عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی روز نامه های 10 اردیبهشت 90

 بسمه تعالی

جمهوری اسلامی

*آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ولایت فقیه در زمان معصوم هم وجود داشته و مخالفت با آن، درحد شرک بالله است. وی که در دیدار جمعی از پاسداران سخن می‌گفت افزود: فقها، وارثان معصومین و قرآن هستند و اگر کسی به دستور غیرخدا عمل کند در حقیقت به شرک در ربوبیت تشریعی گرفتار شده است. آیت‌الله مصباح همچنین گفت: اگر پس از بررسی ادله ولایت فقیه به حقانیت آن پی بردیم، باید پای آن بایستیم و بدانیم که مخالفت با ولی فقیه مخالفت با ائمه و براساس روایات در حد شرک بالله است.

* بیش از 50 نفر از مدعوین و هنرمندان در جشنواره فیلم کیش در اعتراض به حضور مشائی سالن همایش را ترک کردند. فرج اله سلحشور در گفت و گو با جهان با بیان اینکه خروج هنرمندان متعهد از سالن سینما برای مشائی و دولت پیام روشن داشت گفت: مشائی وقتی وارد سالن همایش شد بسیاری از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند. این اعتراض پاسخی به عملکرد و رفتار و سخنان رئیس دفتر رئیس‌جمهور بود. به همین دلیل زمانی که مشائی خواست پشت تریبون قرار گیرد بنده و بسیاری دیگر از هنرمندان حزب اللهی سالن را ترک کردیم. وی ادامه داد: رئیس‌جمهور هم بداند که تا زمانی مورد تأیید ما و بچه حزب اللهی هاست که مورد تأیید رهبر انقلاب باشد. یعنی زمانی که آقا لحظه‌ای حمایت شان را از دولت و رئیس دولت بردارند مردم بر آنها خط بطلان خواهند کشید. با توجه به اینکه جشنواره هنری فیلم کیش با هزینه‌های میلیاردی در جزیره کیش برگزار شد، معلوم نیست هنرمندان متعهد باچه توجیهی در آن شرکت کردند.

* جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مشایی رئیس‌جمهور اصلی است، دخالت در وزارتخانه‌ها و مسائل وزارت اطلاعات حاکی از دخالت‌های او است. به گزارش ایسنا حجت الاسلام ذوالنور، که در مشهد سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درخصوص دلیل استمرار ارتباط احمدی نژاد با مشایی گفت: آقای احمدی نژاد دست به طناب پوسیده آقای مشایی دارد، ایشان ارادت ویژه‌ای به آقای مشایی دارند و گفت: مشایی قله است یا درجای دیگر گفته‌اند در مسائلی که فکر ما از درک آن عاجز است، مشایی آن را درک می‌کند. حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه یک جریان انحرافی در دولت فعال است، افزود: این جریان چون فکر می‌کند آمریکا باعث اصلی تحولات منطقه است، می‌گوید پس نباید باحکام عرب ارتباط را از دست بدهیم که این‌ها کج فهمی کامل است. همچنین CD به سوی ظهور که از اطرافیان آقای احمدی نژاد و مشایی تهیه شده است نمونه دیگری است که همه این شرها از وجود آقای مشایی نشات می‌گیرد. وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور اختیاراتی دارد و عزل و نصب از جمله اختیارات اوست، ادامه داد: رئیس‌جمهور اگر نتوانست با وزیری کار کند مختار است او را تعویض کند، اما گاهی اوقات عزل‌ها با هدف خاصی انجام می‌شود؛ مسائل به وجود آمده در وزارت اطلاعات حکایت از القائات آقای مشایی دارد که دنبال لیست انتخابات است چون مصلحی واقعیت‌ها را منتقل می‌کند پس باید برود تا مانعی برای تفکرات مشایی نباشد.

کیهان

کروبی را دوست دارم چون به امام پشت کرده است! (خبر ویژه)

یک مواجب بگیر علنی سازمان جاسوسی آمریکا، از کروبی به خاطر تغییر در مواضع و بازگشت از خط امام، و جمع آوری شماری از مشاوران مسئله دار به گرد خود در سال های گذشته تعریف و تمجید کرد. مجید محمدی همکار رادیو فردا پیش از این، جاسوسی و جمع آوری اطلاعات برای سرویس های جاسوسی غرب را شغلی شرافتمندانه! خوانده و از گروه های اپوزیسیون به صورت علنی خواسته بود رودربایستی را در همکاری با رژیم های غربی کنار بگذارند و در دریافت پول از این دولت ها شرمندگی به خرج ندهند.

وی اکنون ضمن مقاله ای افتضاحی و تحمیق آمیز در گویانیوز ادعا می کند: کروبی چهره شاخص دهه گذشته بود. او در منش و باورها به سوی دیگرخواهی و حریت تغییر موضع داد. کروبی دو دهه بعد در برابر نظریه ولایت فقیه خمینی ایستاده و بیشترین آمادگی را برای پذیرش حکومت سکولار داراست. او در کنار موسوی به ولایت مطلقه فقیه ضربه زدند[!؟] و علاقه آنان به خمینی، ایدئولوژیک نیست.

وی همچنین علت دیگر ستایش خود از کروبی را ادعای- دروغ- وی مبنی بر تجاوز به بازداشت شدگان در زندان عنوان کرد و از این که کروبی با آبروی نظام بازی کرد ابراز رضایت کرد. این مواجب بگیر سرویس جاسوسی سیا همچنین جمع آوری مشاوران مسئله دار از نگاه حکومت نظیر مجتبی واحدی، عباس عبدی، عماد باقی، احمد زیدآبادی، تقی رحمانی و کرباسچی را از دیگر دلایل علاقه خود به کروبی عنوان کرده و می نویسد: مرحوم منتظری هم کم و بیش دارای همین مشخصه ها در دهه 60 بود و از حقوق بهائیان دفاع می کرد.

خاطرنشان می شود در اوج تحرکات فتنه گران در سال 88، مجید محمدی ضمن مقالاتی که از سوی رادیو فردا منتشر شده تصریح کرده بزرگ مانع جنبش سبز نه رئیس جمهور و رهبری و نه حتی قانون اساسی بلکه اسلامگرایی مردم ایران است. وی همچنین تصریح کرده بود سبزها دنبال آنند که بتوانند راحت عرق خوری کنند و با مینی ژوپ و شلوارک و بدون حجاب به خیابان بیایند! البته این عضو متواری حلقه کیان به لحاظ حیثیت و آبرو، چنین کشف حجاب شخصیتی را در برابر سازمان سیا انجام داد و پس از آن در صدد برآمد برای خود هم قطار پیدا کند.

این همه آسمان و ریسمان برای چیست؟! (خبر ویژه)

آقای علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای رئیس جمهور محترم، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی- ایرنا- و سرپرست مؤسسه مطبوعاتی ایران، در «وب سایت» شخصی خود مقاله ای نوشته است که به لحاظ متن ناشیانه آن، تأسف بار و به لحاظ آسمان و ریسمان کردن های کودکانه و غیر منطقی، تعجب آور است. ایشان در این یادداشت که ظاهراً در دفاع از آقای دکتر احمدی نژاد نوشته شده، آورده است؛ «او دردمند است، گویا خاری در گلویش فرو رفته است. نه می تواند آن را فرو برد و نه می تواند آن را برون کشد. از توهین های ناجوانمردانه ای که به نام دفاع از دین و انقلاب نثارش کرده اند، دلش به درد آمده است. قلبش را شکسته اند. می گوید که پس از سال ها نوکری مردم و حرکت بر مدار ولایت، به ضدیت با انقلاب و رهبری متهم شده است. همکارانش را فراماسونر و منحرف خوانده اند و او زانوی غم بغل کرده است. کسانی که باید زبانهایشان به مدح و ثنا باز شود، زشت گویی و لعن و نفرین را نثار یاران وفادارش می کنند»!

درباره این یادداشت گفتنی است که:

الف: آقای جوانفکر توضیح نمی دهد چه اتفاقی افتاده است و از کنار این نکته بسیار ساده و بدیهی به آسانی - و شاید به خیال خود با زرنگی!- عبور می کند که ماجرا به عزل آقای مصلحی از وزارت اطلاعات و حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای ایشان در پست وزارت مربوطه می شود. فقط همین! و راه حل قانونی، شرعی، ولایی و عقلایی آن نیز پذیرش بی چون و چرای این حکم ولایی و قانونی است. بنابراین، اینهمه آسمان و ریسمان کردن های کودکانه برای چیست؟ و چرا جرم خود را به دیگران نسبت می دهید؟!

ب: آقای جوانفکر به بهانه دفاع از رئیس جمهور محترم، همه تلاش خود را برای تبرئه یک جریان انحرافی به کار گرفته است، یعنی باز هم آقای احمدی نژاد را برای جریان انحرافی یاد شده هزینه کرده است و این، دقیقاً همان برخورد غیردوستانه و سودجویانه با رئیس جمهور محترم است.

ج: حضور جریان انحرافی مورد اشاره در کنار ریاست محترم جمهوری اگرچه همواره مورد اعتراض دوستداران واقعی آقای احمدی نژاد بوده است ولی در ماجرای اخیر، سخن درباره ابقای وزیر اطلاعات است و معلوم نیست - البته برای ما معلوم است- که چرا جریان انحرافی یاد شده سعی دارد از این نمط برای خود کلاهی دست و پا کند!

د: و بالاخره؛ خدا بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که در اینگونه موارد به داستانی اشاره کرده و می فرمودند؛ یک آدم ترسناک و بدقواره، کودکی را در آغوش گرفته و سعی در آرام کردن وی داشت، اما ناآرامی کودک هر لحظه بیشتر می شد. شخص عاقل و کاردانی به وی گفت؛ مرد حسابی! این کودک از خود تو می ترسد و گریه می کند. او را زمین بگذار و از کنارش دور شو، آرام می شود.

و گفتنی های فراوان دیگری که به بعد موکول می کنیم.

آقای تاجزاده! قمپز در نکن! (خبر ویژه)

سایت های وابسته به ضدانقلابیون فراری و رسانه های بیگانه اخیراً از نامه ای خبر داده اند که ادعا می کنند مصطفی تاجزاده از زندان خطاب به مدیر مسئول کیهان فرستاده و در آن از شریعتمداری دعوت به مناظره کرده است! این نامه اگرچه در سطح وسیعی از سوی رسانه های حامی فتنه و رادیوها و شبکه های تلویزیونی بیگانه منتشر شده ولی هیچ نسخه ای از آن برای کیهان ارسال نشده است و حال آن که اگر ارسال نامه از سوی تاجزاده صحت داشته و مانند بیانیه های حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب از لندن نوشته نشده باشد، لااقل بایستی نسخه ای از آن برای کیهان فرستاده می شد. ولی صرفنظر از واقعی یا جعلی بودن این نامه باید گفت مدیر مسئول کیهان بارها آمادگی خود را برای مناظره با سران و عوامل اصلی فتنه اعلام کرده است و برای انجام آن هیچ قید و شرط و اما و اگری هم قائل نشده است ولی برای مناظره با آقای تاجزاده فقط یک شرط قائل است و آن، این که، سران فتنه و یا لااقل یکی از آنان اعلام کند که تاجزاده نماینده آنهاست و نتیجه مناظره را، هرچه باشد می پذیرند، این شرط برای آن است که فتنه گران بعد از انجام مناظره «جرزنی» نکنند، چرا که پیش از این وقتی آقای تاجزاده با صراحت در جمع دوستان و همفکران خود در زندان- که فیلم آن نیز منتشر شده است- اعتراف کرد «در انتخابات ریاست جمهوری دهم هیچ تقلبی صورت نگرفته است» و تأکید کرد که «من معاون وزیر کشور بودم و چند انتخابات برگزار کرده ام و می دانم که با توجه به ساختار و مکانیسم انتخابات تقلب غیر ممکن است» و... همین سران فتنه و گروههای ضد انقلاب فراری که نمی توانستند اصل خبر و اعتراف تاجزاده را انکار کنند، اعلام کردند» «تاجزاده» اگرچه عضو مرکزیت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب بوده است ولی در جایگاهی نیست که بتواند به نمایندگی از جنبش سبز -بخوانید فتنه آمریکایی، اسرائیلی- اظهار نظر کند!

ادعای آقای تاجزاده برای مناظره با مدیر مسئول کیهان در حالی است که درجریان فتنه 88 هیچ یک از آنها حاضر به مناظره با شریعتمداری نشده بودند و در چند مورد نیز که قرار به مناظره در فضای دانشجویی بود، بعد از اعلام حضور مدیر مسئول کیهان، آقایان انصراف خود را اعلام داشته و پیشنهاد کرده بودند که طرف مناظره را خودشان انتخاب خواهند کرد.

و اما، به نظر ما- که دلایل و شواهد فراوانی هم برای اثبات آن داریم- آقای تاجزاده درباره مناظره فقط بلوف زده است و هدف اصلی از این بلوف، رسوایی ناشی از شکست فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و فشار هواداران فریب خورده به سران و عوامل فتنه است که آنان را ستون پنجم دشمن و عامل فریب خود می دانند. سران فتنه قصد دارند از این طریق برای فریب خوردگان و رهایی از فشار شدید خانواده های آنان، توجیهی دست و پا کنند و از سوی دیگر برای مدیران بیرونی فتنه پالس بفرستند که هنوز زنده هستند و نباید از آنها قطع امید شود. ولی با این فرض که آقای تاجزاده واقعاً حاضر به مناظره است، مدیر مسئول کیهان آمادگی کامل خود را اعلام می دارد و از هم اکنون تأکید می کند که موضوع مناظره «وابستگی سران و عوامل فتنه به مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس» است و کیهان آماده است بدون آن که حتی به یک «سند محرمانه» اشاره کند، با استناد به شواهد و اسناد آشکار ثابت کند که تاجزاده و سایر عوامل اصلی و سران فتنه 88 در ارتباط مستقیم با سرویس های اطلاعاتی موساد، سیا و MI6 بوده اند و هیچ یک از مراحل چندگانه فتنه 88 بیرون از دستورالعمل - از قبل اعلام شده- سرویس های مورد اشاره نبوده است و تأکید می شود مدیر مسئول کیهان در این مناظره فقط به اسنادی تکیه می کند که مورد تأیید سران و عوامل فتنه نیز هست. با این حساب اگر آقای تاجزاده، خود و دوستانش را وطن فروش و عامل مستقیم سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل نمی داند باید از موضوع مناظره استقبال کند.

گفتنی است در همه نظام های حقوقی هرگاه «جرم مشهودی» واقع شود مثلاً؛ شخصی در مقابل چشم همگان، مرتکب قتل یا سرقت شده باشد، ارائه دلیل و سند برای رفع اتهام برعهده مجرم مشهود است، یعنی قاتل باید دلیل و سندی ارائه کند که فی المثل قصد قتل طرف مقابل را نداشته است و یا از روی اشتباه!! وارد منزل دیگری شده و باز هم به طور تصادفی و اشتباهاً اموال را به سرقت برده است!! از این زاویه حقوقی، سران و عوامل اصلی فتنه که آشکارا با دشمنان بیرونی و گروههای ضدانقلاب و تروریستی همکاری و ائتلاف داشته اند باید پاسخگوی جنایت خویش باشند و دلیل و سند قابل قبولی ارائه کنند که این همراهی و ائتلاف و جنایاتی که مرتکب شده اند به طور - مثلاً- تصادفی و اتفاقی بوده است!!

و اما در حالت دوم گفته می شود که «البینه علی المدعی» یعنی ارائه دلیل و سند برعهده ادعا کننده است. از این زاویه حقوقی نیز کیهان اسناد فراوان و غیر قابل تردید و ضمناً کاملاً آشکاری در دست دارد که از رابطه مستقیم سران و عوامل اصلی فتنه با سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس حکایت می کند. خب! ملاحظه می کنید که کیهان از هر طریق و در هر بستر و چارچوبی که آقای تاجزاده بخواهد حاضر به مناظره با ایشان و اثبات قطعی وابستگی آنها به سرویس های اطلاعاتی بیگانه است. ولی برای آن که آقایان مثل همیشه بعد از انجام مناظره جرزنی نکنند و مثلاً ادعا نکنند که تاجزاده به آنها ربطی ندارد، لازم است لااقل یکی از سران فتنه اعلام کند که نتیجه مناظره را هر چه باشد می پذیرد.

از تلافی ایران می ترسیم (خبر ویژه)

مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی از اوباما خواست به صورت علنی از براندازی در ایران حمایت کند.

چاک فریلیچ (عضو برنامه امنیت بین المللی در مرکز بلفر مدرسه کندی) در روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت: آمریکا باید به فکر براندازی علنی حکومت در ایران به عنوان اولویت نخست سیاستگذاری برای خاورمیانه باشد چرا که اگر چنین اتفاقی بیفتد، کل منطقه تغییر خواهد کرد و ما را به خاورمیانه جدیدی که پیش از این مطرح کرده ایم، خواهد رساند.

وی در این نوشته سرتا پا تناقض خود از یک سو خطاب به اوباما پیشنهاد کرد که «از مردم ایران برای شورش دعوت و حمایت کند و تردید را کنار بگذارد» و از سوی دیگر خواستار تحریم جدی ایران شد و نوشت: تحریم ها را باید شدت بخشید. این تحریم های جدی البته روی مردم اثر می گذارد اما باید دانست که تغییر ارزان به دست نمی آید و دردناک است(!)

وی در عین حال درباره حمله نظامی گفت: ایران لیبی نیست. ایران کشور خیلی بزرگی است و قابلیت های تلافی گسترده ای دارد و استفاده از گزینه های معمول نظامی علیه آن عملی نیست.

کیش سخنران جشنواره در کیشچ (خبر ویژه)

بیش از 50 نفر از مدعوین و هنرمندان در جشنواره فیلم کیش در اعتراض به حضور اسفندیار مشایی سالن همایش را ترک کردند.

فرج الله سلحشور در گفت وگو با جهان با بیان اینکه خروج هنرمندان متعهد از سالن سینما برای مشایی پیام روشنی داشت، گفت: مشایی وقتی وارد سالن همایش شد بسیاری از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند. این اعتراض، پاسخی به عملکرد و رفتار و سخنان مشایی بود. به همین دلیل زمانی که وی خواست پشت تریبون قرار گیرد بنده و بسیاری دیگر از هنرمندان حزب اللهی سالن را ترک کردیم.

سلحشور با بیان اینکه ما به نشانه اعتراض به شخصیت منحرف مشایی سالن را ترک کردیم، اظهار داشت: بنده و آقایان کاسه ساز، شرف الدین، رستگار، ایل خانی و محمود حیدریان و ناصر هاشم زاده، جمال شورجه و سلطانی و بسیاری دیگر از مدعوین سالن را ترک کردیم تا به او بفهمانیم که مورد قبول ما نیست.

یادآور می شود رحیم مشایی در این جلسه از وزارت ارشاد، معاونت سینمایی و دفتر مناطق آزاد خواست جلوه های تلاش هنرمندان کشور را به جهان عرضه کنند.

کشورهای صنعتی روی موج توسعه رآکتورهای اتمی (خبر ویژه)

بیش از دو سوم رآکتورهای هسته ای جهان در 8 کشور صنعتی قرار دارد.

آمار آژانس بین المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که از 442 رآکتور هسته ای فعال یا در حال احداث در جهان، 315 رآکتور در 8 کشور صنعتی قرار دارد. آمریکا، فرانسه، ژاپن، روسیه، انگلیس، کانادا، آلمان و چین به ترتیب دارای104، 58، 54، 32، 19، 18، 17 و 13 رآکتور هستند. کشورهای کره جنوبی، هند، اوکراین، سوئد، اسپانیا، بلژیک، جمهوی چک، تایوان، سوئیس، فنلاند، اسلواکی و مجارستان نیز مجموعاً از 94 رآکتور اتمی برخوردار هستند.

باراک اوباما سال گذشته دستور احداث چند رآکتور اتمی جدید را در آمریکا صادر کرد و گفت: انرژی هسته ای، انرژی پاک است و برای ما که با تجدید ناپذیری منابع نفتی و تهدیدهای گوناگون حاشیه آن روبرو هستیم، توسعه فناوری هسته ای، یک اقدام راهبردی است.

گزارش بی بی سی حاکی از آن است که با وجود اتفاق نیروگاه فوکوشیما، کشورهای جهان در حال گسترش نیروگاه های اتمی برای مصارف غیرنظامی و صلح آمیز هستند. ژاپن هم اکنون دارای 54 نیروگاه اتمی است.

یادآوری می شود رسانه های غربی به بهانه اتفاق رآکتور فوکوشیمای ژاپن جنجال گسترده ای علیه برنامه هسته ای ایران و نیروگاه بوشهر به راه انداختند.

فیلترینگ رسمی اینترنت در دستور کار اتحادیه اروپا (خبر ویژه)

اتحادیه اروپا به طور رسمی و علنی به سیاست فیلترینگ اینترنت روی می آورد.

گزارش ها حاکی از آن است که کارگروهی به نام «پیگرد قضایی» در بخش امور دادگستری و امنیت کشورها در شورای اتحادیه اروپا مشغول تدوین یک پروتکل امنیتی برای محدود کردن شبکه اینترنت است. هدف از این اقدام، «ایجاد یک فضای سایبر اروپایی امن با مرزهای مجازی شنگن» اعلام شده است.

در پروتکلی که از نشست این گروه منتشر شده است، سخن از مسدود ساختن صفحه های اینترنتی ای است که محتوای آنها «غیرمجاز/ خلاف قانون» تشخیص داده شود. در این پروتکل آمده است: هدف از این اقدام پدید آوردن «یک فضای سایبری امن و یکدست» در درون اروپا با «مرزهای مجازی شنگن» است. براساس پیشنهاد این کارگروه، قرار است «لیست سیاهی» از «صفحه های غیرمجاز» تهیه و تنظیم شود. این کارگروه همچنین طرح شبکه اینترنتی ای را برای اروپا درمی اندازد که در آن «دروازه های ورودی مشخصی» تعریف شده است. براساس این طرح، خدمات دهندگان اینترنتی موظف هستند سایت هایی که نامشان در این لیست آمده را مسدود کنند.

سابقه بحث بر سر محدود کردن اینترنت در اتحادیه اروپا به سال 2010 برمی گردد. در این سال پیش نویس طرح مسدودسازی سایت های اینترنتی در پارلمان اتحادیه اروپا مطرح و به رای گذاشته شد.

دویچه وله درباره اقدام اخیر اروپا نوشت: انتشار خبر تلاش اتحادیه اروپا برای تعیین مرزهای مجازی گزارش اخیر «فریدوم هاوس» را به خاطر می آورد که در آن نوشته شده، نه تنها در چین که «در کشورهایی دموکرات مانند برزیل، هند، اندونزی، کره جنوبی، ترکیه و بریتانیا هم آزادی اینترنت با تهدیدات حقوقی، سانسور یا کنترل های دولتی فزاینده روبروست.»

خراسان

صداقت مدعی شد

نسخه عربی پایگاه اطلاع رسانی واحد مرکزی خبر ؛ در خبری به نقل از وزیر امور خارجه مصر از واژه ای جعلی به جای خلیج فارس استفاده کرد .این خبر روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ( 27 آوریل 2011)در ساعت 3 و 45 دقیقه و 48 ثانیه روی خروجی عربی پایگاه اطلاع رسانی واحد مرکزی خبر قرار گرفته است .

افکار نوشت

سایت روزنامه ایران در یادداشتی خطاب به رئیس جمهور نوشت:علی وار صبوری کنید. آخرالزمان و فتنه خیزی، آنچنان در هم تنیده‌اند که گاهی نمی‌توان فهمید از کدام یک دیگری شناخته می‌شود.

تابناک نوشت

در حالی که قرار بود دکتر الهام بعد از نماز مغرب و عشا روز چهارشنبه در خصوص تحولات بحرین در مسجد سجاد مشهد با دعوت انصارحزب ا.. مشهد سخنرانی کند، به رغم حضور وی در این مسجد، با مخالفت شورای تامین فرمانداری مشهدمراسم لغو شد.

عصر ایران مدعی شد

سایت دولتی دویچه وله آلمان نوشت: دویچه وله در ارتباط با سخنان اخیر سفیر ایران در برلین و ادعای او مبنی بر مناسبات حسنه آلمان و ایران موضع رسمی وزارت امورخارجه آلمان را جویا شد. سخنگوی این وزارتخانه ادعاهای سفیر جمهوری اسلامی را نادرست خواند.

تابناک خبرداد

پرویز داودی رئیس مرکز استراتژیک ریاست جمهوری از تدوین منشور جمهوری اسلامی ایران و تقدیم آن به رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

جماران نوشت

سید سراج‌الدین موسوی عضو بیت امام خمینی (ره) خبر منتشر شده در برخی سایت‌های اینترنتی در خصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد.

پارسینه

طی حکمی از سوی محمد سعادتی استاندار جدید گیلان، محمد آل حبیب وبلاگ نویس حامی مشایی مشاور اجتماعی استاندار گیلان شد

آتی نوشت

علی مطهری نماینده تهران در مجلس‌ گفت: شیوایی و روان بودن آثار شهید مطهری در آثار آیت‌ا... مصباح‌یزدی قابل مشاهده است.

الف مدعی شد

بیش از ۵۰ نفر از مدعوین و هنرمندان در جشنواره فیلم کیش دراعتراض به حضور مشائی سالن همایش را ترک کردند.

جهان نوشت

در پایان چهلمین روز نمایش «اخراجی‌ها۳»، این فیلم با گیشه دو میلیاردی در تهران و سه میلیاردی در شهرستان‌ها به مجموع فروش پنج میلیارد تومان رسید.

الف مدعی شد

دکتر حمید میرزاده گزینه اصلی دانشگاه آزاداسلامی برای جایگزینی دکترجاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. از برخی چهره‌ها همچون فرهاد دانشجو، شجاعی‌فرد، فرهاد رهبر، حمید میرزاده، غلامحسین الهام و کریم زارع به عنوان گزینه‌های احتمالی برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد و جانشینی عبدا... جاسبی یاد می‌شود.

مشرق مدعی شد

دیپلمات ارشد آمریکایی به وزارت خارجه آمریکا هشدار داد که فعالیت‌های این وزارت‌خانه در توییتر و فیس‌بوک با هدف برقرار کردن ارتباط با جوامع خارجی می‌تواند به منزله بازی با آتش باشد.

قدس

ادعای مضحک مقام عرب درباره ایران

ایسنا - علی الدقباسی، رئیس پارلمانهای کشورهای عربی در نشست مطبوعاتی درباره مواضع پارلمانهای عربی در قبال ایران و آنچه دخالت ایران در امور داخلی بحرین نامیده می شود، در اظهاراتی دوپهلو با بیان اینکه ایران دولتی مسلمان و همسایه ما است و تلاش می کنیم با کمک هم فضایی از گفتگو براساس اصولی روشن و صریح ایجاد کنیم، با متهم کردن ایران گفت: اقداماتی که ایران در کشورهای حوزه خلیج (فارس) انجام می دهد، از نظر ما مردود است.

50 نفر از هنرمندان جلسه سخنرانی «مشایی» را ترک کردند

پارسینه - بیش از 50 نفر از مدعوین و هنرمندان در جشنواره فیلم کیش در اعتراض به حضور مشایی سالن همایش را ترک کردند. فرج ا.. سلحشور با بیان اینکه خروج هنرمندان متعهد از سالن سینما برای مشایی و دولت پیام روشن داشت گفت:مشایی وقتی وارد سالن همایش شد بسیاری از هنرمندان متعهد سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند.

این اعتراض پاسخی به عملکرد و رفتار و سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور بود. وی با بیان اینکه ما به نشانه اعتراض به شخصیت منحرف مشایی سالن را ترک کردیم اظهار داشت:بنده و آقایان کاسه ساز، شرف الدین، رستگار، ایل خانی و محمود حیدریان و ناصر هاشم زاده، جمال شورجه وسلطانی و بسیاری دیگر از مدعوین سالن را ترک کردیم تا به او بفهمانیم که مورد قبول ما نیست.وی گفت:ر ئیس جمهور هم بداند که تازمانی مورد تأیید ما و بچه حزب اللهی هاست که مورد تأیید رهبر انقلاب باشد. یعنی زمانی که آقا لحظه ای حمایت شان را از دولت و رئیس دولت بردارند مردم بر آنها خط بطلان می کشند.

نبوی: من توطئه ای علیه رئیس جمهور نمی بینم

مهر- مرتضی نبوی قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با خبرنگاران، درخصوص استعفای وزیر اطلاعات و حاشیه هایی که پس از این استعفا بوجود آمد،گفت: امیدوارم چالشهای بوجود آمده پس از نامه رهبری حل شده باشد.

نبوی درخصوص اینکه در محافل رسانه ای مطرح می شود که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیه رئیس جمهور توطئه می شود، گفت: بنده به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت، توطئه ای علیه دولت نمی بینم.

پاسخ رد بشاراسد به خواسته های ضد ایرانی

ایرنا - روزنامه لبنانی السفیر نوشت: برخی مقامات دولتهایی عربی و اروپایی با سفر به سوریه خواستار جدایی دمشق از محور مقاومت شدند تا سوریه را در جنگ آمریکایی خود علیه ایران در کنار خود ببینند اما اسد با رد این خواسته ها آرزوی آنها را ناکام گذاشت.

درخواست سیاسی «یوسف اسلام» از ایران

عصر ایران - «یوسف اسلام» خواننده مسلمان انگلیسی از ایران درخواست کرد که دو زندانی آمریکایی متهم به جاسوسی را از زندان آزاد کند.این خبر را وب سایت شبکه ای بی سی آمریکا منتشر کرد.

شیخ الازهر: وهابیت بدعت در اسلام است

شبکه خبری العالم - شیخ علوی امین ، استاد دانشگاه الازهر مصر با اشاره به این که مصر هرگز وهابیت را به رسمیت نمی شناسد، گفت: وهابیت بدعت در اسلام است و هیچ پایه و اساسی در شریعت اسلامی ندارد.

تکذیب بازداشت سعید حدادیان

صراط نیوز- در حالی که برخی از رسانه ها به انتشار خبر بازداشت حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) اقدام کرده اند، این خبر از سوی وی تکذیب شد.

سیدحسن خمینی تکذیب کرد

سایت جماران- حجةالاسلام سیدسراج الدین موسوی خبر منتشر شده در برخی سایتهای اینترنتی درخصوص نامزدی یادگار امام در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. چند روز پیش این خبر را یکی از سایتهای نزدیک به مشایی منتشر کرد.

وبلاگ نویس حامی «مشایی» پست گرفت

فارس- از سوی محمد سعادتی استاندار جدید گیلان، محمد آل حبیب وبلاگ نویس حامی «مشایی» مشاور اجتماعی استاندار گیلان شد.

لغو سخنرانی «الهام» در مشهد

ایسنا - در حالی که قرار بود دکتر غلامحسین الهام بعد از نماز مغرب وعشا روز چهارشنبه در خصوص تحولات بحرین در مسجد سجاد مشهد سخنرانی کند، با وجود حضور وی در این مسجد، مراسم لغو شد.گویا مخالفت شورای تأمین و فرمانداری مشهد دلیل این رخداد بوده است.

ایران

انتقام قذافی از خانواده‌های مقامات جدا شده

شنیدیم که یک روزنامه فرانسوی اعلام کرده که قذافی از خانواده‌های مقاماتی که از رژیم وی جدا شده‌اند، انتقام می‌گیرد.

روزنامه لوفیگارو در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: قذافی خانواده‌های مقامات و مسئولان لیبی را که از رژیم وی جدا شده‌اند، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. لوفیگارو در ادامه افزود: در حال حاضر قذافی 14 تن از افراد خانواده «نوری المسماری» رئیس سابق تشریفات خود را بازداشت و دستگیر کرده است. این روزنامه به نقل از المسماری نوشت که 4 تن از دختران و پسران المسماری و 8 تن از فرزندان برادرش به اضافه همسر سابقش روز سهشنبه گذشته بازداشت و در زندان ابوسلیم زندانی شدند.

صدام برای چهارمین بار زنده شد!

دست آخر این که یک فایل صوتی در سایت یوتیوب منتشر شده که ادعا می‌شود «صدام» دیکتاتور اعدام شده عراق همچنان زنده است!

براساس گزارش «المحیط»، در این فایل صوتی آمده است: من موجودی نیستم و نبودم که اجازه دهم گرگ‌های اشغالگر وطن به من دست پیدا کنند و چه برسد به اینکه اجازه دهم به ریش‌هایم دست بزنند و یا من را (با خنده) اعدام کنند. من الخضرا را به الحمرا تبدیل می‌کنم و باغ‌های بغداد را با خون اشغالگران سیراب خواهم کرد.روزنامه «السوسنه» اردن نیز نوشت: اکنون می‌توان ادعای برخی افراد که گفته‌اند آنکه اعدام شد بدل صدام یعنی «میخائیل» بوده را با تأمل نگریست.

این چهارمین بار است که صدام اعلام زنده شدن می‌کند و اتفاقاً هر بار هم رسانه‌های اردنی او را زنده اعلام و پیام‌های حماسی او را منتشر می‌کنند

حکومت بحرین مخالفان را به صورت سیستماتیک از بین می‌برد

خبر اول این که یک استاد برجسته روابط بین‌الملل در امریکا گفته است مردم بحرین سال‌هاست تحت ظلم و ستم حاکمان این کشور هستند و رژیم بحرین به صورت سیستماتیک مخالفان را از بین می‌برد. جی. کی. هالستی در مورد تحولات در لیبی و بحرین افزود: شرایط لیبی با بحرین کاملاً متفاوت است. این استاد امریکایی با برشمردن برخی اقدامات رژیم بحرین اضافه کرد: در این چارچوب یکی از اقداماتی را که حاکمان بحرینی انجام داده‌اند تسویه حساب‌های داخلی و ساکت کردن نهادهای سیاسی معترض و حتی از بین بردن مخالفان رژیم بود. این نظریه‌پرداز عرصه بین‌الملل در تشریح رویکرد ناتو به تحولات لیبی گفت: ناتو به دنبال آن است که قذافی به صورت رهبری پوشالی و بدون قدرت در حکومت باقی بماند.

پرده‌برداری از خشونت گسترده پلیس امریکا علیه شهروندان

خبر دیگر این که انتشار فیلم ویدیویی درباره اعمال خشونت یک افسر پلیس آتلانتا علیه شهروند زن امریکایی، بیش از گذشته از اعمال خشونت پلیس این کشور علیه شهروندان بی‌دفاع، پرده برداشته است. براساس گزارش روزنامه نیویورک دیلی، این فیلم ویدیویی که روز یکشنبه (4 اردیبهشت) در رستورانی در یکی از مناطق آتلانتا گرفته شده است، نشان دهنده درگیری میان نیروهای پلیس و گروهی از زنان است. این درگیری درپی به خشونت کشیده شدن مشاجره میان دو پلیس و زنی به نام «سینتیا فریمن» رخ داد. در این فیلم دیده می‌شود که این زن سعی دارد افسر پلیس را متقاعد کند که کار اشتباهی انجام نداده است؛ اما هنگامیکه با بی توجهی از سوی افسر پلیس مواجه می‌شود، عصبانی می‌شود. افسر پلیس نیز در واکنش با مشت به صورت وی ضربه زده و او را به طرز خشونتباری بازداشت میکند. این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری عفو بین‌الملل، تاکنون موارد متعددی را از سوء رفتار پلیس با شهروندان امریکایی بویژه اقلیت‌های قومی این کشور، به ثبت رسانده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد