عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

لاریجانی قانون ادغام پنج وزارتخانه را برای اجرا به رئیس‌جمهور اب

 بسمه تعالی 

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی قانون تشکیل دو وزارتخانه "کار، تعاون و رفاه اجتماعی " و "صنعت، معدن و تجارت " را برای اجرا به رئیس‌جمهوری کشورمان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون ادغام پنج وزارتخانه رفاه و تأمین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و تعاون و نیز صنایع و معادن و بازرگانی و تشکیل دو وزارتخانه "کار، تعاون و رفاه اجتماعی " و "صنعت، معدن و تجارت " را برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان ابلاغ کرد.
بر پایه این گزارش، شورای نگهبان در جلسه روز گذشته خود، مصوبه مجلس مبنی بر ادغام پنج وزارتخانه مذکور و تشکیل دو وزارتخانه جدید را مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس اسلامی ندانست و آن را تأیید کرد.
مجلسیان در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته 8 تیرماه با 174 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأ ممتنع از 194 نماینده حاضر در صحن علنی با تشکیل دو وزارتخانه "‌تعاون، کار‌ و رفاه اجتماعی " ‌و "صنعت، معدن و تجارت " موافقت کردند.
بر اساس این مصوبه مجلس مقرر شد، به موجب این قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین اجتماعی و دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی به ترتیب دو وزارتخانه "تعاون، کار و رفاه اجتماعی " و "صنعت، معدن و تجارت " تشکیل می‌شود. کلیه وظایف و اختیاراتی که بر طبق قوانین بر عهده وزارتخانه‌های یاد شده بوده است، به دو وزارتخانه جدید منتقل می‌شود.
همچنین بهارستان‌نشینان در تبصره یک لایحه مذکور مقرر کردند که همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی، اموال منقول و غیرمنقول در وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و امور اجتماعی و تعاون به وزارت "کار، تعاون و رفاه اجتماعی "‌ و نیز در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وزارت "صنعت، معدن و تجارت " منتقل ‌شود.
وکلای ملت در تبصره دوم جزئیات لایحه تشکیل دو وزارتخانه جدید مصوب کردند که تنقیح قوانین مربوط به وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های یاد شده، با توجه به قوانین برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مدیریت خدمات کشوری در کارگروهی متشکل از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، حقوقی و امور مجلس‌ رئیس‌جمهور و حسب مورد وزیر مربوطه ظرف 6 ماه تهیه و پس از تصویب هیئت وزیران به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
نمایندگان ملت در تبصره سوم این لایحه مصوب کردند در همه قوانین به جای وزارتخانه‌های ادغامی فوق‌الذکر و وزیران آنها به ترتیب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیران آنها جایگزین می‌شود.
به گزارش فارس، طبق ماده یک قانون مدنی "مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود. رئیس‌جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آنرا صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت 72 ساعت پس از ابلاغ منتشر نماید. "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد