عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه روزنامه های 15 اسفد 89

 بسمه تعالی

جمهوری اسلامی ایران

یک بازیگر سینما درحال بدمستی بازداشت و بعد از یک شب آزاد شد. به گزارش فردا، این بازیگر مطرح سینما که امسال با چند فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشت وقتی با ماموران مواجه شد، خودروی توسان 40 میلیونی خود را به خودروی ماموران کوبید و شروع به فحاشی کرد. پس از بازداشت این بازیگر و انجام آزمایشات، مشخص شد که وی شرب خمر کرده است.

* جایگزینی دیکتاتورها در آن دسته از کشورهای عربی که حاکمانشان با قیام‌های مردمی سقوط کرده‌اند، توسط آمریکا شروع شده است. از مصر خبر می‌رسد تبلیغات انتخاباتی عمروموسی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری و تکیه زدن برجای حسنی مبارک آغاز شده است. عمروموسی از همکاران نزدیک دیکتاتور مصر و مدتی وزیر خارجه وی بوده و روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد بطوری که اکنون نیز آشکارا اعلام می‌کند طرفدار ادامه رابطه با اسرائیل است. یکی از مهمترین اهداف قیام مردم مصر قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین است.

* رئیس‌جمهور آمریکا از مصادره انقلاب مردم مصر پا را فراتر گذاشته و برای مردم این کشور تعیین تکلیف می‌کند! وی شب شنبه در میان شگفتی ناظران سیاسی گفت انقلاب‌های عربی به نفع واشنگتن است. پایگاه اینترنتی الجزیره نوشت: اوباما افزود: این انقلاب‌ها افق‌های وسیعی را در برابر نسل‌های جدید می‌گشاید. وی درباره مصر نیز گفت: "گروه‌هایی که باعث سرنگونی حسنی مبارک شدند باید با آمریکا و اسرائیل همکاری کنند."

کیهان

افزایش نفوذ ایران سرسام آور بود انقلاب های خاورمیانه هم اضافه شد (خبر ویژه)

برخلاف آمریکا و کشورهای عرب متحد واشنگتن، تنها یک کشور با خشنودی به قیام های مردمی در خاورمیانه و شمال آفریقا می نگرد و آن هم ایران است.

روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در توضیح این تحلیل خود نوشت: سقوط حکام عربی متحد آمریکا، به تقویت ایران منجر می شود. آنچه در مصر و تونس روی داد و همچنین وقایع خونین لیبی و بحرین، خواب از چشم حاکمان عرب از رباط تا ریاض ربوده و آنها با هراس و نگرانی به تحولات این کشورها و از جمله کشور خود می نگرند. آنها در شرایط بسیار شکننده ای قرار دارند و اتخاذ تصمیم حمایت از ملت های انقلابی برایشان بسیار دشوار است. در این شرایط تنها ایران است که با خشنودی به صحنه شمال آفریقا و خاورمیانه نگاه می کند.

لارپوبلیکا با بیان اینکه «ایران در حال حاضر تمام توجه خود را متمرکز بر خارج از مرزها کرده تا نفوذ منطقه ای خود را در امتداد قیام های مردمی گسترش دهد»، نوشت: در این میان عربستان هر لحظه به انفجار نزدیک می شود و ملک عبدالله به شدت نگران است. تا به رغم بیماری شدید و بستری بودن در آمریکا، به سرعت به ریاض برگشت.

روزنامه ایتالیایی نوشت: هر آنچه سعودیها از دست می دهند، نصیب رژیم اسلامی جوان ایران می شود. ایران و به عبارت دیگر سرسخت ترین دشمن آمریکا، از سال 2001 تاکنون شاهد افزایش سرسام آور قدرت خود در منطقه به دلیل سیاست های واشنگتن در خاورمیانه بوده است. آمریکایی ها در 10 سال گذشته در خدمت منافع دشمن سرسخت خود بوده و دوستان و متحدان منطقه ای خود را تضعیف کرده اند. سقوط آل سعود، که در نقطه مخالف ایران قرار داشته و وفادارترین متحد آمریکا در منطقه به شمار می آید، بار دیگر در راستای منافع دشمن واشنگتن بوده و به ضرر جهان غرب تمام خواهد شد.

بهینه سازی مصرف حلقه های ماسونی لندن و پاریس (خبر ویژه)

مهدی هاشمی با برخی اعضای گروه موسوم به شورای هماهنگی راه سبز در خارج کشور در ارتباط است.

یکی از رسانه های ضدانقلاب ضمن انتشار خبر مذکور، تاکید کرد که نامبرده با رسانه های مخالف در ارتباط است و سعی می کند هم بر این رسانه ها و هم «شورای هماهنگی» تاثیر بگذارد. «خودنویس» از قول منابع خود خبر داد: «مهدی هاشمی چندبار به پاریس رفته و با برخی اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید که در این شهر اقامت دارند ملاقات کرده است. حمزه غالبی، اردشیر امیرارجمند و سراج میردامادی ساکن پاریس هستند. به گزارش خبرنگار ما از پاریس، هاشمی تماس های مداومی هم با رسانه های منتقد دولت ایران دارد و تلاش کرده روی این رسانه ها نیز تاثیر بگذارد».

این رسانه ضدانقلابی اضافه کرد: با وجود تلاش شورای هماهنگی برای پنهان کردن اسامی اعضا، براساس گزارش ها افرادی نزدیک به احزاب اصلاح طلب عضو آن هستند. بنابر گزارش ها از بروکسل و پاریس، رجب علی مزروعی که گفته می شود نویسنده بیانیه های حزب مشارکت است و نیز برخی از همکاران رسانه های خارج از کشور از جمله سراج میردامادی (کارمند سابق سفارت ایران در پاریس و از مقامات وزارت کشور دولت اصلاحات) و حمزه غالبی، مسئول کمیته جوانان موسوی از اعضای این شورا هستند. دو خبرنگار ما از پاریس گفته اند که در جلسه مطبوعاتی روز پنجشنبه «امیر ارجمند»، میردامادی سعی کرده مانع انتشار بخشی از پرسش ها و پاسخ ها شود».

خودنویس همچنین عنوان کرده که مهدی هاشمی قرار بوده ملاقات مشترکی با فرخ نگهدار (از سران چریک های فدایی خلق و عضو حلقه لندن) و هوشنگ امیراحمدی در لندن داشته باشد اما این ملاقات برگزار نشده است. مهدی هاشمی، فرخ نگهدار و عطاءالله مهاجرانی (عضو متواری کارگزاران) همگی مقیم لندن هستند.

همزمان با انتشار خبر یاد شده، ابراهیم نبوی از همکاران ارگان حلقه لندن (جرس) که در بروکسل اقامت دارد، مطلبی کاملا تملق آمیز و رپرتاژگونه برای فائزه هاشمی نوشت. میرزابنویس مهاجرانی در جرس که مهارت خاصی در چرخش های 180 درجه ای و ستایش نامه نویسی دارد، درباره فائزه هاشمی نوشت: این افتخار نصیب من شده بود که او را در انتشار روزنامه زن همراهی کنم. شخص فائزه هاشمی در این میان، مدیری با کفایت، با هوش در حد غیرقابل تصور و سیاستمداری مصلح بود. می دانم که با هزار قرض و قوله بدهی های روزنامه زن را داد. تردید نمی کنم که بگویم او و دو برادران و بستگانش که با همه آنها کار کرده ام، در میان خانواده روحانیون کشور، دموکرات ترین و آزادمنش ترین مردمانی هستند که می شناسم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس ششم نوشت: من تصمیم گرفته بودم از سه نفر از جمله فائزه هاشمی حمایت کنم. اما به حرف مدیران روزنامه های اصلاح طلب گوش کردم و هرگز خودم را نمی بخشم. من همان زمان که از فائزه حمایت می کردم، هر روز حداقل از 12 نفر بد و بیراه شنیدم، از همان ها که در سرازیری کژراهه «عالیجناب» بازی برادر همیشه عجولمان[اکبر گنجی] تصمیم گرفته بودند خانواده هاشمی را قربانی کنند تا به پیروزی برسیم. خودم را نمی بخشم که چرا آن روز فریاد نزدم و سادگی کردم و در گوشه ای نشستم و امروز می دانم قریب به اکثر آن دوستان از آن تصمیم پشیمانند و می دانند چه بازی نفرینی بود اینکه ما کردیم.

میرزابنویس مهاجرانی آنگاه درباره مهدی هاشمی به تمجید و تملق پرداخت و بی آن که به سوءاستفاده ها و پولشویی های وی از جمله در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بپردازد، نوشت: مهدی هاشمی در یک جای دنیا سرگردان است. نمی دانم کجاست[!!] اما هر کجا هست خدایش بسلامت دارش. نابغه ای بود که عقلانیت را به کمک گرفت تا در دورانی که نفت و مصرف آن یک بحران ملی ماست، کاری بکند که مصرف نفت را به شیوه ای درست تر هدایت کند. فائزه نیز که مدتی در انگلیس درسش را می خواند برای اینکه نشان بدهد می خواهد در کنار آنهایی باشد که برای آزادی تلاش می کنند به ایران برگشت، فرزند نوجوانش بازداشت شد، خودش بارها مورد توهین قرار گرفت اما ایستاد و می دانم که این روز یک روز در سرگذشتنامه درخشان او نوشته خواهد شد فائزه هاشمی یک قهرمان بزرگ ملی است.

لااقل از ایران فرار کن که بگوییم فرار کرد (خبر ویژه)

ایزوله شدن و از خاصیت افتادن مطلق دو تن از دست اندرکاران فتنه، باعث فشار شدید محافل ضدانقلاب نسبت به خاتمی شده است.

این طیف ها که اغلب در خارج از کشور حضور دارند، خاتمی را به خاطر سردرگمی و انفعال مورد سرزنش شدید قرار می دهند و این در حالی است که خاتمی با وجود ابراز تاسف نسبت به محدودیت های ارتباطی اعمال شده برای موسوی و کروبی، در جلسات محفلی به شدت به این دو نفر به خاطر در بن بست قرار دادن مدعیان اصلاح طلبی حمله کرده است. خاتمی معتقد است موسوی و کروبی با فراخوان بی اثر تحت عنوان حمایت از جنبش مردم مصر و تونس که در عمل به رفتارها و شعارهای ساختارشکنانه جمعی محدود (حداکثر چند صد نفر آن هم به طور پراکنده) انجامید، عرصه را بیش از پیش بر مدعیان «اصلاح طلبی و حرکت در چارچوب انقلاب و قانون اساسی» تنگ کرده اند.

خاتمی گفته است با اتفاقات 25 بهمن هم پایگاه اجتماعی ناچیز ما به رخ کشیده شد و حتی خیلی ها که قبلا از ما حمایت می کردند، حاضر نشدند به خیابان بیایند و هم متهم به براندازی و ساختارشکنی شدیم.

با این وجود خاتمی تحت فشار شدید محافل و رسانه های ضدانقلاب قرار دارد. سایت صهیونیستی بالاترین درباره او نوشت: محمد خاتمی ترسوترین و بی لیاقت ترین سیاستمدار است. ما از حمایت خود نسبت به وی در انتخابات سال 76 بسیار پشیمانیم. او مایه آبروریزی است و پس از 3 هفته، هیچ عکس العملی نسبت به وضعیت موسوی و کروبی نشان نداده است. خاتمی! لااقل از ایران فرار کن که بگوییم فرار کرد.

بالاترین همچنین در مطلب دیگری نوشت: خاتمی فقط ابراز تاسف کرده و جز ابراز تاسف کار دیگری هم از او برنمی آید.

دعوت خاتمی به فرار از کشور در حالی است که عناصر فراری روی دست سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل باد کرده اند.

  

 توپخانه میرزا آغاسی را کدام نادانی دوباره سر هم کرد؟! (خبر ویژه)

شکست سناریوی خیابانی شدن دوباره فتنه سبز، به بحث های جالبی در محافل اپوزیسیون دامن زده است.

این محافل با اشاره به فراخوان های 25 بهمن و اول و دهم اسفند پس از یک سال انزوا که در عمل کوچک ترین بازخورد اجتماعی نداشت، معتقدند «این شوخی ها و بازی های کودکانه، باعث فرسایش بیشتر در میان اپوزیسیون می شود». آنها به ماجرای توپخانه میرزا آغاسی و تلفاتی که از جبهه خودی گرفت اشاره می کنند.

در این میان مرتضی کاظمیان یک همکار نهضت آزادی در سایت روزنت نوشت: ما نباید از عدم شکل گیری تجمع موثر مایوس و ناامید شویم. باید از هرگونه رویاپردازی و اقدام خارج از واقعیت پرهیز کرد. ما باید ارزیابی دقیق از لایه اجتماعی خود داشته باشیم. قرار نیست آنها سرکوب شوند. اگر همراهی جدی لایه های اجتماعی نباشد، هزینه و لطمه ای که متوجه همراهان اپوزیسیون می شود، از فواید حضور خیابانی بیشتر خواهد بود.

در همین حال بابک داد کاتب فراری و خارج نشین خاتمی با انتقاد از گروه یکشبه آفتابی شده «شورای هماهنگی سبز» در گویانیوز نوشت: آیا قالب من درآوردی سه شنبه های خرید نباید عوض شود؟ این گونه ما فقط فرصت سرکوب داوطلبانه مخالفان را به حکومت می دهیم و هر هفته از شمار آنها که انگیزه مبارزه دارند، کم و کمتر می کنیم. آیا ما نذر کرده ایم که به خیابان برویم [؟!] و کتک بخوریم و دستگیر شویم؟ با چنین طرح هایی نمی شود با نظام مقابله کرد یا مجبور به کاری کرد. این طرح های عجیب به شوخی و بازی کودکانه شبیه ترند تا تاکتیک مبارزاتی و فقط باعث تخلیه و فرسایش اپوزیسیون می شوند.

یکی از همکاران شبکه بالاترین هم با لفظی مجادله آمیز و متهم کردن عناصر خارج نشین به ترس نوشت: عده ای مناسبتی کار می کنند و به اصطلاح موج سوار هستند، درست مثل کسانی که تا قبل از مسابقه فوتبال صدایشان در نمی آید اما بعد از روشن شدن نتیجه بازی، تیم شکست خورده را به تمسخر می گیرند. دیروز با دوست پناهنده ای در اروپا صحبت می کردم. به تمسخر می گفت این هم از 25 بهمن و 1 اسفند! دیدی که... نگذاشتم حرفش تمام شود، گفتم: شما آنجا پناهنده سیاسی هستی و ادعا می کنی که جانتان در ایران در خطر بوده و از این رژیم هم نفرت داری. گفت: بله. گفتم: مرد باش و برو در یوتیوب ویدئویی از خودت بگذار که در آن به رژیم فحش می دهی ... مکثی کرد و حرف را عوض کرد.

همکار دیگر بالاترین اما در گزارش کوتاهی نوشت: من بعد از 2 سال همه تظاهرات ها رو رفتم. 10 اسفند هم رفتم داشتم خیابان انقلاب راه می رفتم با خودم فکر کردم پس مخالفان کجان چرا ایران قیامت نشد؟ اونهایی که تو بالاترین می گفتن اگر موسوی را بگیرن تهران را به آتیش می کشیم. با خودم تصمیم گرفتم تا وقتی همه نیان دیگه من هم نمی رم. واقعا دردآوره، رفقا از کتک خوردن می ترسن. اینجوری ما هیچ وقت کاری نمی تونیم بکنیم.

یکی دیگر از مبارزان فضای مجازی در شبکه مذکور به سقوط شدید عقبه اجتماعی فتنه اشاره می کند و می نویسد: یه جورایی به نظرم می آمد حتی آن شوری هم که قبل از 25 بهمن داشتیم رو الان نداریم. دیگه هیچ رغبتی به راهپیمایی ندارم در حالی که همه راهپیمایی های سال گذشته را می آمدم.

چهارمین همکار شبکه بالاترین این طور دست به قلم برده است: نمی دونم این حرف ها رو باید زد یا نه. نمی دونم باید چراها رو فریاد زد یا ریختشون تو دل. ولی دیگه دلم جایی برای زخم تازه نداره، همه جاش تیکه پاره شده و دیگه جایی نداره که بتونم چیزی رو پنهان کنم. چی شد؟ چرا اینطوری شد؟ سه شنبه های اعتراض؟ این دو کلمه به اندازه یه قرن برام کش اومد، اونقدر کش اومد که تمام قول ها و ادعاها و تهدیدهایی که راجع به دستگیری میر و شیخ کردیم در آن گم می شود... حالا بعد از سه هفته بی خبری مطلق از آنها، قراره مثل کلاس زبان رفتن هفته ای یه بار برنامه ریزی کنیم که برویم به دستگیری اعتراض کنیم. به همین ملوسی! عکس اونها را گذاشتیم پاش می نویسیم وای عزیزم چقدر دلم برات تنگ شده... چه طنز سیاهی!

و پنجمی معتقد است: نه اشتباه کردید، ما این کاره نیستیم. ما فقط برای خرید می آییم. حوصله نداریم. پای حرف فوق العاده ایم اما وقتی پای عمل وسط میاد، یال و کوپالمون می ریزه. تو ای قیامت! نیامدی و همه ما رو سرکار گذاشتی(!)

جین شارپ: اپوزیسیون ایران نه فکر دارد نه عرضه (خبر ویژه)

جنگ روانی سازمان سیا در برخی مواقع شکلی کاملا طنزآلود و لو رفته به خود می گیرد.

در یکی از این تحرکات، رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) به گفت وگو با جین شارپ نشست و مدعی شد آموزه های وی باعث جنبش های اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا شده است!! این لاف گزاف در حالی است که بسیاری از مطبوعات و رسانه های آمریکایی اذعان کرده اند که سازمان سیا و دیگر سرویس های اطلاعاتی این کشور، مقابل فوران انقلاب در کشورهای اسلامی غافلگیر شده اند و هرگز پیش بینی این رویدادها را نمی کردند. مقامات ارشد آمریکایی نیز طی چند هفته اول تلاش کردند به هر قیمتی شده مزدورانی چون مبارک و بن علی و... را در قدرت حفظ کنند.

با وجود این واقعیت روشن، رادیو فردا با جین شارپ (یکی از همکاران و تئوریسین های سازمان سیا در حوزه کودتای مخملی، مصاحبه کرد و با گشاده دستی به وی گفت «آثار و نوشته های شما در جنبش های سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته. وقتی می بینید جنبش های اخیر خاورمیانه از آموزه های شما بهره می گیرند، چه احساسی پیدا می کنید».

شارپ نیز بی آن که اعتراف کند مدل های عرضه شده از سوی وی و سایر مستخدمان سیا برای سرنگونی حکومت های ضدآمریکایی بوده و برخلاف این روند، انقلاب ملت های مسلمان منطقه علیه رژیم های وابسته به آمریکاست، گفت: این بسیار خوب است که مردم خاورمیانه از مطالعات و تحقیقات من استفاده می کنند. انقلاب مردم مصر بسیار شجاعانه است.

این همکار سیا با وقاحت مثال زدنی اظهار داشت: به نظر می رسد نوشته های من در انقلاب های خاورمیانه مفید بوده است.

این اظهارات در حالی است که وی چند روز پیش در مصاحبه با بی بی سی مدعی شده بود تئوری های وی هیچ کاستی ندارد و اپوزیسیون در ایران از سر ناشی گری، آن مدل ها را عمیقا نفهمیده و خوب اجرا نکرده است. او همچنین گفته بود اپوزیسیون در ایران تفکر استراتژیک ندارد اما خیال می کند همه چیز را می داند، به همین دلیل هم شکست می خورد.

یادآور می شود تئوریسین های سازمان سیا، برخلاف کشورهای مخالف آمریکا که در صدد ترویج انقلاب مخملی بودند، در جریان خیزش زنجیره ای ملت های مسلمان خاورمیانه، نسخه های معکوسی برای چگونگی مهار یا انحراف و مصادره انقلاب ها می پیچند و در خدمت دیکتاتورهای بدنام قرار دارند.

قدس

هشدار درباره جاسوسی از راه پژوهش

مهر- محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم به اعضای هیأت علمی دانشگاهها هشدار داد تا نسبت به دعوتهایی که از خارج کشور با رنگ و لعاب علمی از آنها می شود دقت کنند. وی گفت: نمی گویم همه موارد اما برخی موارد از این دعوتها و پیشنهادها نمونه هایی از جاسوسی بیگانگان از راه ارتباطات علمی و پژوهشی است.

انتقاد اکرمی از پیشامد اخیر در مراسم ختم داماد امام(ره)

ایلنا- سید رضا اکرمی، نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از رخداد اخیر در مراسم ختم داماد امام خمینی(ره) در قم گفت: مجلس فاتحه، مجلس عبرت است، اما کار به جایی رسیده که به مجلس تسویه حساب سیاسی تبدیل شده است.

دیدگاه فرزند آیةا... طالقانی درباره حصر سران فتنه

جهان- سیدمهدی طالقانی، فرزند آیةا... طالقانی گفت: نظام باید درباره محاکمه سران فتنه تصمیم گیری کند اما به نظر بنده، پیشنهاد آیةا... جنتی در نماز جمعه بهترین شیوه محاکمه سران فتنه است و حصر خانگی و ایجاد محدودیت برای آنها کافی است.

ناخشنودی احمدی نژاد از مقایسه اش با شعیب بن صالح

مشرق - در جلسه اخیر تشکل غیر قانونی موسوم به وعاظ ولایی، فردی به نام کیاپاشا بر مبنای محتوای یک سی دی سخنرانی و تلاش کرده است، شعیب بن صالح در روایات را با محمود احمدی نژاد تطبیق دهد. نزدیکان رئیس جمهور می گویند، احمدی نژاد از این مشابه سازیها ناخشنود است.

مسدودشدن وب سایت «پرس تی وی» در بحرین

پرس تی وی - یکی از فعالان حقوق بشر در بحرین گفت: دولت منامه امکان دسترسی کاربران به پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی را مسدود کرده است.

وال استریت ژورنال: آمریکا به سران مخالفان پناهندگی دهد

شبکه ایران- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی خواستار سرمایه گذاری بیشتر غرب بر اپوزیسیون ایران شد و از دولت آمریکا خواست به سران اغتشاش پناهندگی دهد.

توهم تجاوز گریبان مشاور «کروبی»را هم گرفت!

البرز - معصومه قمی(مصی علی نژاد) - خبرنگار سابق رسانه های دوم خردادی و روزنامه اعتماد ملی ارگان رسمی حزب مهدی کروبی - ادعا کرده که مورد تهدید تعرض جنسی قرار گرفته است! روزنامه اینترنتی آکسفورد دیلی نوشته است: این خبرنگار (سابق) 34 ساله می گوید، ایمیل تهدیدآمیزی دریافت کرده که در آن تهدید به تجاوز جنسی شده است.

یک معاون «مشایی» رفت

تابناک - محمدحسن صالحی مرام که در آخرین روزهای آذر سال 88 از سوی اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور انتخاب شده بود، استعفا داد.

مشاهده عکس امام «موسی صدر» در زندان

فارس- یک منبع آگاه به نقل از یک لیبیایی ساکن ژنو اعلام کرد: یک نظامی لیبیایی پارسال فاش کرد که عکسی را از امام موسی صدر درون زندان دیده است.

«شعبان احمد» از لیبیایی های ساکن سوئیس به ایرانیان مقیم این کشور گفته است که یکی از بستگانش که بتازگی از ارتش لیبی به مردم پیوسته، پارسال به اقوام خود گفته بود عکسی از پیرمردی در داخل زندان دیده است که باید امام موسی صدر باشد.

استعلام برای آقازاده های خارج رفته

مهر- مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، شمار فرزندان مسؤولان را که در خارج به تحصیل مشغول هستند، از رایزنی های ایران در کشورها استعلام کرد.

حائری: هاشمی هم مهدوی کنی را قبول دارد

ایرنا- آیةا...«محی الدین حائری شیرازی» عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مهدوی کنی شخصیتی مورد قبول است و حتی رئیس کنونی مجلس خبرگان نیز وی را قبول دارد. وی همچنین افزود: کسی که عهده دار ریاست مجلس خبرگان می شود باید آمادگی هزینه کردن عزت خود را داشته باشد.

دم تکان دادن تلویزیون پارس برای صهیونیستها

باشگاه خبرنگاران- تلویزیون ضد انقلاب پارس، از پخش فیلم هولوکاست از این شبکه فارسی زبان خبر داد.

واکنش سپاه به سخنان یک فرمانده

فارس- سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسؤول روابط عمومی سپاه سخنان منتشر شده فرمانده سپاه قزوین را درباره انتخابات آینده مجلس «ناقص و تحریف شده» توصیف کرد که «زمینه را برای هجمه های رسانه ای به نهاد مقدس و مردمی سپاه فراهم آورده است.»

وطن امروز

ادعای عجیب سایت حامی خاندان هاشمی

یکی از سایت‌های داخلی ‌حامی‌ هاشمی که به دلیل پیگیری اهداف سایت اتاق فکر لندن، از آن با عنوان «شعبه فیلتر نشده جرس» یاد می‌شود، در جدیدترین موضع‌گیری در حمایت از ریاست حجت‌الاسلام‌و المسلمین هاشمی‌رفسنجانی بر مجلس خبرگان، به تخریب و اهانت به مراجع عظام تقلید روی آورد. به گزارش شبکه ایران، این سایت از روزهای گذشته در حمایت از کاندیداتوری ‌هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات هیات‌رئیسه مجلس خبرگان هجمه به منتقدان وی را آغاز و تمدید نشدن ریاست وی در مجلس خبرگان را برای نظام پرهزینه توصیف کرده است! این سایت روز گذشته اما در گزارشی تلویحا نظام را تهدید کرده است که اگر‌هاشمی‌رفسنجانی رئیس خبرگان نشود، آیات عظام جوادی‌آملی، مکارم شیرازی، صافی و مجتبی ‌تهرانی و «بسیاری از نیروهای میانه‌رو» به جریان اپوزیسیون خواهند پیوست(!) این سایت در بیان این تهدید، «اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون» را واسطه سخنش قرار داده و عنوان کرده است که رای نیاوردن‌ هاشمی «مقدمه ریزش بسیاری از نیروهای میانه‌رو از همراهی با نظام و افزایش فاصله علما و مراجع شاخصی نظیر آیت‌الله جوادی‌آملی، آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و ... با نظام است!». سایت حامی خانواده آقای ‌هاشمی همچنین درخواست 65 عضو مجلس خبرگان از آیت‌الله مهدوی‌کنی برای کاندیداتوری ریاست خبرگان را زیر سوال برده و ادعا کرده است که این موضوع ادعای «رسانه‌های افراطی» است! گفتنی است این روزها یکی از مباحثی که خبرگان بسیار بر آن تاکید دارند، عدم نگاه قدرتخواهانه به جایگاه ریاست مجلس خبرگان است. خبرگان معتقدند رئیس جدید این مجلس باید هیچگونه نگاه ابزاری به این مجلس برای پیشبرد اهداف سیاسی خود نداشته باشد.

توهم تجاوز گریبان مشاور کروبی را هم گرفت!

مسیح علی‌نژاد خبرنگار سابق رسانه‌های دوم خردادی بتازگی ادعا کرده مورد تهدید تعرض جنسی قرار گرفته است! آنگونه که روزنامه اینترنتی آکسفورد دیلی نوشته این خبرنگار ۳۴ ساله مدعی است ایمیل تهدیدآمیزی دریافت کرده که در آن تهدید به تجاوز جنسی شده است. گفتنی است این خبرنگار پیش از خروج از کشور به بهانه مصاحبه با باراک اوباما (!)، همکاری نزدیکی با روزنامه اعتماد‌ملی، ارگان حزب مهدی کروبی داشته است. درباره ویژگی‌های شخصیتی علی‌نژاد باید گفت که او سال 86 در مقاله‌ای در روزنامه اعتماد ملی، با حمله به سفر‌های استانی دولت، مردم ایران را همانند دلفین‌هایی دانست که برای گرفتن غذا از مربی خود به «هرکاری» دست می‌زنند.

راه‌اندازی شبکه خبری برای تجزیه‌طلبان

فکرت صادق‌اف، استاد دانشگاه در جمهوری آذربایجان خواستار راه‌اندازی شبکه‌ تلویزیونی برای ایجاد آشوب در جهت طرح مسائل قومی در شمال‌غرب ایران شده است. وی تاکید کرد با توجه به اغتشاشات پس از انتخابات 88 ایران، باید روی مردم استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی ایران عملیات روانی صورت گیرد. به گزارش مشرق، وی همچنین خواستار یک کمپین اطلاعاتی به ‌منظور مقابله با جمهوری اسلامی شد. صادق‌اف به خبرگزاری نیوز.آذر گفت: برای این کار فشار اطلاعاتی وسیعی مورد نیاز است. یک شبکه‌ تلویزیونی و یک ایستگاه پخش برنامه‌های رادیویی به ایران بایستی گشایش یابد. ما باید سیاست ایران را توسط رسانه‌های جمعی، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های اعتراض‌آمیز در آذربایجان‌جنوبی[آذربایجان شرقی و غربی ایران که پان ترکیست‌ها، آن را آذربایجان‌جنوبی و جمهوری آذربایجان را آذربایجان ‌شمالی می‌نامند]به چالش بکشیم.

ارتباط «شورای هماهنگی راه سبز امید» با منافقین

جدیدترین اخبار به‌دست آمده از اتحاد استراتژیک و تعریف شده مشاوران و نمایندگان تام‌الاختیار موسوی و کروبی با گروهک تروریستی منافقین در اروپا حکایت دارد. به گزارش ندای انقلاب، اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران و نمایندگان تام‌الاختیار سران ضدانقلاب داخلی که تشکلی تحت عنوان «شورای هماهنگی راه سبز امید» را راه‌اندازی کرده‌اند، ضمن برگزاری نشست‌های متعدد با مرکزیت گروهک تروریستی منافقین در اروپا به تعریف نقش برای تشکل‌های خود پرداخته‌اند.

این گزارش حاکی است در مجموعه این نشست‌ها طرفین ضمن اشاره به سابقه منافقین در جنگ‌های شهری و ترور، تصویب کرده‌اند که سازماندهی اغتشاشات و تلاش برای کشته‌‌سازی برعهده این گروهک بوده و نقش عملیات روانی و پروپاگاندا نیز برعهده شورای هماهنگی راه سبز امید باشد. گفتنی است این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نخستین پروژه مشترک این نشست در آشوب اسرائیلی ۲۵ بهمن کلید خورده بود.لازم به ذکر است گروهک تروریستی منافقین در داخل«شورای هماهنگی راه سبز امید» نیز دارای نماینده‌ تام‌الاختیار است

ایران

وال‌استریت ژورنال: امریکا به موسوی و کروبی پناهندگی دهد

خبر اول این که یک روزنامه معتبر امریکایی در تازه‌ترین شماره خود با اشاره به شکست پروژه‌های گوناگون تحریم و حمایت از فتنه‌گران، خواهان اعطای پناهندگی به سران فتنه، سرمایه‌گذاری بیشتر بر اپوزیسیون، افزایش شبکه‌های رسانه‌ای مخالفان و ضربه به هیأت‌های جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی شده است. وال استریت ژورنال همچنین نوشت: غرب باید با کمک دیگر کشورهای غربی از فرصت دیگری که ایجاد نموده بهره جوید.البته تحریم‌ها تأثیری بر جمهوری اسلامی نگذاشتند و بنابر این باید به ایستادگی و حضور مستحکم جمهوری اسلامی در نهادهای بین‌المللی لطمه وارد آید.

یک مؤسسه اسرائیلی زهرا رهنورد و شیرین عبادی را پسندید

خبر دیگر این که زهرا رهنورد و شیرین عبادی از سوی مؤسسه اسرائیلی - امریکایی women deliver، به عنوان یکی از 100 فرد اثرگذار که در ایران فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند، معرفی شده‌اند. مؤسسه امریکایی women deliver، زهرا رهنورد را «هنرمند و فعال اجتماعی ایرانی و رئیس سابق دانشگاه الزهرا» معرفی کرده و او را به دلیل دفاع از حقوق زنان در جریان سبز شایسته انتخاب دانسته است. گفتنی است در میان این لیست افراد نزدیک به صهیونیست‌ها از جمله کریستین امانپور، لورا بوش همسر رئیس جمهور سابق امریکا، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا حضور دارند

درخواست CIA از ضد انقلاب برای ارسال اطلاعات ایران

شنیدیم که دستگاه اطلاعاتی امریکا رسماً از فتنه‌گران و جریانات

ضد انقلاب داخلی خواسته تا رسماً به صف جاسوسان «سیا» بپیوندند. «فرانک هنکس» معاون مسئول CIA در خاورمیانه در نامه‌ای خطاب به هواداران ضدانقلاب در ایران، همچنین از آنها خواست که کلیه تحولات ایران را سریعاً به این مرکز گزارش کنند. بر اساس این گزارش امریکا از ایرانیان خواسته که از خود شجاعت نشان داده و درخواست‌های خود را پیوسته پیگیری نمایند و درخواست‌ها باید برای آزادی بیشتر و فروپاشی نظام باشد.

مشاهده عکس امام موسی صدر در زندان

با خبر شدیم که یکی از لیبیایی‌های ساکن سوئیس به ایرانیان مقیم این کشور گفته است که یکی از بستگانش که به تازگی از ارتش لیبی به مردم پیوسته، پارسال به اقوام خود گفته بود عکسی از پیرمردی در داخل زندان دیده است که باید امام موسی صدر باشد. نکته مهم این خبر این است که این افشاگری، پیش از تحولات اخیر لیبی بیان شده و این احتمال را که «شعبان احمد» قصد سوءاستفاده از نام امام موسی صدر و حمله به قذافی، دیکتاتور رباینده امام را داشته باشد، کاهش می‌دهد.

پیوستن علمای عربستان به موج اعتراض‌ها

دست آخر این که در ادامه اعتراض‌ها در عربستان سعودی برای آزادی بازداشت شدگان سیاسی و ایجاد تغییراتی ریشه‌ای در این کشور، علمای شهرهای احسا و قطیف در بیانیه‌ای، آزادی فوری زندانیان سیاسی و بویژه شیخ توفیق العامر، از روحانیون بازداشت شده را خواستار شده‌اند. به گزارش شبکه العالم، علمای عربستانی در بیانیه‌ای از مقامات ذیصلاح این کشور خواستند تا به قوانین و منشورهای بین‌المللی که حق آزادی بیان و احقاق حقوق مشروع را برای همه انسان‌ها تضمین می‌کند، احترام بگذارند. گفتنی است، نیروهای امنیتی سعودی یکشنبه گذشته شیخ توفیق العامر، از روحانیون برجسته این کشور را به دلیل درخواست برای از بین رفتن تبعیض طایفه‌ای و تغییر نظام به مشروطه سلطنتی بازداشت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد