عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی روز نامه های 21 اسفند 89

 بسمه تعالی

قدس

آیةا... مکارم: فیلم فحاشی به فائزه هاشمی را دیدم بسیار زننده بود

مشرق- آیةا... مکارم شیرازی صبح دیروز (چهارشنبه) در بخشی از سخنان خود در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، به فحاشی به فائزه هاشمی واکنش نشان داد و گفت: من فیلم این قضیه را دیدم که بسیار زننده بود.

ایرباس تشریفاتی برای دولت احمدی نژاد

خبر آنلاین- یالثارات از سایتهای حامی دولت اصولگرا خواست صاحب ایرباس را پیدا کنند.

یالثارات در ستون سیاست به روایت یک همولایتی نوشت: در زمان اصلاحات و در یک اقدام خیانت آمیز یک عدد ایرباس تجملاتی و فوق اشرافی به قیمت 60 میلیون دلار جهت سفر رئیس جمهور وقت و اعضای دولت خریداری شد که متأسفانه سال 84 به ایران رسید و البته استفاده از آن از جانب برادر احمدی نژاد ممنوع شد! اما مدتی است که دومین هواپیمای این جوری هم در فرودگاه مهر آباد خودنمایی می کند! بنابراین از سایتهای حامی رئیس جمهور درخواست می شود، تحقیق کنند تا شاید کار، کار سران فتنه یا خواص بی بصیرت باشد و با افشای این خیانت مشت محکم دیگری بر دهان آنها کوبیده شود!

مانع از جنایات بیشتر منافقین علیه زنان شوید

پایگاه اطلاع رسانی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه- خانواده های قربانی ترور در نامه ای به «میشل باشلت» رئیس نهاد زنان سازمان ملل با تبریک به مناسبت آغاز به کار این نهاد و همچنین 8 مارس روز جهانی زن نوشتند: بسیاری از اعضای جدا شده منافقین با اشاره به این موضوع که از سال 1985 به بعد بچه دار شدن در این تشکیلات ممنوع شده، افشا کرده اند که سران این گروهک، رحم بسیاری از زنان عضو را از بدنشان خارج کرده اند.

همچنین در این فرقه تروریستی، زنان را مجبور به انجام کارهای طاقت فرسا در برابر نور مستقیم آفتاب می کنند تا چهره آنها به صورت چهره های مردانه در آید تا دیگر هیچ زیبایی نداشته باشند.

همبستگی منافقین، فتنه سبز و BBC برای جعل اخبار

پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان- منافقین، رادیوها و رسانه های انگلیسی و آمریکایی و جریان فتنه، از سر استیصال تلاش می کنند تا با جعل اخبار ساختگی و دروغ، کشور را ناآرام و بحرانی جلوه دهند. منافقین به بهانه یکم اسفند، چند فقره بزرگ از این جعلیات را منتشر کردند که شامل این موارد است: یک- سایتهای منافقین با انتشار فیلمی از ژوئن سال 2009 مدعی شدند این فیلم، گزارش تلویزیون «سی.ان.ان» از یکم اسفند سال 1389 شمسی در تهران است، اما واقعیت این است که این فیلم مربوط به ژوئن سال 2009 است که خبرنگار سی ان ان از پاکستان گزارش کرده است! دو- فیلم تظاهرات شیراز؛ این فیلم نیز مربوط به یکم اسفند نبود و یکی از سایتهای منافقین با جعلیات خود آن را به یکم اسفند پیوند زد و همین فیلم از تلویزیونهای بی بی سی، صدای آمریکا و... در یکم اسفند و بنام تظاهرات یکم اسفند شیراز پخش شد. سه- از دیگر جعلیات منافقین، ادعای حضور 1500 عضو حزب ا... لبنان در یکم اسفند و برای سرکوب است که به وسیله نمایندگان منافقین به خورد خبرگزاری فرانسه داده شد و پس از آن خود اقدام به انعکاس آن کردند. این سند پیش از انتشار در پیام سرکرده منافقین برای یکم اسفند بیان شده بود! چهار- یکی دیگر از سایتهای پوششی منافقین، در شب یکم اسفند به انتشار فیلم آتش زدن سطل زباله در خیابان میرداماد تهران اقدام کرد که این فیلم هم مربوط به یک سال قبل است.

پس از سه هفته ابهام آفرینی؛ کاربران! ببخشید

باشگاه خبرنگاران- پس از سه هفته ابهام آفرینی درباره وضعیت نگهداری میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، سایت «کلمه» همه گزارش های پیشین را در مورد انتقال آنها به زندان حشمتیه تصحیح و اعلام کرد که آنها در بازداشت خانگی به سر می برند.

حضور کرباسچی در مراسم رسمی با حضور رهبری

تابناک- غلامحسین کرباسچی شهردار پیشین تهران در مراسم کاشت دو اصله نهال توسط مقام معظم رهبری در بوستان ولایت حضور یافت.

 ایران

اذعان مشاور وزارت خارجه امریکا به ناکارآمدی تحریم‌های ایران

خبر اول این که یک مقام وزارت خارجه امریکا با بیان این‌که واشنگتن معتقد است تحریم‌های بیشتری علیه ایران مورد نیاز است، به ناکارآمدی تحریم‌های جاری علیه ایران اذعان کرده است.

«رابرت آینهورن» مشاور بلندپایه وزارت خارجه امریکا در امور منع گسترش و کنترل تسلیحات مذاکرات استانبول را بهانه قرار داد و با وجود آن‌که گروه 1+5 پیشنهادهای ایران را نپذیرفت، گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که با توجه به گفت‌وگوهای استانبول، گزینه‌ای جز افزایش هزینه برای ایران نداریم.

درخواست خانواده قربانیان ترورهای منافقین از سازمان حقوق بشر

خبر دیگر این که خانواده‌های قربانیان ترور گروهک تروریستی منافقین در نامه‌ای به «میشل باشلت» رئیس نهاد زنان سازمان ملل با اشاره به وضعیت اسفبار زنان در این گروهک تروریستی خواستار بازگرداندن این زنان اسیر و گرفتار در پادگان فرقه‌ای اشرف به آغوش خانواده‌هایشان شده‌اند.

آنها در این نامه با بیان اینکه گروهک منافقین، مخوف‌ترین فرقه در میان فرقه‌های ناقض حقوق بشر است، به وضعیت اسف‌بار زنان در این فرقه اشاره و تأکید کرده‌اند: سران این گروهک تروریستی بسیاری از حقوق اولیه همچون حق آزادی، ازدواج، داشتن فرزند، عشق به خانواده، حق انتخاب نوع و روش زندگی را از زنان عضو این سازمان سلب کرده‌اند. در ادامه این نامه آمده است: در این فرقه تروریستی زنان را مجبور به انجام کارهای طاقت‌فرسا در برابر نور مستقیم آفتاب می‌کنند تا چهره آنها به صورت چهره‌های مردانه درآید.

نارضایتی مسکو از اقدامات کاخ سفید علیه ایران

شنیدیم که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که رئیس جمهور این کشور در دیدار با بایدن معاون رئیس جمهوری امریکا، اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی واشنگتن بر شرکت‌های روسی طرف قرارداد با ایران را غیر قابل پذیرش خوانده است. الکساندر لوکاشویچ تصریح کرده: مدودف رئیس جمهوری روسیه در دیدار با بایدن، نارضایتی مسکو را از اقدام ناعادلانه و یکجانبه واشنگتن در ایجاد مشکل برای شرکت‌های روسی طرف قرارداد تهران در زمینه فعالیت‌های مشترک صلح‌آمیز هسته‌ای به وی یادآور شد. لوکاشویچ به نقل از مدودف افزوده: شرکت‌های روسی در همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز با ایران، اصول اعلام شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را رعایت می‌کنند.

سفارتخانه‌های امریکا باید عضو فیس‌بوک شوند

دست آخر این که درحالی که کارشناسان، شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس بوک را میدان امنیتی سازمان امنیت ملی امریکا (NSA) می‌دانند و نسبت به عضویت و فعالیت در آن هشدار می‌دهند، دفتر بازرسی کل وزارت خارجه امریکا، با انتشار بخشنامه‌ای خواستار عضویت سفارتخانه‌های امریکا و فعالیت آنان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر شده است.

در گزارش دفتر بازرسی کل وزارت خارجه امریکا که با همکاری شورای پخش برنامه‌های خارجی امریکا (BBG) تهیه شده در خصوص عضویت و ضرورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مانند فیس‌بوک و توییتر در سفارتخانه‌های امریکا به عنوان «ابزاری مهم برای دیپلماسی عمومی» تأکید ویژه‌ای شده است. در این گزارش آمده است: «هر چند رسانه‌های اجتماعی سرانجام پا به عرصه ارتباطات فدرال گذاشته‌اند، اما هنوز برای این که آنها به پتانسیل کامل خود دست یابند باید راه طولانی‌ای طی شود».

کیهان

هرچه اعتماد به نفس ایران بالا می رود اپوزیسیون بیشتر قافیه را می بازد (خبر ویژه)

گزارشگر اعزامی یک روزنامه انگلیسی در بازگشت از تهران اعلام کرد هیچ اثری از حرکات اپوزیسیون دیده نمی شود.

گزارشگر ایندیپندنت با اشاره به تبلیغات اپوزیسیون مبنی بر راه اندازی تظاهرات زنجیره ای پس از ماجرای 25 بهمن نوشت: تلاش های گروه های مخالف حتی نتوانست حکومت را در موضع ضعف قرار دهد چه رسد به براندازی. مرکز شهر تهران آرام بود و هیچ اثری از تحرکات اپوزیسیون دیده نمی شد. حکومت در مهار بدون تلفات اپوزیسیون تجربه بسیاری اندوخته است. اکنون کمتر کسی در تجمع اعلام شده از سوی اپوزیسیون شرکت می کند.

خبرنگار ایندیپندنت در عین حال با اشاره به سقوط رژیم های غربگرا بر اثر انقلاب ملت های منطقه نوشت: تشدید جنبش ها در کشورهای عرب و سقوط رژیم مبارک و امثال آن باعث تقویت اعتماد به نفس حکومت ایران شده است. حکومت های عربی مثل عربستان یا مصر در سال های اخیر موضع خصمانه ای علیه حکومت ایران داشتند. پیام های دیپلماتیک دولت آمریکا که توسط وب سایت ویکی لیکس برملا شد نشان داد شدت این خصومت تا حدی بود که آنها سعی داشتند آمریکا را برای حمله نظامی به ایران قانع کنند.

روزنامه انگلیسی تاکید کرد: اگرچه آمریکا تلاش می کند مدل انقلاب ایران را منسوخ معرفی کند اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی یکی از برندگان اصلی تغییرات بنیادینی است که در عرصه سیاست خاورمیانه و تعادل قوا در منطقه پدید آمده است.

خاطرنشان می شود حضور خبرنگار یاد شده در تهران مربوط به زمانی است که جریان های ضد انقلاب تاریخ های اول، دهم و هفدهم اسفندماه را به عنوان روزهای راهپیمایی اعلام کرده بودند.

لوموند: خیزش های خاورمیانه برای آمریکا بد و برای اسرائیل بدتر است (خبر ویژه)

آینده خاورمیانه چه خواهد شد؟ طوفانی که از 2 ماه پیش راه افتاده، وقتی فرو بنشیند، کدام چهره را به خاورمیانه خواهد داد؟ در واشنگتن و اغلب در اورشلیم به این سوال ها چنین پاسخ می دهند که این شرایط به نفع ایران است.

نشریه فرانسوی لوموند با انتشار این مطلب نوشت: تحلیل هایی از این دست بدین معناست که رویدادهای منطقه برای آمریکا بد و برای اسرائیل بدتر است. استدلال ها روشن است. سقوط حسنی مبارک باعث شده تا جبهه رژیم های محافظه کار که نقطه مقابل نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه بودند، متزلزل شود. آمریکا برای رویارویی با نفوذ ایران روی حکومت مصر حساب باز کرده بود اما به نظر می رسد مصر جدید به چنین قصد استراتژیکی تن ندهد.

لوموند افزود: قاهره اخیراً مجوز عبور 2 ناو جنگی ایران از کانال سوئز را صادر کرد. مقصد این دو ناو سواحل سوریه بود. حسنی مبارک هرگز چنین چراغ سبزی را نشان نمی داد. در زمان مبارک، زیردریایی های اسرائیل با توافق ضمنی قاهره از این کانال برای رفتن به دریای سرخ استفاده می کردند. دومین ستون عربی برای مهار جمهوری اسلامی نیز در شرایط خوبی قرار ندارد. عربستان سعودی نیز به دلیل شورش هایی که در امیرنشین کوچک بحرین روی داده، متزلزل شده است. بندر ارتباطی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس در این کشور قرار دارد. این در حالی است که در بحرین، حمدبن عیسی آل خلیفه، امیر این کشور، با شورش شهروندان مواجه شده است. ممکن است حتی شیعیان و شهروندان عربستان سعودی نیز که در مناطق نفت خیز عربستان مستقرند از شورش های بحرین الهام بگیرند. ممکن است کاخ سعودی دشمن دیرینه آیت الله ها در تهران، به نوبه خود به بی ثباتی برسد و بدین ترتیب دومین نقطه اتکا در برابر تهدیدهای ایران نیز از دست برود. سومین نقطه تدافعی کشورهای عربی پادشاهی اردن است. این کشور نیز تا حدودی متزلزل به نظر می رسد و موج طوفان های قاهره و تونس به آنجا نیز رسیده.

لوموند تصریح کرد: به طور خلاصه، آمریکا سه یا چهار دوست خود در منطقه را تضعیف شده و در خطر می بیند. از میان این کشورها، مصر و اردن از امضاءکنندگان پیمان صلح با اسرائیل هستند، و همه آنها از دوستان نزدیک واشنگتن محسوب می شوند. این کشورها در مقایسه با سوریه و ایران جبهه «میانه رو» منطقه را تشکیل می دهند. جهان عرب در هرج و مرج است، نفوذ ایران در حال پیشرفت و قدرت سعودی ها در حال افول به نظر می رسد.

بی بی سی: امید بستن به هاشمی رفسنجانی گره زدن بر باد است (خبر ویژه)

اقدام هوشمندانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان با خشم و عقده گشایی رسانه های ضد انقلاب مواجه شد. این در حالی است که همین رسانه های زنجیره ای، در مقاطع حساس تحرک فتنه سبز می کوشیدند آقای هاشمی را خرج این فتنه کنند.

در میان صدها مقاله و تحلیلی که علیه هاشمی رفسنجانی در رسانه های ضد انقلاب منتشر شد، نوشته رسانه رسمی دولت انگلیس قابل توجه است. بی بی سی با حمله شدید به وی به خاطر وارد نشدن در سناریوی مورد علاقه دشمنان انقلاب نوشت: سوابق اکبر هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که امید بستن به او به عنوان پل پیروزی جنبش سبز و یا نیروی مدافع اصلاح طلبان گره زدن بر باد است. وی در ساخت قدرت بازی خودش را می کند و به نظر می رسد تعلقی به جنبش دموکراسی خواهی ندارد هرچند که موضع گیری های متفاوت وی می تواند فضای تنفس و تحرک برای مخالفان ایجاد کند و به لحاظ تاکتیکی به نفع جنبش باشد.

بی بی سی همچنین هاشمی را قدرت طلب، محافظه کار، بی اعتقاد به مردم سالاری معرفی کرد تا عصبانیت خود را علیه تدبیر آقای هاشمی رفسنجانی خالی کرده باشد.

از سوی دیگر و در حالی که هاشمی رفسنجانی در جلسه رسمی خبرگان اعلام کرد شخصا از آیت الله مهدوی کنی برای ریاست خبرگان دعوت کرده، محسن کدیور از مهره های سازمان سیا که بارها به اسرائیل سفر کرده است، طی مقاله ای در «جرس» ادعا کرد هاشمی رفسنجانی از مجلس خبرگان حذف و پاکسازی شده است!

اسرائیل: حماس به انواع تسلیحات پیشرفته مجهز شده است (خبر ویژه)

یک مقام عالی رتبه نظامی اسرائیل گفت: 2 سال پس از حمله ما به نوار غزه، حماس توانسته ارتش خود را با انواع سلاح ها بازسازی کند.

آسوشیتدپرس این مقام بلندپایه را «یکی از افسران ارشد فرماندهی جنوبی اسرائیل» معرفی و از انتشار نام وی بنابر درخواست نامبرده خودداری کرد. این مقام نظامی صهیونیست گفته است: حماس 2 سال پس از جنگ غزه، با کمک مستقیم حزب الله لبنان و ایران توانسته ارتش خود را بازسازی کند. آنها هم اکنون دارای انبارهای سلاح انباشته از موشک های ضدهوایی و ضد تانک و راکت هایی است که می تواند عمق خاک اسرائیل را هدف قرار دهد. آنها همچنین از یک سیستم ارتباطی پیشرفته برخوردار شده اند. احتمال می رود حماس از طریق تونل هایی در مرز مصر به این سلاح ها دست پیدا کرده باشد.

وی اضافه کرد: حماس توانسته با استفاده از این تونل ها، آموزش نظامی و تخصصی نیروهای خود را نیز کامل کند.

این مقام صهیونیست همچنین گفت که حماس در ساخت بمب های کنار جاده ای و موشک های پیشرفته ضد تانک نیز مهارت پیدا کرده است.

یادآور می شود که حزب الله لبنان در جریان جنگ سال 2006 توانست با استفاده از فناوری های نظامی پیشرفته چند ناوچه نظامی، و دهها تانک مرکاوا و بالگرد پیشرفته صهیونیست ها را در زمین و آسمان و دریا منهدم کند.

عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه به هنگام نخست وزیری آریل شارون صورت گرفت حال آن که وی وعده کرده بود کار مقاومت را در این منطقه یکسره کند.

سقوط رژیم حسنی مبارک در مصر باعث تغییر اوضاع به نفع دولت مردمی حماس در غزه شده و برخی گذرگاهها گشوده شده است. رژیم مبارک در محاصره چند ساله نوار غزه به رژیم صهیونیستی یاری می رساند. به نحوی که حتی مانع ارسال مواد غذایی و دارویی برای 5/1 میلیون ساکن نوار غزه می شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد