عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

رأی قاطع مجلس به 4 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور

 بسمه تعالی 

 

مجلسی ها با حمایت قاطع از وزرای پیشنهادی دولت، به هر 4 وزیر دولت رای اعتماد دادند. بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی دولت، روز گذشته در دستور کار صحن علنی بهارستان بود که طی دو جلسه صبح و عصر به سرانجام رسید. اهالی خانه ملت دیروز و در یک روز پر کار با هر 4 عضو جدید کابینه برای تصدی وزارتخانه ها، موافقت کردند.
در این میان رستم قاسمی با 216 رای موافق از سوی نمایندگان، به عنوان وزیر نفت انتخاب شد. نمایندگان همچنین با 218 رای، مهدی غضنفری را به عنوان وزیر «صنعت، معدن و تجارت» برگزیدند.
عبدالرضا شیخ الاسلامی هم با 204 رای موافق نمایندگان، به عنوان وزیر «کار، تعاون و رفاه اجتماعی» منصوب شد. همچنین محمد عباسی نیز با 165 رای مثبت، اولین وزیر ورزش و جوانان کشور شد.
روز گذشته محمود احمدی نژاد برای دفاع از 4 وزیر پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس حاضر شده بود در سخنان کوتاهی به طور اختصار دفاعیات خود را مطرح کرد.
در حالی که طبق ماده 190 آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور برای دفاع از وزیران پیشنهادی می تواند یک ساعت سخنرانی کند، اما وی در دفاعیات خود از چهار وزیر «صنعت، معدن، تجارت»، «کار، تعاون و رفاه اجتماعی»، «نفت» و «ورزش و امور جوانان» به کلیات بسنده و اظهارات خود را در 10 دقیقه خلاصه نمود و پس از اظهارات خود جلسه علنی مجلس را ترک کرد.
احمدی نژاد با بیان اینکه: «امروز 4 وزارتخانه مهم داریم که 2 تا از این وزارتخانه ها، ادغام 4 وزارتخانه و دیگری از ادغام 2 سازمان و معاونت رئیس جمهور حاصل شده است»، تصریح کرد: تجربه نشان داد که اصلاح ساختار اداری و کوچک سازی بدنه اصلی دولت پس از انجام مطالعات دقیق در اجرا باید با سرعت اتفاق افتد تا خللی در اداره کشور ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: تجربه نشان داد که می شود کارهای بزرگی انجام داد؛ می شود یک دولت کوچک اما چابک، مسلط، عالم و کارآمد داشت.
رئیس جمهور در ادامه از همه افرادی که به امر ادغام چهار وزارتخانه کمک کردند و یاری رساندند تا این ادغام ها به خوبی انجام شود، تشکر و تاکید کرد: امروز 4 وزیر داریم که این وزرا برای شما شناخته شده هستند و نیازی به معرفی من وجود ندارد.
وی اظهار امیدواری کرد که با رای نمایندگان مجلس این 4 وزارتخانه با سرعت به ثبات برسد و مسیر خدمت گزاری با سرعت بیشتری استمرار پیدا کند.
رئیس جمهور از وزرای قبلی این وزارتخانه ها تشکر کرد و گفت: محرابیان خدمات فراوانی را در حوزه صنعت و معدن انجام داد. وی مدیری جوان و فعال بود که امیدواریم در آینده خدمات فراوانی به کشور و انقلاب انجام دهد.
احمدی نژاد همچنین از میرکاظمی و محصولی تشکر و اظهار امیدواری کرد این افراد در آینده نیز در مسیر خدمت گزاری حرکت کنند.
بحث داغ نمایندگان درباره قاسمی
علی مطهری هم که دیروز در مخالفت با قاسمی صحبت می کرد، طی سخنانی گفت: مخالفت من با وزارت قاسمی بیش از آنکه مربوط به شخص وی باشد، مربوط به یک اصل کلی در اداره نظام های سیاسی خصوصا نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: در واقع شخصیت حقیقی قاسمی را از شخصیت حقوقی وی تفکیک می کنم چرا که ویژگی های فردی قاسمی قابل تمجید و ستایش است؛ وی از نظر اخلاص، تواضع، ساده زیستی و فداکاری در راه انقلاب اسلامی و تلاش جدی در سازندگی کشور و در مجموع مانند تمام فرماندهان سپاه، شخصیتی دوست داشتنی هستند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید به این مسئله، نگاه کلان توأم با در نظر گرفتن مصالح و آینده نظام داشته باشیم، نه نگاه حزبی و گروهی، تصریح کرد: اصل کلی مورد تاکید من لزوم پیوند نخوردن سپاه پاسداران به عنوان یک قدرت نظامی با قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی و به عبارتی دیگر دولتی نشدن سپاه است، همانطور که بر دولتی نشدن روحانیت از طرف امام(ره) و شهید مطهری تاکید فراوان شده است.
نماینده تهران در خانه ملت همچنین تاکید کرد: وزارت یک نظامی در وزارتخانه نفت سبب پیوند قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی خواهد بود که ممکن است فسادآور باشد البته عنصر تقوا تا حد زیادی می تواند مانع فساد شود ولی هرگز مصونیت آور نیست و این ما هستیم که نباید زمینه پدید آمدن فساد را ایجاد کنیم.
وی نخستین اثرسوء این اقدام را سخت شدن سوال، استیضاح و به طور کلی نظارت مجلس بر وزیر دانست و تصریح کرد: سپاه اکنون درست یا نادرست به تصاحب پروژه های عمرانی در یک رقابت نابرابر با بخش خصوصی متهم است. مانند واگذاری اپراتور سوم مخابرات که با اضافه شدن حوزه عظیم نفت به آن، این اتهام تشدید خواهد شد.
مطهری در پایان تأکید کرد: مخالفت من با شخص قاسمی نیست و ایشان را فردی با تقوا و با تجربه خوب در حوزه پروژه های عمرانی نفتی می دانم و مخالفت من با روند ورود نظامیان به قدرت سیاسی و دولت است و این را برای کشور مضر می دانم.
در مقابل لاریجانی نیز که موافق قاسمی بود، در پاسخ به مطالب علی مطهری در خصوص سپاه مبنی بر اینکه «سپاه پاسداران از این طریق وارد سیاست می شود که این خطرناک است»، این سخن را تلقی نادرستی عنوان کرد که این سخن رئیس مجلس احسنت نمایندگان را در پی داشت.
این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: بسیاری از نیروهای سپاه پاسداران در کشور مسئولیت دارند و اگر کسی در طول جنگ در سپاه بوده است، «ذنب لایغفر» نکرده است. این سخن رئیس مجلس نیز با احسنت نمایندگان همراه شد.
وی با بیان اینکه بایستی افتخار کنیم چنین افرادی مسئولیت های مختلفی در کشور دارند، خاطرنشان کرد: بنده اطلاع دارم که سپاه پاسداران با مسئولیت قاسمی در وزارت نفت مخالف بود و مدت ها کشمکش وجود داشت حتی زمانی که خود ایشان (قاسمی) از من مشورت خواست به وی گفتم که من نگران قرارگاه هستم زیرا ممکن است با رفتن شما قرارگاه لطمه بخورد.
لاریجانی ادامه داد: بنده اطلاع دارم که فرمانده سپاه هم مخالف بود اما در نهایت زمانی که مشاهده کردند مشکلی در کشور به وجود آمده و وزارت نفت معطل است، از خودگذشتگی کرده و نیروی خوب خود را به دولت دادند که در وزارت نفت فعالیت کنند، در نتیجه این تلقی، تلقی درستی نیست که سپاه پاسداران می خواهد قدرت سیاسی را بگیرد.
وی با بیان اینکه فرمانده سپاه به دلیل خوش سابقگی قاسمی مخالف رفتن وی بود، تصریح کرد: سپاه پاسداران نمی خواست به اوضاع سیاسی کشور چنگ بزند و اینگونه تلقی ها اشتباه است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با اینگونه مسائل، کشور را از وجود چنین افرادی محروم کنیم، اظهار داشت: از زمانی که نام آقای قاسمی برای وزارت نفت مطرح شد، موجی بر ضد سپاه مخصوصاً شخص وی به وجود آمد؛ مباحثی همچون این موضوع که اسم وی در لیست تحریم هاست و قطعاً مشکلاتی به وجود خواهد آمد که نباید به این حرف ها اعتماد کرد.
لاریجانی همچنین تأکید کرد: بنده معتقدم چون اینگونه حرف ها بیان می شود، مجلس بایستی یک رای نمادین به قاسمی بدهد. این سخن رئیس مجلس احسنت نمایندگان را در پی داشت.
مطهری در ادامه در اخطاری با استناد به ماده 77 قانون اساسی و پس از پایان سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس که در موافقت با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت نفت صحبت کرد، گفت: بنده در سخنانم که به عنوان مخالف آقای قاسمی صحبت کردم، گفتم تا زمانی که فردی عضو سپاه پاسداران یا ارتش و یا یکی از نیروهای نظامی باشد، صلاح نیست که به عنوان وزیر انتخاب شود.
وی افزود: ما هم خوشحال می شویم که اینها از پست نظامی که دارند، استعفا دهند و ما از تجربیات آنها استفاده کنیم.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به وی گفت: شما مخالفت کردید و بنده به عنوان موافق صحبت کردم.
اولیاء نماینده مردم یزد که مخالف بعدی قاسمی بود، با بیان اینکه مجلس تصمیمش را در مورد آقای قاسمی گرفته است، افزود: می خواهم که همه به قانون اساسی پایبند باشند و منافع کشور را در نظر بگیرند.
اولیاء از همکاران خود خواست که اجازه دهند مجلس محل بحث و گفت وگو باشد و همواره شأن مجلس حفظ شود.
فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب هم یکی دیگر از موافقین قاسمی بود که گفت: اقداماتی که قاسمی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام داده، به عنوان سند افتخاری برای کشور محسوب می شود که باید به آن توجه شود. وی گفت: برخی می خواهند که فرزندان رشید کشور را از حضور و فعالیت در روند توسعه کشور دور کنند و به همین دلیل نام برخی افراد را در لیست تحریم ها قرار می دهند.
فلاحت پیشه ادامه داد: هم اکنون دنیا لیست های تحریم را زیر سؤال می برد. ما هم که همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنیم. لذا نباید ما در مسیری حرکت کنیم که دیپلماسی عمومی دشمن در آن سمت است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب به موضوع تخصص و تجربه برای تصدی وزارت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد تخصص و تجربه آقای قاسمی همین بس که همه اعضای کمیسیون انرژی آقای قاسمی را مورد تأیید قرار دادند.
وی با بیان اینکه قاسمی 20 سال در حوزه نفت کشور و مراکز استراتژیک انرژی حضور داشته، گفت: رسیدن به مقام اول پالایشگاهی در منطقه و تعیین درصد صیانتی از 10 درصد به 80 درصد از جمله اقدامات مثبت آقای قاسمی بود.
قاسمی: سرباز کوچکی از سپاه هستم
رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت که صبح چهارشنبه در دفاع از برنامه های خود در صحن علنی مجلس سخنرانی می کرد، اظهار داشت: افتخارم این است که سرباز کوچکی از خیل پاسداران انقلاب اسلامی هستم که پس از 8 سال دفاع مقدس تمام دوران خدمتی خود را در سازندگی کشور گذرانده ام.
وی تصریح کرد: طی این دوران صدها پروژه بزرگ عمرانی به ویژه پروژه های نفت و گاز را با همکاری دیگر برادران در قرارگاه خاتم به انجام رسانده ایم؛ در این قرارگاه توانستیم کیفیت پروژه ها و زمانبندی آنها را به نرم جهانی رسانده و در کنترل قیمت ها نقش مؤثری انجام دهیم و با خروج شرکت های بزرگی مثل توتال و شل که روزی ما را تحریم کرده بودند توانستیم جایگزین آنها شویم.
وزیر پیشنهادی نفت با بیان این که با عنایت و تعامل 20 ساله با وزارت نفت در چارچوب سیاست های کلی مقام معظم رهبری در بخش نفت و گاز، سند چشم انداز و برنامه پنجم، برنامه های خود را به مجلس ارائه کردم تصریح کرد: اهمیت تولید نفت و گاز در اقتصاد کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.
قاسمی در ادامه مهمترین برنامه خود را سرعت بخشیدن برداشت از میادین مشترک دانست و یادآور شد: 17 میدان مشترک دریایی و خشکی و 5 میدان گازی در کشور وجود دارد که علی رغم سرمایه گذاری ها در دولت های گذشته به ویژه دولت نهم و دهم اما برداشت ما از این میدان ها کافی نیست.
وی افزود: با حمایت های کمیته ویژه نظارت بر میادین مشترک برنامه بنده این است که برداشت از آنها را سرعت ببخشم.
وی جمع آوری گازهای همراه، افزایش صادرات گاز، توجه به توسعه بخش پتروشیمی، سرعت بخشیدن به بخش های توسعه ای در بخش پالایشگاهی، توزیع گاز طبیعی برای بهره مندی مردم، سرعت بخشیدن به سیاست های اجرای اصل 44 از طریق شکل گیری اصل 44 شکل گیری بازارهای رقابتی، حمایت از بخش خصوصی برای تولید و ارتقای کلان نفت از برنامه های وزارت نفت عنوان کرد. وزیر پیشنهادی نفت در ادامه این برنامه ها ایجاد بخش خصوصی برای تولید، فروش اوراق ارزی، ریالی، منابع بانک ها، توجه به سفرهای استانی، توجه به منابع انسانی وزارت نفت ایجاد اعتماد و روحیه جهادگری و انگیزه بهره وری را از دیگر برنامه های وزارت نفت دانست.
وی همچنین به تعامل با مجلس اشاره کرد که آن را از برنامه های مهم خود در وزارت نفت دانست.
قاسمی در خاتمه گفت: از ابتدای خدمت خود تاکنون علاقه ای به کار سیاسی نداشته ام و وزارت نفت را جای کار سیاسی نمی دانم و حضور در دولت را حضور در حزب و گروه تلقی نمی کنم.
موافقان و مخالفان شیخ الاسلامی
روز گذشته، حسینی صدر که مخالف وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود گفت: شیخ الاسلامی برنامه مناسبی برای رفع معضلات ارائه نداده و در ارائه برنامه هایش کلی گویی کرده است.
رحمانی نماینده تبریز هم که در موافقت با شیخ الاسلامی صحبت می کرد وی را فردی متدین، متعهد و انقلابی و برنامه های وی را برای وزارتخانه کار، و رفاه اجتماعی را کامل و در راستای برنامه پنجم توسعه دانست.
یوسف نژاد، نماینده ساری نیز اصلاح ساختار مناسب در حوزه کار، سلامت و تعاون و حمایت از بخش خصوصی و اصلاح نظام بیمه بیکاری را یکی از نکات مثبت در برنامه های شیخ الاسلامی عنوان کرد.
در ادامه عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر پیشنهادی کار و تعاون و رفاه اجتماعی که در دفاع از برنامه های خود در صحن علنی مجلس سخنرانی می کرد، تصریح کرد: فقرزدایی از دهک پایین جامعه، ایجاد بستر حمایتی برای بخش متوسط و ضعیف، توانمندسازی اقشار ضعیف برای حضور در عرصه اقتصاد از جمله اقدامات وزارتخانه جدید است، همچنین در اسناد بالادستی هم اهداف کلی و راهکارهای توسعه و هم منابع مالی پیش بینی شده است که از آن میان می توان به سهم 25 درصدی تعاون در پایان برنامه پنجم اشاره کرد.
شیخ الاسلامی مهمترین راهبرد برای توسعه و تقویت تعاونی ها، حمایت و پشتیبانی کامل از تعاونی ها در دولت و وزارت تعاون کار و امور اجتماعی دانست و گفت: دومین راهبرد جلب مشارکت و ساماندهی عمومی مردمی است که هر دوی این اهداف از رهگذر اجرایی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصل 44 می گذرد.
وی ادامه داد: در این راستا باید لوایح تدوین شده را برای این بخش تهیه و به مجلس تقدیم کنیم، اجرای قوانین مصوب، رفع مدیریت محدودیت های بیمه ای و بانکی، حمایت از دستیابی به بازار نهایی اطلاع رسانی عادلانه، تنظیم بازار و پرهیز از مداخله اجرایی حمایت مالی و مقرراتی، حمایت از اتاق های تعاون و توانمندسازی آنها، تحقیق و توسعه برای بررسی بازار و افزایش کیفیت از جمله اقداماتی است که در وزارتخانه جدید صورت می گیرد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که بازنگری در قوانین و مقررات، اصلاح نظام بیمه بیکاری، اصلاح قانون بیمه بیکاری و برقراری نظام حمایتی برای بیکاران جویای کار از جمله برنامه های ما است.
غضنفری هیچ مخالفی نداشت
روز گذشته همچنین محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و مصطفی کواکبیان نماینده سمنان که اسامی آنها به عنوان مخالفان مهدی غضنفری وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام شده بود، از سخنرانی در مخالفت با این وزیر پیشنهادی انصراف دادند. بر این اساس، نماینده موافق مهدی غضنفری هم سخنرانی نکرد.
قرار بود علی بروغنی نماینده سبزوار به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی صحبت کند.
بر همین اساس مهدی غضنفری در ادامه به برنامه های خود در حوزه صنعت، معدن و تجارت اشاره و فرصت ها و چالش های پیش روی این 3 حوزه را تشریح و تبیین کرد.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری صنعتی را خوب عنوان کرد و با اشاره به نیروهای متخصص و آماده به کار در این حوزه گفت: متأسفانه چالش های این حوزه استفاده نکردن از ظرفیت های موجود و قیمت تمام شده بالا است.
غضنفری یکی از برنامه های خود در این حوزه را صیانت از بنگاه ها و سرمایه گذاری موجود و مولد و نیز تامین سرمایه در گردش برشمرد و گفت: تولیدکنندگان انتظار دارند تا با اجرای بسته های حمایتی که در اجرای هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده به آنها کمک شود.
وی اتمام و تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه ملی و منطقه ای را از دیگر برنامه های خود در این حوزه برشمرد و با اشاره به برنامه اش در زمینه توسعه صنایع مادر و متوسط تصریح کرد که تقویت شهرک های صنعتی و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه ها در این وزارتخانه جدید است.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور بخش خصوصی از طریق اجرای اصل 44 و واگذاری ها و مالکیت به این بخش و نیز تقویت تشکل های بخش خصوصی را از دیگر برنامه های خود برای این وزارتخانه جدید دانست.
وی در این بخش از سخنان خود به برنامه هایش در حوزه معدن اشاره کرد و با بیان اینکه این حوزه به دلیل ثروت بین نسلی اهمیت زیادی دارد خاطرنشان کرد: شناسایی 60 نوع ماده معدنی و نیز 55 میلیارد تن ذخایر شناخته شده از فرصت های بخش معدن است.
غضنفری ارزش افزوده بخش معدن را مربوط به داخل کشور عنوان کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در حوزه اکتشاف معدن شد.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در بخش پایانی سخنان خود به برنامه هایش در حوزه تجارت اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود اوضاع کسب و کار و استفاده از تمام ظرفیت ها در این حوزه از برنامه هایم در حوزه تجارت است.
وی با بیان اینکه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت 41درصد از سهم اقتصاد کشور را به دوش می کشد، خواستار تعامل هرچه بیشتر مجلس شد.
غضنفری با بیان اینکه خود را به قانون اساسی، مجلس و رئیس جمهور پاسخگو می داند از توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه های مذکور تشکر و قدردانی کرد.
نظرات نمایندگان درباره اولین وزیر ورزش و جوانان
محمد عباسی که سابقه خوبی را در وزارت تعاون کسب کرده بود و برگ مثبتی در پرونده اش محسوب می شد، دیروز اما مخالفان جدی در مجلس داشت.
محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس طی سخنانی در مخالفت با عباسی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه از موافقین 3 وزیر پیشنهادی هستم، اظهار داشت: بنا به دلایل و مستنداتی مخالف وزیر شدن عباسی در وزارت ورزش و جوانان هستم و هرچقدر سعی کردم سفارش دوستان مشترک را بپذیرم و اگر هم مخالفتی می کنم، با چراغ خاموش مخالفت کنم، نتوانستم قسم نمایندگی ام را در این زمان معنوی نادیده بگیرم و تکلیف دانستم که دلیل مخالفت خود را به طور شفاف بیان کنم.
وی اضافه کرد: از آنجا که اولین وزیر قالب ورزش را طراحی می کند و ساختار آن را شکل می دهد، باید شرایط ویژه و جامعی داشته باشد و برای تغییر ساختار اولین قدم شناخت وضع موجود است که آقای عباسی همچون خود من هیچ شناختی از فضای ورزش کشور و امور جوانان ندارد.
نماینده بوکان در مجلس تاکید کرد: از بیرون تزریق شدن وزیر ورزش موجب عدم همکاری و عدم هماهنگی در حوزه ورزش و ورزشکاران و امور جوانان خواهد شد و دچار چالش هایی مازاد بر چالش های موجود می شویم و ورزش ما نخواهد توانست به جایگاه مورد انتظار و واقعی خود برسد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر امروز عباسی براساس ارتباط و بدون توجه به تخصص انتخاب شود، فردا دروازه بان تیم ملی فوتبال نیز به همین روش انتخاب خواهد شد و این ما هستیم که باید جواب گل های خورده ورزش را بدهیم.
عثمانی همچنین گفت: سبقه مدیریت عباسی در وزارت تعاون نیز خوشبینی ایجاد نمی کند چرا که عباسی با مدیریت خود، حوزه تعاون را که قرار بود در متن اقتصاد وارد شود و سهم 25درصدی پیدا کند، چنان به حاشیه راند که منجر به ادغام این وزارتخانه در وزارت کار شد.
حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیش ازظهر دیروز (چهارشنبه) طی سخنانی در مخالفت با محمد عباسی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان، با تشکر از سعیدلو مسئول سابق سازمان تربیت بدنی به دلیل موفقیت هایش در دوران مدیریتی وی، اظهار داشت: من به سه وزیر پیشنهادی از جمله رستم قاسمی، شیخ الاسلامی و مهدی غضنفری رای خواهم داد ولی با یک نفر مخالف هستم و آن هم دلایل مختلفی دارد.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «بارها فرمودند موازی کاری نکنید»، افزود: آقای عباسی باید به مردم ایران به صورت شفاف پاسخ دهد که به چه دلیل وقتی آقا فرمودند کار موازی نکنید، نماینده امور خارجی در آمریکای لاتین شدید.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه عباسی باید بگوید که تا چه اندازه با جریان انحرافی ارتباط داشته است، گفت: همانطور که می دانیم طی یک سال، وی با جریان انحرافی و افراد شاخصه این جریان بسیار اخت بوده است.
وی با بیان اینکه عباسی در طول وزارت خود در وزارتخانه تعاون همواره با اتاق تعاون و اتحادیه تعاون درگیر بوده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که تا پایان سال 93 باید سهم تعاون از 5درصد به 25درصد برسد لذا عباسی باید پاسخ دهد طی 5 سالی که در وزارت تعاون حاکمیت داشته، چه میزان از این امر مقام معظم رهبری را اجرا کرده است.
گفتنی است حسینی صدر نماینده خوی، محمد یاری نماینده تالش و عباسی نماینده رودسر هم موافقین وزیر پیشنهادی ورزش بودند که هر یک به نحوی سابقه و برنامه های وی را منطبق با نیازهای این وزارتخانه دانستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد