عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبارویژه روزنامه های25بهمن89

 بسمه تعالی

جمهوری اسلامی

***زمینه تشویق فیلم سازان رژیم طاغوت در جشنواره فیلم فجر هم فراهم شد! عصر ایران به نقل از پارس توریسم گزارش داد فیلم کوچه ملی ساخته مهرشاد کارخانی از فیلم‌های بخش نوعی نگاه جشنواره در سینما آفریقا به نمایش درآمد. در این فیلم که بخش‌هایی از مهمترین فیلم‌های تاریخ سینما ازکارگردانانی چون سهراب شهید ثالث، مسعود کیمیایی، امیر نادری، بهرام بیضایی و... نمایش داده شد بخشهایی از فیلمهایی با حضور بهروز وثوقی نیز به نمایش درآمد که جمعی از تماشاگران حاضر در سالن به تشویق این بازیگر دوران طاغوت پرداختند. هنوز مشخص نیست چرا در جشنواره فیلم فجر اجازه داده می‌شود بازیگران دوران طاغوت مطرح شوند.

*** خانواده بهاییانی که به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی و اقدام علیه امنیت ملی در زندان بسر می‌برند، دست به دامان آمریکا شدند. به گزارش آتی نیوز به نقل از صراط نیوز، تعدادی از بستگان این افراد روز چهارشنبه با حضور در کمیسیون موسوم به آزادی مذهبی از اعضای این کمیسیون دولتی آمریکا خواستند با بکارگیری کلیه امکانات خود برای پیگیری وضعیت بهاییان زندانی و بهبود وضعیت پیروان این فرقه ضاله در ایران اقدام کند. دولت آمریکا از این کمیسیون برای اعمال فشار به کشورهای غیرهمراستا با سیاستهای سلطه طلبانه خود استفاده می‌کند. جامعه بهائی که توسط استعمار انگلیس ساخته شده همواره مورد حمایت انگلیس و آمریکا بوده است.

قدس

ستاد مشترک «متکی و باهنر»

باشگاه خبرنگاران- علی کریمی فیروزجانی، عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت که «متکی» و «باهنر» ستادی را در جبهه پیروان با محوریت اتحاد اصولگرایان تشکیل داده اند.

خروج خانواده «سروش» از ایران

بولتن نیوز- همسر، دختر و داماد عبدالکریم سروش از ایران به قصد انگلیس خارج شدند.

استخدام جاسوس از سوی «ام آی 6 » در دوبی

جهان - سازمان اطلاعات انگلیس به تازگی 5 ایرانی را به استخدام خود در آورده و در فرودگاه دوبی مستقر کرده است. وظیفه این افراد شناسایی شغل و نشانی ایرانیانی است که به فرودگاه دوبی وارد می شوند.

تعبیر خوابی که مادر «عماد مغنیه» دید

ایرنا- «زینب فایز مغنیه» خواهر «عماد مغنیه» سردار حزب ا... لبنان معروف به «حاج رضوان» در مصاحبه ای می گوید: مادرم حدود پنج ماه پیش خواب دید که در یک مراسم عزاداری، «عماد» کوله ای پر از مهمات در دست دارد، از وی پرسید با این بسته به کجا می رود، عماد پاسخ داد: عازم مصرم، برای پیروزی جوانان به قاهره می روم. زینب مغنیه افزود: من و خانواده ام در راستای اهداف حزب ا... به رهبری سیدحسن نصرا... و در مسیر ولایت فقیه، در سایه ولی امر مسلمین آیةا... سیدعلی خامنه ای هستیم.

فرار منافقین از مصر به اردن

پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) - همزمان با تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره، منافقین یک خانه تیمی و خوابگاه را در قاهره رها کردند و تروریستهای مستقر در آنها به مقر این گروهک تروریستی در اردن منتقل شده اند.

مجوز اغتشاش نمی دهیم

ایرنا- مهدی علیخانی، معاون دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب درخصوص درخواست سران فتنه برای دریافت مجوز راهپیمایی به بهانه حمایت از مردم مصر گفت: این عناصر به غیرقانونی بودن درخواستشان واقف هستند و می دانند، مجوز اغتشاش دریافت نمی کنند.

کیهان

لطفاً خفه شو! زد و خورد تازه در شکم درازگوش تروا (خبر ویژه)

تحرک تبلیغاتی جدید فتنه گران هر چند کمکی به این مجموعه نکرد اما باعث شد مجادلات و بگو مگوهای قبلی مجدداً در میان آنان شدت گیرد.

در حالی که 13ماه از آخرین تحرک فتنه گران و رفتار انتحاری آنان در 6 دی 88(عاشورا) می گذرد، برخی منافقین جدید نظیر موسوی و کروبی طبق امریه صادره از خارج کشور نامه ای را منتشر و ادعا کردند خواستار تجمع اعلام همبستگی با مردم مصر و تونس هستند. این رویکرد منافقانه(پروژه درازگوش تروای2) در حالی بود که دوستان و دشمنان ملت ایران به روشنی به ماهیت آشوب طلبانه و ضد انقلابی دست اندرکاران فتنه واقف بودند و می دانستند اعلام همبستگی کذایی صرفاً سرپوشی برای خوش خدمتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است. با این وجود محافل ضد انقلاب بی نقاب، از اینکه موسوی وکروبی و حزب مشارکت تلاش کرده اند مجدداً نقاب به صورت فتنه سبز بزنند و آن را اصلاح طلب در چارچوب قانون اساسی معرفی کنند، عصبانی شده اند. این محافل فعال در فتنه سبز و طلبکار از منافقین جدید صریحاً اعلام کرده اند که دنبال براندازی هستند و اگر مجالی پیدا کنند همان شعارهای ضدانقلابی را تکرار می کنند.

در همین زمینه سایت صهیونیستی بالاترین در مطلبی به خاتمی به خاطر سکوت در بازی اخیر انتقاد کرد و نوشت: آقای خاتمی کجا تشریف دارید؟ گویا سرتان شلوغ است. اما اگر فرصت شد و استخاره خوب آمد، شما هم یک کلمه در حمایت از راهپیمایی حرف بزنید.

انتشار این قبیل پیام های عتاب آمیز خطاب به خاتمی در حالی است که وی چند روز پیش در یک نشست محفلی به صراحت گفته است: راهپیمایی اعلام شده بازی دو سر باخت است. بر فرض محال اگر نظام مجوز بدهد، ما در مقام قیاس در تمام ایران حتی به اندازه یک دهم جمعیت 22 بهمن تهران را هم نمی توانیم به خیابان بیاوریم و این به ضرر ما خواهد شد.

وی همچنین گفته است: اگر هم نظام مجوز ندهد که نمی دهد، بخشی از طرفداران نمی آیند و فقط عده ای تندرو و اغتشاشگر می آیند که هزینه اش به پای ما نوشته می شود و حلقه فشار نظام بر ما تنگ تر خواهد شد.

اما فقط خاتمی نبود که مورد ملامت هدایتگران رسانه ای فتنه قرار گرفت بلکه حزب مشارکت نیز که سعی داشت ضمن بیانیه ای، مدعی اصلاح طلبی طراحان راهپیمایی شود و ماهیت برانداز فتنه گران را کتمان نماید، مورد ملامت شدید شبکه عنکبوت قرار گرفته است. به عنوان مثال سایت بالاترین خطاب به نویسندگان حزب مشارکت نوشت: جناب حزب مشارکت! خیلی محترمانه! لطفاً خفه شو. ما غیر از سرنگونی نظام چیز دیگری نمی خواهیم.

بالاترین در مطلب دیگری از قول سلطنت طلبان نوشته است: ما اگر سبزیم، سبز براندازیم و این پاسخ ما به بیانیه حزب مشارکت است.

سایت ضدانقلابی خودنویس نیز در واکنش مشابهی نوشت: «جناب جبهه مشارکت، میشه لطفا...؟ ما چه قدر باید از دست شما و دار و دسته خاتمی و مهاجرانی و رفسنجانی که با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند، ضربه بخوریم؟ جناب خاتمی و مشارکت فعلا خفه شوید!»

ابراهیم نبوی نیز که همزمان با روزنت (ارگان سلطنت طلبان) و جرس (وابسته به مهاجرانی) همکاری می کند، اقدام مشارکت را بی عقلی خوانده و نوشته: صدور این بیانیه نهایت بی درایتی و بی سیاستی بود، می گذاشتید دو روز قبل یا دو روز بعد! نه اینکه با یک کار غلط نیروها را دلسرد کنید، به این امید که شاید از فواید این موضع بهره ببرید. مگر خدای نکرده موسوی لال است یا کروبی خواب است که شما از طرف جنبش سبز سخن می گویید؟!

یادآور می شود گروهک ورشکسته ای چون منافقین، بقایای ریگی و همچنین رضا ربع پهلوی- که این روزها سوگوار فرار حسنی مبارک نیز هست- در بیانیه های مشابهی از اقدام منافقانه موسوی و کروبی حمایت کرده اند. در این میان سایت صهیونیستی بالاترین بدمستی کرده و هویت واقعی این پروژه را لو داده است، آنجا که می نویسد: راهپیمایی داخلی باید با حمله نظامی آمریکا و اسرائیل همراه شود تا بتوان براندازی کرد.

در حالی که موسوی و کروبی به دروغ مدعی حمایت از ملتهای مسلمان مصر و تونس [قیام علیه رژیم های وابسته به آمریکا و اسرائیل] شده اند، بالاترین از خارج کشور تاکید کرد: اگر به خیابان بیاییم، دوباره فریاد می زنیم نه غزه، نه لبنان. این ما بودیم که مچ بند سبز بستیم و توی خیابان فریاد زدیم نه غزه، نه لبنان... استقلال، آزادی جمهوری ایرانی... و مرگ بر جمهوری اسلامی.

خاطرنشان می شود مقامات آمریکایی پس از اقدام نوکرمآبانه موسوی و کروبی بلافاصله از این اقدام حمایت کردند و مکررا از اینکه جمهوری اسلامی با اقتدار بساط آشوبگری مزدوران وابسته به گروهک ها را جمع نموده، ابراز نگرانی و ناخرسندی کردند.

در این میان انتخاب روز 25 بهمن برای خودنمایی گروهک ها هم جالب توجه است، چرا که گروهک های ضد انقلاب در سال 57 نیز سه روز پس از پیروزی انقلاب تلاش کردند با نظام و انقلاب مقابله کنند اما با قدرت نمایی مردم، به حاشیه افتادند. رهبر معظم انقلاب چندی پیش با یادآوری این ماجرا فرمودند: «از اول انقلاب و در طول سالهای متمادی، کی ها زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب ایستادند؟ آمریکا در زیر آن پرچم قرار داشت، انگلیس در زیر آن پرچم قرار داشت، مستکبرین در زیر آن پرچم قرار داشتند، مرتجعین وابسته به نظام استکبار و سلطه، همه در زیر آن پرچم مجتمع بودند؛ الان هم همین جور است. الان هم شما نگاه کنید از قبل از انتخابات سال 88، در این هفت هشت ماه تا امروز آمریکا کجا ایستاده است؟ انگلیس کجا ایستاده است؟ خبرگزاری های صهیونیستی کجا ایستاده اند؟ در داخل، جناحهای ضد دین، از توده ای بگیر تا سلطنت طلب، تا بقیه اقسام و انواع بی دین ها کجا ایستاده اند؟ یعنی همان کسانی که از اول انقلاب با انقلاب و با امام دشمنی کردند، سنگ زدند، گلوله خالی کردند، تروریسم راه انداختند. 3 روز از پیروزی انقلاب در بیست و دوم بهمن گذشته بود، همین آدم ها با همین اسم ها آمدند جلوی اقامتگاه امام در خیابان ایران، بنا کردند شعار دادن؛ همان ها الان می آیند توی خیابان، علیه نظام و علیه انقلاب شعار می دهند! چیزی عوض نشده. اسمشان چپ بود، پشت سرشان آمریکا بود؛ اسمشان سوسیالیست بود، لیبرال بود، آزادی طلب بود، پشت سرشان همه دستگاههای ارتجاع و استکبار و استبداد کوچک و بزرگ دنیا صف کشیده بودند! امروز هم همین است. اینها علامت است، اینها شاخص است؛ و مهم این است که ملت این شاخص ها را می فهمد؛ این چیزی است که انسان اگر صدها بار شکر خدا را بکند، حقش را بجا نیاورده است؛ سجده شکر کنیم.»

بی بی سی: درس دردناک این است که هوا پس است (خبر ویژه)

با وجود تظاهر آمریکا و اروپا به ابتکار عمل و تسلط بر اوضاع منطقه، شبکه دولتی انگلیس اعتراف کرد غرب در حوادث اخیر مصر و تونس غافلگیر شده است.

راجر هاردی کارشناس موسسه وودرو ویلسون واشنگتن در سایت بی بی سی نوشت: چه قدر در اشتباه بودیم. وقتی ناآرامی ها در تونس شروع شد، بیشتر کارشناسان از جمله خود من می گفتیم زین العابدین بن علی، مرد قدرتمند تونس که سال ها زمام امور این کشور را در دست داشته، این ناآرامی ها را سرکوب می کند و می ماند. وقتی او به طور ناگهانی فرار کرد و ناآرامی ها به مصر کشید، بیشتر کارشناسان از جمله خود من گفتیم مصر تونس نیست و حسنی مبارک قدرتمند که سالها بر مصر حکمرانی کرده، ناآرامی ها را سرکوب می کند و می ماند. وقایع چند هفته اخیر، با همه پیش بینی ها و انتظارات در تناقض بود و باعث شد حتی کارآزموده ترین ناظران هم در پیش بینی اینکه منطقه به کجا می رود، ناتوان باشند.

هاردی اضافه کرد: برخورد دولت باراک اوباما در بحران مصر، نامناسب بود و اتحادیه اروپا هم خیلی بهتر از آمریکا عمل نکرد. اما حتی اگر غربی ها در این مورد با اعتماد به نفس و محکم هم واکنش نشان می دادند، مسئله اساسی و بنیادین همچنان به قوت خود باقی می ماند. از چند دهه قبل، ثبات در این منطقه برای غرب اولویت اصلی بوده و بیش از دموکراسی و حقوق بشر اهمیت داشته است. یک درس دردناک برای قدرت های غربی این است که نفوذشان حتی بر کشورهایی که کمک مالی بزرگ به آنها می کنند، تا چه حد ناچیز است. پول، عشق و محبت ایجاد نمی کند و زمانی که هوا پس است، نمی توان با آن یک متحد نزدیک را از خشم مردم نجات داد.

وزارت دفاع آمریکا و اسرائیل علناً ارتش مصر را مدیریت می کنند (خبر ویژه)

پنتاگون و وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در تماس با ژنرال محمدحسین طنطاوی رئیس شورای عالی نظامی مصر، اوضاع این کشور در حال انقلاب را مدیریت می کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که تماس های مقامات آمریکایی و صهیونیستی با ژنرال طنطاوی وزیر دفاع مصر شدت گرفته است.

طنطاوی در تلاش است ضمن مدیریت اعتراضات مردم و بازگرداندن انقلابیون به خانه ها، نگرانی های آمریکا و اسرائیل را نیز برطرف کند. وی در روزهای اخیر رایزنی های فشرده ای با مقامات نظامی و سیاسی آن دو رژیم داشته است.

به گزارش فارین پالیسی طی چند روز اخیر رابرت گیتس وزیر دفاع و مایک مولن رئیس ستاد مشترک ارتش با طنطاوی و دیگر مقامات ارتش مصر تماس گرفته اند. این پنجمین تماس رابرت گیتس (رئیس اسبق سیا) با طنطاوی طی 18 روزه اول انقلاب مردم مصر بوده است.

براساس این گزارش، علاوه بر تماس های مولن و گیتس با ژنرال طنطاوی، پنتاگون از تعداد بی شماری از افسران ارتش خود خواست تا با هر یک از افسران ارتش مصر که ممکن است آشنا باشند و در کالج های نظامی آمریکا پیش از این هم کلاس بوده اند، تماس بگیرند. یکی از مقامات پنتاگون در این خصوص تایید کرد که به آنها گفته نشده بود پیام خاصی را به نظامی های مصری برسانند، بلکه هدف از این تماس ها گردآوری اطلاعات از آنها اطمینان از این امر بود که ارتباط دو ارتش همچنان برقرار است. علاوه بر این، تماس های مشابهی بین افسران پنتاگون و رابط هایشان در نیروهای مسلح کشورهای همسایه مصر و بویژه رژیم صهیونیستی برقرار بوده است.

ارتش مصر بنابر توجیهی که از سوی مقامات غربی و صهیونیستی شده، اعلام کرد به معاهده سازش کمپ دیوید که حتی ارتش مصر را از حضور در صحرای سینا منع می کند، پایبند است و آن را به رسمیت می شناسد. این موضع با استقبال اسرائیل و ناتو و کشورهای غربی مواجه شد. صحرای سینا 3 برابر فلسطین اشغالی مساحت دارد و همجوار فلسطین است.

در همین حال روزنامه معاریو از تماس و مکالمه تلفنی ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با ژنرال طنطاوی خبر داد و نوشت: این دو طی سال های اخیر بارها با هم ملاقات و رایزنی کرده اند.

وب سایت روزنامه یدیعوت آهارونوت اخیراً نوشته بود نگرانی های ارتش اسرائیل از احتمال گشوده شدن جبهه ای جدید علیه اسرائیل از ناحیه مصر، بسیار جدی است و برای همین است که ارتش اسرائیل، احتمال آرایش نظامی و تقویت توان خود را عمیقاً بررسی می کند.

از سوی دیگر روزنامه فرانسوی لوفیگارو از وابستگی عمیق ارتش مصر به آمریکا خبر داد و نوشت: رئیس ستاد ارتش مصر که به نظامیان آمریکایی نزدیک است، ابزاری برای کاخ سفید محسوب می شود.

جوشان استیشر کارشناس مسائل نظامی در فارین پالیسی هم معتقد است: نظامیان و ارتش مصر، عنصری کلیدی در رژیم مصر محسوب می شوند. آنها الزاما به سمت دموکراتیک سازی واقعی حرکت نخواهند کرد.

گفتنی است از ژنرال عمرسلیمان رئیس سرویس امنیتی رژیم قاهره به عنوان فرد پشت صحنه مدیریت تحولات- پس از کناره گیری مبارک- یاد می شود. او نیز دارای ارتباطات قوی با واشنگتن و تل آویو است.

کوه استاکس نت به جای موش اورانیوم غنی شده زایید! (خبر ویژه)

عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا گفت: حمله به برنامه هسته ای ایران با ویروس استاکس نت هیچ نتیجه قابل اعتنا و درخور توجهی به همراه نداشته است.

گری سیک که در مؤسسه آسیا در نیویورک سخنرانی می کرد، اظهار داشت: حمله اینترنتی نظیر حمله با کرم استاکس نت به تأسیسات اتمی ایران، نتیجه درخشانی به همراه نداشت و مانع غنی سازی اورانیوم نشد هیچ، که حتی ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در این مدت افزایش هم یافته است.

وی افزود: خطر این نوع حملات، اقدام تلافی جویانه است. آمریکا در برابر حمله سایبری احتمالی ایران آسیب پذیر است و تأسیسات اتمی بزرگ ما هم می تواند در معرض هجوم مشابه ایران قرار گیرد.

وی ضمن انتقاد از دیپلماسی آمریکا در برابر ایران گفت: روش دولت آمریکا در قبال ایران، کشاندن مذاکرات به نقطه ای بدون نتیجه است و بعد هم تاکید روی این نکته است که ایران اهل مذاکره نیست.

استاد دانشگاه کلمبیا و مدیر پروژه گالف2000 تاکید کرد: برای نزدیک شدن به ایران باید روی نقاط و منافع مشترک متمرکز شد. گری سیک گفت: «آمریکا باید بپذیرد که ایران برنامه ای هسته ای دارد و به ایران هم بگوید که از این برنامه آگاه است، اما به ایران نشان دهد که می خواهد مطمئن شود این برنامه منتهی به ساختن بمب نخواهد شد.»گری سیک درباره اعمال تحریم ها گفت: اگر از تحریم به عنوان ابزاری برای کشاندن ایران به مذاکره و چانه زنی استفاده شود، ممکن است موثر باشد اما بهره برداری از تحریم ها برای کوبیدن ایران بی نتیجه است.گری سیک، نمره دولت اوباما در قبال ایران را C (زیر 10) دانست و گفت که اگر آمریکا با کشوری گفتگو نمی کند چون با او مخالف است، اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

همزمان با سخنان گری سیک، فرانک گاردن دیوید از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا طی سخنانی در مرکز پژوهش و بررسی های ملک فیصل در آمریکا اعلام کرد که ایران شاخ آمریکا را در چند کشور منطقه شکسته است.رئیس مرکز تحقیقاتی اوراسیل در سخنانی با موضوع نگاه آمریکا به ایران گفت: دولت آمریکا معتقد است ایران تلاش می کند تا قدرتمندترین و بانفوذترین کشور در منطقه باشد. ایران تحقق این هدف را از طریق حمایت از حماس و حزب الله و پیگیری اهداف منطقه ای خود پیگیری می کند، و ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود است.گاردن اضافه کرد: آنچه در لبنان اتفاق می افتد موفقیت بزرگی برای ایران است. ایران توانسته شاخ آمریکا را در بسیاری از مناطق از جمله عراق بشکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد