عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبارویژه روزنامه های21بهمن89

 بسمه تعالی

کیهان


دیکتاتور تونس چگونه از جاسوسی فرانسه به مزدوری CIA درآمد؟ (خبر ویژه)


سفیر اسبق فرانسه در تونس فاش کرد زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری مامور سازمان سیا بوده است.


اریک رولو که ماموریت خود در تونس را سال 1985 و به هنگام زمامداری حبیب بورقیبه آغاز کرد، بعدها سردبیر لوموند شد و در مهرماه سال 1377 (1998) واسطه و میزبان ملاقات عباس عبدی از سران حزب مشارکت با باری روزن جاسوس آمریکایی و وابسته مطبوعاتی لانه جاسوسی در تهران بود. این دیدار در پاریس انجام شد و لوموند همان زمان در تحلیل این ملاقات بودار نوشت: «آشتی گروگان و گروگانگیر؛ باید اصلاحات سیاسی در ایران را باور کرد!»


اریک رولو در شماره جدید لوموند دیپلماتیک (فوریه 2001) به مرور خاطرات دوره سفارت خود در تونس پرداخته است. وی می نویسد: ماموریت سفارت من در تونس (ژوئیه 1985) به یک بازپرس[!] در کشوری کاملا دستخوش حوادث شبیه بود. رئیس بورقیبه که چند بار ملاقاتش کردم، از قدرت تشخیص درست برخوردار نبود. هنگام دیدار، بارها با بیان مطالب نه چندان دیپلماتیک، حتی نامنسجم، الباجی قائد السبسی، وزیر خارجه اش را دچار مخمصه می کرد. بورقیبه که فقط چند ساعت در روز هشیار بود سکان دولت را در دست نداشت. دختر برادر بورقیبه که بر او نفوذ غالبی داشت، تحسین آغشته به مهر خود را نسبت به ژنرال زین العابدین بن علی مخفی نمی کرد؛ با وجود این، هیچکس گمان نمی برد که او نردبان ترقی بن علی بسوی قدرت شده و در خلع عمویش نقش بازی کند. ژنرال بن علی در سالهای 1986-1985، ابتدا وزیر مشاور و سپس وزیر کشور بود. او به بهانه های مختلف از پذیرفتن شخصیت های فرانسوی که از تونس دیدار می کردند، خودداری کرد. از جمله خانم ادیت کرسون و پییر برگوآ که وزیر بودند. از آنها شگفت آورتر، خودداری وی از ملاقات با ژنرال رنه امبو رئیس کل امنیت خارجی فرانسه (DGSE) بود.


رولو می افزاید: اوج ماجرا زمانی بود که سرهنگ (ژنرال آتی) ایوان دولی نییر وابسته نظامی سفارت به من اطلاع داد که از چند هفته پیش، بن علی او را بایکوت کرده است، در حالی که مرتبا با رئیس CIA در تونس ملاقات می کند. در حالی که او و بن علی، هر دو دانشجوی همدوره پیشین دانشکده افسری سن سیر بودند و همدیگر را «تو» خطاب می کردند و عادت داشتند که در مورد مسائل مشترک گفتگو کنند. طبیعتا، این اطلاعات را در یک تلگرام سری و خطاب به مسئولان بالای وزارت خارجه و کاخ الیزه ارسال کردم. بن علی البته داوطلبانه با من ملاقات خصوصی می کرد. گفتگوهای ما عمدتا به فروش سیستم ارتباطات بسیار پیچیده به گارد ملی تونس اختصاص داشت. فرانسه اعتبارات سخاوتمندانه ای برای این خریدها در اختیار تونس می گذاشت.


سفیر اسبق فرانسه در پایان یادآوری خاطرات خود می نویسد: در روز خداحافظی من از وزیر کشور، بن علی با خشمی آشکار از من پرسید که چرا من او را مامور سیا دانسته و فردی با جاه طلبی مبالغه آمیز ارزیابی می کرده ام؟ او برای اثبات گفته اش، تقریبا کلمه به کلمه، تلگرام های محرمانه مرا که به وزارت خارجه فرانسه فرستاده بودم، بازگویی کرد. کسی چون سفیر فرانسه هم از حلقه شبکه های جاسوسی او در امان نمانده بود.


یادآور می شود تونس مستعمره فرانسه بود اما به تدریج با قدرت گرفتن آمریکا و ضعیف شدن فرانسه، زمامداران فاسد تونس نیز به واشنگتن گرایش بیشتری پیدا کردند.


انتشار خاطرات سفیر اسبق فرانسه در تونس در حالی است که رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه اخیر تهران، علت اصلی تحولات مصر و تونس را وابستگی و نوکری سران این کشورها نسبت به آمریکا دانسته و تاکید کرده بودند: برای یک ملت بسیار سخت است که رئیس یک ملت آن هم با آن تبختر و نخوت نوکر رسمی سازمان جاسوسی آمریکا باشد.


رئیس موساد: وظیفه اصلی ما تشدید جنگ سرد علیه ایران است (خبر ویژه)


رئیس جدید سرویس جاسوسی موساد اعلام کرد: وظیفه اصلی ما، تشدید «جنگ سرد» علیه رژیم اسلامی ایران و برنامه هسته ای آن است.


به گزارش هفته نامه «الامان» چاپ بیروت تامیر پاردو تاکید کرد: موساد از چند سال پیش وارد یک جنگ سری خطرناک علیه برنامه هسته ای ایران به لحاظ نیروی انسانی و تکنولوژیک شده است.


این گزارش توضیح بیشتری درباره محتوای جنگ سرد علیه ایران نداد.


تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشرفت های هسته ای ایران طی چند سال گذشته به جایی نرسیده است. یکی از این تلاش ها ارسال ویروس رایانه ای موسوم به استاکس نت برای توقف برنامه هسته ای ایران بود.


جمع بندی کنفرانس امنیتی اسرائیل؛ هواداران ایران در منطقه رو به افزایش هستند (خبر ویژه)


کنفرانس امنیتی هرتزلیا روز گذشته پس از چهار روز بحث و بررسی به کار خود پایان داد.


در این کنفرانس که در هرتزلیای اسرائیل برگزار شد، غیر از سیاستمداران صهیونیستی، شماری از سیاستمداران آمریکایی (نظیر جیمز جونز مشاور امنیتی اوباما) و اروپایی (دبیرکل ناتو، شماری از اعضای پارلمان اروپا، وزیر دفاع انگلیس و...) شرکت داشتند و مسائل مهم جهانی و منطقه ای از نظرگاه امنیت رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.


سرتیپ دانی روچید رئیس کنفرانس هرتزلیا ضمن مقاله ای گزارش گونه در سایت این کنفرانس نوشت: چالش های فزاینده ای پیش روی اسرائیل است. ایران، ترکیه، مصر، حزب الله، سوریه، عراق، گروه های جهادی فلسطین و اردن از مهم ترین این چالش ها هستند. نباید به انتظار سال 2012 و یا 2013 نشست و دید که در آمریکا چه کسی بر سرکار می آید باید همین امسال کاری کرد. وقتی که ما آنچه را که باید در یکسال گذشته به دست نیاوردیم چگونه می توانیم در یکروز بدست بیاوریم. و وقتی امروز نمی توانیم آنچه را که در یکسال گذشته محقق نشده بدست بیاوریم در سالهای آینده نیز نخواهیم توانست بدست بیاوریم.


دانی روچید افزود: وقتی به نقشه خطرات منطقه نگاه می کنید می بینید که هواداران ایران رادیکال در بسیاری از کشورها افزایش یافته اند. معنای این افزایش آن است که ثبات وضعیت دوستان میانه رو در منطقه در تهدید است و این احتمال وجود دارد که نظامهایشان سقوط کند.


وی گفت: با خروج آمریکا از عراق تنها در چشم برهم زدنی هواداران ایران در منطقه صد چندان می شود. اضافه کنید به این خطر به قدرت رسیدن جریان های اسلامگرا را در مصر.


به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از پایگاه اینترنتی کنفرانس هرتزلیا، این کنفرانس با همکاری «مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی اسرائیل»، «کالج سیاست و دیپلماسی لاودر» و «مرکز چندجانبه مطالعاتی» برگزار شد. در این کنفرانس شیمون پرز،، نتانیاهو، ایهود باراک، گابی اشکنازی (رئیس ستاد ارتش)، و اویگدور لیبرمن به همراه راسموسن دبیرکل ناتو سخنرانی کردند.


83 درصد مردم مصر از آمریکا متنفرند (خبر ویژه)


روزنامه واشنگتن تایمز فاش کرد نظرسنجی های انجام شده در میان ملت مسلمان مصر به شدت ضد آمریکایی است و مصریها از آمریکا متنفرند.


واشنگتن تایمز با اشاره به تحولات اخیر مصر نوشت: محمد غانم یکی از رهبران اخوان المسلمین به شبکه العالم می گوید مردم مصر باید آماده جنگ با اسرائیل شوند.


این روزنامه می افزاید: مصری هایی که بر علیه استبداد مبارک به خیابان ها ریخته اند، فریاد می زنند که بله ما می توانیم. این خیلی بد است که آنها از آمریکا متنفرند. در ژوئن 2009 اوباما تلاش کرد با سخنرانی در قاهره، مسلمانان را از نزدیک مورد خطاب قرار دهد اما دیدگاه آنها علیه آمریکا در بدترین وضعیت ممکن است. براساس تحقیقات و نظرسنجی مرکز مطالعات گرایشهای جهانی موسوم به «Pewس که در ژوئن 2010 منتشر شده، فقط 30 درصد از مصری ها در سال 2006 آمریکا را تأیید کرده بودند. این آمار در پایان دوران بوش تا 22 درصد کاهش یافت. تلاشهای خارجی اوباما موجب شد این محبوبیت کمی افزایش یابد و به 27 درصد برسد. اما در سال 2010 ناامیدی، 10 درصد از این محبوبیت را کاست و رقم آن را به 17 درصد رساند. این موضوع موجب شد که مصر در کنار ترکیه و پاکستان بعنوان کشورهایی که بدترین دیدگاه را نسبت به آمریکا دارند، قرار بگیرد. واشنگتن تایمز همچنین نوشت: تنها یک سوم مصری ها معتقدند که آمریکا در روابط خارجی خود، به درستی عمل می کند. همچنین فقط 31 درصد از مسلمانان مصری نسبت به اوباما اظهار رضایت می کنند، رقمی که نسبت به سال 2009 به میزان 10 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در مقایسه جنبش، حماس 49 درصد بین مردم مصر محبوبیت دارد. 73 درصد از مردم مصر مخالف اقدامات آمریکا در مبارزه با تروریسم هستند، و 81 درصد هم خواستار خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند. بدترین حالتی که می تواند در مصر اتفاق بیفتد، بروز انقلابی مانند ایران و ایجاد نظامی ضد آمریکایی است. همین تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد از مردم مصر موافق تطبیق قوانین با شریعت اسلامی هستند.


به نیت ثواب، لت و پارتان می کنند! (خبر ویژه)


بازی مجازی دو تن از دست اندرکاران فتنه با تردید و تأمل در فضای مجازی و جبهه اپوزیسیون خارج نشین مواجه شده است. کروبی و موسوی پیش از این ضمن یک بازی تبلیغاتی نخ نما، نامه درخواست مجوز راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس منتشر کرده بودند.


در واکنش به این حرکت، سایت خودنویس که توسط شماری از عناصر فراری خارج نشین مدیریت می شود، در مطلبی با امضای «دارا ایرانی» نوشت: نامه موسوی و کروبی به طور غیرتصادفی[ !] با روز والنتاین یا عشاق مصادف شده است اما پرسشی برای من بی پاسخ مانده و آن اینکه جامعه واقعی چه قدر مانند فضای مجازی فکر می کند؟ فضای مجازی با اسامی اکثر مستعار (مانند نگارنده) هزاران فرسنگ به دور از ایران (باز هم مانند نگارنده) و به دور از ترس از دستگیری و بازداشت، پشت کامپیوتر می نشیند و می نویسد و البته خوب هم می نویسد ولی اینکه بتوان افراد واقعی جامعه واقعی با اسامی و هویت های واقعی و با ترس های واقعی را نیز به خود آورد مسئله متفاوتی است.


روزنت هم که توسط سلطنت طلبان فراری اداره می شود، در مطلبی به قلم یکی از عناصر مرتبط با محافل آمریکایی نوشت: تحرکات در فضای سایبر بازتاب دهنده نیروهای اجتماعی نیستند و قطعاً نمی توان فیس بوک و تویتر و بالاترین را نماینده جامعه ایران و خیابان های تهران دانست. روزنت البته در مطلب دیگری علناً وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا را مورد تمجید و ستایش قرار داد.


رادیو زمانه هم در تحلیلی تصریح کرد: مشکل اصلی اپوزیسیون در رفتارهای موسوی و کروبی است و اینها نمی دانند که چه می خواهند. محافل ضدانقلاب خارج نشین پیش از این در مقاطعی نظیر 22 بهمن 88، 11 و 12 اردیبهشت و 22 خرداد 89 بارها مدعی برگزاری تجمع خیابانی شده بودند اما بعدها با عناوینی نظیر درازگوش تروا مورد استهزای هم قطاران خود قرار گرفتند. با این حال و صرف نظر از نتیجه این خالی بندی های مجازی، آنچه برای سیاست بازان حرفه ای مذکور مهم است، داغ کردن فضای مجازی و ارائه بیلان کار به محافل آمریکایی و صهیونیستی و اروپایی فعال علیه ایران است تا در ازای این فاکتورها پول های هنگفتی بگیرند. برخی از عناصر ضد انقلاب بی خبر از این زد و بندها، معتقدند کسانی پای کامپیوتر در خارج و بعضاً در داخل می نشینند و پیتزا و کباب و پاپ کورن کنار خود می گذارند و از آنجا چنین القا می کنند که با جمهوری اسلامی می جنگند اما موعدهای اعلام شده که بدون هیچ اتفاقی سپری می شود این کاربران ساده دل و بی خبر از همه جا هستند که افسرده تر می شوند و آن داغ کنندگان فضای مجازی را به عنوان چوپان دروغگو می شناسند.


در همین حال، چند سایت ضدانقلاب دیگر و تعدادی از کاربران فیس بوک و توئیتر، نسبت به این درخواست موسوی و کروبی با دیده تردید نگریسته و هشدار داده اند که امروزه جمهوری اسلامی ایران به خاطر آنچه در خاورمیانه جریان دارد، از پشتوانه و اقتدار بیشتری برخوردار است و جوانان بسیجی در صورت مشاهده هواداران جنبش سبز(!) هر چه دق دلی از اسرائیل و آمریکا دارند را بر سر آنها خالی می کنند و برای کسب ثواب بعید نیست آنان را به قتل هم برسانند، لت و پار کردن که جای خود دارد. یکی از کاربران فیس بوک نیز خاتمی را به عنوان پشت صحنه این پیشنهاد معرفی کرده و معتقد است خاتمی با رژیم زد و بند کرده و قصد دارد در مقابل این خدمت که نتیجه آن قلع و قمع هواداران جنبش (!) است، جواز بازگشت به عرصه سیاسی بگیرد!


شاهزاده سعودی: همه خاورمیانه تبدیل به ایران شده است! (خبر ویژه)


رفتار متناقض و از سر درماندگی کاخ سفید در قبال رژیم مبارک که بوی خالی کردن پشت وی را می دهد، باعث نگرانی شدید در اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه شده است.


به خاطر همین نگرانی، سخنگوی کاخ سفید به مقامات صهیو نیست توصیه کرد نگران نباشند و بدانند که در دوستی و همکاری آمریکا با اسرائیل تغییری رخ نخواهد داد.


رابرت گیبس گفت: دوستی دیرینه ما و اسرائیل ارتباطی با رویدادهای هیچ کشوری در منطقه ندارد و پایدار خواهد ماند.


در همین حال برخی روزنامه های وابسته به رژیم های مرتجع منطقه این نگرانی را بروز داده اند. برخی از آنها با لحنی انتقادی می نویسند: آیا فراموش کرده اید که آمریکا شاه ایران را سربزنگاه تنها گذاشت؟


روزنامه «الحیاه الجدیده » ارگان تشکیلات خودگردان فلسطین در مقاله ای نوشت: «ایالات متحده برای هزارمین بار ثابت می کند که هم پیمانان خویش را در اولین فرصتی که منافعش ایجاب می کند می فروشد و به دنبال مصالح خویش است. آیا سرنوشت شاه فقید ایران را به یاد دارید که به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در منطقه عمل می کرد»؟


امیر سیف الاسلام بن سعود بن عبدالعزیز هم در روزنامه سعودی ایلاف، نوشت: آیا آمریکا می خواهد با انجام تغییرات در کشورهای عرب که نسل ها دارای ثبات سیاسی بوده اند، اوضاع را بر هم زده و روحانیان ایران را جایگزین آن ها سازد؟روزنامه سعودی الحیات و الشرق الاوسط هم مقاله های مشابهی را منتشر کرده اند.


قدس


حمایت شهردار همجنس باز پاریس از فتنه سبز


باشگاه خبرنگاران - شهردار همجنس باز پاریس از یک فیلمساز جریان فتنه در ایران دفاع کرد. به گزارش خبرگزاری «کونا»، شهردار پاریس گفت که «جعفر پناهی»، نماد جریان فتنه است. شهردار پاریس گفت که کلید شهر را به وی اهدا می کند و از کمک مادی و مجوز اقامت در این شهر به همراهان جریان مخالف نظام ایران دریغ نمی کند.


کلهر: همچنان مدافع سرسخت احمدی نژاد هستم


باشگاه خبرنگاران - مشاور سابق رسانه ای رئیس جمهور، خبر دیدارش را با آیة ا... هاشمی رفسنجانی، پس از دریافت حکم پایان کارش از احمدی نژاد تکذیب کرد. وی گفت که همچنان مدافع سرسخت احمدی نژاد است و او را بهترین گزینه ریاست جمهوری می داند.


سایت رسمی «سیدحسن خمینی» راه اندازی شد


پارسینه- سایت رسمی حجة الاسلام سید حسن خمینی با مدیریت سید علی خمینی آغاز به کار کرد.


نصب دکل مخابراتی آمریکا درمرز پیرانشهر


آتی - به تازگی آمریکایی ها به استقرار یک دکل مخابراتی در مرز پیرانشهر اقدام کرده اند.


به گفته مقامات محلی، این دکل در منطقه حاجی عمران عراق برپا شده و آمریکایی ها با آنها فعالیتهای جاسوسی و شنود انجام می دهند.


اشتباه چندباره فرماندار در بیان اسم یک شهر


مهر - فرماندار کرج در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی شهرهای تابعه کرج که چندی قبل صورت گرفت چندین بار به جای عنوان شهر ماهدشت از شهر ماهشهر نام برد. مهدی ایران نژاد به حضار که اشتباه لفظی وی را گوشزد کردند و عنوان شهر ماهدشت را به او یادآور شدند، گفت: انشاءا... بنده نیز به مرور شهری خواهم شد!


اذعان جاسبی بر سند نداشتن برخی زمین های دانشگاه


ایسنا - عبدا... جاسبی رییس دانشگاه آزاد گفت: هنوز بخشی از زمین های دانشگاه آزاد سند منگوله دار دریافت نکرده اند، بنابراین باید پیگیری های لازم انجام شود. وی افزود: زمین های اجاره ای به درد ما نمی خورند.


رحیمی: من بی اطلاعم


مهر- در حالی که 20 روز از کناره گیری علی اکبر اشعری از ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی می گذرد، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور درباره وضعیت پیش روی این سازمان و زمان معرفی رئیس جدید اظهار بی اطلاعی کرد. محمدرضا رحیمی گفت: جزئیات بیشتر این موضوع را از وزیر ارشاد بپرسید زیرا حوزه کاری ایشان است و من اطلاع دقیق ندارم.


بازداشت دوباره عضو بنیاد باران


رجا - یک عضو بنیاد باران که سال گذشته در یک باند دستگیر و در دادگاه ویژه روحانیت به 100 ضربه شلاق، خلع لباس و تبعید محکوم شده بود، بار دیگر بازداشت شد.«م- الف» از اعضای فعال فتنه در قم و عضو بنیاد باران است.


توصیه سرکرده انجمن حجتیه


جهان - یکی از سرکرده های انجمن حجتیه توصیه های جالبی به اطرافیان خود درخصوص برگزاری مجالس لعن داشته است. وی به طرفداران خود گفته است: برای اینکه نظام مانع فعالیت های ما نشود، اکنون جلسات لعن نباید برگزار شود، دشمنی واضح با نظام نداشته باشیم ولی لازم هم نیست نظام را تایید کنیم.»


وقتی گروه شیطان پرستی بیانیه می دهد


جوان آنلاین - به تازگی شاخه ای از گروه غیراخلاقی و انحرافی شیطان پرستی موسوم به «آیینه ها» با صدور بیانیه در فضای مجازی موجودیت خود را اعلام کرده است. اعضای این گروه منکر خدا هستند و تفکرات لاییک را تبلیغ می کنند.


نگرانی سعودی از افزایش نفوذ ایران در منطقه


فارس - شبکه خبری " راصد " گزارش داد: عربستان بیش از آنچه نگران احتمال کشیده شدن دامنه ناآرامی های تونس و مصر به عربستان باشد، از این هراس دارد که متحدان خود را در مقابله با ایران از دست بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد