عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

صدها کشته و زخمی بر اثر حمله نیروهای قذافی به شهر الزوایه

 بسمه تعالی 

خبرگزاری فارس: شاهدان عینی از کشته شدن ده‌ها تن و جراحت صدها نفر دیگر از مردم لیبی در اثر حمله نیروهای قذافی به تجمع کنندگان میدان شهدای شهر الزاویه خبر دادند.


به گزارش مانیتورینگ فارس، در پی حمله صبح امروز نیروهای رژیم قذافی به تجمع کنندگان میدان شهدای شهر الزاویه در غرب لیبی بیمارستان‌های این شهر از تخلیه کامل بانک خون خبر دادند و افزودند: ساعتی بعد از حمله نیروهای قذافی به معترضان حداقل 50 زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شده که حال برخی از آنها وخیم است.

بنا بر گزارش الجزیره، تقریبا 400 تن از نیروهای امنیتی قذافی به همراه ده‌ها تن از مزدوران خارجی با حمله به تقریبا هزار نفر از تجمع کنندگان در میدان اصلی شهر الزوایه از اسلحه ضد جنگنده استفاده کردند که جراحت‌های بسیار وخیمی در بدن قربانیان بر جای می‌گذارد.

الجزیره به نقل از شاهدان عینی از پراکنده شدن زخمیان و اجساد کشته شدگان در محوطه میدان شهدا و زمین‌های اطراف خبر داد و افزود: تاکنون آمار دقیقی از شمار قربانیان مخابره نشده‌ است.

خالد احمد از فعالان سیاسی لیبی که خود شاهد حمله ماموران قذافی به مردم بی پناه بود، زمان حمله را ساعت 9 صبح به وقت محلی خواند و افزود: در اثر یورش نیروهای قذافی به مردم که هنوز تظاهرات خود را آغاز نکرده بودند ده‌ها تن کشته و صدها نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

وی افزود: در اثر کشتار مردم بی پناه توسط نیروهای مسلح قذافی هم اکنون تقریبا 50 هزار تن در میدان اصلی شهر الزوایه تجمع کرده و به شدت علیه رژیم فاسد قذافی شعار می‌دهند.

از طرفی عدادی از شیوخ قبیله "الزناته " همسو با رهبران دیگر قبایل بزرگ لیبی از جمله قبیله "ترهونه " و "ورفله " اعلام کردند که به معمر قذافی اعتمادی ندارند.

رهبران قبایل لیبی تاکید کردند که موضعی واحد در حمایت از انقلاب مردمی در لیبی و مقابله با دیکتاتوری معمر قذافی دارند.

از طرفی دیگر هزاران نفر از مردم در بنغازی دوباره به خیابان‌ها ریختند و پیروزی انقلابی بر رژیم قذافی را جشن گرفتند و پرچم‌های قدیمی لیبی را برافراشتند و بر اتحاد بین مردم شرق و غرب تاکید کردند.

شبکه الجزیره در ادامه تصاویری از تعدادی از نیروهای نظامی لیبی را پخش کرد که توسط فرماندهان در روزهای اخیر اعدام شدند.

این اجساد در حالی که دستشان بسته بود از پشت گلوله خورده بودند و دلیل اعدام آنها سرپیچی ار فرمان مقابله با انقلابیون بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد