عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

به دنبال انتشار یک ویژه نامه موهن روزنامه ایران در آستانه توقیف

 بسمه تعالی


دادستان تهران دستور قضایی برخورد با روزنامه ایران به خاطر یک ویژه نامه موهن را صادر کرد.
این دستور پس از آن صادر شد که روزنامه ایران در ویژه نامه ای به نام خاتون که به صورت کامل به بحث و بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی زنان و دختران اختصاص دارد به حجاب برتر و چادر به شدت اهانت کرد و درصدد عادی سازی بدحجابی و تقبیح برخوردها با این ناهنجاری برآمد.
روزنامه ایران در این ویژه نامه که به صورت تمام رنگی و با کاغذ گلاسه منتشر و رایگان توزیع شده است ضمن بیان انتقادات تند علیه طرح امنیت اخلاقی، «چادر مشکی» را پدیده ای نامتناسب با فرهنگ زنان و دختران ایرانی معرفی کرد که از سوی ناصرالدین شاه قاجار به زنان ایران تحمیل شده است!
مهدی کلهر مشاور معزول رئیس جمهور در مورد زمان ورود چادر مشکی به ایران می گوید: «از سفرهای اروپایی ناصرالدین شاه، شب که به مجلس عیاشی در اروپا می رفت می دید آنجا لباس مردها مشکی است، کلاه سیلندری مردها مشکی است و زنها هم با لباس مشکی می آیند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدا لعنتش کند. همین جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است.»
وی در ادامه اظهارات گستاخانه خود چادر مشکی را بدترین پوشش در زمینه فلسفه حجاب نامیده و قانون حجاب و عفاف را با «یاسای چنگیز» فرمانده خونخوار مغول مقایسه کرده است!
در یکی از کاریکاتورهای درج شده در این ویژه نامه نیز با توهین به خیل کثیر زنان محجبه جامعه، بی حجابی تقدیس شده است.
گردانندگان روزنامه ایران و درصدر آن علی اکبر جوانفکر با انتشار این نشریه تلاش کرده اند موضوع برخورد با بدحجابی را مضر نشان داده و دولت و شخص رئیس جمهور را مخالف آن معرفی کنند تا در کنار آن بتوانند به اهداف خود که در رأس آن جذب برخی قشرهای خاص با اهداف انتخاباتی است برسند.
در بخش هایی از این ویژه نامه همچنین سعی شده طرفداری افراد بی حجاب از شخصیت های مختلف سیاسی، به عنوان نمادی برای همگرایی به اصطلاح فرهنگی میان بدحجاب ها و دین مداران معرفی شود.
ویژه نامه روزنامه ایران با بازخوانی روند موضع گیری های رئیس جمهور در برخورد با بدحجابی دلیل آشوب های فتنه گران را گشت ارشاد و مبارزه با بدحجابی معرفی می کند و مسئول اصلی آن را نیز دلسوزانی می داند که برای رعایت از حریم حجاب به میدان آمده اند.
ویژه نامه خاتون در ادامه اقدام به معرفی زنان برتر محجبه می کند اما زمانی که در این فهرست نگاهی می اندازیم نام افرادی نظیر مهناز افشار، آزاده اردکانی، هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی و... را می بینیم!
در همین حال ویژه نامه خاتون وابسته به مؤسسه ایران به سوء استفاده از برخی از اسامی و عناوین پرداخته است و بسیاری از افرادی که از آنها به عنوان مشاور نام برده شده یا مطالبی از آنها در این ویژه نامه آمده موضوع را اساساً تکذیب کرده اند.
از جمله مجتبی زارعی که نام او در ویژه نامه به عنوان مشاور درج شده ضمن تکذیب نقش خود تأکید کرده که موضوع را پیگیری خواهد کرد. حجت الاسلام قائم مقامی، آیت الله خاتمی و چند تن دیگر نیز مواضع مشابهی داشته اند.
خاطرنشان می شود اصولگرایان و جریان های متدین حسب رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره اولویت دادن به مسائل اصلی در قبال مسائل فرعی و حاشیه ای، اصرار دارند انحرافات جریان انحرافی را پای دولت خدمتگزار ننویسند اما درست در مقابل، جریان انحرافی اصرار دارد با تحرکات ضدفرهنگی اولاً چهره دولت را مخدوش کند و ثانیاً این تقابل ها را تعمداً به مسئله اول در کشور تبدیل نمایند. درست به دلیل همین اصرارها هم هست که اصولگرایان معتقدند جریان انحرافی از سوی جریان فتنه مدیریت می شود و در واقع جاده صاف کن و حاشیه ساز جبهه فتنه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد