عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی روزنامه های 11 اسفند89

 بسمه تعالی

کیهان

چرا به سفر پاریس اشاره نمی کنی؟! (خبر ویژه)

اظهارات یک ضدانقلاب فراری «الف-ج» درباره ارتباط مخملباف با وزارت اطلاعات که به نقل از نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست فراری مطرح شده و در حاشیه خبر ویژه کیهان-دوشنبه 9 اسفند- به آن اشاره شده بود، کاریکاتوریست فراری را برای کتمان واقعیت به واکنش ناشیانه واداشت. نیک آهنگ کوثر در حالی که عصبانیت ناشی از افشای این خبر به وضوح در واکنش وی دیده می شود، خطاب به کیهان نوشته است «مطلب امروز کیهان دارد مرا از خنده روده بر می کند»! وی بعد از فحاشی به کیهان پرسیده است: الف-ج کیست؟، آیا می دانید تاکنون فقط یک بار مخملباف را دیده ام، آن هم در «استار باکس» در خیابان «کند تیکت واشینگتن دی سی» و بعد برای اثبات ادعای خویش از شخصی بنام «رودی بختیار» به عنوان شاهد! نام می برد! که یادآور روباهی است که به مرغ دزدی متهم شده بود و برای رفع اتهام، دم خود را به عنوان شاهد معرفی کرده بود!

گفتنی است در خبر ویژه کیهان به ارتباط مخملباف با وزارت اطلاعات به نقل از «الف-ج» اشاره شده بود که «الف-ج» نیز خبر خود را به نقل از نیک آهنگ کوثر مطرح کرده بود. سوال کاریکاتوریست فراری که «الف-ج» کیست؟ در حالی مطرح می شود که وی می تواند به آسانی با مراجعه به حافظه خود ببیند خبر تماس تلفنی محسن مخملباف با وزارت اطلاعات را با چه کسانی در میان گذاشته است. جالب آن که کاریکاتوریست فراری در توجیه ناشیانه خود سعی کرده است ماجرای سفرش به پاریس و میهمانی در آپارتمان مخملباف را درز بگیرد و به آن کمترین اشاره ای نکند.

تلگراف: امپراتوری آمریکا در خاورمیانه مانند امپراتوری شوروی درحال فروپاشی است (خبر ویژه)

امپراتوری آمریکا در خاورمیانه در آغاز سال میلادی جدید رو به فروپاشی است همان گونه که فروپاشی امپراتوری شوروی در سال 1989 شروع شد.

این تحلیل را روزنامه انگلیسی تلگراف منتشر کرده است. تلگراف نوشت: سال 2011 سال فروپاشی نظام های وابسته به آمریکا در خاورمیانه و جهان عرب است.

دیلی تلگراف اضافه می کند: آمریکا تحولات فعلی جهان عرب را درک نمی کند. شاید آنها خیال کنند حوادث اروپای شرقی را می توانند اینجا هم تکرار کنند اما این بار به نظر می رسد این امپراتوری آمریکا در منطقه است که در حال فروپاشی است همان گونه که فروپاشی امپراتوری شوروی در سال 1989 شروع شد.

در همین حال یک روزنامه آلمانی تاکید کرده است: به نظر نمی رسد حکومت های جدید در مصر و دیگر کشورهای در حال انقلاب مانند گذشته دوستان اسرائیل و آمریکا باشند.

هامبورگر آبندبلات نوشت: به نظر نمی رسد حاکمان جدید مصر دوستان نزدیکی مانند مبارک برای اسرائیل باشند. در اردن، ملک عبدالله باید خیلی مواظب باشد تا مردم ناراضی را به واسطه دوستی بیشتر با اسرائیل تحریک نکند. پادشاه سعودی در وضعیت مشابهی است و به تازگی و با عجله میلیاردها دلار برای کارهای اجتماعی اختصاص داد. از این گذشته ایران با وجود کشور بحرین دری برای تهاجم به سوی عربستان دارد. 70 درصد بحرینی ها شیعه اند اما از زمانی که بحرین از سرزمین ایران جدا شد زیر سلطه جابرانه پادشاه قرار دارند. اکنون همکاری سه کشور مصر و عربستان سعودی و اردن با اسرائیل و آمریکا که منطقه را از نظر سیاست امنیتی با ثبات نگاه داشته بود در معرض فروپاشی است.

این روزنامه آلمانی نوشت: ایالات متحده بیش از حد خودکامان سرکوب گر عرب را مورد حمایت قرار داده است. اجازه مصر به دو کشتی جنگی ایرانی برای عبور از سوئز- برای اولین بار بعد از سال 1979- نشانه خوبی نیست. یک مشاور امنیتی دولت اوباما به «نیویورک تایمز» گفت «ایران برنده بزرگ است». به گفته وی متحد ایران، سوریه نیز اکنون جرأت یافته و قطر و عمان هم به ایران تمایل پیدا کرده اند. به نظر می رسد موازنه قدرت به سود ایران در حال تغییر است.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تاکید کرده است: به موازات لرزان شدن پایه های قدرت متحدان آمریکا در خاورمیانه، شاهد قدرتمند شدن روزافزون ایران هستیم.

این روزنامه می نویسد: فعل و انفعالات جدید در خاورمیانه و کشورهای غربی باعث تقویت مواضع ایران و لرزان شدن موقعیت عربستان سعودی شده است. هرچند که زود است تاثیر نهایی این قیام ها را پیش بینی نمود اما آنچه که پیداست، سود جستن ایران از شکست یا تضعیف متحدان آمریکا در منطقه است؛ ایرانی که در هفته گذشته دو ناو جنگی خود را بعد از گذشت سی و دو سال به کانال سوئز فرستاد و رئیس ستاد مشترک مصر نیز با آن موافقت کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی «هم اکنون ایران برنده بزرگ این رویدادها بوده است. در این بین با اندک تغییر سیاست در ایران و اقدام رو به جلوی این کشور، جنبش های عرب خواهان همراهی با جمهوری اسلامی می باشند.»

نیویورک تایمز در خاتمه نوشت: هم اکنون ایران و سوریه کنار هم هستند. قطر و عمان در حال گرایش به سمت ایران بوده که باید مصر، تونس، بحرین و یمن را هم وارد این جریان نمود بنابراین ایران پیروز بزرگ میدان منازعات خاورمیانه می باشد.

تا دلتان بخواهد آب رفتیم اما از رو نرفتیم (خبر ویژه)

«ما اپوزیسیون رژیم حرف نداریم! کلاً باحالیم! و همدیگر را سرکار می گذاریم یک به یک! این از هوش زیادی ماست».

این مطلب را سایت ضدانقلابی گویانیوز به قلم یکی از همکاران خارج نشین خود مورد تاکید قرار داد و نوشت: ما خیلی... چه جوری بگم که بهمان برنخورد؟ خیلی... راستش سخت است بگم. همان دیگه... ادبی اش می شود زرنگ. همچنین همدیگر را سرکار می گذاریم که طرف اصلاً نفهمد چه جوری سرکار رفت.

گویانیوز با اشاره به دعوت های گاه به گاه برای خیابانی شدن و در عین حال مفقود بودن از عرصه می نویسد: مثلاً این روزها افتاده ایم روی دور دوست داشتن موسوی و کروبی. در انتخابات از خوبی هایشان گفتیم، مثلاً تعدادمان 100 نفر بود، بعد شدیم 80 نفر. بالاخره کار و زندگی داشتیم. آمدیم خیابان و حامیان حکومت هم آمدند. اوضاع قمر در عقرب شد. این «ما» اینجا شده بود حدود 40 نفر. بعضی هامان به خاطر تعطیلی مدرسه، مجبور بودیم برویم شمال. تهدید کردیم که اگر کی و کی را بگیرند، قیامت می کنیم، خودمان هم باورمان شد. اما هیچ اتفاقی نیفتاد و ما (تقریباً همه آن 40نفر) پای کامپیوتر نشسته بودیم ببینیم ایران چه جوری قیامت می شود.

این ضدانقلاب فراری ادامه می دهد: امان! امان از دست خودمان! هرچه بگویم با حالیم کم گفته ام. از رو هم نمی رویم. کم نمی آوریم. غرش می کنیم در همین فیس بوک و بالاترین که طبق شمارشگر بالاترین، کاربرانش 10، 12 هزار نفر بیشتر نیستند. دیگه فکر نمی کنم موسوی و کروبی هم خیال کنند ما مرد جنگیم. معلومه که ما هم مثل دایی جان ناپلئون، فوق فوقش در جنگ ممسنی شرکت کرده ایم...

اعتراف گویانیوز به رفتار کلاهبردارانه اپوزیسیون در حالی است که در هفته های اخیر عناصر خارج نشین مدام به تحمیق معدود مخاطبان خود در داخل ایران پرداخته اند. در این میان عناصر جدیداً فرار کرده نظیر برخی روزنامه نگاران زنجیره ای و شبه اصلاح طلبان، بیشترین انرژی را برای شیر کردن مخاطبان به خودزنی صرف می کنند و از آنها می خواهند ناموس و شرف داشته باشند و غیرت به خرج بدهند و اهل کوفه! نباشند. حال آن که خود در لس آنجلس و نیویورک و لندن و برلین و آمستردام و پاریس مشغول عیاشی و هرزه گردی هستند.

 

دیکتاتور مصر هر چه از ایران متنفر بود به خاتمی محبت داشت ! (خبر ویژه)

یکی از دیپلمات های ارشد دولت اصلاحات، گزارش قابل توجه از ملاقات خاتمی با حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده مصر در فروردین 86 منتشر کرد.

صادق خرازی در مرور خاطرات خود مربوط به حضور خاتمی در قاهره که در پوشش شرکت در اجلاس «دنیای اسلام و جهانی شدن» صورت گرفت، می نویسد: مبارک گفته بود حتما می خواهد با خاتمی خصوصی ملاقات کند و سپس عصر همان روز برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب عازم ریاض شود. به خاطر این ملاقات افتتاحیه اجلاس را که قرار بود ساعت 9 باشد عقب انداخته بودند و به ساعت 11 موکول کرده بودند.»

وی می افزاید: «مبارک حرمت و احترام زیادی نسبت به آقای خاتمی می گذاشت و مدام از شخصیت و اندیشه های جهانی آقای خاتمی تجلیل می کرد.»

بر اساس این گزارش مبارک، خاتمی را صدای عقلانیت، منطق و اندیشه در دنیای اسلام می خواند و می افزاید که می خواسته به ایران بیاید اما افرادی که او آن ها را «رادیکال ها» می نامد، مخالفت کرده اند. در عین حال، خاتمی می گوید «هر موقع بیایید در ایران از شما استقبال می کنند.»

صادق خرازی بخش هایی از گفت وگو میان خاتمی و مبارک را منتشر کرده، که از جمله آمده است: مبارک راجع به شعارهای تند برخی از مقامات منطقه صحبت کرد و گفت: این نوع نگرش مشکلات شما و ما و دنیای اسلام را بیش از گذشته می کند و هر روز تهدیدات ایران را افزایش می دهد و من مدعی هستم که شما صدای عقلانیت و منطق و اندیشه در دنیای اسلام هستید.»

خاتمی هم در پاسخ حسنی مبارک می گوید که هر موقع بیایید در ایران از شما استقبال می کنیم.

خاتمی اردیبهشت سال گذشته (یک ماه قبل از انتخابات) نیز به طور خصوصی با ملک عبدالله شاه عربستان در ریاض دیدار و مذاکره کرد در حالی که هیچ سمت رسمی نداشت. اسناد منتشره در ویکی لیکس درباره مذاکرات سران سعودی و مصر با دیپلمات ها و مقامات آمریکایی، از ابراز نفرت شدید مقامات مرتجع و مزدور منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران حکایت می کند. مبارک و سران سعودی نقش گسترده ای در تجهیز و تحریک صدام برای حمله به ایران ایفا کردند.

خاتمی به تازگی ضمن تبرئه رژیم های وابسته و ساقط شده منطقه در قیام های اخیر ملت های مسلمان منطقه مدعی شد آنها وابسته به آمریکا و غرب نبوده اند.

رقص بزغاله مهم تره یا آتش زدن سطل آشغال؟! (خبر ویژه)

شبکه صهیونیستی و ضدانقلابی بالاترین اذعان کرد کاربران این شبکه به «رقص بزغاله» بیش از مطالب سیاسی و دعوت به اغتشاش و... بها می دهند.

به گزارش «جهان»، هرچند که مدیران «بالاترین» طی هفته های اخیر تلاش کردند صفحه اصلی خود را سیاسی و با رنگ و بوی سطل آشغال و آتش زدن آن نگه دارند، اما همچنان کاربران این سایت به مطالب زرد و لینک های مبتذل و جنسی بیشتر علاقه نشان می دهند و این لینک ها بیشتر امتیاز می گیرد. در همین زمینه یکی از کاربران بالاترین با عصبانیت نوشت «رقص بزغاله بیش از مطالب سیاسی در این سایت بازدید دارد و دیده می شود و امتیاز می گیرد.» به گفته این کاربر، لینک «فیلم رقصیدن بزغاله» به عنوان رکورددارترین ها از نظر بازدید در سایت، قرار گرفته است! و «اینجا بنویس فیلم رقصیدن بزغاله، همه می بینن و رای مثبت می دن... اما یه متن سیاسی بنویس، اصلا نگاه نمی کنند». با این اوضاع می شود دعوت به تجمع کرد؟!

یکی از کاربران این شبکه درباره علاقه طرفداران این سایت به مطالب بی محتوا می نویسد: من در ابتدا مقاله می نوشتم ولی دیدم هیچکس اون را نمی خونه اگرچه من یک هفته صرف نوشتن اون مقاله کرده بودم. بعد دیدم که بهترین مطالبی که بازدیدکننده داشته در روزی که من اون مقاله را نوشتم هست «تصویر انواع فلفل سبز» بود. نتیجه این شد که دیگه چیز بامحتوایی ننوشتم. به نظرم لینک هایی که متن زیادی دارن مجال خوانده شدن رو ندارن. چون نیاز به تحلیل و سوزوندن فسفر دارن و اکثر اعضا اصلا روی این لینک ها که بار معنایی زیادی هم دارن کلیک نمی کنن.

در همین حال سایت ضدانقلابی مردمک با بررسی اثر فضای مجازی به جامعه حقیقی ایران تاکید کرده است که 2 درصد 28 میلیون کاربر اینترنت در ایران با فضای مجازی مدیریت شده از خارج و اپوزیسیون ارتباط می گیرند و این اپوزیسیون خارج نشین است که بیشتر سعی می کند از طریق اینترنت از اوضاع داخلی ایران باخبر شود.

یدیعوت آحارونوت: این خاک را ایران بر سر اسرائیل ریخت (خبر ویژه)

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از مقامات تل آویو اعلام کرد: تظاهرات و انقلاب های مردم در کشورهای عرب منطقه را ایران هدایت می کند.

یدیعوت آحارونوت از قول مقامات اسرائیل نوشت: این ایران، حزب الله لبنان و اخوان المسلمین مصر هستند که تظاهرات و انقلاب های عربی را حمایت و رهبری می کنند و اسرائیل با نگرانی تحرکات این مجموعه و تاثیرات آنها بر حوادث جاری را پیگیری می کند.

به گزارش العالم، روزنامه مذکور اضافه می کند: اسلام تندرو در پشت پرده حوادث اخیر خاورمیانه فعال است. به نظر می رسد دومینوی انقلاب در لیبی متوقف نشود و باعث جابجایی در اردن هم بشود.

یدیعوت آحارونوت با وجود این تحلیل، در نوشته گستاخانه دیگری تاکید کرده است: رئیس جمهور مصر فاسد و دیکتاتور بود درست اما او کراوات می زد و به زبان انگلیسی از مهمانان اسرائیلی در کاخ خود میزبانی می کرد و گاز ارزان قیمت به ما می فروخت. او مانند مانعی در برابر موج فزاینده اسلامگرایی عمل می کرد. حتما هیچ کس دوست ندارد مانند فقرای مصری در قبرستان های قاهره زندگی کند. اما این هم انکارناپذیر است که مبارک شریک و میزبان ما بود.

نویسنده صهیونیست اضافه می کند: خیلی ها از کناره گیری مبارک در برابر طغیان مردم مصر خوشحال شدند اما من بی فرهنگ، همچنان شیفته مبارک هستم که دوست ما بود.

همزمان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیل انقلاب های زنجیره ای منطقه نوشت: اسرائیل نگران است که جنبش های عربی همانند انقلاب اسلامی 1979 ایران، باعث اخراج متحدان تل آویو شود و نهایت رشته امور به دست مخالفان اسرائیل بیفتد. مقامات تل آویو تا همین چند ماه پیش خیال می کردند شرکایی نظیر مصر، باعث بقای تل آویو می شوند اما اکنون سقوط این دولت ها باعث ترس و نگرانی شدید زمامداران اسرائیل شده است.

توماس فریدمن تحلیلگر ارشد آمریکایی هم در مقاله دیگری که نیویورک تایمز به چاپ رسانده، تاکید می کند: آمریکا خانه خود در خاورمیانه و شمال آفریقا را بر دهانه آتشفشان ساخته بود و اکنون زمان آن رسیده که اعتیاد به نفت را کنار بگذارد و خانه خود را از دهانه آتشفشان در حال انفجار مردم منطقه دور کند.

او یادآور می شود: طی نیم قرن گذشته آمریکا و اروپا تنها به نفت خاورمیانه نظر داشتند. پیام غرب به سران این کشورها این بود که صدور نفت را با قیمت پایین ادامه دهند و با اسرائیل کاری نداشته باشند، بعد از آن هر کاری که می خواهند با ملت های خود بکنند، حق و حقوق آنها را ضایع و هر چقدر که می خواهند فساد کنند و هر اندازه می توانند مردم را سرکوب کنند، فقط جلوی صدور نفت را نگیرند و سر به سر اسرائیل نگذارند. این روند باعث تحقیر مردم کشورهای خاورمیانه شد و آنها را به انفجار کشاند.

روزنامه جمهوری اسلامی

* با اعلام آمادگی آیت‌الله مهدوی کنی برای کاندیدا شدن جهت ریاست مجلس خبرگان رهبری، اکنون این سؤال مطرح است که آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنان بر تصمیم خود برای کاندیدا شدن باقی است؟ پاسخ‌های مبتنی بر حدس و گمان این روزها زیاد است بطوری که دیروز یک نماینده مجلس گفت آقای هاشمی رفسنجانی انصراف خواهد داد و روز قبل از آن یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت اصولاً کاندیدا شدن آقای مهدوی کنی شایعه‌ای بیش نیست. با اینحال، هنوز هیچیک از این گمانه‌زنی‌ها قابل اعتماد نیستند و باید منتظر ماند تا خبری رسمی و قابل استناد در این زمینه منتشر شود.

* یکی از کارمندان شهرداری منطقه 7 تهران دیروز اقدام به خودکشی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس این شخص روز گذشته با انداختن خود از یکی از طبقات ساختمان شهرداری منطقه خودکشی کرد. مسئولان این منطقه درباره این حادثه توضیحی نداده، ولی براساس گفته‌های کارمندان شهرداری منطقه 7، فرد مورد نظر دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف بوده و از نخبگان آن منطقه به حساب می‌آمد.

* خاندان حاکم بحرین بتازگی به دنبال استخدام یک استاد عبری برای آموزش زبان رسمی رژیم صهیونیستی به افراد این خاندان بوده است. به گزارش مشرق، رادیو رژیم صهیونیستی گفت: "شموئیل موریه" استاد صهیونیست ادبیات عربی در دانشگاه العبریه در قدس اشغالی دو ماه پیش با یکی از افراد خانواده حاکم بحرین دیدار کرده است، این فرد خاندان حاکم بحرین در این دیدار از وی خواسته تا یک استاد زبان عبری را برای تدریس این زبان به افراد خانواده معرفی نماید. رادیو رژیم صهیونیستی همچنین می‌افزاید این امیر بحرینی از موریه خواسته است تا به یک گروه موسیقی صهیونیست که اصالتی عراقی دارند، سفارش کند تا در منامه به اجرای برنامه بپردازد.

قدس

یک ایرانی خودروی احمدی نژاد را خرید

باشگاه خبرنگاران- یک ایرانی با پرداخت بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خودروی شخصی احمدی نژاد را که با انگیزه تأمین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود، خریداری کرد.

انتقال موسوی و کروبی به بازداشتگاه حشمتیه تکذیب شد

ایسنا- محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضایی انتقال موسوی و کروبی به بازداشتگاه حشمتیه را تکذیب کرد.

فشار بر ایرانیان ساکن مالزی به تحریک وهابیون

آتی نیوز- فعالیت ضد شیعی وهابیون درمالزی تشدید شده است. ایرانیان مقیم این کشور از تشدید این رفتارها ابراز نگرانی کرده اند و خواستار واکنش جدی تر سفارت ایران هستند.

فعالیت «جامعه وعاظ ولایی» غیرقانونی اعلام شد

فارس- حمیدرضا فولادگر و اسدا... بادامچیان، نمایندگان قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب از بررسی درخواست جامعه وعاظ ولایی برای دریافت مجوز فعالیت از این کمیسیون خبر دادند و گفتند که کمیسیون با این درخواست موافقت نکرده است.

سفر نوروزی یک مسؤول به چین

نسیم - یک منبع آگاه در سفارت چین از سفر مسؤول یک سازمان فرهنگی به همراه خانواده اش به چین برای سپری کردن تعطیلات نوروز خبر داد.

نامه توکلی به احمدی نژاد

ایلنا- احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در نامه ای به رئیس جمهور از آنچه اصرار به حرفهای ملی گرایانه وی خواند، انتقاد کرد.

تمدن می رود، باجناق مشایی می آید

ابتکار- شنیده شد، یازرلو که باجناق مشایی است به عنوان استاندار تهران معرفی می شود.

حمایت اقتصاددان مقیم آمریکا از پرداخت نقدی یارانه به خانوارها

دنیای اقتصاد- دکتر حجت قندی، از اقتصاددانان جوان و موفق ایرانی مقیم آمریکا در مصاحبه ای با بیان اینکه پرداخت نقدی یارانه به خانوارها، مناسب ترین راهکار است، گفت: به نظر من، اصلاح قیمت انرژی باید از مدتها پیش آغاز می شد.

سیرک صدای آمریکا تکمیل شد

صراط - مجری لوده و لمپن سابق سیما، برای ورود به صدای آمریکا به بیان دروغهای مضحک و گل درشت متوسل شده است.سیدمحمد حسینی در گفتگو با صدای آمریکا، مرگ سیامک علی قلی، مجری سیما را که سالها پیش در اثر بیماری سرطان رخ داد، مشکوک جلوه داد!

ایران برای انحراف افکار عمومی «ابرکامپیوتر» ساخت!

آتی نیوز- یک نشریه آمریکایی «جهان کامپیوتر» در ادعایی جالب و طنز نوشت: ایران برای انحراف افکار عمومی از سبزها، ابرکامپیوتر ساخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد