عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

ایران موشک بالستیک صادر می کند

 بسمه تعالی 


رئیس سازمان صنایع هوافضا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به توانمندی صدور فناوری موشکی به خارج از کشور دست پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سرتیپ پاسدار فرحی، رئیس سازمان صنایع هوافضا در جمع کارکنان و مدیران ارشد این سازمان با بیان اینکه محصولات دفاعی هوافضای کشور مبتنی بر یافته های علمی مدرن است، گفت: تولیدات نیز براساس دانش چیستی و چرایی یعنی مرز خودکفایی شکل گرفته است.
وی افتتاح پی در پی پروژه های هوافضا و کیفی بخشی مداوم محصولات دفاعی را حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی دست اندرکاران این حوزه دانست و اظهار داشت: مانور پرتاب همزمان بیش از 14 موشک با دقت بسیار بالا، پیشرفت برنامه 5 ساله پنجم سازمان هوافضا که باید تا سال 1393 تکمیل شود، رسیدن به رضایتمداری مشتری و کسب رتبه اول صادرات در سطح وزارت دفاع با وجود تمامی تحریم ها و فشارهای بین المللی، نشان از دستیابی این سازمان به یافته های اصیل خودباوری و خودکفایی و بی نیاز شدن از کمک خارجی است.
رئیس سازمان صنایع هوافضا ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می کنم ایران اسلامی علاوه بر صادرات محصولات صنعتی و دفاعی قادر به صدور تکنولوژی و دانش فنی دفاعی است.
وی توفیق سازمان صنایع هوافضا را تنها در تولیدات فضایی ندانست و خاطر نشان کرد: این سازمان پیشرو در عرصه تحقیقات نیز موفقیت های چشمگیری داشته است که کسب رتبه اول تحقیقات وزارت دفاع و ربودن نیمی از جوایز جشنواره تحقیقاتی ودجا از جمله آن افتخارات است.
رئیس سازمان صنایع هوافضا در پایان تاکید کرد: اینکه بتوانیم ماهواره ها را دو بار با حداقل هزینه، حداقل امکانات و با بهترین کیفیت به فضا بفرستیم که حتی دشمنان ما را وادار به تمکین به دستیابی های نوین ایران کند، خود ثمره نگاه استراتژیک به حرکت انقلابی و مفهوم پاسداری از انقلاب است.
به اذعان کارشناسان و تحلیلگران مسایل سیاسی نظامی، طی سال های گذشته یکی از عوامل پیشرفت و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری های موشکی، تهدیدها، تحریم های غرب و تلاش متخصصان ایرانی برای مقابله با آنها بوده است. به اعتقاد آنها ایران امروز از قوی ترین برنامه موشک های بالستیک در خاورمیانه برخوردار است که پائین بودن قیمت های فروش این موشک ها، انحصاری بودن بازار موشک های بالستیک را از دست غرب خارج کرده است.
در همین رابطه، پایگاه خبری، «اسرائیل دیفنس» در گزارشی با اشاره به توان موشکی ایران اعلام کرد: آنچه دیدیم نشان می دهد که صنایع نظامی و موشکی ایران بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که قدرت های غربی برآورد کرده اند.
این گزارش سپس به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشور اشاره کرده و نوشته است. چندی پیش در ایران نمایشگاهی از تسلیحات جنگی که ساخت صنایع داخلی این کشور بود، دیده شد. در این مانور که رهبر ایران نیز در آن حضور داشت توانمندی تسلیحاتی ایران در ساخت موشک، زره پوش، مهمات جنگی و دیگر تسلیحات به نمایش درآمد و برای نخستین بار از یک رادار با قابلیت چندگانه رونمایی شد. این رادار چندکاره بسیار پیشرفته بود و اشعه آن به صورت الکترونیک تابیده می شود، جدای از این برای مکان یابی از اینکه احتیاجی به تغییر وضع و چرخش ندارد.
این پایگاه خبری در ادامه تاکید کرد: در اسرائیل از این رادار چندکاره برای سیستم های تسلیحاتی همچون «اورن یروک» و سیستم موشکی «گنبد آهنین» استفاده می شود.
«طال عنبر» از پژوهشگران موسسه تحقیقات استراتژیک هوا و فضا «فیشر» با تایید توانایی بالای این رادار پیشرفته در گفت وگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: اطلاعاتی درباره طرح ایران برای ساخت یک رادار پیشرفته در سال 2007 در رسانه های ایران منتشر شده بود که در جهان چندان بازتاب و انعکاسی پیدا نکرد.
وی افزود: در روز ارتش ایران نیز در سال 2010 یک رادار پیشرفته به عنوان راداری که در سیستم دفاع موشکی اس 300 استفاده می شود، رونمایی شد. اما راداری که اخیرا در حضور رهبر ایران نمایش داده یک سیستم واقعی کاملا پیشرفته بود.
وی تاکید کرد: معدود کشورهایی در جهان هستند که بر روی ارتقای رادارهای اینچنینی فعالیت کرده و توانسته باشند این نوع رادار را تولید کنند. این رادار پیشرفته همزمان چندین هدف را ردیابی کرده و براحتی اطلاعات را در اختیار قرار می دهد.
ژنرال «رونالد برکس» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز چندی پیش در جلسه بررسی تهدیدهای جهانی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با اشاره به برنامه موشکی ایران گفته است: «پیشرفت ایران» در ساخت موشک های بالستیک چشمگیر است و با فرستادن ماهواره به فضا مشخص شد که ایران در ساخت موشک های بالستیک میان قاره ای پیشرفت کرده است.
در جریان پرتاب موفق آمیز ماهواره «رصد» به فضا، آنچه نگاه و توجه ناظران و طرف های خارجی را به خود معطوف کرد، وسیله پرتاب کننده این ماهواره بود.
بنابراین نخستین مسئله نه به ماهواره، بلکه به وسیله پرتاب آن یعنی ماهواره بر سفیر مربوط بود موشک ماهواره بر سفیر که دارای توانایی حمل ماهواره هایی به وزن چند ده کیلوگرم است، اساسا یک موشک بالستیک است که توانایی فرار از جاذبه زمین و خروج از جو را دارد. این موشک سال گذشته نیز با موفقیت ماهواره امید را به خارج از جو حمل کرد و در مدار لئو قرار داد. نکته کلیدی در مورد موشک ماهواره بر سفیر این است که این موشک تاکنون دو بار عمود بر سطح زمین شلیک شده اما اگر ایران روزی تصمیم بگیرد که این موشک را به موازات سطح زمین شلیک کند، ماهواره بر سفیر عملا تبدیل به یک موشک بالستیک قاره پیما خواهد شد که توان منهدم کردن اهداف بین قاره ای را دارد. بنابراین، اینکه ایران اکنون دارای فناوری در مدار قرار دادن ماهواره هاست بدین معناست که ایران به فناوری موشک های بالستیک قاره پیما با سوخت جامد دست یافته و می تواند هر زمان که اراده کرد این فناوری را در بخش نظامی مورد استفاده قرار دهد.
در تحلیل توانمندی موشکی ایران آنچه حائز اهمیت است این است که:
1- ایران نه تنها در تولید موشک های میان برد و دوربرد بالستیک به موفقیت های چشمگیری دست یافته است بلکه فناوری به کار رفته نیز کاملا بومی بوده و از این بابت هیچ گونه وابستگی تکنولوژیک به هیچ کشوری وجود ندارد.
2- اگر دشمن سایه به سایه در کرانه ها و مرزهای جمهوری اسلامی ایران به ملت و نظام اسلامی ایران چنگ و دندان نشان می دهد از اینک باید در هراس از تهدیدات استراتژیکی باشد که معادلات ژئوپلتیک منطقه را تحت تاثیر قرار داده و می دهد. توان نظامی استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک توان بازدارنده، از این پس مانع از تهدیدات تبلیغاتی و روانی دشمن بر ملت های مسلمان منطقه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد