عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

پاسخ سازمان بسیج مستضعفین به مقاله‌ای در توهین به بسیجیان

 بسمه تعالی 

خبرگزاری فارس: روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در اعتراض به درج مطالب اهانت‌آمیز نسبت به بسیج و بسیجیان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: از آن رسانه محترم انتظار می‌رود که با قلم خود این توهین بزرگ را علیه بسیج و حزب‌الله را جبران کند.


به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درج مقاله‌ای با عنوان "هاشمی مظلوم‌تر از بهشتی " در تاریخ 11/ 12/ 89 در روزنامه جمهوری اسلامی، روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با انتشار جوابیه‌ای، به درج این مقاله در روزنامه جمهوری اسلامی اعتراض کرد که متن کامل این جوابیه در زیر می‌آید:

متأسفانه در مقاله مذکور آمده است: "اگر این حرمت‌شکنی‌ها و خیره‌سری‌ها به‏نام بسیج و حزب اللّهی همین طور ادامه یابد . . . " که نکاتی از روی موعظه و ارشاد برای هدایت طراحان این مقاله به صراط مستقیم انقلاب به شرح زیر بیان می‌گردد:

1- حمله به بسیج و کوبیدن آن با موج تهمت و توهین و افترا پدیده‌ای ناشناخته نیست بلکه بسیج از آغاز تشکیل، همواره آماج هجوم استکبار به سرکردگی آمریکا، انگلیس، و صهیونیسم بین‌الملل و مزدوران داخلی آنان چون منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بوده و هست و این موضوع تازگی ندارد. اما اینکه روزنامه‌ای مدعی خط امام(ره) آن هم در تبیین مظلومیت شهید بزرگوار آیت‌الله سید محمدحسین بهشتی قلم از حریم عقل و عدل خارج کند و مقدس‌ترین نهادی را که در صدر قلب امام جای دارد، مورد هجمه ظالمانه قرار دهد، موضوعی عجیب و قابل تأمل است.

با حسن ظن به ادعای پیروان آن روزنامه از خط امام چند جمله از حضرت امام(ره) را یادآور می‌شویم تا مسئولان محترم آن روزنامه، مقایسه‌ای بین ادبیات به کار گرفته خود را با این امواج زلال مهر و عشق بنماید و اگر احساس می‌کنند با خط امام(ره) در تقابل قرار گرفته‌اند، در مرام خود بازنگری نمایند.

امام عزیزمان فرمودند: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان‏خواران از آن دور خواهند گردید و الّا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند.

و تکان‏دهنده‏تر از آن تذکر الهی پیر و مراد جمارانیان بود که فرمودند: اگر مسئولین نظام اسلامی از شما (بسیجیان) غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

شایسته است بدانید اول بسیجی ایران اسلامی شخص بی‌بدیل امام روح الله است که فرمودند: از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.

آری؛ بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن،‌ نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.

2- اگر بحث از مظلومیت شهید بهشتی است باید بدانیم که سبب مظلومیت ایشان چه بوده است؟

مظلومیت آن شهید بزرگوار از آن رو بود که آنچه به او نسبت می‌دادند با حقیقت فاصله‌ای فاحش داشت. او را متهم به رفاه‌طلبی و داشتن ویلا در اروپا می‌کردند در حالی که او حتی یک بار عید نوروز را در کیش سپری نکرد. او را متهم به ثروتمند بودن و داشتن حساب‌های کلان خارجی می‌کردند در حالی که نه‎تنها خودش حتی هیچ‎کدام از اعضای خانواده‌اش حساب‌های متعدد بین‌المللی حتی یک شرکت اقتصادی داخلی هم نداشته و بهشتی مظلوم در نهایت سادگی بدون هیچ تجمل و اشرافی‎گری می‌زیست.

بهشتی را متهم به شکنجه مردم و سازماندهی حزب‌الله برای حمله به تجمعات سیاسی می‌کردند در حالی که بهشتی رئوف‌ترین قلب را داشته و به کوچکترین رفتار خارج از اعتدال رضایت نمی‌داد.

او را متهم به ارتباط با بیگانگان می‌کردند، در حالی که هیچ‌گاه رسانه‌های خارجی از او و جریانات وابسته به او حمایت نمی‌کردند و همواره ایشان را مورد هجمه بدترین اتهامات و بمباران رسانه‌ای قرار می‌دادند.

کسانی که به بهانه دفاع از شهید بهشتی به بسیج و حزب‌الله حمله می‌کنند، باید از خود بپرسند: اگر امروز غائله 14 اسفند 59 تکرار شود در کدام جبهه قرار دارند؟ در جبهه‌ای که شهید بهشتی و حزب‌اللّهی‌های مظلوم کتک خوردند؟! یا در گروه مقابل و معاندین که اتفاقاً آنها نیز مدعی هتک حرمت بودند؟!

همه می‌دانند که اتهام اصلی بهشتی نزد دشمن، ارتباط تنگاتنگ او با بسیج و حزب‌الله بود. اتهام بهشتی و سبب مظلومیت آن عزیز، خضوع و تسلیم کامل او در مقابل ولایت بود. و نه ایستادگی در مقابل راه ولایت!

متهم کردن بسیجی‌ها و حزب‌اللّهی‌هایی که ده‌ها هزار شهید و جانباز برای حفظ ولایت نثار کردند، به حرمت‎شکنی و به کار بردن واژه‌های ناجوانمردانه خیره‏سر و انبوه انسان‎هایی که تسلیم‌تر از آنان در مقابل حقیقت پیدا نمی‌شود، از جنس همان ظلمی است که به مقام بهشتی مظلوم روا داشته‌اند. و اگر روزنامه جمهوری اسلامی قائل به مظلومیت آن شهید می‌باشد شکی نیست که این مقاله او را مظلوم‌تر کرده است.

3- ادب و تواضع مرام بسیج است و حرمت‏شکنی در قاموس بسیج راه ندارد و حتی اگر حرمت توهین و افترا نبود بسیج هوشیارتر از آن است که با رفتار ناشایست مظلوم‌نمایی متخلفان را فراهم آورد.

4- گاهی صحنه‌های مشمئز کننده از توهین و درگیری توسط عناصری خاص ساخته شده و شعارهایی در دو جبهه مخالف سر داده می‌شود که به هر ناظر بسیجی به وضوح روشن است که هر دو طرف درگیر از یک مبدأ و آن‏هم از سوی دشمنان نظام هدایت می‌شوند و انگیزه‌ای جز ظالم جلوه دادن نظام و حزب‌الله در کار نیست. از افراد باسابقه و کارکشته در سیاست بعید است که فریب این صحنه سازی‌ها را بخورند و همچون برپا کنندگان 14 اسفند بسیج و حزب‌الله متهم به حرمت‏شکنی کنند.

از آن رسانه محترم انتظار می‌رود که با قلم خود این توهین بزرگ را علیه بسیج و حزب‌الله را جبران کند و حسن نیت خود را در پیروی از خط امام را با عذرخواهی از فداکارترین انسان‌های روزگار که نماد عزت و شرف ملت، بلکه امت اسلامند آشکار کرده و بار دیگر پایبندی خود را به حق نمایان سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد