عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

آیت‌الله مهدوی کنی ذره‌ای حب دنیا و ریاست ندارد.

بسمه تعالی

خبرگزاری فارس:‌ رئیس دبیرخانه خبرگان رهبری گفت: در شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی ذره‌ای حب دنیا و ریاست وجود ندارد و همچنین ایشان از محبوبیت اجتماعی خاصی بین مردم برخوردار هستند و زندگی ساده متعارف معمولی دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در حاشیه مراسم معرفی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس و رسا در سخنانی با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری اظهار داشت: طبق روال معمول برنامه‌های اجلاس خبرگان تصویب و اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکنون دو جلسه برگزار کرده و برنامه‌ها را تنظیم کرده است و در این اجلاس نیز دو مهمان به سخنرانی خواهند پرداخت و این دو مهمان که از شخصیت‌های کشور هستند، مسائل روز و جاری کشور را تبیین خواهند کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در این اجلاسیه پس از قرائت نطق افتتاحیه انتخابات هیئت رئیسه برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه دوره هیئت رئیسه قبلی به پایان رسیده است، هیئت رئیسه جدید باید مجددا انتخاب شوند.
وی گفت: با توجه به اهمیت صدق انتخابات در هر مسئولیت بیش از یک نفر کاندیدا می‌شوند و در دوره‌های گذشته نیز چنین بوده است.
یزدی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات نیز آیت‌الله مهدوی کنی کاندیدا خواهند شد و احتمالا آقای هاشمی نیز کاندیدا هستند.
وی بیان داشت: تصمیم‌گیرنده نهایی اعضای خبرگان رهبری هستند و تصمیم نهایی را ایشان اتخاذ خواهند کرد و رای‌‌گیری هم به صورت مخفی انجام می‌شود.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطرح شدن برخی از سخنان در خصوص نظر رهبری درباره اجلاسیه خبرگان بیان داشت: با یک واسطه از رهبری نقل می‌کنم که ایشان گفته‌اند که نظر اثبات و نفی ندارند.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که کمیسیون تحقیق خبرگان خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم ایشان درباره انتخابات خبرگان مطلبی را مطرح نکردند و روال نیز همین است.
یزدی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی از شخصیت‌های شناخته شده‌ کشور هستند که قبل از انقلاب تلاش‌های بسیاری در پیروزی نهضت داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در بخش‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای را به انقلاب ارائه کردند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسئولیت حساس و خطیر آیت‌الله مهدوی کنی در وزارت کشور در دوره بسیار حساس بیان داشت: ایشان در جلسه سه نفره که امام تربیت داده بودند، نماینده امام راحل بودند، من از طرف سه قوه و مرحوم اشراقی نیز از طرف دولت در این جلسات شرکت می‌کردند.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزوی آیت‌الله مهدوی کنی اضافه کرد: ایشان مسئولیت اداره مدرسه مروی را عهده دار هستند و در آنجا جلسه درس خارج نیز داشتند و جلسات علمی آیت‌الله مهدوی کنی کاملا شناخته شده است.
آیت‌الله یزدی گفت: البته ریاست جامعه روحانیت مبارز نیز به عهده ایشان است و ایشان با فراز و نشیب‌هایی که این جامعه داشته است به خوبی توانسته‌اند مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه شخصیت آیت‌الله مهدوی شناخته شده است و نیازی به معرفی ندارد، یادآور داشت: من در طول مسئولیت‌ها همکاری‌هایی که با ایشان داشتم از خصایص اخلاقی و روحی ایشان مطلع هستم.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: در شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی ذره‌ای حب دنیا و ریاست وجود ندارد و همچنین ایشان از محبوبیت اجتماعی خاصی بین مردم برخوردار هستند و زندگی ساده متعارف معمولی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد