عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه روزنامه های 16اسفند89

 بسمه تعالی

کیهان

رئیس حلقه لندن: حتی یک نقطه تاریک در زندگی آیت الله خامنه ای وجود ندارد (خبر ویژه)

اعتراف رئیس حلقه لندن و سرکرده اتاق فکر فتنه سبز در خارج کشور به «استقلال جمهوری اسلامی و سلامت اقتصادی آیت الله خامنه ای»، اردوگاه فتنه سبز را به هم ریخت.

عطاءالله مهاجرانی طی سخنانی در کتابخانه کنزینگتون لندن 2 تفاوت عمده ایران و مصر را این گونه مورد تاکید قرارداد: «اول، استقلال بی نظیر ایران و عدم هرگونه وابستگی در برابر وابستگی مصر به آمریکا و دوم- عدم فساد اقتصادی آیت الله خامنه ای در برابر فساد مبارک و خانواده اش. خود من که از آغاز انقلاب در مجلس بودم و در دولت بودم و آیت الله خامنه ای را می شناسم به عنوان منتقد ایشان اقرار می کنم که یک نقطه خاکستری حتی نه تاریک در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانشان نمی شود پیدا کرد.

این اظهارات مانند یک بمب قوی در محافل ضدانقلاب خارج نشین منفجر شد و خشم گسترده آنها را برانگیخت چرا که از یک سو مهاجرانی در کسوت رئیس حلقه لندن و رئیس اتاق فکر جنبش سبز در خارج، طیف گسترده ای از عناصر فراری را دور هم گرد آورده که از فدائیان خلق (فرخ نگهدار) و سلطنت طلبانی چون مسعود بهنود تا ابراهیم نبوی و محسن کدیور و حسین باستانی و دهها شبه اصلاح طلب دیگر را شامل می شود و از سوی دیگر سایت تحت نظر وی (جرس) به عنوان ترمینال هماهنگی ضدانقلاب در تدارک و تحریک آشوب های خیابانی، رکورد اتهام پراکنی و نشر اکاذیب علیه رهبر معظم انقلاب را به نسبت سایر رسانه های ضدانقلاب شکسته است. مهاجرانی به همراه عناصری نظیر کدیور و سروش و گنجی و بازرگان نقش هماهنگی فتنه گران شبه اصلاح طلب داخلی- و در راس آنها موسوی و کروبی و خاتمی و حزب مشارکت و کارگزاران- با شاخه خارجی را برعهده داشت و اعترافات وی از جنس شهادتی است که دشمنان درباره فضایل جبهه انقلاب بدهند.

درست به همین دلیل هم بود که گردانندگان شبکه ها و سایت هایی نظیر گویانیوز، بالاترین، رادیو فردا، خودنویس و... با هم بسیج شدند تا از تاثیرات روحیه خراب کن اظهارات مهاجرانی در میان بازیگران میدانی و خیابانی فتنه سبز بکاهند. آنها در حالی به مهاجرانی حمله کردند که غالبا زیر چتر وی قرار گرفته یا دست کم در طول دو سال اخیر همراهی و هم پوشانی با مواضع حلقه لندن به ویژه مهاجرانی داشته اند.

«بالاترین» دهها مطلب علیه مهاجرانی که اغلب متضمن فحاشی- حتی در حد ناموسی- بود منتشر کرد و از جمله وی را مزدور جمهوری اسلامی و بی غیرت و خائن توصیف کرد. این شبکه ضدانقلابی برای خدشه در اعتراف صریح مهاجرانی، به همکاری وی با شبکه بی بی سی انگلیس پرداخت و نوشت: اگر شما دنبال مستقل بودن هستید، آیا حضور دایمی تان در بی بی سی به این استقلال لطمه نمی زند؟ آیا ما با این وضع هنوز هم باید گوش به فرمان مهاجرانی و شورای هماهنگی راه سبز امید که کسی نمی داند چه کسانی هستند، باشیم؟

سایت خودنویس و روزنت هم کاریکاتورهایی علیه مهاجرانی منتشر کرده و خیانت ها و حرکات زیگزاگ مهاجرانی را به رخ وی کشیدند تا او را وادار کنند بیش از این، به دروغ بودن رویکردهای تبلیغاتی تخریبی و خلاف واقع محافل ضدانقلاب نسبت به نظام و رهبری نپردازد.

آنچه در این میان جالب است غیرتی شدن یک مزدور علنی سازمان سیا و از همکاران رادیو فردا (مجید محمدی) در ارگان دیگر سازمان سیا یعنی گویانیوز است. این عضو متواری حلقه کیان که دست کم 2 بار و به طور علنی از خودفروشی و جاسوسی برای سازمان سیا در ازای دریافت پول و پناهندگی دفاع کرده و جاسوسی را یک شغل شرافتمندانه! خوانده، مهاجرانی را بی اعتبار و غیرقابل وثوق معرفی کرد و نوشت: برای عدم وثوق و بی اعتباری مهاجرانی تنها کافی است به رفتار سایت جرس که زیر نظر مهاجرانی و همسرش و برادرهمسرش محسن کدیور اداره می شود مراجعه کنید؛ یک نمونه اظهرمن الشمس دروغ بافی آن، نامه ساختگی صادق لاریجانی به [آیت الله] خامنه ای بود که هرکس با فضای سیاسی ایران آشنایی داشته باشد به راحتی می تواند بر ساختگی بودن آن مهر تایید بگذارد. اعلام عدم اطلاع مهاجرانی از اینکه موسسه دعوت کننده او، موسسه واشنگتن بوده نیز، موارد دیگر دروغگویی اخیر مهاجرانی است.

این رویکرد ترور شخصیت برای کتمان اعترافات فرد بریده که شیوه مألوف سازمان تروریستی منافقین است، در حالی است که خود مجید محمدی به همراه قلم به مزدهایی چون مخملباف و سازگارا و نوری زاده، در زمره مهره های کذاب رسانه هایی چون رادیو فردا و صدای آمریکا محسوب می شوند و در دروغ پراکنی علیه نظام و رهبری، کم از حلقه جرس نداشته اند. در واقع پرخاش مجید محمدی به مهاجرانی همان حکایت روسیاهی دیگ ها و مشاجره سیر و پیاز است و چیزی از حقیقت اعترافات مهاجرانی درباره استقلال جمهوری اسلامی و سلامت اقتصادی رهبر انقلاب و فرزندانش- به اعتبار الفضل ماشهدت به الاعداء- کم نمی کند.یادآور می شود محافل ضدانقلاب، رویکرد اخیر مهاجرانی را ریزش بزرگ در جریان اپوزیسیون فعال و نشانه روحیه خراب کنی از شکست و مرگ فتنه سبزی می دانند که سال گذشته خود مهاجرانی با سناریوهایی نظیر اسب تروا (22بهمن) و امسال با غائله سازی هایی نظیر 25 بهمن و اول اسفند در صدد احیای مجدد آن بود.

اعتراف رئیس حلقه لندن درباره استقلال نظام و رهبری جمهوری اسلامی به عبارت دیگر تایید این حقیقت است که جریان معارض جمهوری اسلامی، وابستگی تمام و کمال به دشمنان ملت ایران در آمریکا و اسرائیل و انگلیس دارد.

وال استریت ژورنال: اوباما بهانه تازه ای برای دفاع از دیکتاتورها جور کرد (خبر ویژه)

دولت آمریکا برای سومین بار سیاست خود در قبال انقلاب ملت ها در خاورمیانه و شمال آفریقا را تغییر داد.

گزارش ها حاکی از آن است که اوباما پس از هفته ها مذاکره و رایزنی تصمیم گرفته روش سومی را در پیش بگیرد. تحلیل گران و صاحب نظران معتقدند این تغییر مداوم موضع آمریکا، هم چنان که از تزویر کاخ سفید حکایت می کند در عین حال نشانه بی ثباتی و اغتشاش حاکم بر دستگاه تصمیم گیر در آمریکاست.

دولت اوباما در آغاز انتفاضه ملت های مسلمان در تونس و مصر، سیاست مقابله با ملت ها و حمایت مطلق از رژیم های مرتجع حاکم را در پیش گرفت و مواضع کسانی چون جو بایدن، جیمز جونز، اوباما و کلینتون در حمایت از مهره هایی چون مبارک در همین راستا بود. در فاز دوم، آمریکا در انفعال مطلق قرار گرفت و مجبور شد در مقابل ملت ها عقب نشینی کند و پشت نوکران 40-30 ساله را خالی کند. این روند خشم اسرائیل و نگرانی توأم با اعتراض حکام مرتجع و وابسته را به دنبال داشت. آنها اعلام کردند که دیگر هیچ دولتی روی حمایت های آمریکا حساب باز نخواهد کرد. بدین ترتیب دولت اوباما وارد فاز سوم شد که وال استریت ژورنال در گزارش خود از این فاز به عنوان «تعمیر حکومت ها به جای تغییر آنها»! یاد می کند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: به موجب راهبرد جدید، آمریکا متحدان قدیمی خود در کشورهای منطقه را تشویق به اصلاحات سیاسی و اجتماعی خواهد کرد و از این پس به طور کورکورانه از خواسته های تظاهرکنندگان و انقلابیون در برابر این قدرت ها جانبداری نخواهد کرد. در صورتی که سران این کشورهای دوست حاضر باشند اصلاحات را به اجرا بگذارند، حتی اگر خواست معترضان «برقراری دموکراسی کامل باشد»، باز هم دولت آمریکا از دولت ها در مقابل معترضان پشتیبانی خواهد کرد.

وال استریت ژورنال خاطر نشان کرد: پس از هفته ها مذاکره در کاخ سفید درباره قیام های مردمی خاورمیانه و شمال آفریقا و زیر فشار سنگین سران عرب و اسرائیل، ایالات متحده آمریکا سیاست تازه را به جای حمایت سریع از انقلابیون در کشورهای هم پیمان خود تنظیم کرده است. آمریکا به دولت های هم پیمان خود قول داده است که در صورت جدی بودن اصلاحات پیشنهادی دیکتاتورها، تغییر و برکناری آنها را حتی در صورت ادامه قیام های مردمی نخواهد خواست. بدین ترتیب مردم در این کشورها باید برای اصلاحات صبر پیشه کنند.

این نشریه آمریکایی با یادآوری رویکرد باراک اوباما که سریعاً خواهان برکناری حسنی مبارک از رهبری مصر شد و از چهارشنبه گذشته نیز آشکارا گفته است که معمر قذافی باید از رهبری لیبی کناره گیری کند، نوشته است: اکنون وضع فرق خواهد کرد حال آمریکا از تظاهرکنندگان در بحرین گرفته تا مراکش می خواهد که با سران کشور خود همکاری کنند. واشنگتن این سیاست را «تعمیر حکومت ها» می نامد.

به نوشته این نشریه، نیاز به تنظیم استراتژی جدید برای آمریکا پس از آن احساس شد که سران حکومت در کشورهای عربی اعتراض شدیدی را در برابر دولت آمریکا در پیش گرفتند. سران این حکومت ها از آن نگران اند که اگر اوباما درخواست کناره گیری آن ها را نیز مطرح کند، به ویژه در حالی که امیر بحرین با بحران جدی روبه روست، مردم در سایر امیرنشین ها و سرزمین هایی که هم پیمان آمریکا بوده اند، تشویق خواهند شد برای تغییر حاکمان خود دست به انقلاب بزنند و ثبات خاورمیانه را با بحرانی بسیار جدی روبه رو کنند و آمریکا باید به فکر عواقب آن نیز باشد.

وال استریت ژورنال نوشت: مقطع سرنوشت ساز در اتخاذ این سیاست جدید از سوی دولت اوباما در همین روزهای اخیر بوده است. زمانی که اوباما از امیر بحرین خواست در منامه مرتکب خشونت در قبال تظاهرکنندگان نشود، هیئتی از سوی امیر بحرین به واشنگتن اعزام شد و با مقامات کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا دیدار کرد. این هیئت هشدار داد که اگر اوباما تغییر سیاست ندهد و در کنار امیر بحرین قرار نگیرد، حکومت کنونی بحرین فرو می پاشد و آمریکا یکی از مهم ترین هم پیمانان خود را در خلیج فارس از دست خواهد داد و دیگر هیچ کشوری در منطقه در امر مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در کنار آمریکا قرار نخواهد گرفت.

وال استریت ژورنال افزود: سیاست جدید «تعمیر حکومت ها» در خاورمیانه تنها نتیجه فشار سنگین حکومت های عربی نیست، بلکه در عرصه سیاست داخلی آمریکا نیز انتقادها از اوباما در این زمینه شدت گرفته است. اسرائیل هم در این اعتراض ها همراه بود. سران اسرائیل به اوباما گفتند که ممکن است اسلامگرایان با استفاده از این خیزش ها، زلزله ای علیه امنیت اسرائیل به راه بیندازند.

آغاز شگرد جدید از سوی آمریکا در واقع دادن تنفس مصنوعی برای احیای رژیم های وابسته و مزدور و فرسوده است و قطعاً مورد موافقت ملت های مسلمان قرار نخواهد گرفت.

ایران در فناوری اطلاعاتی و جنگ سایبری پیشرفته است (خبر ویژه)

یک مقام سابق اطلاعاتی امنیتی آمریکا اعلام کرد: ایران در فناوری اطلاعاتی و جنگ سایبری پیشرفته است.

استوارت بیکر مدیرکل سیاسی سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در نشست سالانه بررسی ابعاد حقوقی امنیت ملی که در واشنگتن برگزار شد، گفت: ایران درخصوص جنگ سایبری توانمند است و پیشرفت های خوبی در بخش فناوری اطلاعاتی داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از نگرانی های من آن است که این اطلاعات و فناوری در اختیار گروههایی نظیر حزب الله لبنان و برخی گروه های مشابه قرار گیرد و از این طریق ما شاهد حملات سایبری علیه آمریکا باشیم.

وی درباره خطر جنگ سایبری گفت: با پیشرفت فناوری اطلاعاتی، خطر استفاده نظامی از این فناوری هم افزایش می یابد. حمله سایبری بخشی از یک جنگ متقارن است و طی آن آسیب پذیری کشورها از جمله آمریکا افزایش می یابد.

مشاور کروبی: غربی ها خیلی بی شخصیت هستند روی حمایت آنها نمی توان حساب باز کرد (خبر ویژه)

مشاور تندرو کروبی که سال 77 با جاسوس آمریکایی در پاریس ملاقات کرد، اعتراف کرد: کشورهای غربی بی شخصیت هستند و روی حمایت آنها نمی توان حساب باز کرد.

عباس عبدی در روزنامه زنجیره ای روزگار به بررسی انقلاب مردم در کشورهای منطقه و موضع کشورهای غربی پرداخت و نوشت: رفتار غرب در برابر اوضاع لیبی بسیار با اهمیت است. همچنین باید گوشه چشمی به رفتار قبلی غرب نسبت به کشورهای منطقه و به طور مشخص 3 کشور مصر، تونس و لیبی داشت. رفتار کشورهای غربی با کشورهای مذکور بیش از حد معمول رفتاری فاقد پرنسیب سیاسی بود. برای مثال حکومت بن علی تا روزهای آخر خود مورد حمایت اروپایی ها و به طور مشخص فرانسه بود و حتی وزیر خارجه فرانسه روابط نزدیکی با این رژیم داشت. به طوری که بن علی هواپیمای دولتی مردم تونس را به عنوان هواپیمای شخصی برای سفرهای تفریحی وزیر خارجه در اختیارش گذاشته بود و خانم وزیر تعطیلات را به خرج مردم فقیر و بحران زده تونس در سواحل این کشور سر می کرد و کسی هم به یاد ندارد که تا آن زمان مواجهه درخوری نسبت به وضعیت غیردموکراتیک این کشور از سوی فرانسوی ها بروز یافته باشد. ولی به محض آنکه صدای اعتراضات مردم بلند و حکومت بن علی تضعیف شد، لگد آخر را هم غربی ها و از جمله دولت فرانسه به او زدند. برخورد دولت ایتالیا با معمر قذافی و دولت آمریکا با مصر هم تا حدودی به همین منوال بود.

این عضو رادیکال و مستعفی حزب منحله مشارکت بی آنکه به حمایت گسترده غرب از اصلاح طلبان و فتنه سبز اشاره کند، نوشت: این گونه برخورد کشورهای غربی برای مردم منطقه مفید است زیرا رژیم های مورد حمایت غرب بیش از پیش متوجه می شوند که روی حمایت غربی ها حساب باز نکنند. در هر حال این اتفاق نشان از بی شخصیتی سیاسی کشورهای غربی است. برخورد آنها با لیبی حتی مزورانه بود.این اظهارات در حالی است که سران جبهه اصلاحات و «فتنه سبز- از جمله کروبی که مورد حمایت عبدی بود- بارها مورد حمایت سران رژیم های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل قرار گرفته و حتی بعضاً ارتباطاتی نیز برای جلب این حمایت ها برقرار بوده است.خاطرنشان می شود عبدی در سال 1377 و در پاریس دیداری با باری روزن (جاسوس عضو سفارت آمریکا در تهران) داشت. میزبان این ملاقات، اریک رولو دیپلمات فرانسوی بود.روزنامه زنجیره ای روزگار توسط شماری از همکاران سابق روزنامه شرق و هم میهن اداره می شود.

قدس

امام صدر زنده است

باشگاه خبرنگاران - الهامی الملیحی، کارشناس سیاسی مصری گفت: بی تردید امام موسی صدر زنده است و مسعود عبدالحفیظ، وزیر کشور جدید لیبی اخبار موثقی از محل زندانی بودن وی دارد.

الملیحی تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام امنیتی به من رسیده، امام موسی صدر در زندان شهر «سبها» در جنوب لیبی دربند است.

افشاگری عضو جدا شده گروهک تروریستی

پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)- یکی از جداشدگان از گروهک تروریستی منافقین با بیان اینکه «دموکراسی، حقوق بشر و زنان» ابزار مؤثری است که منافقین در اروپا از آن به وفور استفاده می کنند، گفت: به جرأت می توان گفت 95 درصد از زنانی که هم اکنون در پادگان اشرف هستند به مدت دو و نیم دقیقه هم طی 25 سال گذشته در شهرها، پارکها، اماکن عمومی و تفریحی عراق به تنهایی قدم نزده اند.

مأموریت جدید گروهک منافقین

الف- مأموران سازمان سیا در ملاقاتی با برخی اعضای ارشد گروهک تروریستی منافقین در یکی از کشورهای همسایه، آنها را مأمور به ایجاد اغتشاش و آشوب در داخل کشور کرده اند.

اعتراف یک پایگاه خبری غرب به محبوبیت رهبران ایران

فارس- پایگاه خبری- تحلیلی کانترپانچ نوشت: براساس نظرسنجی انجام شده از سوی نشریه «مانثلی ریویو» مردم کشورهای عربی همواره برای رهبران ایرانی احترام بیشتری قائل هستند. زیرا ایرانی ها بر خلاف سران کشورهای عربی، به سختی در مقابل سیاستهای امپریالیستی در منطقه ایستادگی کرده اند.

امامان جمعه گیلان هدیه استاندار را نپذیرفتند

خبر آنلاین - شنیده ایم از سوی استانداری گیلان مبالغی از 12 تا 40 میلیون تومان به حساب ائمه جمعه این استان واریز شده است که این اقدام با مخالفتها و سؤالات جدی از سوی امامان جمعه همراه بوده است.

ورود مستقیم برخی سفارتخانه های خارجی در برپایی پارتی ها

مشرق - اخبار نگران کننده ای از ورود مستقیم برخی سفارتخانه های خارجی در برپایی مجالس شبانه و پارتی های مختلط به گوش می رسد. این در حالی است که در هفته گذشته بیش از 80 دختر و پسر در پارتی مختلطی در الهیه تهران بازداشت شدند که در میان آنها بیش از 25 نفر از وابستگان سفارتخانه های خارجی در تهران حضور داشتند.

جمهوری اسلامی

***مقامات گردشگری ترکیه اعلام کردند تعداد گردشگران ایرانی که در نوروز آینده به ترکیه می‌روند نسبت به سال قبل، ده درصد افزایش یافته است. در نوروز گذشته بیش از 8/1 میلیون توریست ایرانی روانه ترکیه شده بودند و گفته می‌شود با این روند رشد، تعداد گردشگرانی ایرانی که حاضر در ترکیه، امسال به دو میلیون نفر می‌رسد. روزنامه حریت چاپ ترکیه نوشت: "اقتصاد ترکیه که هر ساله با سفر هزاران توریست ایرانی در دوران عید نوروز رونق می‌گیرد، امسال در انتظار جذب تعداد بی‌شماری توریست از همسایگان شرقی خود به ویژه ایران است که عید نوروز ترکیه را به عنوان بهترین مقصد گردشگری خود از 25 اسفند تا 13 فروردین انتخاب می‌کنند." متأسفانه تبلیغات بی‌مهار برای تشویق مردم به خارج از کشور توسط آژانس‌های مسافرتی به صورت سرسام آوری افزایش یافته و کسی به فکر جلوگیری از این روند خطرناک، که به اقتصاد وفرهنگ کشور لطمه می‌زند، نیست.

*** اسناد و مدارک موجود در ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت مصر سوزانده شد. به گزارش آینده، تعدادی از افسران ارشد اطلاعاتی و امنیتی مصر که در زمان رژیم "حسنی مبارک" دیکتاتور سابق مصر مرتکب هزاران جنایت و تخلف شده بودند، روز گذشته هزاران سند و مدرک موجود در ساختمان مرکزی اطلاعات و امنیت این کشور را در آتش سوزاندند. گفته می‌شود این اسناد و مدارک علاوه بر اینکه اسناد جنایت‌های این سازمان بوده، مدارک فسادهای مالی کلان و نیز شکنجه‌های بازداشت شدگان سیاسی دوران رژیم سابق را نیز شامل می‌شد. تعدادی از معترضان که تلاش کردند با هجوم به ساختمان مانع از ادامه آتش سوزی شوند با تیراندازی افسران امنیتی مواجه شدند. فرماندهی پلیس قاهره ضمن این خبر اعلام کرد که نیروهای پلیس این ساختمان را محاصره کرده تا مانع از فرار افسرانی شوند که این اسناد و مدارک را به آتش کشیده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد