عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

نمایندگان خطاب به علی مطهری: خجالت بکش!!

 

  

 ا

نمایندگان خطاب به مطهری به وی می‌گفتند: خجالت بکش، بعد از قرائت این گزارش نباید این موضوع را مطرح می‌کردی/ما فکر می‌کردیم برخی همکاران به ظاهر با جریان 25 بهمن مخالفت کرده‌اند اما گویا این‌گونه نبوده است و ...

تذکرات و اعتراضات پی در پی به حاشیه سازی های علی مطهری/

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی مطهری، نماینده تهران پس از قرائت گزارش کمیته پی‌گیری حوادث 25 بهمن در جلسه علنی امروز چهارشنبه 11 اسفند در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: مسئله حادثه 25 بهمن به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست اما ما معتقدیم همان‌طور که گزارش این حادثه در مجلس قرائت شد، گزارش پی‌گیری حوادث کوی دانشگاه نیز بعد از گذشت بیش از یک سال در صحن علنی مجلس قرائت می‌شد.

وی با بیان اینکه مجلس موضع خودش را نسبت به حادثه 25 بهمن مشخص کرد، یادآور شد: خوب است دولت نیز موضع خود را مشخص کند.

این سخنان مطهری باعث اعتراضات نمایندگان به وی شد که از آن جمله می‌توان به اعتراض های کوچک‌زاده، کریمی قدوسی، کرمی‌راد و دیگران اشاره کرد.

نمایندگان خطاب به مطهری به وی می‌گفتند: خجالت بکش، بعد از قرائت این گزارش نباید این موضوع را مطرح می‌کردی.

این سخنان مطهری باعث دودو گفتن نمایندگان معترض به وی شد اما مطهری بی‌توجه به نمایندگان معترض با اشاره به مصاحبه تلویزیونی رییس‌جمهور بیان کرد: در مصاحبه تلویزیونی از رییس‌جمهور پرسیدند موضع شما در قبال حوادث 25 بهمن چیست و وی فقط به دفاع کردن از رحیمی و مشایی اکتفا کرد و سخنی در این‌باره نگفت.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر مطهری گفت: در مورد کمیته‌ای که شما گفتید نتایج بررسی‌های اولیه‌اش از سوی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در صحن علنی مجلس قرائت شد و بررسی‌های نهایی آن به قوه قضاییه ارسال شد.

این سخنان مطهری باعث شد مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران با استناد به بند 11 ماده 23 در تذکری نسبت به سخنان مطهری واکنش نشان دهد.

وی گفت: در همین مجلس گزارش وقایع کوی دانشگاه و کوی سبحان بعد از یک روز بررسی کمیته مسئول قرائت شد.

وی این سخنان مطهری را توهین به مجلس دانست و خطاب به لاریجانی گفت: آنچه همکار شما گفت دروغ بود و اگر وی مسئله‌ای دیگر دارد بهتر است آن را بگوید.

در ادامه این سخنان، محمدرضا خباز، نماینده کاشمر نیز با استناد به بند 11 ماده 23 در تذکری گفت: در رابطه با حادثه کوی دانشگاه گزارش اولیه داده شد و در همان جلسه نیز موجب اعتراضات تعداد زیادی از نمایندگان شد و قرار شد گزارش نهایی به مجلس ارایه شود و ظاهرا هیئت‌رییسه مصلحت ندانست و این گزارش را برای قوه قضاییه ارسال کرد.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر خباز گفت: چون قوه قضاییه بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده بود ما نیز گزارش خود را به این قوه ارسال کردیم تا آنان مسئله را پی‌گیری کنند.

همچنین اسدالله عباسی، نماینده رودسر و املش نیز در واکنش به سخنان مطهری در تذکری و با استناد به بند 11 ماده 23 گفت: به جای اینکه برخی همکاران گزارش جامع کمیته بررسی حوادث 25 بهمن را تأیید می‌کردند و یا به آن توجه می‌کردند می‌خواستند با طرح یک موضوع آن را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی با بیان اینکه این کار مطهری حاشیه‌سازی بود، یادآور شد: ما فکر می‌کردیم برخی همکاران به ظاهر با جریان 25 بهمن مخالفت کرده‌اند اما گویا این‌گونه نبوده است و با کار امروزشان قصد داشتند این حرکت بسیار خوب مجلس و از آن طرف قوه قضاییه را تحت‌الشعاع قرار دهند.

اسماعیل کوثری نیز از دیگر نمایندگانی بود که در واکنش به سخنان مطهری تذکر داد.

وی با تشکر از هیئت بررسی کننده حوادث 25 بهمن یادآور شد: حضرت امام (ره) فرمودند در مقابل دشمن بایستید و رزمندگان ما با همین جمله امام عازم میدان‌های مبارزه شدند و در این راه 200 هزار شهید تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه من تأسف می‌خورم که چرا پسر شهید مطهری چنین مسئله‌ای را در مجلس مطرح می‌کند، گفت: آقای مطهری قصد داشت با مطرح کردن فرع موضوع اصل موضوع را از بین ببرد و این دو را با هم قاطی کند.

وی خاطرنشان کرد: آیا اثبات نشده است که آمریکاییان و صهیونیست‌ها و جنایتکاران این‌گونه رفتارها را انجام می‌دهند.

لاریجانی خطاب به کوثری گفت: تریبون مجلس محل نصیحت کردن یکدیگر نیست، اگر می‌خواهید همدیگر را نصیحت کنید با هم بنشینید و صحبت کنید نه اینکه آن را از تریبون مجلس بیان کنید.

در ادامه سلسله تذکرات نمایندگان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در واکنش به سخنان مطهری و در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: معین و مشخص بود که آقای مطهری چه می‌خواهند بگویند، ما این را متوجه بودیم.

وی اظهار کرد: اگر هیئت‌رییسه این فرصت را به آقای مطهری نمی‌داد این تذکرات دامنه‌دار نیز در مجلس بیان نمی‌شد.

وی اظهار کرد: آن روزی که گزارش هیئت بررسی‌کننده حوادث کوی دانشگاه از سوی آقای زاکانی و ابوترابی‌فرد در صحن علنی مجلس قرائت شد نمایندگان زیادی واکنش نشان دادند که از آن جمله مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران بود.

وی بیان کرد: در آن جلسه یک نماینده خطاب به کوچک‌زاده گفت کوچک‌زادگان حق ندارند در مورد بزرگ‌زادگان نظر بدهند و نکته‌ای که همین برادر یک سال بعد متوجه شد این بود که کروبی هیچ‌گاه بزرگ‌زاده نبوده است.

حجت‌الاسلام رسایی تصریح کرد: شاید آن روز کسی متوجه نبود که حوادث کوی دانشگاه برای تحت‌الشعاع قرار دادن آتش‌هایی بود که توسط افراد خاص در میادین تهران به پا شده بود.

وی گفت: امروز مجددا بعد از یک موضوع اصلی که برخی به آن توجه کرده‌اند مطهری یک موضوع فرعی را مطرح کرد.

این نماینده تهران تصریح کرد: این موضوع یک جریان سیاسی صرف نیست بلکه عناصر ضد انقلاب و گروهک‌ها پشت این قصه هستند و این موضوع امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست و این‌گونه موضع‌گیری در این شرایط از سوی مطهری مصداق این جمله مشهور و معروف است که یک نفر فضله موش را در یک غذای پاک بیاندازد.

اما در ادامه سلسله تذکرات نمایندگان، مصطفی کواکبیان، نماینده سمنان نیز با استناد به ماده 17 آیین‌نامه داخلی مجلس و قسم هیئت‌رییسه خطاب به لاریجانی گفت: شما را به خدا قسم می‌دهم اگر می‌خواهید اعتدال رعایت شود به همه طیف‌ها و سلایق احترام بگذارید.

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر کواکبیان گفت: ما برای تشکیل هیئت چند مرجع حقوقی را مشخص کردیم و رؤسای چند کمیسیون را تعیین کردیم که این مسئله در کمیسیون اصل 90 بررسی شود و همان‌طور که می‌دانید در کمیسیون اصل 90 همه طیف‌ها و سلایق سیاسی حضور دارند.

پس از سخنان لاریجانی، کرمی‌راد، نماینده کرمانشاه که تریبونی در اختیار نداشت بلند در صحن علنی مجلس گفت: آمریکا، اسراییل و انگلیس از اینها حمایت کرده‌اند و مشخص است که زور به آنها می‌آید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد