پرونده اخراج وی شد.

خراسان

خبرآنلاین نوشت

حسین کروبی در صفحه فیس بوک خود نوشت: در منزل من همزمان با شب تولد پدرم به مناسبت ورود دخترم به دانشگاه با حضور مادر و برادرانم مهمانی گرفته بودیم. اتفاق جالب اینکه هنگام صرف شام زنگ منزل به صدا در آمد و ماموری از آن سوی آیفون گفت "آقای کروبی رو آوردیم". عملا باورکردنی نبود و خوشحال شدیم که پدر را سر زده آورده بودند. ایشان به همراه 6 مامور امنیتی وارد منزل شدند. پدرم خیلی از روحیه و حال خوبی برخوردار و البته مقداری لاغر شده بود. از حال ایشان پرسیدیم و گفتند چند شب قبل مرا به یک مرکز درمانی برای چکاپ بردند و تقریبا یک چکاپ کامل صورت گرفته است.در انتهای این دیدار یک ساعته ماموران امنیتی اجازه دادند عکسی یادگاری با پدر داشته باشیم.لازم به توضیح می دانم که بگویم مسئولین جدید امنیتی که به تازگی منصوب و پدرم به اینها تحویل داده شده است، قول دادند که وضعیت پدرم بهتر شود و طی 10 روز آینده ایشان را به منزلی در منطقه شمیران منتقل کنند ودرباره درخواست کتاب و روزنامه گفتند باید از مسئولان اجازه بگیریم.

مشرق مدعی شد

محمد رضا عارف اخیرا دیداری با خاتمی داشته و درباره وضعیت اصلاح طلبان و نحوه حضور در انتخابات مجلس نهم به بحث و تبادل نظر پرداخته است. عارف با اعلام شروطی قبول کرده سرلیست اصلاح طلبان در تهران شود.

جهان نوشت

احمدی نژاد در دیدار با منتخبان استان همدان به حضور مسلمانان در آندلس اشاره کرد و افزود: من از علما عذر می خواهم چون من اعتقاد ندارم که در آندلس تمدن اسلامی برپا شده است، زیرا اگر تمدن اسلامی برپا شده بود دیگر این تمدن از بین نمی رفت. مگر می شود کسی طعم واقعی تمدن اسلامی را با روح خود بچشد سپس سراغ چیزهای دیگر برود.

مشرق نوشت

برخی منابع از سفر احتمالی هاشمی رفسنجانی به حج تمتع امسال خبر می دهند. این در حالی است که نزدیکان هاشمی از قطعی نبودن این سفر می گویند و اعلام می کنند که هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

مشرق نوشت

دکتر احمدی نژاد در اجلاس استانداران سراسر کشور با انتقاد شدید از منتقدان جریان انحرافی گفته است؛ 25 سال است که مشایی را می شناسم و در این مدت نماز شبش ترک نشده، او همچون شهید بهشتی مظلوم است و شک ندارم خداوند مزد مظلومیت او را طوری خواهد داد که همه متحیر خواهند شد.

خبرگزاری فرانسه

یک شهروند آمریکایی که پیشتر از سوی وزارت دادگستری آمریکا به صادرات غیرقانونی کامپیوتر به ایران متهم شده بود، روز جمعه ضمن اعتراف به جرم خود با پرداخت «۱.۲۵ میلیون دلار» جریمه موافقت کرد.

رادیو آمریکا

خروج رئیس سابق بانک ملی موجب نگرانی برخی مقام ها در تهران شده است. محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس و اسماعیل کوثری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اعلام کرده اند ، رئیس سابق بانک ملی «با کوله باری از اطلاعات محرمانه و سری» از ایران خارج شده است.آقای خاوری دارای تابعیت دوگانه ایران و کاناداست و همین مساله ، چالش جدید مقام های اقتصادی دولت شده است. همزمان گروهی از شهروندان کانادایی با امضای یک دادخواست اینترنتی از وزیرمهاجرت و شهروندی دولت فدرال خواسته اند در مورد ورود و فعالیت عوامل جمهوری اسلامی ایران در کانادا تحقیق کند.

رادیو فرانسه

سفیرجمهوری اسلامی ایران درهلند دردیداری با نمایندگان حزب اتحاد مسیحیان این کشوراعلام کرده است که حکم نهایی یوسف ندرخانی به تعویق افتاده است.

شرق

حسینی وکیل رحیم مشایی در گفتگو با این روزنامه گفت: حاج منصور ارضی هفته آینده راهی دادگاه است تا از خود در برابر شکایت مشایی دفاع کند

مردمسالاری

پس از برکناری مدیرعامل و ریاست هیئت مدیره بانک گردشگری توسط رئیس بانک مرکزی، لیدر جریان انحرافی طی تماس تلفنی با بانک مرکزی با تخطئه بانک مرکزی خواهان بازگشت دو فرد مذکور به پست خود می شود و از بهمنی می خواهد که به این حوزه وارد نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد