عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

وهابیت در سراشیبی سقوط

 

 

در خبرها آمده بود که ورود یک گروه از علمای تراز اول اهل سنت پاکستان که به صورت غیر رسمی به ایران آمده تا در گفت وگوهای بین مذاهب اسلامی شرکت کنند، با واکنش شدید دولت سعودی روبه رو شده است، اما دلیل این اعتراض سعودی ها چیست؟

 

درست از همان زمانی که فرقه ضاله وهابیت به کمک استعمار انگلیس بر حجاز مسلط شد، با اقدامات تحریک آمیز و ضد اسلامی و تفرقه افکن این فرقه، بر کسی شبهه و شکی باقی نگذاشت که فرقه منحرف وهابیت جزء برای ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمانان، به وجود نیامده است. این فرقه انحرافی از همان آغاز روی کارآمدن به بهانه شرک زدایی! و پیرایش دین از خرافات! بسیاری از اماکن اسلامی را ویران کرده و بسیاری از بزر گان دینی شیعه و سنی را از دم تیغ گذراند. تمام افراط و تندروی های دینی در دنیای اسلام و ظهور جریانات انحرافی ای چون طالبان و القاعده، همگی افکاری وهابی داشته و متأسفانه همین افکار منحرف باعث وهن اسلام و مسلمانان در جهان شده است. عربستان به عنوان خاستگاه این افکار انحرافی، نقش زیادی در گسترش و کمک به این جریانات افراطی در جهان اسلام داشته و دارد. وضعیت بغرنج امروز مردم پاکستان و افغانستان و سوء استفاده غرب از این جریان برای حضور نظامی در این کشورها، دیدگاه منفی مردم غرب به اسلام و مسلمانان،همه و همه زیر سر گروه های جریان منحرف و گمراه وهابی است. یک نکته جالب و عجیب که همیشه در ذهن نگارنده وجود داشته و دارد این است که، چرا وهابیون که هزاران کتاب، مقاله و سایر رسانه های تصویری و ... را علیه مسلمانان، به ویژه شیعیان، منتشر و یا راه اندازی کرده اند، حتی یک کتاب در رد صهیونیسم- لیبرالیسم- کمونیسم و... ننوشته اند! و جالب تر اینکه، هیچ گاه هم در راه اتحاد بین فرق اسلامی گامی برنداشته اند، بلکه همواره بر اختلافات بین مسلمانان دامن زده اند و هرگاه امت اسلامی قصد تقریب و نزدیکی به هم را داشته اند، تندروهای وهابی، سعی در دوری و شکاف بین آنان کرده اند. در خبرها آمده بود که ورود یک گروه از علمای تراز اول اهل سنت پاکستان که به صورت غیر رسمی به ایران آمده تا در گفت وگوهای بین مذاهب اسلامی شرکت کنند، با واکنش شدید دولت سعودی روبه رو شده است، اما دلیل این اعتراض سعودی ها چیست؟

نکته اول درخصوص دلیل اعتراض عربستان به اعزام علمای اهل سنت پاکستان به ایران، به ترس این کشور از نزدیکی این دو کشور مسلمان و کاهش دخالت و نفوذ عربستان در پاکستان بر می گردد. واقعیت این است که دولت سعودی طی سال های طولانی، هزینه های زیادی بابت گسترش و نفوذ خود در این کشور خرج کرده است و در حال حاضر نیز، تسلط آشکاری بر برخی حوزه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در پاکستان دارد، لذا نزدیکی پاکستان به ایران به معنای فاصله گرفتن این کشور از عربستان است، که قطعاً مغایر منافع تعریف شده سعودی ها در این کشور است.

نکته دوم اینکه، سعودی ها می بینند که انقلابات مردمی منطقه، حکومت متحدان استراتژیک آنان را در معرض خطر سقوط قرار داده است که همین مسئله سبب شده حوزه نفوذ این کشور هر روز کوچکتر شده و حاکمیت سعودی ها را نیز با خطر مواجه کند. سعودی ها که طی سال های متوالی با ترویج افکار ضاله وهابی، هوادارانی از بین برخی علما، مردم و مسئولان پاکستان پیدا کرده و حوزه نفوذی در این کشور کسب کرده بودند، امروز دیگر با بیداری علما، مردم و سران این کشور، قدرت نفوذ خود را در این کشور در حال زوال می بینند،پس طبیعی است که از سفر علمای تراز اول پاکستان به جمهوری اسلامی به شدت نگران شده و انتقاد کنند. سعودی ها چه بخواهند یا نخواهند، جهان اسلام امروز، بیدار شده و به سوی اتحاد و همبستگی پیش می رود و دیگر از دست دلارهای سعودی و افکار ضاله وهابیت نیز کاری ساخته نیست. تا سعودی ها از افکار انحرافی وهابی دست برنداشته و به سوی اتحاد اسلامی گام برندارند، هر روز به سوی انزوای بیشتر پیش خواهند رفت. واقعیت این است که در جهان امروز برای افکار انحرافی، بسته، دگم و تفرقه افکن وهابیت جایی باقی نیست و این فرقه منحرف، مانند بسیاری از فرق منحرف گذشته رو به سوی نابودی گام برمی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد