عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

مردم بحرین خطاب به آل سعود: تبت یدا ابی لهب

 بسمه تعالی 

نظامیان اشغالگر سعودی معترضان بحرینی را از زمین، هوا و دریا به خاک و خون کشیدند.
حمله هوایی، زمینی و دریایی شدید نیروهای سعودی و بحرینی به معترضان و تحصن کنندگان میدان لؤلؤ بحرین به کشته و زخمی شدن صدها تن منجر شد. منابع بیمارستانی بحرین آخرین آمار شهدای بحرین را تاکنون شش نفر و زخمی ها را بیش از 500 تن اعلام کرده اند.
این در حالی است که نیروهای اشغالگر سعودی با حمله به بیمارستان و استفاده از گازهای اشک آور و گلوله از ورود مجروحان به بیمارستان جلوگیری کرده و احتمال می رود با عمل جنایتکارانه رژیم سعودی آمار شهدا افزایش پیدا کند.
همزمان با آغاز حملات مشترک نیروهای امنیتی و نظامی سعودی و بحرینی به مردم بی دفاع بحرین، معترضان با سردادن شعارهای «الله اکبر» و «حی علی الجهاد» و «تبت یدا ابی لهب» از مسلمانان جهان استمداد کردند.
معترضان بحرینی با سردادن شعار تبت یدا ابی لهب به معنی بریده باد دست خاندان ابی لهب خواستار کوتاه شدن دست اشغالگران سعودی از امور داخلی کشورشان شدند.
نیروهای سعودی پس از محاصره معترضان در میدان لؤلؤ توسط تانک ها و خودروهای زرهی آنها را با گلوله های جنگی هدف قرار دادند و آنها را به خاک و خون کشیدند. همچنین هلی کوپترهای سعودی از هوا معترضان را هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند.
مقامات رژیم بحرین برای جلوگیری از انتشار خبر حملات به مردم از روز گذشته همه راه های ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت را قطع کرده اند.
بیمارستان های بحرین از مردم خواسته اند برای نجات جان زخمی ها خون اهدا کنند.
شاهدان عینی اظهار داشتند، تعداد کشته ها و مجروحان به حدی بود که بسیاری بر روی زمین افتاده اند و بیمارستان ها گنجایش پذیرش آنها را ندارد. عضو شورای علمای مسلمان بحرین در این باره گفت، اوضاع بحرین به شدت وخیم شده است و شهروندان بحرینی به جز دعا به درگاه خداوند و درخواست کمک از جامعه جهانی و آزادگان و شرافتمندان جهان هیچ راهی برای دفاع از خود ندارند.
یکی از فعالان سیاسی حاضر در تظاهرات گفت، مردم به رغم سرکوب شدید از زمین و هوا به مبارزه خود ادامه می دهند و اعلام کرده اند که از گلوله و تانک هراسی ندارند.
وی از سکوت جامعه بین المللی در برابر کشتار تظاهر کنندگان بحرینی انتقاد کرد و افزود، در حالی که تظاهرکنندگان به طور وحشیانه از سوی نیروهای نظامی خارجی مورد حمله واقع شده اند جهانیان فقط به نظاره این فاجعه انسانی پرداخته اند. این فعال بحرینی تأکید کرد، مردم بحرین مصمم هستند با ظلم و ستمی که بر آنها روا شده مبارزه کنند و به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
گفتنی است در حالی که نیروهای عربستانی در حال کشتار مردم بحرین هستند انقلابیون شش نظامی عربستانی را به اسارت درآوردند و روز سه شنبه یک نظامی عربستان را به هلاکت رساندند.
«صادق الجمری» فعال سیاسی بحرین کشتار فجیع مردم این کشور را آخرین حربه رژیم آل خلیفه برای باقی ماندن در حکومت دانست اما تأکید کرد که این حربه نیز ناکارآمد خواهد بود و پیروزی مردم علیه این رژیم بسیار نزدیک است.
وی حمایت آمریکا از دیکتاتور بحرین را لکه ننگی برای واشنگتن دانست.
یک تشکل دموکراسی خواهی بحرین نیز اعلام کرد که دولت بحرین برای سرکوب مردم از سلاح های آمریکایی و انگلیسی استفاده می کند.
در پی بالا گرفتن تظاهرات مردمی و دخالت نیروهای عربستانی و اماراتی به بحرین برای سرکوب مردم، کلیه مدارس و دانشگاه های این کشور تعطیل شدند. دولت بحرین به مدت سه ماه حالت فوق العاده در کشور اعلام کرده است.
نیروهای اشغالگر سعودی برق و آب برخی مناطق بحرین را قطع کرده تا تظاهرکنندگان را تحت فشار قرار دهند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا به نیروهای غیر نظامی و خانواده های آنها که در پایگاه پنجم نیروی دریایی فعالیت می کردند توصیه کرد که هر چه سریع تر از بحرین خارج شوند. دولت انگلیس نیز از تمامی اتباع خود خواست تا هر چه سریع تر این کشور را ترک کنند.
نیروهای نظامی عربستان و امارات با هماهنگی آمریکا برای سرکوب شدید مردم بی دفاع بحرین وارد این کشور شده اند.
رژیم سعودی مدعی است که نیروهایش را طبق توافقنامه شورای همکاری خلیج فارس به بحرین اعزام کرده است ولی ناظران سیاسی منطقه می گویند لشکرکشی عربستان به بحرین برخلاف مفاد توافقنامه تشکیل «سپر جزیره» است چرا که براساس یک بند توافقنامه، زمانی کشورهای عضو می توانند نیروی نظامی اعزام کنند که کشور ثالث هدف تهاجم خارجی قرار گرفته باشد در صورتی که در مورد بحرین یک موضوع داخلی است و این کشور کوچک خلیج فارس هدف تهاجم بیگانگان قرار نگرفته که نیاز به کمک نظامی عربستان داشته باشد.
آخرین خبرها
¤ 12 قاضی شیعه بحرین در اعتراض به حمله نظامیان سعودی و بحرینی به مردم بی دفاع این کشور استعفا کردند.
¤ مردم شهرهای بغداد و بصره در محکومیت دخالت نظامی عربستان در بحرین و کشتار مردم این کشور تظاهرات کردند.
¤ دولت بحرین از خروج مردم از خانه هایشان جلوگیری می کند و مردم معترض با رفتن به روی پشت بام ها فریاد الله اکبر سر می دهند.
¤ مردم کویت با تظاهرات مقابل سفارت بحرین در کویت نسبت به حضور نظامی عربستان در بحرین اعتراض کردند.
¤ امیر کویت با درخواست کشورهای حوزه خلیج فارس برای اعزام نیرو به بحرین مخالفت کرد.
¤ درگیری های بحرین موجب افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد.
¤ دولت بحرین از ساعت 4 بعدازظهر تا 4 صبح منع آمد و شد در خیابان ها را اعلام کرد.
¤ جوانان بحرینی اعلام کردند به رغم اعلام منع آمد و شد همچنان به تظاهرات ادامه می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد