عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی روز نامه های 24 اسفند 89

بسمه تعالی 

 

کیهان

ملت ها اکنون آن روی دیگر اوباما را می بینند (خبر ویژه)

رسانه های گروهی در کشورهای غربی معترفند که رویکرد مقامات این کشورها در قبال کشورهای اسلامی و قیام های جدید، به شدت فریبکارانه است.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون دو عکس متفاوت، یکی دیدار اخیر سارکوزی با سران گروه های مخالف قذافی در پاریس و دیگری دیدار دوستانه وی با معمر قذافی را چاپ کرد و نوشت: سارکوزی می خواهد به هر قیمت شده بصورت عاجل، خاطره فرش قرمزی را که 14 ماه پیش در سفر قذافی به پاریس زیر پای او پهن کرد، از اذهان پاک کند و سیاست پیش گرفته در دوران ریاست جمهوری خود را به فراموشی بسپارد. این تلاش بیهوده است و نمی تواند سیاست فرانسه را از یادها ببرد.

انتقاد از رویکرد دوگانه فرانسه نسبت به دولت لیبی در حالی است که فرانسه تا پیش از سرنگونی دیکتاتور تونس نیز، نزدیک ترین روابط را با وی داشت و یکی از حامیان اصلی خارجی زین العابدین بن علی به شمار می رفت.

همزمان با لیبراسیون، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اذعان کرد کاخ سفید رفتاری دو شخصیتی و ریاکارانه پیشه کرده است. این روزنامه نوشت: زمانی که اوباما به عنوان یک سیاهپوست به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد خیلی از ملت ها از جمله در خاورمیانه از پیروزی یک سیاه پوست شادمان شدند و خیال کردند اوباما از خود آنهاست بنابراین توقعشان این بود که وی از ملت ها در برابر حاکمان دیکتاتور پشتیبانی کند اما واقعیت این است که اوباما رئیس جمهور آمریکاست و وظیفه مهم او جانبداری از منافع آمریکاست. به همین دلیل هم او از ماجرای انقلاب مردم بحرین، از شاه این کشور دفاع می کند چرا که میزبان ناوگان پنجم آمریکاست.

نیویورک تایمز افزود: رئیس جمهور آمریکا کمترین سخنی نسبت به تحولات عربستان نزد در حالی که روز جمعه، پلیس عربستان با اسلحه گرم وگلوله به مردم تظاهرکننده حمله کرد. اوباما همچنین در برابر حوادث یمن و رفتار علی عبدالله صالح دیکتاتور آن کشور ساکت است، چرا که وی متحد آمریکاست.

این روزنامه آمریکایی در توجیه این رویکرد غیرقابل توجیه می نویسد: در واقع ما با دو اوباما طرفیم، یک اوبامای ایده الیست و دیگری رئیس جمهور عملگرا. به همین دلیل هم هر چند که موج انقلاب ها از شمال آفریقا به خلیج فارس رسیده، اوباما تصمیم گرفته به طور جدا جدا با اتفاقات منطقه مواجه شود، چرا که به نظر می رسد سیاست یکسان، می تواند منافع آمریکا را در دنیا به خطر اندازد. با همین تلقی، اوباما به سیاست حمایت از تظاهرات که در قبال انقلاب مصر پیشه کرده بود، در قبال دیگر کشورها ادامه نداد.

این روزنامه می نویسد: روش اوباما هر چند که ممکن است با منافع آمریکا مطابقت داشته باشد اما محبوبیتی را که وی در آغاز انتخاب شدن در دیگر کشورها پیدا کرده بود، نابود می کند. رفتار دولت آمریکا در قبال اوضاع لیبی هم متناقض است.

ما جاسوس سیا هستیم یا مأمور دو جانبه اطلاعات جمهوری اسلامی؟ (خبر ویژه)

مجادله میان رسانه های ضدانقلاب مبنی بر اینکه کدام یک با وزارت اطلاعات و ارتش سایبری ایران همکاری دارد و کدام یک واقعاً ضدانقلاب است، شدت گرفته است.

پیش از این برخی سایت ها نظیر بالاترین و خودنویس متهم شده بودند که مورد نفوذ سرویس های امنیتی ایران واقع شده اند و در ازای دریافت پول، علیه اپوزیسیون فعالیت می کنند. متقابلاً سایت های یاد شده هم برای برداشتن اتهام از خود، گردانندگان سایت کلمه را وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند. خودنویس که به خاطر برخی حملاتش به موسوی مورد اتهام قرار گرفته، متقابلاً عملکرد چند هفته اخیر سایت «کلمه» در زمینه طرح ادعای انتقال موسوی و همسرش به زندان حشمتیه و سپس تکذیب این ادعا و انتشار خبر دیدار فرزندان موسوی با وی و همسرش در خانه ای در خیابان پاستور را به چالش کشید و پرسید: مدیر کلمه کیست؟ نزدیکان موسوی یا وزارت اطلاعات؟ برخی شخصیت های سیاسی انتشار نامه فرزندان موسوی از سوی سایت کلمه را مشکوک می دانند. شک و تردیدها از زمانی آغاز شد که علیرضا نوری زاده در صدای آمریکا صراحتاً اعلام کرد کنترل سایت کلمه در اختیار نیروهای وزارت اطلاعات قرار گرفته و به نوعی دست رژیم در خبرهای «کلمه» در کار است.

بالاترین هم در مطلبی تصریح کرده که کلمه دست اطلاعات رژیم افتاده و خبرهای خلاف واقع منتشر می کند. به نوشته بالاترین کاسه ای زیر نیم کاسه است!

این شبکه در مطلب دیگری خواستار شکستن سکوت از سوی گردانندگان کلمه شد حال آن که گردانندگان خارج نشین کلمه هرگز خود را معرفی نکرده اند. جالب اینکه در این میان، اردشیر امیر ارجمند در مصاحبه با بی سی سی می گوید سایت کلمه در اختیار معتمدان است، حال آن که شخص خود وی، یکی از عوامل انتشار شایعه دروغ دستگیری و انتقال موسوی به زندان حشمتیه بوده که اکنون دروغ بودن آن آشکار شده و بنابراین خود وی درباره انتشار چنین خبرهای حساسیت زایی زیر سوال و تردید است.

در همین حیص و بیص پایگاه ضد انقلابی ایران امروز به بررسی نقش نفوذ و ستون پنجم در میان اپوزیسیون پرداخت و با برشمردن برخی نشانه ها تصریح کرد: به نظر می رسد اطلاعات رژیم به شیوه نرم افزاری، اپوزیسیون را از خیابان جمع کرده و نفس سران این حرکت را بریده است. ستون پنجم اطلاعات هم دوباره فعال شده و در حال متلاشی کردن شبکه های اپوزیسیون است.

این پایگاه ضدانقلابی همچنین نوشت: در عرصه شبکه سازی و شبکه های مجازی و اینترنت نباید از آسیب ها غافل ماند. اکنون گروه های ماسک دار و مشکوک در فضای مجازی و فیس بوک زیاد شده اند و فرصت پنهان شدن دستگاه های اطلاعاتی زیر این ماسک ها را می دهند. ما با جاسوسان دو جانبه طرف هستیم. اینان جاسوسانی هستند که به دنبال لو رفتن یا دستگیری، به کار گرفته می شوند.

برخی تحلیل گران در محافل قدیمی تر اپوزیسیون که نگاه های بدبینانه تری دارند معتقدند که ماجرای اغتشاشات سال گذشته و اتفاق امسال 25 بهمن اساساً تله ای برای شناسایی سرشاخه ها و تمام ارتباطات مخالفان بوده است.

مرزبندی صریح اصولگرایان کمترین راه نفوذی برای اپوزیسیون نگذاشته است (خبر ویژه)

یکی از اصلاح طلبان فراری مقیم آمریکا گفت: انگیزه ها و اهداف هاشمی رفسنجانی با جنبش سبز تطبیق و خوانایی ندارد.

علی افشاری در گفت وگو با رادیو فردا اظهار داشت: آقای هاشمی و جنبش سبز در مقابل یک جریان واحدی قرار گرفتند. جدا از انگیزه های هاشمی، حضور او در قدرت هم جنبش سبز و هم حرکت های مخالف را در داخل تقویت می کند اما باز هم تاکید می کنم که هاشمی به دنبال تقویت این جریان نیست یا او را نباید به عنوان کسی درنظر گرفت که به زعم برخی پل پیروزی نیروهای اصلاح طلب است یا می تواند از رهبران سمبلیک جریان سبز باشد. مطمئنا این گونه نیست. برای او حفظ نظام مهم است اما کشمکش ها یک فضای تنفسی می تواند برای مخالفان ایجاد کند.

وی همچنین درباره نگاه طیف های اصولگرا به اپوزیسیون سبز گفت: تقریبا کلیت جریان اصولگرا به لحاظ گروهها، نسبت به آن چیزی که آنها را فتنه سبز می دانند، مرزبندی صریحی کرده اند و هیچ کدامشان حاضر نیستند کوچک ترین و کمترین همراهی را با جنبش سبز داشته باشند. اپوزیسیون هم هیچ ابزار دیگری درداخل حکومت ندارد.

افشاری درباره آشفتگی جبهه ضدانقلاب اظهار داشت: انسجامی در داخل این جبهه وجود ندارد. من واقعا نمی دانم سران سمبلیک آیا طرح و برنامه دارند یا نه، به خصوص با توجه به ایزوله شدن موسوی و کروبی. شورای راه سبز هم ظرفیت موثری از خودش نشان نداد.

در گفت وگو با رادیو فردا، یکی دیگر از عناصر ضدانقلاب به نام محمد کسایی هم حضور داشت که تاکید کرد: آنچه از نظر ما به عنوان یک حداقل غیرقابل اهمیت تلقی می شود، از سوی حاکمیت به عنوان یک حداکثر غیرقابل پذیرش به حساب می آید.

اظهارات علی افشاری درباره بی خاصیتی شورای هماهنگی راه سبز در حالی است که این شورای خلق الساعه و مجهول پس از 2 هفته هیاهو و صدور 5 بیانیه، نزدیک یک هفته است که در سکوت مطلق فرو رفته و بنابر برخی گزارشها، به خاطر بروز برخی اختلافها، شماری از اعضا کناره گیری کرده اند.

کلافگی یک صهیونیست از «ایران ایران» آلمانی ها (خبر ویژه)

رئیس شورای صهیونیست های آلمان نسبت به تطبیق انقلاب های خاورمیانه با انقلاب اسلامی سال 1979 ایران انتقاد کرد.

دیتر گراومن با اشاره به رواج چنین مقایسه هایی در آلمان گفت: بسیاری تغییرات اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا را با انقلاب سال 1979 در ایران مقایسه می کنند. باید دقت کرد. البته ما از آزادی در دیگر کشورها خوشحال می شویم اما تجربه ایران به ما نشان داد که رژیم شاهنشاهی با یک رژیم بد اسلامی جایگزین شد. از سوی دیگر تغییرات اخیر را نباید با تغییرات سال 1989 و اتحاد دو آلمان مقایسه کرد. این نادرست است چرا که قاهره و اسکندریه، درسدن و لایپزیک نیستند.

وی همچنین گفت: اقتصاد آلمان روابط تنگاتنگی با ایران پیدا کرده است. شرکت های بسیاری در آلمان با علاقه فراوان سعی در برقراری روابط با ایران دارند در حالی که ایران هولوکاست را زیر سؤال می برد و خواستار محو اسرائیل از نقشه جهان است.

گراومن گسترش مخالفت با صهیونیسم در آلمان را به یهودستیزی تعبیر کرد و نسبت به این روند فزاینده هشدار داد.

جمهوری اسلامی

* تعدادی از علمای درباری سعودی، با "ولی امر مسلمین" دانستن شاه عربستان، قیام مردم این کشور را حرام اعلام کردند. شیخ عبدالله العثیم، یکی از قضات شهر مکه مکرمه، طی اظهاراتی ضمن حمله به تظاهر کنندگان در عربستان سعودی، گفت: هر شخصی که به اتهام دعوت به تظاهرات و یا شرکت در این اعتراض‌ها دستگیر شود، حداقل مجازاتش بازداشت و شلاق خواهد بود. به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، قاضی عبدالله العثیم در ادامه افزود: مجازات مخالفان نظام و ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود که ولی امر مسلمین است، بازداشت شدن و شلاق خوردن است،‌ البته این احکام برای افراد مختلف متفاوت است. وی نیز مانند خطیب مسجدالحرام به مردم هشدار داد از تظاهرات و ابراز اعتراض علیه نظام حاکم بر عربستان و ملک عبدالله که او را ولی امر مسلمین نامید، خودداری نمایند، در غیر این صورت مجازات شدیدی در انتظار آنها خواهد بود. شیخ "اسامه خیاط" امام جمعه مسجدالحرام و شیخ "صلاح البدیر" امام جمعه مسجدالنبی(ص) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود ضمن انتقاد از تظاهرات شیعیان عربستان در مناطق شیعه نشین این کشور، چنین اقدامی را علیه پادشاه سعودی که او را "ولی امر مسلمین" نامیدند، دانستند.

* درحالی که دعوت از شاه اردن برای سفر به ایران جهت شرکت در جشن نوروز با اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شده، رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای حضور بر سر سفره هفت سین به آمریکا می‌رود. به گزارش ایسنا اسفندیار رحیم مشایی درباره سفر خود به آمریکا در 27 اسفند، گفت: سال گذشته سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهانی اعلام کرد و ما نیز به عنوان کشوری که نوروز جزو تاریخ ما محسوب می‌شود و برایمان اهمیت دارد در این زمینه مسئول هستیم. وی ضمن بیان اینکه هنوز این سفر قطعی نشده، افزود: قبلاً در کشورمان این جشن برگزار می‌شد و هم‌چنین در برخی دیگر از کشورها، با توجه به این که سازمان ملل، نوروز را به عنوان روز جهانی اعلام کرده، امسال در سازمان ملل توسط ایران و چند کشور دیگر مراسمی به این مناسبت برگزار خواهد شد و از ما نیز جهت حضور در این برنامه دعوت کرده‌اند. وی همچنین گفت: معتقدیم که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و اندیشه‌ی آرمانی ملت ایران را مطرح کنیم.

* سایت تحلیلی - خبری عصر ایران با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان "کلاً مجلس کجای کار است؟" ضمن نقل قول یک عضو کمیسیون انرژی مجلس که گفته: "وزارت نفت در سال جاری قراردادهای نفتی و گازی بسیاری را منعقد کرده، اما هیچ یک را به اطلاع مجلس نرسانده است." این سؤال را مطرح کرده که: "حالا که اعلام شده وزیر نفت قانون اساسی را زیر پا گذاشته و به مجلس شورای اسلامی بی احترامی کرده و هیچ یک از قراردادهای نفتی را به اطلاع آن نرسانده و سرخود عمل کرده است، آیا رگ غیرت نمایندگان خواهد جنبید و وزیر را به پای میز استیضاح خواهند کشاند تا درس عبرتی باشد برای سایرین؟ یا نه؟! از نظر نمایندگان، چند قرارداد دهها میلیارد دلاری نفتی که ارزش این حرف‌ها را ندارد و "در شرایط حساس کنونی که دشمنان داخلی و خارجی درصدد ضربه زدن به نظام هستند، کشور به آرامش نیاز دارد و در راستای حفظ اتحاد و همدلی نباید وزیر نفت را استیضاح کرد!"

قدس

گاف خبری شبکه 10 رژیم صهیونیستی

ایرنا - درحالی که سران صهیونیست مدعی هستند که قوی ترین شبکه اطلاعاتی دنیا را دارند، شبکه 10 تلویزیون این رژیم در خبری اشتباه مدعی حضور بهروز کمالوندی معاون آمریکای وزیر خارجه ایران در مرزهای جنوبی لبنان شد.این درحالی است که به تازگی تنها حسین فرحی معاون اداری- مالی وزارت خارجه به لبنان سفر کرده و رسانه های صهیونیستی باز هم در انتشار خبر خود فرق بین معاون اداری - مالی با معاون آمریکای وزارت خارجه را متوجه نشدند و خبر اشتباه منتشر کردند.

اردوی مختلط دانشجویی این بار در ژوهانسبورگ

خبرنامه دانشجویان ایران - اردوهای مختلط در دانشگاه های کشور همواره با حاشیه های غیراخلاقی همراه است. این در حالیست که اینبار ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی مقصد یک اردوی مختلط است.این گروه که همواره در دانشگاه معروف به فعالیت های سیاسی ضدانقلابی و رفتارهای غیراخلاقی هستند هنوز محل تامین بودجه خود را معرفی نکرده اند.

13 زمین خوار بزرگ زندانی شدند

الف - مرتضی تمدن استاندار تهران از صدور حکم قطعی حبس و زندانی شدن 13 نفر از زمین خواران بزرگ استان در سال جاری خبر داد.

کارشکنی آمریکا در تفحص پیکرهای شهیدان در عراق

مهر- سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح گفت: پس از سالها مذاکره و توافق قرار بود هیات ایرانی تفحص شهدا وارد منطقه فاو شود که با کارشکنی آمریکاییها این کار صورت نگرفت.

تحرکات تروریست های پژاک برای چهارشنبه سوری

جهان - تعدادی از هواداران گروهک تروریستی پژاک قصد دارند بنا به درخواست سران این گروهک در شهرهای مختلف دست به اقدامات خرابکارانه بزنند.گفته می شود هواداران و مرتبطین گروهک تروریستی پژاک و «پ ک ک» قصد دارند در سه شنبه آخرسال به تجمع و اغتشاش اقدام کنند.

خشم صهیونیست ها از نمایش یک فیلم

شبکه ایران - محافل صهیونیستی نتوانستند خشم خود را از پخش «فیلم میرال» در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل (فیلمی که به بررسی جنایات رژیم صهیونیستی و وحشیگری آنها بر ضد فلسطینیان اختصاص دارد) پنهان کنند. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از این فیلم تحت عنوان فیلمی ضد اسراییلی و حامی فلسطین نام برد که برای نخستین بار در صحن مجمع عمومی سازمان ملل پخش می شود. این فیلم که توسط «جولیان اشنابل»، کارگردان آمریکایی تولید شده است، داستان یک کودک یتیم فلسطینی را نقل می کند که در میان نژادپرستی و تبعیض صهیونیست ها رشد پیدا می کند.

آقازاده زمین خوار سرانجام محکوم شد

مشرق - یک آقازاده که در استانهای جنوبی کشور چندین سال متهم به زمین خواری گسترده بود، به 6 سال حبس و برگرداندن اموال مردم محکوم شده است.

جلسه مشترک سبزها و شیطان پرستان

خبر آنلاین - به تازگی در یکی از شهرهای استان فارس جلسه مشترک و مختلطی از عده ای دانشجویان سبز این شهر و تعدادی از اعضای فرقه ضاله شیطان پرستی برگزار شده است. از نکات حائز اهمیت در برگزاری این جلسه بازرسی بدنی افرادی بوده که قصد حضور داشته اند. ورود هر گونه دوربین و موبایل نیز به جلسه نیز ممنوع بوده است.همچنین جلسه مختلط بوده و تعدادی از دختران حاضر در جلسه کشف حجاب کرده اند.

مجری تلویزیون به احمدی نژاد: آمده ام شما را ببینم!

پانا- در حاشیه مراسم حضور رئیس جمهور در مجلس دانش آموزی مجری معروف، حسین رنجبران که این روزها در یکی از برنامه های پربیننده شبکه 3 مشغول به فعالیت است به رییس جمهور گفت که امروز آمده ام فقط شما را ببینم و ببوسم و در نهایت مذاکره کوتاهی را انجام دادند.

گلایه مراجع از دامن زدن به مکتب ایرانی

ایلنا - سید جلال یحیی زاده یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از رواج یافتن طرح مکتب ایرانی از گله ها و انتقادهای مراجع تقلید از این موضوع خبر داد.

نظام ایران باید نابود شود، چون با رابطه جنسی خارج از خانواده مخالف است!

شبکه ایران- یکی از مخالفان انقلاب و نظام که مدتی است به آمریکا مهاجرت کرده و به دلیل سخنان ضدایرانی اش به بهانه دفاع از حقوق زنان جوایزی را از نهادهای وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی دریافت کرده است، در یادداشتی در وبلاگش خواستار معرفی دادستان کل ایران به عنوان بدترین قاضی سال شد. «شادی صدر» علت این خواسته خود را یکی از قوانین دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه «اگر زنی ناشزه شود، یعنی از خواسته های شوهرش اطاعت نکند و خانه او را ترک کند، دیگر نمی تواند از حق طلاقی که به موجب شروط ضمن عقد به دست آورده استفاده کند»، بیان کرده است. این ادعا در حالی بیان شده که حقوقدانان بر این باورند، این بند از قانون برای حفاظت از کیان خانواده و سلامت اخلاقی بانوان وضع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد