عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبارویژه روزنامه های 28بهمن89

   بسمه تعالی

جمهوری اسلامی

*** مدیر کل سازمان بهزیستی استان قم از فوت 96 قمی بر اثر ابتلا به بیماری ایدز خبر داد. به گزارش عصر ایران، دکتر ابراهیم حاجی مظفری در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی که در استانداری قم برگزار شد گفت: تا تاریخ 19بهمن ماه سال جاری 522 مورد افراد مبتلا به ایدز در قم به ثبت رسیده که 45 نفر خانم و 477 نفر نیز از آقایان مبتلا به بیماری ایدز هستند که سه فوتی در خانم‌ها و 93 فوتی نیز در آقایان رخ داده است که به صورت کلی 18و چهاردهم درصد بیماران ایدزی قم فوت کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه بیماری ایدز یک مدت مخفی را سپری می‌کند اظهار داشت: از این میزان باقی مانده 98 نفر در فاز بیماری هستند و این تعداد 89 آقا و مابقی خانم هستند. وی درخصوص حل مشکلات افراد مبتلا به ایدز اظهار داشت: نخست باید وضع و شرایط را بپذیریم که در چنین شرایط و موقعیتی قرار داریم و سپس به دنبال راهکار خدمات و درمان این امر باشیم.

*** فوتبالیست‌ها باز هم دسته گل به آب دادند! دو بازیکن فوتبال که برای یکی از تیم‌های لیگ دسته اولی بازی می‌کردند در شمال تهران خیابان دزاشیب دستگیر شده‌اند. به گزارش آتی نیوز، در صندوق عقب خودرو هیوندای مدل بالای این دو بازیکن مشروبات الکلی وجود داشته است و گزارش این دستگیری به ستاد منشور اخلاقی نیز ارسال شده تا مسئولان اخلاقی فوتبال برای این دو بازیکن تصمیم گیری کنند. مدیر عامل باشگاه با ضمانت توانسته این دو بازیکن را به طور موقت آزاد کند.

قدس

میخ های مثلثی در اغتشاش 25 بهمن

جهان- با گذشت سه روز از اغتشاشات تهران، جزئیات تازه ای از سازماندهی فتنه گران منتشر می شود. خبرها حاکی است آشوبگران طرفدار صهیونیست در روز 25 بهمن برای متوقف کردن وسایل نقلیه نیروهای امنیتی از میخهای مثلثی استفاده می کردند.

شعار علیه سران فتنه در حاشیه سفر احمدی نژاد به بوشهر

فارس- در جریان استقبال از رئیس جمهور در سفر به بوشهر شعارهایی در محکومیت اقدامات اخیر فتنه گران سرداده شد. بوشهری ها از قوه قضائیه خواستند با سران فتنه به شدت برخورد کند.

حمایت پدر فتنه از فتنه گران

فارس - به دنبال بازتاب شعارهای نمایندگان مجلس علیه سران فتنه، رئیس رژیم صهیونیستی از این موضوع احساس تأسف کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شیمون پرز در سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که مخالفان حکومت ایران بتوانند رژیم را ساقط کنند. وی گفت که تمامی امید ما به مخالفان داخلی در ایران است.

عوامل ترور«ژاله» با نقشه آمدند

مهر - علی اکبر فدایی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: عوامل ترور دانشجوی شهید «صانع ژاله» با نقشه آمدند و یک عزیز «کرد» را به شهادت رساندند تا در اقوام ایرانی اختلاف بیندازند اما خانواده این شهید همه بسیجی اند.

اذعان تلویحی منافقین به ترورهای اخیر تهران

شبکه ایران- گروهک تروریستی منافقین که متهم به ترور جمعی از هموطنان در جریان آشوب اسرائیلی روز دوشنبه تهران است، با ابراز خوشحالی از دستگیرنشدن نیروهایش به طور تلویحی اتهام خود را پذیرفت.

ورود چند ضدانقلاب در تشییع شهید ژاله

جهان - دیروز در مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله دانشجوی دانشگاه هنر تهران که توسط فتنه گران به شهادت رسید، چهار دختر منتسب به جریان فتنه در حالی که موهای خود را سبز رنگ کرده بودند قصد اخلال در تشییع جنازه شهید ژاله را داشتند که با واکنش مردم و دانشجویان روبرو شدند و محل تشییع را ترک کردند.

تماسهای مشکوک با خبرنگاران

تابناک - یک منبع آگاه هشدار داد: اخبار و اطلاعاتی به دست آورده ایم که نشان می دهد افرادی ناشناس در چند روز اخیر، به شدت فعال شده و در حال جمع آوری اطلاعاتی شخصی و محرمانه درباره چهره های سرشناس نظام و مدیران رده بالا هستند. این تماسها بیشتر با خبرنگاران برقرار می شود.

نویسنده اسرائیلی: ایران امپراتور خاورمیانه است

فارس - ابادیا شوئر، نویسنده اسرائیلی همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران در گزارشی نوشت که در ماه های گذشته ایران از کشوری که در معرض خطر حمله آمریکا قرار داشت، به امپراتور خاورمیانه تبدیل شده است.

اذعان تلویزیون صهیونیستی به قدرت نظام ایران

رجا - کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از فتنه گران داخلی ایران ابراز ناامیدی و اعلام کرد که آشوب فتنه گران (مانند انقلاب مصر و تونس) نتیجه نمی دهد زیرا به نظر نمی رسد نظام اسلامی ایران ساقط شدنی باشد.

ارتباط موسوی با سازمان «سیا» آشکار است

فارس - محمد کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به افشای خبر گفتگوی تلفنی موسوی با مأمور ارشد سازمان سیا گفت که تردیدی در ارتباط میان میرحسین موسوی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ندارد. وی گفت: این خبر خیلی عجیب نیست و ما تردیدی نداریم، آقای موسوی باواسطه یا بی واسطه به رژیم صهیونیستی وابسته است.

سفر عضو اخوان المسلمین به ایران

مهر- یک عضو شاخص اخوان المسلمین مصر به ایران سفر می کند. دکتر کمال هلباوی از اعضای ارشد اخوان المسلمین مصر روز جمعه فردا برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی به تهران سفر می کند.

رنجنامه عضو مستعفی شورای مرکزی اعتمادملی

مهر- سیدحسین معصومی، عضو مستعفی شورای مرکزی اعتماد ملی با ابراز برائت از اقدامات فتنه گران در حوادث پس از انتخابات در رنجنامه ای عبرت آموز نکات مهمی را به مهدی کروبی از عوامل داخلی فتنه پس از انتخابات یادآوری کرد.

عاملان اصلی برنامه ریزی اغتشاش 25 بهمن

واحد مرکزی خبر- علی اصغر زارعی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اغتشاش در روز 25 بهمن تصمیم داخلی نبود و در اتاق فکرهای آمریکا و انگلیس برنامه ریزی شد.

نوع گلوله شلیک شده در نیروهای مسلح وجود ندارد

فارس- علی عبداللهی، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه جریان نفاق با ترور شهید ژاله که از پیش طراحی شده بود، به دنبال ایجاد اختلافات قومی و کشته سازی بودند، گفت: نوع گلوله ای که شهید ژاله با آن ترور شده، در نیروهای مسلح ایران وجود ندارد.

نصرا...: سرنگونی دو همپیمان آمریکا و اسرائیل در 22 بهمن خوش یمن است

ایرنا- سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان، عصر چهارشنبه به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت در ضایحه بیروت گفت: سرنگونی 2 همپیمان آمریکا و اسرائیل در 22 بهمن خوش یمن است.

چرا 25 بهمن؟

مهر- شهاب الدین صدر، نماینده مجلس در نشست حامیان ولایت گفت: اینکه 25 بهمن، روز مهدورالدم شدن سلمان رشدی را انتخاب کردند، توطئه انگلیس، آمریکا و اسراییل است، وگرنه از چهار مغز پوسیده این کار بر نمی آید.

رمزگشایی از سناریوی کشته سازی بهمن 89

رجا- همزمانی شهادت «صانع ژاله» با رخدادهای زیر، از یک سو ادامه پروژه کشته سازی را اثبات و از سوی دیگر به رمزگشایی آن کمک می کند. صانع ژاله از برادران سنی و کرد بود.

وی در 25 بهمن مقارن با سالگرد اعلام موجودیت «گروهک ضد انقلاب کوموله» به شهادت رسید. صانع ژاله همزمان با ورود «عبدا... گل»، رئیس جمهور ترکیه در تهران ترور شد. 25 بهمن همزمان با برخورد ترکیه با «عبدا... اوجالان»، سرکرده گروهک تروریستی «پ.ک.ک» است.

کیهان

اسلامگرایان در اوج هستند سکولارهای خاورمیانه در سربالایی افتاده اند (خبر ویژه)

حاکمیت اسلامگرایان در مصر انقلابی همچنان کابوس محافل غربی است.

روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت: ایران و حزب الله لبنان رقبای سنتی حسنی مبارک و آمریکا و اسرائیل در غرب خاورمیانه هستند. ایران تحولات مصر را بیداری اسلامی می خواند و سیدحسن نصرالله در پیامی تلویزیونی گفت «مقاومت و راهپیمایی مردم مصر جدا از مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه با اسرائیل نیست و کاش می توانستم در کنار ملت مسلمان مصر باشم و حتی خون خود را فدا کنم.»

این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: مواضعی از این دست در حالی است که موقعیت اخوان المسلمین به عنوان جریانی اسلامگرا در حال تقویت است و این نگرانی را در آمریکا و غرب ایجاد کرده که اگر انتخاباتی برگزار شود، آنها قطعاً انتخابات را با پیروزی به پایان خواهند برد.

دویچه وله آلمان نیز در گزارشی اعلام کرد، روشنفکران سکولار مصر در سربالایی حرکت می کنند. نیروهای سکولار اکنون قادر نیستند در مقابل نیروهای مذهبی و اسلامگرا قد علم کنند. بنابراین سؤال این است که تکلیف چیست؟

تحلیلگر دویچه وله پاسخ می دهد: این خطر هست که جهت آینده رژیم مصر به سمت اسلامگرایی برود. در کوتاه مدت نیروهای سکولار وزن لازم را ندارند که جهت تحولات را تغییر دهند. با این حال آنها می توانند در یک دوران انتقالی خود را سازمان دهند، و سعی کنند وزنه را هر چقدر می شود به نفع خود عوض کنند. راه دیگری وجود ندارد. یعنی واقعاً به جز این، هیچ چشم انداز دیگری وجود ندارد و این راه سربالایی است که نیروهای سکولار باید طی کنند. کار یک شب و دو شب هم نیست و در مصر هم محدود نمی شود. این به سراسر خاورمیانه و تمام کشورهای اسلامی مربوط است. نیروهای سکولار در تمام این کشورها ضعیف هستند.

این رسانه آلمانی می گوید: «در انقلاب 30 سال پیش ایران هم چاره ای جز این وجود نداشت. آن زمان، حتی نیروهای سکولار هم به خاطر ایدئولوژی های آمریکاستیز و غرب ستیز، تا اندازه زیادی از لحاظ روحیه و اخلاق، منش اسلامی داشتند.»

انتشار چنین تحلیل هایی در رسانه های غربی در حالی است که همین محافل تلاش کرده اند نهضت مردم مصر را غیر اسلامی، لیبرال و تویتری و فیس بوکی جا بزنند و از سرعت انتشار جنبش های اسلامی بکاهند.

چه کسی باور می کند که ما طرفدار مردم مصر هستیم؟! (خبر ویژه)

محافل سیاسی و رسانه ای ضد انقلاب که در تدارک آشوبگری ناکام برای 25بهمن نقش آفرینی کرده بودند، نسبت به سرخوردگی ناشی از این اقدام کور و منجر به شکست ابراز نگرانی می کنند.

اگرچه موج «روحیه درمانی» و «تلقین» در فضای رسانه ای ضد انقلاب فعال است، اما برخی از این محافل معتقدند نباید دست کم خود را گول بزنند و تا کار افسردگی و سرخوردگی بیخ پیدا نکرده اند چاره ای بیندیشند. استناد این محافل به سر جمع چند عکس و ویدئوی افتضاحی است که توانسته اند پس از یک هفته تبلیغات پرحجم از ترافیک خیابان های مرکزی شهر تهیه کنند! یکی از بالاترینی ها به طنز نوشت: اگر این تصاویر و فیلم هایی که ما می بینیم اسمش راهپیمایی است، پس هر روز خدا در این سیصد و شصت و پنج روز در تهران راهپیمایی است. توی این عکس ها و فیلم ها که تا چشم کار می کند موتور و خودرو است. پس مخالفان کجا بودند؟ نکند همین راننده ها مشغول راهپیمایی بوده اند و ما خبر نداریم.

یادآور می شود بهترین عکسی که مشترکاً از سوی بی بی سی، جرس، کلمه، رادیو فردا و بالاترین درباره سناریوی 25 بهمن مورد استناد قرار گرفته، یکی از تقاطع های خیابان انقلاب را با حدود 10 پلیس و 20 تا 30 نفر عابر و ده ها خودرو نشان می دهد!! مجموع این تصاویر و ویدئوها نیز به تعداد انگشتان 2 دست نمی رسد!

یکی دیگر از کاربران بالاترین نوشته است: در نبود رهبر برای جنبش باید از همدیگر بپرسیم خب که چی؟ بعدش چی؟ همین حالا نوعی سردرگمی پدیدار شده و اگر فکری نشود به سرخوردگی هم می رسد.

ضد انقلاب دیگری می نویسد: اومدیم تو خیابون که چی؟ دور هم قدم بزنیم؟! آخه من نمی فهمم چرا حرکت های ما این قدر عقیم است. خب بابا یه تجمعی، یه حرکتی. می گویند، که ثابت کردیم زنده ایم. خوب اینو که خودم هم می دونستم زنده ام.

سایت ضد انقلابی خودنویس نیز در مطلب مشابهی یادآور شده است: این هم بیست و پنجم. بعدش چی؟ نمی خواهم کسی رو ناامید کنم ولی که چی؟ موسوی و کروبی چه کاره اند؟ آیا ما باید سالی یکی دوبار بیاییم و کتک بخوریم [نویسنده خارج کشور حضور دارد!]؟ کماکان باید حس تهوعی را داشته باشیم که نه آن طرفی می شود و نه این طرفی؟

داریوش سجادی از مخالفان مقیم آمریکا نیز در وبلاگ خود این گونه نوشته است: سران اپوزیسیون در رویایی شیرین می گفتند 25 بهمن روز تصاحب میلیونی خیابان هاست، تصوری که در 25 بهمن چون برف در مقابل خورشید آب شد و حضور آنان به چند تجمع پراکنده منحصر گردید. علی رغم این شهر آشوبی و شعارهای ساختارشکن، حرکت 25 بهمن را باید به نوعی یک شوخی تاریخی تلقی کرد که از حجم بالایی از توهم نیز برخوردار بود.

وی ادامه می دهد: شوخی بود چون میان حمایت و همبستگی با قیام ملت مصر ظاهراً دچار نسیان شده بودند که همان کسانی هستند که شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند. کسی که این شعار را داده با شفاف ترین صورت در حال اعلام این اعتقاد است که ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم محلی از اعراب برای او ندارد. بنابراین برای حاملان چنین تفکری مفهومی ندارد تا صدای اعتراض خود را متوجه اقدامات و جنایات ظالمانه اسرائیل یا حسنی مبارک علیه مردم غزه و لبنان کنند. لذا در حالی که طی یک سال گذشته هیچ گاه نشد این دسته از سبزها در هیچ کجا برائت خود از آن اندیشه های آپارتایدی را اعلام کنند بر همین اساس ادعای اعلام همبستگی و حمایت تصنعی امروزشان از مبارزات ظلم ستیزانه مظلومان مصری علیه همان دولتی که سال گذشته مظالمش در غزه ارزنی از تالم در خاطر مبارک ایشان را فراهم نمی کرد؛ چنین نوع دوستی با تاخیری را نمی توان جز «شوخی کردن» با قوه عاقله افکار بین الملل نام دیگری گذاشت؛ توهم آنها همه این است که معارضه با جمهوری اسلامی را آسان می پندارند. آنها چه خوش بدارند و چه خوش ندارند نظام جمهوری اسلامی ایران برخلاف مصر نظامی وابسته به کشورهای خارجی نیست که بتوان با فلج کردن آن از طریق شهرآشوبی، اربابان خارجی اش را متقاعد به کنار گذاشتن ایشان کرد. ترش یا شیرین، حکومت جمهوری اسلامی نظامی است مستقر و مستقل و مسلط که برخوردار از پایگاه مردمی قابل وثوق و اعتنائی نیز هست. حکومت در ایران کماکان برخوردار از یک عقبه مردمی و ثابت قدم و اکثریتی است و اگر خدای نکرده روزی همین نیروهای نظامی و انتظامی صحنه را بنفع توده های طرفدار جمهوری اسلامی خالی کرده و میدان را عملاً واگذار به شهروندان حامی حکومت و مخالفش کنند چه جدال خون چکانی را مهیا می کنند. در کنار این شوخی و توهم جنبش سبز کماکان از عنصر بی صداقتی نیز رنج می برد. متولیان این جریان نه با هم می توانند صادق باشند و نه با خود که اگر صداقت داشتند «مردرندانه» برای حرکت براندازانه تقاضای صدور مجوز از حکومت نمی کردند.

حیوونکی ملک عبدالله! (خبر ویژه)

آمریکا این روزها به فیلی می ماند که در مغازه چینی خود گرفتار شده و دست به هر عملی که بزند شرایط را بغرنج تر می کند.

روزنامه القدس العربی با انتشار این تحلیل نوشت: بیش از هر کس، این ملک عبدالله و دیگر مقامات سعودی هستند که نگران اتفاقات منطقه و واکنش سردرگم آمریکا هستند. افشای مکالمات چندی پیش ملک عبدالله با اوباما که طی آن خواستار ادامه حمایت آمریکا از حسنی مبارک شده بود، نشان می دهد این هراس به نهایت شدت رسیده است. ملک عبدالله و حاکمیت سعودی به خوبی درک می کنند که اگر تنش ها در غرب این کشور -منطقه شیعه نشین- آغاز شود و گسترش یابد، آمریکا ممکن است موضعی شبیه ماجرای مصر پیشه کند.

این روزنامه اضافه کرد: کنار گذاشتن مبارک، احساس خیانت از سوی رئیس جمهور آمریکا را در بین سران عرب ایجاد کرده و این احساس به سادگی فراموش کردنی نیست. از آن سو آمریکا مانند فیل در مغازه چینی فروشی رفتار می کند و هر رفتاری که می کند، شرایط را سخت تر می سازد.

از سوی دیگر نشریه آمریکایی نیوزویک اوباما را بازنده قطعی تحولات مصر توصیف کرد فارغ از اینکه پس از مبارک چه کسی روی کار بیاید.

این مجله تصریح کرده است: «اتخاذ سیاست دوگانه دولت آمریکا در قبال انقلاب های اخیر در جهان عرب، شکست سیاست خارجی واشنگتن را در پی داشته و دلیل آن خلأ استراتژی منسجم در این منطقه بحران زده است.» اوباما این بار هم نتوانست خود را با موج دموکراسی در خاورمیانه تطبیق دهد. نیوزویک می افزاید: سرانجام هر کس در قاهره پیروز شود، قطعاً اوباما پیروز میدان نخواهد بود. از دیگر سو اسرائیل و عربستان سعودی، دو متحد اصلی واشنگتن در منطقه نیز از سیاست های واشنگتن منزجر شدند. عربستان سعودی که از تجلی انقلاب بیم دارد، از اینکه واشنگتن نتوانست قاطعانه از مبارک حمایت کند، ناراحت شده است و اسرائیل نیز از سردرگمی آمریکا طی تحولات مصر ناراضی به نظر می رسد. آنچه تمام کارشناسان مسائل امنیتی در مورد آن اتفاق نظر دارند، شکست سیاست خارجی آمریکا است. این شکست حاصل بدشانسی آمریکا نیست بلکه این اتفاق پیامد قابل پیش بینی خلأ استراتژی منسجم در دولت اوباما است.

تمام ظرفیت پیاده نظام اسرائیل (خبر ویژه)

روزارت خارجه رژیم صهیونیستی پس از قریب یک ماه سم پاشی علیه انتفاضه مردم مصر، طرفدار مطالبات آنان شد!

ارگان این وزارت ضمن بزرگ نمایی تحرک نقطه ای و حداکثر چند صد نفره وابستگان به منافقین در تهران نوشت: شعارهای ده ها هزار [!!!!!] مخالف در تظاهرات 25 بهمن نشان داد که خواسته های آنان همان مطالبات مردم مصر است. آنها در عین حال مخالف کمک به حزب الله لبنان و حماس در غزه هستند و شعارهای آنان نشان می دهد که نه به پشتیبانی از مردم مصر و تونس بلکه علیه حکومت به خیابان آمده بودند. آنها این بار هم شعار نه غزه نه لبنان دادند.

این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: حمایت قاطع دولت آمریکا از اعتراض مخالفان موجب دلگرمی آنان شد و انتظار دارند که کاخ سفید به همین سیاست ادامه دهد.

به نوشته این رسانه صهیونیستی «مخالفان نتوانستند در خیابان بمانند اما همین که به خیابان آمدند تا آتش خاموش نشود، مهم است هر چند که باید می ماندند»

دم زدن رژیم صهیونیستی از قیام مردم مصر در حالی است که طی چند هفته اخیر، مسئولان این رژیم به طور پیوسته از سرنگونی رژیم وابسته مبارک و روی کار آمدن اسلامگرایان ابراز نگرانی کرده اند. نتانیاهو در روزهای آغازین حوادث مصر گفته بود نگران است که حوادث تونس در مصر هم تکرار شود. او در بحبوحه قیام مردم مصر نیز نسبت به تکرار انقلاب اسلامی در مصر هشدار داده بود.

خاطرنشان می شود شعارهای ضدانقلابی که از سوی اوباش و وابستگان به گروهک ها در روز 25 بهمن داده شد، روز قبل عیناً از سوی همین سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ابلاغ شده بود. سایت یاد شده قبل از روز قدس سال 88 نیز شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» را به فتنه گران دیکته کرد که عیناً در اغتشاش روز قدس (27 شهریور88) تکرار شد. صهیونیست ها بارها اعلام کرده اند فتنه سبز را «سرمایه» و «پیاده نظام خود» در جنگ با جمهوری اسلامی می دانند.

منوشه امیر از گردانندگان رادیو اسرائیل و سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، پیش از اجرای سناریوی تشنج در 25 بهمن تصریح کرده بود که برخلاف ادعای کروبی و موسوی مبنی بر حمایت از مردم مصر و تونس، اپوزیسیون درصدد ابراز مخالفت با جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.

خبر دیگر اینکه مشاور فراری موسوی به پاریس (اردشیری امیر ارجمند) چندی پیش به تل آویو سفر کرده و در آنجا برای چگونگی تدارک اغتشاش در ایران توجیه شده است. پیش از وی محسن کدیور از گردانندگان سایت جرس و عضو اتاق فکر فتنه سبز در خارج نیز دوباره به تل آویو مسافرت کرده بود. مهاجرانی نیز چندین بار با لابی صهیونیست ها در واشنگتن ملاقات کرده است.

امیر ارجمند دیروز درباره آشوب طلبی روز 25 بهمن مدعی شد این تجمع یک پیروزی خارج از انتظار بود(!) قطعاً اگر مجوز می دادند میلیون ها نفر راهپیمایی می کردند. این سخنان در حالی است که وی پیش از این طبق فرمول دیکته شده مثلث جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس، اعلام کرده بود اپوزیسیون، بدون مجوز در راهپیمایی شرکت می کند. به عبارت دیگر آن چند صد نفری که برای ساعتی به خیابان آمدند و سطل آتش زدند و گریختند تمام ظرفیت فتنه سبز بودند و طبیعتاً فتنه گران منتظر مجوز نبودند که با عدم صدور آن در خانه نشسته باشند.

از این جهت اتفاق اخیر صرفاً ثابت کرد که فتنه گرانی چون موسوی و کروبی مطلقاً اعتقادی به قانون گرایی و جمهوری اسلامی ندارند و آنچه صرفاً برای آنان مهم است، فرمان هایی است که از خارج کشور صادر می شود.

بسته های مالی برای دوپینگ احزاب سکولار مصر (خبر ویژه)

دولت آمریکا در حال تدارک و پرداخت بسته های مالی به گروههای اپوزیسیون در مصر است.

مجله آمریکایی تایم ضمن انتشار این خبر قابل تامل نوشت: دولت اوباما و تیم مشاوران سیاست خارجی اش در موضوع انتقال قدرت در مصر با دو چالش اساسی دست به گریبان است. چالش نخست اینکه از سطح حمایت خود از دولت مصر بکاهد و چالش دوم که اوباما با آن مواجه است و بسیار دشوارتر به نظر می رسد اینکه واشنگتن آشکارا خواستار انتقال دولت به حکومت جدیدی است که تاکنون مصر شاهد آن نبوده است.

این مجله آمریکایی با اشاره به اینکه حکومت مبارک اجازه توسعه احزاب را نداده و تنها جریان سازمان یافته اخوان المسلمین است، نوشت: مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده اند، دولت آمریکا در حال آماده کردن بسته کمک هایش به گروههای اپوزیسیون مصر است، گروههایی که طبق برنامه ریزی به عمل آمده برای تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد. مسئولان وزارت خارجه از بیان کمیت بسته های مالی و اینکه به چه گروههایی تعلق می گیرد امتناع می ورزند.

به نوشته تایم، دولت اوباما در دو سال نخست کاری خود کمکهای مادی اش برای توسعه دموکراسی و حاکمیت به گروههای اپوزیسیون مصر را از 45 میلیون دلاری که در دولت بوش مقرر شده بود به 25 میلیون دلار برای سالهای مالی 2010 و 2011 کاهش داد. دولت اوباما پیش از تحولات اخیر، همچنین کمک هایش به گروههایی که از سوی دولت مصر ثبت نام نشده بودند را نیز قطع کرد. این اقدام موجبات انتقاد گروههای دفاع از حقوق بشر را برانگیخت.

مجله آمریکایی خاطرنشان کرده است: مشابه این کمک های مالی به جریان های اپوزیسیون در کشورهای صربستان و اوکراین و بلاروس هم پرداخت شده بود.

فیلیپ کرولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه اظهار کرده است: جامعه مدنی در مصر وجود دارد، اما دهه هاست که از اعمال محدودیت و سختگیری های حاکمیت رنج می برده است، این جامعه دارای اپوزیسیون است اما این اپوزیسیون هنوز سازماندهی نشده است.

برپایه این گزارش، میزان کمک سالانه دولت آمریکا به ارتش مصر هم 3/1میلیارد دلار است و کنگره هم تمایل چندانی برای قطع این کمک ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد