عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی روز نامه های 6 اردیبهشت 90

بسمه تعالی

روزنامه جمهوری اسلامی ایران

* جشنواره فیلم کیش درحالی در جزیره سیاحتی تفریحی کیش آغاز به کار کرد که برخی رسانه‌ها از پرواز چند هواپیما به مقصد این جزیره توریستی و میهمانی 800 نفره به خرج دولت در این جزیره خبر داده‌اند. سایت جهان نوشت: "در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است برگزاری میتینگی تفریحی در این جزیره به نام جشنواره فیلم کیش و هزینه میلیاردی برای سرگرمی اهالی هنر کمی دور از ذهن است." این سایت افزود: "در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها از تامین مخارج خود عاجز مانده، جوانهایی که بدلیل نداشتن شرایط مالی مناسب امکان ازدواج نداشته و هزاران مورد غیرقابل انتشار دیگر در کشور رقم می‌خورد ریخت و پاش چند میلیاردی در کیش چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟"

* شرکت‌های کره‌ای بیش از هشتاد هزار دلار به کمیته امداد اهدا کردند. سفارت کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به همراه شرکت‌های کره‌ای فعال در ایران، مبلغ هشتاد و سه هزار دلار به صورت نقدی و کالا به کمیته امداد امام خمینی بمناسبت فرا رسیدن سال نو ایرانی اهدا کرده‌اند. این بیانیه افزوده است: پارک جه - هون، سفیر کره جنوبی که در مراسم اهدایی در تاریخ 4 اردیبهشت 1390 در کمیته امداد امام خمینی شرکت کرده بود گفت: این هدیه نشانه حسن نیت و بیانگر تقدیر شرکت‌های کره‌ای از مردم ایران است. علاوه بر شرکت‌های مهم الکترونیک کره‌ای مانند LG و سامسونگ، شرکت‌های ساختمانی مانند دیلیم، جی اس، پسکو، صنایع سنگین دوسان، و همچنین ژئوتک سانگجین و شرکت‌های تجاری مانند دوو بین المللی، اس که نتورکس، سامسونگ، ال جی، شرکت هیوندای اینترناسیونال، کولون، کی تی‌اند جی در این اقدام شرکت دارند.

* در پی انتصاب مدیر عامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، روز شنبه کارگران این شرکت دست از کار کشیدند. کارگران صبح روز یکشنبه با اجتماع در مقابل ساختمان فرمانداری بافق با سر دادن شعارهایی نسبت به معرفی مدیر عامل غیربومی این شرکت اعتراض کردند که با دخالت پلیس پراکنده شدند. معترضین به همراه جمع کثیری از کسبه و اهالی بافق در میدان شهدای بافق اجتماع نموده و تا محل امامزاده عبدالله راهپیمایی کردند.

قدس

جزییاتی از تغییرات ساختار وزارت خارجه

فارس- در پی اعلام وزیر خارجه مبنی بر تغییر ساختار این وزارتخانه، قرار است تعدادی از معاونت های وزارت خارجه در همدیگر ادغام و برخی نیز حذف و 10 معاونت کنونی به 6 معاونت شامل 4 معاونت سیاسی و دو معاونت اداری کاهش یابد. اما گزینه های مطرح برای تصدی معاونت های جدید عبارتند از: بهروز کمالوندی، علی آهنی، هادی سلیمانپورو محمدعلی فتح الهی.همچنین از محمدشریف ملک زاده (دبیرکل کنونی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور) به عنوان گزینه تصدی معاونت اداری و مالی نام برده می شود. محمدرضا شیبانی نیز که معاونت خاورمیانه و مشترک المنافع را عهده دار است، به جای سید احمد موسوی راهی دمشق می شود تا عهده دار سفارت ایران در سوریه شود. اخباری نیز حکایت از انتصاب حسین فرحی معاون کنونی اداری و مالی به عنوان سفیر جدید ایران در اتریش دارد. در ساختار جدید، امیرمنصور برقعی کماکان قائم مقام وزارت خارجه باقی می ماند و معاونت اقتصادی حذف می شود. معاونت آموزش و پژوهش که برعهده مصطفی دولتیار است، از این ساختار حذف و در دفتر وزیر ادغام می شود.

یک توصیه؛ آمریکا کشورهای عربی را علیه ایران نشوراند

العالم- «ریچارد هلمن» مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه به واشنگتن توصیه کرد که کشورهای عربی را علیه ایران نشوراند.

اطلاعیه رسمی کمیسر حقوق بشر آلمان درباره منافقین

پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور)- کمیسر حقوق بشر آلمان در اطلاعیه درباره وضعیت کمپ اشرف در عراق، از سران این فرقه خواست، اجازه بدهند تا تمامی مجروحین و افراد بیمار در پادگان اشرف دسترسی کامل به رسیدگی های پزشکی را داشته باشند. در این اطلاعیه که نسخه ای از آن بر روی سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته، آمده است: اکنون نگاه غالب بر این است که این گروه، سازمانی است بسیار تشکیلاتی و با مقرراتی بسیار سخت که هرگز مسیر خود را از «خشونت و تروریسم» دور نکرده است.

فشار به منافقین برای ماندن در کمپ مخوف

فارس- «عبداللطیف چهاردری» عضو جداشده گروهک منافقین گفت: افراد زیادی از اعضا برای ماندن تحت فشار هستند، آنها درباره آینده خود نگران هستند و نمی دانند چه قرار است رخ دهد. او فاش کرد که تعداد زیادی از ساکنان کمپ برخلاف میلشان در پادگان اشرف نگه داشته شده اند.

اقدام ضد ایرانی امارات

عصر ایران- امارات در اعتراض به تمایل مصر به برقراری رابطه با ایران و محاکمه مبارک، سفر نخست وزیر مصر به این کشور را لغو کرد. مهمترین دلایل لغو سفر نخست وزیر مصر به امارات، مبالغ کلان دارایی های حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در امارات و تفاوت نظر ابوظبی و قاهره درباره ایران است.

10 استاندار در لیست انتظار خداحافظی

جوان آنلاین- شنیده شده تا چندی دیگر حدود 10 استاندار از سمتهای خود برکنار یا جابجا شده که تعدادی از آنها برای حضور در لیستهای انتخاباتی از سمتهای خود کناره گیری می کنند. همچنین گفته می شود حدود 17 تا 20 معاون استاندار و فرماندار نیز برای حضور در انتخابات از سمتهای خود استعفا می دهند.

ورود تجهیزات جاسوسی به کشور از مرز شمال غرب

جوان آنلاین- به تازگی از طریق مرز شمال غرب ایران با عراق تجهیزات جاسوسی از سوی گروهکهای ضد انقلاب وارد کشور می شود. این تجهیزات شامل دوربینهایی برای جمع آوری اطلاعات از مراکز حساس و مقرهای نظامی، تجهیزات شنود، و دوربین های بسیار کوچک است.

دیپلم افتخار صدای آمریکا به ناصر حجازی!

جام نیوز- شبکه دولتی صدای آمریکا که تلاش زیادی برای به شکست کشاندن طرح هدفمندی یارانه ها کرده بود، در یکی از برنامه های خود با انتشار سخنان، ناصر حجازی، فوتبالیست قدیمی کشور، با دادن نشان افتخار این شبکه، از وی برای تخریب طرح هدفمندی یارانه ها تقدیر کرد. صدای آمریکا به این دلیل دیپلم افتخاری را به ناصر حجازی اعطا کرد. حجازی در سخنان خود در مورد یارانه ها گفته بود: مگر مردم ایران گدا هستند که دولت 40 هزار تومان در ماه به آنها می دهد.

توزیع ویژه نامه «مکتب ایران» در شهرکرد

خبرگزاری دانشجو - پس از توزیع ویژه نامه «مکتب ایران» در دانشگاه تربیت مدرس، اخبار رسیده از توزیع اخیر این محصول در محل اقامه نماز جمعه فرخ شهر استان چهارمحال و بختیاری حکایت دارد. ترجمه منشور حقوق بشر کوروش، همراه با مراسم تجلیل نمادین احمدی نژاد از کوروش، بخشی از مطالب این ویژه نامه است.

متکی: سال 91 می گویم

ایسنا- وزیر سابق خارجه گفت: برای کاندیداتوری مجلس برنامه ای ندارم.منوچهر متکی که به سمنان سفر کرده بود، در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی برکناری اش با بیان اینکه «بنای پاسخگویی ندارم» گفت: گاهی شجاعت در «نگفتن» است و تمرین «نگفتن» بسیار سخت است. وی درباره احتمال کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری آینده نیز گفت: پاسخ به این صحبت را باید سال 91 داد !

شجونی: با سایت ضدانقلاب مصاحبه نکرده ام

فارس- حجة الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در واکنش به نقل قول از خود در سایت ضدانقلاب و فتنه گر روزآنلاین گفت که هرگز با این سایت ضد انقلاب مصاحبه نکرده است.

کیهان

اگه شورا برای هماهنگیه پس این سرگردانی برای چیه؟! (خبر ویژه)

آیا کسی نیست اپوزیسیون را از این جهنم بلاتکلیفی که در آن به سر می برد، بیرون بیاورد؟

این پرسش از سر عصبانیت را یکی از کاربران شبکه بالاترین عنوان کرده و می نویسد: اعلام می کنم که من دیگر دنباله رو موسوی نیستم و شورای موهوم راه سبز را قبول ندارم. موسوی تمام ظرفیت اپوزیسیون و مخالفت با رژیم را نابود کرد و برنامه ای برای چنین روزهایی نداشت. در نتیجه ناگهان شورای موهومی به نام شورای راه سبز امید سر برآورد که مشخص نیست چه کسانی هستند و چه برنامه ای دارند، و نشانه های زیادی از بیراهگی و واپسگرایی در آن مشاهده می شود. من بر این باورم که باید سران دموکرات و سکولار پیدا کنیم. من از ابتدای حرکت سال 88 در تمامی فعالیت ها حضور داشتم و همچنین از طرفداران موسوی بودم ولی اکنون به این نتیجه رسیدم. پیشنهاد می دهم تا اطلاعیه ای در بالاترین انتشار دهیم که هر کس حاضر به مدیریت اپوزیسیون است، خود را معرفی کند و آن موقع تازه ما می فهمیم که چکار باید انجام بدهیم و شروع به ارزیابی افراد می کنیم. و در نهایت می توانیم خود را سازماندهی کنیم و از این جهنم بی تکلیفی بیرون بیاییم.

برخی دیگر از عناصر ضدانقلاب فعال در شبکه یاد شده تحلیل هایی از این دست را منتشر کرده اند:

- دوستان فکر نمی کنید سکوت دوستان راه سبز به شدت مشکوک است. مجتبی واحدی هر 3 روز یه بار پست جدید توی فیس بوکش می داد اما از یک هفته پیش ساکته و آخرین پستش هم درباره پادگان اشرف و مجاهدین [ منافقین] بوده. چرا این قدر اینها ساکتن؟

- شورای هماهنگی راه سبز چیه؟ یکی میتونه بگه اینا کیان؟ با چه معیاری عضو شوران؟ آیا اگه مسئول هماهنگی جنبش سبز هستن، پس چرا جنبش این قدر سرگردان شده؟

- محض یادآوری شورا! 72 روز از حصر موسوی و کروبی گذشت. آقای امیر ارجمند آیا واقعاً شما از معتمدین موسوی و کروبی هستید؟ شما اصلاً هماهنگ نیستید و با این کار، موقعیت به دست امثال شریعتمداری می دهید.

- این کمپین نامه نویسی به موسوی چه بازی درآوردین؟ الان وقت مناسبیه برای شوخی؟!

- نمی دانم چرا نسبت به این کمپین نامه نویسی به موسوی و رهنورد دل چرکین هستم.

- نباید منتظر شورای هماهنگی باشیم. من یه تار موی یکی از اعضای فیس بوک 25 بهمن رو به همه اعضای این شورا منفعل و ترسو نمی دم.

- هیچ آبی از ما گرم نمی شود. حال هی بشینید و پس از هفته ای یکبار راهپیمایی تفریحی، منتظر بیانیه شماره فلان جنبش باشیم که 15 روز دیگه می خوایم راه بریم توی خیابون. تازه از اون طرف، این خاتمی بی غیرت داره به انتخابات مجلس فکر می کنه. انگار نه انگار که تلفات دادیم. جنبش هم که حرکت اعتراضیش انگار زنگ تفریحه. بابا مگه نگفتین اگه تقلب بشه، ایران قیامت می شه، اگه موسوی و کروبی رو بگیرن، ایران چی میشه، اگه ساماندهی یارانه ها شروع بشه، قیامت می شه. آخرش هم موسوی و کروبی رو گرفتن و آب از آب تکون نخورد.

یادآور می شود شورای کذایی به دنبال افتضاحات زنجیره ای که در دعوت های اول، دهم، هفدهم و بیست و چهارم اسفند به بار آورد، کاملاً به ظرفیت خود پی برده و به همین دلیل در برابر دعوت دیگر محافل ضد انقلاب به تشنج در روز کارگر، اعلام کرده که سبزها می توانند در حمایت از خواسته های کارگران، از همراهی و همدلی دریغ نورزند.

تحلیلگر سیا از چاخان «تحریم» می گوید (خبر ویژه)

یک تحلیلگر سازمان جاسوسی آمریکا تصریح کرد اعلام تحریم 32 مقام ایرانی به هیچ وجه اعمال فشار به جمهوری اسلامی نیست و قطعاً کارساز نخواهد بود.

رادیو فردا در بررسی رفتار تبلیغاتی اخیر غرب تأکید کرد: منتقدان چنین بیانیه ها را بی فایده می دانند و می گویند جدی نیست چرا که تحریم کنندگان با هدف مذاکره باایران حتی افرادی را هم که در این فهرست های تحریمی بوده اند خارج کرده اند. از نگاه منتقدان، این تحریم ها کم دامنه و بی پشتوانه است. آنها نکات دیگری را هم در بی فایده بودن این قطعنامه ها مطرح می کنند. از جمله اینکه کسانی چون حجت الاسلام سیدمحمد سلطانی، قاضی دادگاه انقلاب مشهد و دیگرانی چون او، نه اموالی در اروپا از خود به جای می نهند که توقیف شود و نه سفری به غرب می کنند که ممنوع الورود شوند.

رادیو فردا در ادامه تحلیل خود سراغ یکی از عناصر ضدانقلاب به نام «رضا-ت» (مقیم اروپا و تحلیلگر دایمی رسانه سیا) رفت و نظر وی را درباره بیانیه تحریم 32 مقام ایرانی به بهانه حقوق بشر جویا شد. این عنصر ضدانقلاب در پاسخ گفت: در طول 10 سال گذشته اروپا و آمریکا که رهبری تحریم های شخصیت های نظامی، سیاسی و امنیتی ایران را به عهده داشته، اسامی تعدادی از مسئولین ایرانی را در چنین لیست هایی منتشر کرده اند. ولی نه دولت ایران نسبت به تنظیم این لیست ها بها داده و نه محدودیت هایی که علیه این اشخاص اعمال شده، تأثیرگذار بوده است. هدف این تحریم ها، اعمال فشار نهایی علیه ایران نیست و اروپا و آمریکا همچنان سیاست درهای باز دیپلماسی را با ایران ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه تحریم های مذکور جدی نیست، افزود: «زمانی که ضرورت داشت تا اشخاص مهم تری از هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران در لیست این تحریم ها قرار بگیرند، حتی بعد از قرار گرفتن در لیست هم در یک تجدیدنظر ثانوی، لیست ها به نوعی تنظیم شده که ادامه سیاست «درهای باز» همچنان با ایران امکان پذیر باشد. نمونه این ادعا علی اکبر صالحی است که نام وی سابق بر این در لیست تحریم های اروپا و آمریکا ذکر شده بود ولی بعدها نامش از این لیست خارج گردید. حتی می بینیم که آقای جلیلی که با وجود اینکه یکی از مقامات امنیتی درجه یک ایران است، خارج از این لیست قرار گرفته ولی نام اشخاصی در یک دادگاه یا نام فرمانده ای در یک بخش از سپاه در این لیست گنجانده شده اند که این اعلام تحریم به هیچ وجه اعمال فشاری برای جمهوری اسلامی و یا حتی وسیله ای برای تغییر نظر جمهوری اسلامی و یا حتی تعدیل در مناسبات آنها با دنیای خارج نیست.»

وی در بیان سند دیگر جدی نبودن موضوع تحریم ها علیه ایران گفت «ما همین چند ماه پیش ناظر بودیم که وقتی جمهوری اسلامی برای دریافت مطالباتش از صادرات نفت به هند دچار اشکال شد و بانک های هندی به دلیل مضیقه هایی که سیستم بانکی اروپا و آمریکا به علت تحریم ها بر علیه ایران وارد می کنند، قادر به پرداخت این پول نیستند، بلافاصله یک راه جانبی پیدا شد و یکی از بانک های آلمانی تسهیلاتی فراهم کرد تا این پول از هندوستان توسط آلمانی ها به دست دولت ایران رسید. بنابراین فشارهایی که علیه ایران اعمال می شود، فشارهای کارسازی نیست. فشارهایی نیست که جمهوری اسلامی را تحت فشار قاطع قرار دهد. این فشارها، فشارهای تبلیغاتی است. به هر حال ایران اعتنایی به این تحریم های نیم بند نمی کند.

تحلیلگر سازمان سیا در پایان گفت: این تحریم ها نه در رسانه های بین المللی انعکاس پیدا می کند و نه در 10 سال گذشته شدت یافته است.

دوستان! رفقا! رژیم همه ما را سرکار گذاشته (خبر ویژه)

با کم سو شدن تحرک خیابانی، اختلافات درون جنبش سبز شدت بیشتری پیدا کرده است.

پایگاه اینترنتی خودنویس -وابسته به اپوزیسیون مقیم خارج- با بیان این خبر می نویسد: با تشدید اختلافات درون اپوزیسیون، هرکس از ظن خود تلاش می کند دلیلی برای کم فروغ شدن بیابد. یکی تندروی را محکوم می کند و دیگری کندروی را، یکی اصلاح طلبان را، دیگری منتقدان را. در این میان هر روز که بیشتر گذشت، برخی تلاش کردند بی عملی خود در فضای واقعی را به بیش فعالی در فضای مجازی جبران کنند. بازار اتهام زنی درباره دریافت وجه نقد از نهادهای امنیتی داغ شد. خود ما متهم به اختلاف افکنی و جاسوسی سپاه و مزدوری رژیم و جیره خواری آن شدیم که از سوی جرس و کلمه منتشر شد. چون برخی منابع مالی تلویزیون رسا و همکاران آن را به شکل مخفف نام آنها (حرف اول اسم) منتشر کرده بودیم. انتشار بخش هایی از آن گزارش در روزنامه کیهان نیز فریادها رابلندتر کرد که «دیدید گفتیم خودنویس و کیهان همکار یکدیگر هستند!» البته این دوستان هرگز توجه نکردند که آیا نقل مطالب در روزنامه کیهان به معنای همکاری است؟ اگر این طور است به همه این دوستان توصیه می کنم که سری به آرشیو اخبار ویژه روزنامه کیهان بزنند تا ببینند چه حجم از اخبار و مقالات و گزارش های وب سایت جرس در روزنامه کیهان منتشر شده است.

خودنویس در ادامه و به تلافی اقدام جرس، به اقدام این رسانه وابسته به کدیور در معرفی نام 23 بازداشتی آشوب و فتنه خیابانی سال 88 پرداخت که بیانیه ای را بدون ذکر نام خود منتشر کرده اند اما جرس زحمت کشیده و نام آنان را لو داده است! خودنویس تأکید می کند: هر اتفاقی برای این افراد بیفتد و هر هزینه ای برای آنان پیش آید، مسئولیتش به گردن جرس و کلمه است که اسامی آنان را لو داده اند. آنها اکنون چه حقی دارند ما و دیگران را متهم به همکاری نهادهای امنیتی و لو دادن همکاران جنبش متهم کنند، به خصوص حالا که لقمه حاضر و آماده را در دهان نیروهای امنیتی قرار داده اند.

خدا کند فک وفامیلمان نفهمند ما در اینجا چقدر خوار شده ایم! (خبر ویژه)

عناصر فرصت طلبی که با ژست معارضه با جمهوری اسلامی به غرب می گریختند و درخواست پناهندگی سیاسی می کردند، با مشکلات جدی مواجه شده اند.

گزارش رسانه های گوناگون غربی حاکی از آن است که به دنبال فروکش کردن اغتشاش های خیابانی و ناامیدی سرویس های جاسوسی غربی از این تحرکات، اعطای پناهندگی به عناصر فراری هم با محدودیت ها و سخت گیری های فراوانی مواجه شده است به نحوی که برخی از این افراد مجبور به تجمع توأم با اعتراض در شماری از پایتخت های اروپایی به ویژه لندن شده اند.

به گزارش گاردین 4 تن از این افراد در اعتراض به رد درخواست پناهندگی شان از دولت انگلیس، مدعی اعتصاب غذا و تحصن شده اند.

یکی از این افراد درباره علت اعتراض خود می گوید: «هیچ کس در انگلیس به حرف ما گوش نمی دهد و کسی علاقه ای به آنچه ما می گوییم از خود نشان نمی دهد، بنابراین ما چاره دیگری نداریم.» این گونه اقدامات نشانگر افزایش حس ناامیدی و یأس در میان افراد فراری است.

نشریه فرانسوی لاووا دونور نیز از اوضاع فلاکت بار یک تیم از عناصر فراری خبر داده که قرار بوده به لندن بروند اما سرکیسه شده و در جنگلی در فرانسه غال گذاشته شده اند. آنها می گویند 35 هزار یورو پرداخته اند تا به لندن برسند و تابعیت بگیرند اما فردی که آنها را به مقصد می برده، در نزدیکی پاریس پیاده شان کرده و گفته اینجا لندن است! 50 نفر از این قبیل در داخل جنگلی در شهر «تنگم» به سر می برند.

افزایش تعداد کلاهبردارانی که با ادعای حضور در آشوبهای خیابانی ایران در سال 88 به دنبال دریافت پناهندگی از کشورهای اروپایی و آمریکا بودند، سبب شده تا غربی ها هم دیگر نسبت به این ادعاها واکنشی نشان ندهند؛ تا جایی که دولت انگلستان اعلام کرده که به زودی اکثر این افراد را اخراج خواهد کرد.

چندی پیش هم یک بلاگر ساکن آمریکا مطلب جالبی را درباره علت حضور خود در تجمعات جریان سبز علیه جمهوری اسلامی ایران در این کشور بیان کرد که نشان می داد گرفتن پذیرش اقامت در کشورهای غربی، اصلی ترین علت مطرح کردن ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نویسنده وبلاگ «نسوان معلقه» در این زمینه نوشته بود: گرین موومنت (جنبش سبز) خیلی چیز خوبی است؛ خاصه اگر دستاویز گرین کارت (کارت اقامت دائم در آمریکا) گرفتن هم بشود. برای همین هم سال گذشته هر وقت تجمعی بود، ما هم می رفتیم، یک دستبند سبز هم به مچ دستمون بسته بودیم. بعد یکی از بچه هایی که کهنه کار سیاسی است، هی ازمون توی زوایای مختلف عکس گرفت. بعد هم به ما یک وکیل خوب معرفی کرد. وقتی تلفنی با وکیل حرف زدیم گفت که «فقط موارد واقعی را قبول می کند» و ما توی دلمون به این کهنه کار سیاسی فحش دادیم که مگه ما را از قبل معرفی نکرده بودی که چقدر واقعی هستیم. بعد این دوست ما گفت بچه جان، خام هستی دیگه، حالا کو تا پخته شی؟ کهنه کار شی؟ و گفت این وکیل باید اینجوری بگه وگرنه دفتر وکالتش را پلمب می کنن؛ خودش می دونه، کار بلده. خلاصه ما با این وکیل خوب یک سناریوی خوبتر نوشتیم و تمرین کردیم و آخر سر هم با یک سری عکس واقعی از یک صحنه جعلی و این وکیل کاربلد رفتیم اداره مهاجرت و در همان اولین جلسه پناهندگی گرفتیم. خدائیش وکیلش خیلی خوب بود، اینقدر که هیچ کس از ما نپرسید شما که با پای خودتون و با ویزا اومدید توی این کشور، چی شد یک دفعه در معرض خطر قرار گرفتید و باید بهتون پناهندگی بدیم؟ شماها که هنوز با دولت مکرم جمهوری اسلامی ایران مراودات مالی دارید، پناهندگی می خواهید چی کار؟ شماها که با پاسپورت آمریکایی تا ترکیه می روید، بعد با پاسپورت ایرانی می روید به مامان و بابا سر می زنید، پناهندگی دیگه چه صیغه ایه؟

چندی قبل یکی از کاربران فیس بوک نوشته بود ما که وابستگی خودمان را به آمریکا و اسرائیل نفی می کنیم در مقابل این سؤال چه پاسخی داریم که تنها راه اعتماد اداره مهاجرت آمریکا به ما، اثبات همراهی ما با جنبش سبز است؟! من که از اینهمه تحقیر خجالت می کشم. خدا کند فک وفامیلمان در ایران متوجه نشوند که ما در اینجا به چه خواری و ذلتی افتاده ایم.

پیغام محرمانه رژیم های مرتجع به مصر؛ چرا به جمهوری اسلامی نزدیک می شوید؟! (خبر ویژه)

انقلاب مصر و دولت انتقالی آن به خاطر رویکرد مثبت و گسترده به جمهوری اسلامی ایران تحت فشار شدید رژیم های وابسته و مرتجع منطقه قرار گرفته است.

مجله آمریکایی تایم، در گزارشی به بررسی این پرسش پرداخت که «آیا مصر جدید مناسبات نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت» و نوشت: به دنبال رویدادهای اخیر خاورمیانه دولت انتقالی و وزیرخارجه آن از بازنگری در روابط تیره گذشته با ایران خبر می دهند.

تایم اضافه کرد: برخی کشورهای عرب نظیر عربستان، مصر را به علت تمایل به گسترش روابط دوستانه با ایران تحت فشار بی سابقه گذاشته اند.

یادآور می شود رژیم فاسد و خودکامه حسنی مبارک به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش دیوار حائل میان جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان مصر را ایفا می کرد اما با فروپاشی رژیم مبارک، اشتیاق به گسترش روابط دوجانبه فزونی گرفته و دولت انتقالی تحت فشار افکار عمومی برای بهبود و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی است.

در همین حال برخی رسانه های منطقه از نگرانی و گلایه و شکایت شورای همکاری خلیج فارس درباره رویکرد مثبت مصر به ایران خبر داده اند. روزنامه کویتی القبس به نقل از منبع مطلع گزارش داد: شورای همکاری خلیج فارس با ارسال نامه محرمانه ای به قاهره، از ابراز اشتیاق وزیر خارجه مصر برای بهبود روابط با ایران و افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری انتقاد و ابراز ناخرسندی کرده است. در این نامه ادعا شده ابراز علاقه مصر برای برقراری رابطه با ایران در حالی که ایران تهدیدات خود علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس را افزایش داده تعجب آور و نگران کننده است و «ما از مصر رفتار حمایت گرانه انتظار داریم. ما امیدواریم که دولت مصر از امنیت کشورهای عربی حمایت کند».

القبس از قول مقام نزدیک به شورای همکاری نوشت: دلیل موضع های متناقض مقامات مصر، درگیری و اختلاف نظر در شورای عالی دفاعی مصر است که آیا با ایران رابطه برقرار بشود یا اینکه از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت شود.

القبس خاطر نشان کرد: سعود الفیصل، اخیراً به مصر سفر کرد و دیداری با وزیر خارجه مصر داشت که موضوع اصلی آن رابطه مصر با ایران بوده است.

خراسان

عصر ایران مدعی شد

«باشو، غریبه ای کوچک» امروز ۳۶ ساله است و از سر بیکاری سیگار می فروشد. پسرک اهوازی دیروز، با آن همه شهرتی که برای بازی در یک فیلم آن هم در غربت کسب کرد این روزها در زادگاهش غریبه است.

فراد مدعی شد

نشریه صبح صادق در گزارشی درباره ماجرای تغییر و ابقای وزیر اطلاعات نوشت: جریان انحرافی تصور می کرد می تواند با عزل وزیر اطلاعات، اقتدارگرایی خویش را توسعه دهد و به سایر وزرا نیز پیام قدرت بدهد که چاره ای جز همراهی و تبعیت با مطالبات و سیاست های این باند را ندارند.

آفتاب مدعی شد

بخشی از خط لوله انتقال گاز عسلویه به پالایشگاه جم منفجر شد. این حادثه ساعت ۱۶ روز یک شنبه گذشته در کیلومتر ۳۳ خط دوم لوله سراسری انتقال گاز رخ داد.

فردا مدعی شد

این سایت با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ارائه فهرست ۱۳ نفره از سوی کمیته ۳ نفره به احمدی نژاد و لزوم تایید این فهرست از سوی وی آورده است: حال این سوال مطرح است که این اعلام شیوه از سوی یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان آیا به معنی انتقال محوریت فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان از جامعتین (علی رغم انتشار منشور اصولگرایی از سوی این دو تشکل روحانی) به احمدی نژاد است؟

آفتاب نوشت

مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس می گوید: اگر در انتخابات پیش رو شرایط کشور امنیتی و ویژه باشد در انتخابات کاندیدا نخواهم شد.

خبر آنلاین خبر داد

علیرضا رجایی به اتهام ارتکاب جرایم امنیتی از سوی ماموران بازداشت شد.وی پیش از این نیز در جریان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ دستگیر شده بود.

خبر آنلاین نوشت

حسین انتظامی، نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: به روند رسیدگی به درخواست تغییر وضعیت مطبوعات سرعت داده می شود. حسین انتظامی افزود: مطابق آیین نامه جدید هیئت نظارت بر مطبوعات به همه درخواست های تغییر وضعیت نشریات حداکثر تا ۲ ماه پس از درخواست پاسخ داده می شود.

خبر آنلاین نوشت

«بودجه نمایندگان» که از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهور پرداخت می شد، با این توضیح رو به رو شد که همان بودجه «توازن منطقه ای» است و برای تعیین اولویت در هزینه، به نمایندگان ارائه شده است.

ایران

دیگه چه خبر؟

امریکا هم ادعاهای آل‌خلیفه را تکذیب کرد

خبر اول این که روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال با اشاره به ادعای حکومت آل خلیفه در بحرین مبنی بر دخالت ایران در خیزش‌های مردمی این کشور، گزارش داد که واشنگتن این ادعا را بی‌اعتبار خوانده است. این در حالی است که حکومت آل خلیفه با ادعای دخالت ایران و حزب‌الله در این وقایع و تحریک امارات در حاشیه خلیج‌فارس و عربستان، درصدد است دامنه سرکوب و کشتار اکثریت شیعه در بحرین را شدت بخشد. روزنامه نومحافظه کار وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت: بحرین در ادعاهای خود علیه تهران به هیچ طرح مشخصی اشاره نکرده است. این روزنامه ادامه داده است: ادعاهای منامه بویژه پس از آن مطرح شد که نیروهای عربستانی و چند کشور حاشیه خلیج‌فارس به بحرین اعزام شدند. در این گزارش آمده است که نتیجه بررسی و عملیات اطلاعاتی و جاسوسی امریکا نیز تأیید‌کننده دیدگاه وزارت خارجه این کشور مبنی بر داخلی بودن دلایل اعتراضات در بحرین و رد دخالت ایران است.

انتقال زن ایرانی زندانی شده در امریکا به زندان «وسکا»

خبر دیگر این که بلقیس روشن مادر شهرزاد میرقلی‌خان درخصوص آخرین وضعیت دخترش که در امریکا زندانی است، گفت: شهرزاد پس از ترانزیت و زندان در ایالت اوکلاهاما به زندان وسکا در ایالت مینیستوتا منتقل شده است. به گفته وی شهرزاد به اندازه‌ای در زندان قبلی در مضیقه بود که پس از آنکه به زندان وسکا منتقل شده بود از وجود صابون در دستشویی‌ها ابراز خوشحالی می‌کرد. مادر شهرزاد میرقلی‌خان همچنین درخصوص علت حمله قلبی و بستری شدنش در بیمارستان خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ روز بود که شهرزاد به درخواست خود به انفرادی منتقل شده بود تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد و از او هیچ خبری نداشتیم به همین دلیل هر شب تا دیروقت با زندان تماس می‌گرفتم ولی هر دفعه که تماس می‌گرفتم جوابی نمی‌دادند و این مسئله منجر به فشار شدید عصبی شد و دچار عارضه قلبی شدم.

ولیعهد بحرین به عروسی نوه ملکه نمی‌رود

شنیدیم که شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین که از سوی خانواده سلطنتی انگلیس برای مراسم عروسی پرنس ویلیام دعوت شده بود، به دنبال اعتراضات گسترده از سوی فعالان حقوق بشری روز یکشنبه اعلام کرد که نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند. وی در نامه‌ای که به پرنس چارلز ولیعهد انگلیس و پدر داماد نوشته است با اشاره به گزارش‌های رسانه‌ها در مورد احتمال حضور وی در مراسم عروسی سلطنتی خاطرنشان کرده: رسانه‌ها تلاش می‌کردند از شرکت بالقوه من در این مراسم به عنوان بهانه و ابزاری برای مطرح کردن مطالب دیگری درباره بحرین استفاده کنند و من شخصاً از این موضوع ناراحت و متأسف هستم.

کیسینجر: دوستی با امریکا بسیار خطرناک‌تر از دشمنی با آن است

با خبر شدیم که مؤسسه پژوهش دیپلماسی عمومی امریکا در گزارشی به نحوه عملکرد امریکا در قبال هم‌پیمانان این کشور در دوره‌های مختلف تاریخی پرداخته است. در این گزارش آمده است: با سیری در تاریخ سیاسی امریکا بارها شاهد خواهیم بود که امریکا برای حفظ منافع و اعتبار جهانی خود، هم پیمانان و دوستانش را در نیمه راه به حال خود رها کرده به‌طوری‌که به نظر می‌رسد این رفتار به نوعی عادت برای این کشور تبدیل شده و نگرانی هم پیمانان این کشور را به همراه آورده است. این گزارش می‌افزاید: حماقت امریکا در اجازه به افکار بین‌المللی و هم پیمانان به دیکته کردن گزینه‌های راهبردی امریکا است. هنری کیسینجر در پایان این گزارش می‌افزاید: دشمن امریکا بودن ممکن است خطرناک باشد اما دوست امریکا بودن مصیبت بار و مهلک است.

منافقین به مزدوران خودشان هم رحم نکردند

دست آخر این که کمیسر حقوق بشر آلمان در اطلاعیه‌ای درخصوص وضعیت کمپ اشرف در عراق، از سران این فرقه خواسته تا اجازه دسترسی کامل تمامی مجروحان و افراد بیمار در پادگان اشرف به رسیدگی‌های پزشکی را بدهند. در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن بر روی سایت وزارت خارجه آلمان قرار گرفته است، مارکوس لونینگ اظهار کرد: من از رهبران کمپ اشرف می‌خواهم تا خشونت را کنار بگذارند و در مقابل دسترسی کمیسیونی بی‌طرف به تمامی پادگان اشرف مقابله نکنند و اجازه دهند کسانی که می‌خواهند از پادگان اشرف جدا شوند، برای این امر در آزادی کامل باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد