عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبارویژه روزنامه های19بهمن89

 بسمه تعالی

کیهان

شبکه تلویزیونی یا یخچال برفکی؟! (خبر ویژه)

کرکره شبکه تلویزیونی فتنه گران که با هیاهوی فراوان راه اندازی شده بود، بدون سر و صدا پایین کشیده شده است.

چندماه پیش بود که فتنه گران شبه اصلاح طلب توسط برخی عناصر فراری و اروپانشین خود (نظیر رجب. ع-حمزه.غ و...) و با کمک مالی برخی محافل اروپایی شبکه موسوم به رسا را راه اندازی کردند اما پس از هیاهوی چند روز اولیه، کرکره این شبکه به اعتبار ورشکستگی و سرخوردگی فتنه گران پایین آمد. برخی محافل غربی حامی شبکه های مشابه پس از چند سال سرکیسه شدن اکنون به این نتیجه رسیده اند که اولا یک جریان مرده نمی تواند تلویزیون زنده داشته باشد، ثانیاً همه چیز فتنه سبز لو رفته و آن خاصیت خاکستری و فریبنده سابق را ندارد و پیام های آن پیام های سوخته و نخ نما شده است و ثالثاً این شبکه های جدید حتی نیمچه جذابیت های شبکه های مبتذل و رنگارنگ قبلی را هم ندارد.

واشنگتن تایمز: مصر از آمریکا دور و به ایران نزدیک می شود (خبر ویژه)

محافل رسانه ای آمریکا و انگلیس بالاتفاق معتقدند کاخ سفید از حوادث مصر غافلگیر شده و در تناقضی دو سر بن بست گرفتار آمده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره لزوم رفتن یا ماندن حسنی مبارک نشانه غافلگیر شدن واشنگتن است. یک مقام آمریکایی می گوید در 2 سال گذشته نشست های بی شماری در مورد خاورمیانه برپا شد؛ اما در هیچیک از آنها امکان سقوط مصر از ثبات به دامن آشوب پیش بینی نشده بود.

این روزنامه اضافه کرد: تظاهرات گسترده علیه حسنی مبارک، نه تنها پیوند میان واشنگتن با مهمترین هم پیمان عرب خود را متزلزل کرده بلکه پیوند عمیق و 60 ساله ایالات متحده با اسرائیل را نیز در مخاطره انداخته است. کاخ سفید از سویی مصر را تشویق می کند که به سوی دموکراسی گام بردارد و از سوی دیگر مایل نیست شاهد آن باشد که دولتی که جانشین حسنی مبارک خواهد شد از دوستی با اسرائیل پرهیز کند. رسیدن به چنین موازنه ای، تناقض و چالش بزرگ دولت آمریکا در شرایط بحرانی کنونی است.

واشنگتن پست دیگر روزنامه آمریکایی با اشاره به تظاهرات مردمی در تونس نوشت: نفوذ آمریکا در کشورهای عربی کاهش آشکاری یافته است. اکنون در این کشورها پرچم آمریکا و عکس اوباما را آتش می زنند. کارشناسان مسائل سیاسی کاهش نفوذ آمریکا در کشورهای عربی را به عنوان خاورمیانه بدون آمریکا توصیف می کنند و درباره نقش آینده آمریکا در این منطقه با شک و تردید سخن می گویند. تظاهرات ضد حسنی مبارک بیشتر به علت نزدیکی او به آمریکاست و این یعنی اینکه کشورهای عربی از آمریکا فاصله گرفته اند.

واشنگتن تایمز نیز به تناقض منافع آمریکا در مصر دموکراسی و احتمال روی کار آمدن اسلامگرایان پرداخت و تأکید کرد: قدرت گرفتن اسلامگرایان در نهایت سبب بی ثباتی و دور ساختن مصر از آمریکا و در عوض نزدیک شدن آن به ایران خواهد بود، ایرانی که آشکارا و با صدایی بلند، جانب اخوان المسلمین را می گیرد. یکی از اولویت های نخست اخوان المسلمین، باطل شمردن پیمان کمپ دیوید و پیمان 1979 صلح مصر و اسرائیل است. اولویت بعدی آن، خارج ساختن مصر از مشارکت در محاصره غزه و گشودن مجرایی برای ارسال سلاح به غزه برای حماس است. بدین ترتیب اسرائیل به عنوان قابل اعتمادترین متحد آمریکا در خاورمیانه، آشکارا در شمال، جنوب، شرق و غرب همسایگانی خصم خواهد داشت.

این روزنامه اضافه کرد: اگر مصر به دست متعصبان مذهبی بیفتد، این انقلاب مایه تشجیع گروه های اسلامگرا که در پی بی ثبات کردن رژیم های غربگرا در منطقه هستند، خواهد شد.

روزنامه گاردین انگلیس در این میان نسبت به برقراری مردم سالاری در مصر هشدار داد و نوشت: واقع گرایان هشدار می دهند که جنبش مردم مصر ممکن است به جمهوری اسلامی ایران منتهی شود نه دموکراسی غربی و این برای غرب بسیار بد است.

روزنامه فایننشال تایمز براساس همین تلقی کلی حاکم در غرب می نویسد: غربی ها بدلیل هراس از حاکمیت اسلامگرایان، مخالف دموکراسی در خاورمیانه هستند و اجازه بروز کمترین میزان دموکراسی در منطقه را نمی دهند. این مصیبت است که مصر به آزمایشگاهی برای تکنیک های غربی برای اداره و کنترل مستقیم از دوران اشغال این کشور در سال 1882 از سوی انگلیس تبدیل شده است. اکنون تاریخ به شیوه ای دردآور به فراموشی سپرده شده و از آن درسی آموخته نشده است. ما چیز زیادی از تاریخ یک قرن مصر نیاموخته ایم. دولت اوباما هم اشتباهات پیشینیان خود را تکرار می کند و این نگاه کلیشه ای را دارد که راه دموکراسی در خاورمیانه باید بسته شود.

پرز: تمام گزینه های پیش رو برای اسرائیل پرهزینه و خطرناک است (خبر ویژه)

مقامات رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی هرتسلیا اعلام کردند وضعیت استراتژیک دشواری پیش روی اسرائیل است و تحلیل رفتن نفوذ آمریکا در خاورمیانه شرایط را بغرنج تر هم خواهد کرد.

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات پرونده هسته ای ایران و حوادث لبنان و غزه، گفت: رویدادهای خطیری که در مصر می گذرد ایجاب می کند خاورمیانه هرچه زودتر از نزاع فلسطینی- اسرائیلی رهایی یابد تا بتوان به موضوع های مهم تر و حساس تر پرداخت.

در حالی که دور جدید مذاکرات سازش به خاطر از سرگیری شهرک سازی توسط صهیونیست ها به بن بست رسیده و ظاهرا متوقف شده، پرز از توافقات پنهانی با محمود عباس و تشکیلات خودگردان خبر داد و گفت: در چند مورد اساسی میان ما و تشکیلات خودگردان توافق و تفاهم به دست آمده است. از جمله این که باید دو کشور اسرائیل و فلسطین در منطقه وجود داشته باشد. همچنین موافقت شده که کشور آینده فلسطینی باید بدون جنگ افزار سنگین باشد تا امنیت اسرائیل به خطر نیافتد.[!] نکته مهم دیگر آن است که اسرائیل و فلسطینیان به این توافق رسیده اند که با امضای پیمان صلح، پایان نهایی نزاع مورد تایید قرار گیرد و وضعی به وجود نیاید که پس از مدتی، فلسطینیان ادعاها و خواسته های تازه ای مطرح سازند. باید راه آشتی را در پیش بگیریم و دور میز مذاکرات بازگردیم.

معنای سخنان پرز در واقع توافق ابومازن برای دست شستن از تمام حقوق و مطالبات ملت ستمدیده فلسطین است اما وی توضیح نداده که وقتی تشکیلات ابومازن مشروعیت مردمی ندارد، توافق وی با اشغالگران چه اعتبار و ارزشی می تواند داشته باشد، ضمن اینکه اسناد فاش شده از سوی شبکه الجزیره بر بی اعتباری محمود عباس افزوده است.

پرز در این سخنرانی همچنین گفت: رسیدن به سازش بهای سنگینی دارد و بسیار دشوار است اما بدانید گزینه های دیگر در مقایسه با گزینه صلح، بسیار خطرناک تر و پرهزینه تر است.

سخنران دیگر همایش هرتسلیا ژنرال امیر اشل رئیس رکن برنامه ریزی ارتش اسرائیل بود که گفت: در سال پیش رو موقعیت راهبردی اسرائیل در منطقه دشوارتر خواهد شد و اسرائیل باید در سیاست خارجی و امور امنیتی خود به ابتکارات تازه ای دست بزند.

ژنرال اشل گفت: در سال پیش رو کنترل اسرائیل بر رویدادها و جهت بخشی به آنها و پیامدهایشان بسیار دشوارتر خواهد بود. معلوم نیست که آیا اسرائیل خواهد توانست در رسیدن به صلح با فلسطینیان پیشرفت کند، گرچه اکنون ما شریک صلحی مانند تشکیلات خودگردان فلسطینی داریم. اگر اسرائیل در تلاشهای خود موفق نشود، با اوضاع راهبردی دشوارتری روبرو خواهد گردید.

وی گفت: فرصت هایی وجود دارد که اسرائیل باید بی آنکه منافع راهبردی خویش را به خطر اندازد، آنها را به آزمون بگذارد. ولی این احتمال را هرگز از نظر دور نداریم که ممکن است در آینده ناچار شویم در مقابل امتیازات کمتر، بهای بیشتری بپردازیم.

رافی باراک مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل نیز در سخنرانی خود همین نگرانی ها را بازگو کرد. باراک نسبت به احتمال تضعیف موقعیت ایالات متحده و کشورهای میانه رو عرب در منطقه هشدار داد و گفت: «در مقایسه با گذشته، توان ایالات متحده در برقراری ثبات در خاورمیانه محدودتر شده است.»

وی به رویدادهای مصر پرداخت و هشدار داد: نباید کار را تمام شده دانست و تصور کرد که مصر به جرگه دشمنان اسرائیل پیوسته است ولی تردیدی نیست که مصر در آینده نزدیک به رفع مشکلات داخلی خویش خواهد پرداخت و فرصت کمتری برای تاثیرگذاری بر رویدادهای منطقه خواهد داشت.

رافی باراک تایید کرد: در مورد ارزیابی اوضاع در مصر، تفاوت هایی بین دیدگاههای اسرائیل و ایالات متحده وجود دارد که بهتر است آنها را بدون سروصدا و در گفت وگوهای غیرعلنی مطرح ساخت و به رایزنی گذاشت.

ارگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ضمن انتشار مواضع مقامات این رژیم در کنفرانس هرتسلیا (نسبت به تحولات مصر) نوشت: در حالی که تا دیروز پرزیدنت باراک اوباما خواهان کناره گیری فوری پرزیدنت مبارک بود، اکنون خود مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل با تغییر 180درجه ای مواضع خود، توصیه می کنند که رئیس جمهوری مصر شتاب نکند، زیرا آن کشور دچار هرج و مرج خواهد شد و این همان استدلالی است که پرزیدنت مبارک پیش تر اقامه کرده و گفته بود به همین علت قصد دارد تا آخرین روز دوران ریاست جمهوری در سمت خود بماند.

این رسانه افزود: بی تردید آنچه در مصر رخ می دهد و بازتاب آن بر دیگر کشورهای عرب منطقه و همچنین مسائل اتمی ایران و فتنه گری های حزب الله در لبنان و حماس در نوار غزه خطرات بسیاری در بطن خود می پروراند که باید نسبت به آنها هشیار بود و به چاره جویی پرداخت. نخست وزیر اسرائیل دستور داده جدار الکترونی و امنیتی در مرز با مصر هرچه زودتر برپا شود.

تصمیم قدرت های غربی در مونیخ برای کارشکنی مقابل انتفاضه مصر (خبر ویژه)

سیاستمداران غربی شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ با انتخابات در مصر مخالفت کردند.

دویچه وله از چهل وهفتمین کنفرانس امنیتی مونیخ گزارش داد: اتحادیه اروپا و آمریکا ضمن پشتیبانی از اصلاحات در مصر پیرامون انتخابات فوری در این کشور هشدار دادند. هیلاری کلینتون در مونیخ اعلام کرد که در پی گفت وگو با همکاران اروپایی خود و پس از دیدار با صدراعظم آلمان، آمریکا و اروپا به نتیجه یکسانی رسیده اند. به گفته کلینتون، واشنگتن بر کناره گیری سریع حسنی مبارک پافشاری نخواهد کرد. رهبران آلمان و بریتانیا نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ بر سر تحولات مصر به توافق رسیده اند و موضع هماهنگی را به پیش خواهند برد. به گفته خانم مرکل، «انتخابات کاملا سریع به عنوان آغازی برای روند دمکراتیزاسیون در مصر خطا خواهد بود.»

صدراعظم آلمان تاکید کرده است که شکل گیری ساختارهای جدید نیازمند زمان لازم هستند و اگر در گام نخست انتخابات برگزار شود، ساختارهای جدید شانسی برای دوام نخواهند داشت. دیپلمات های آمریکایی هم بر این باورند که گزینش و آمادگی افراد کارآمد در پست های کلیدی نیازمند زمان است. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، گفت: «فکر نمی کنم که با چرخاندن یک کلید و یا برپایی یک انتخابات بتوانیم مشکلات جهان را حل کنیم.»

هیلاری کلینتون در مونیخ گفت: فضای خاورمیانه طوفانی و خطر آشوب بسیار است. منطقه با طوفان تمام عیار محاصره شده و خطر قهقرا قوی است. تغییر سیستم در خاورمیانه در گذشته به ناکامی انجامیده و موجب بهتر شدن وضعیت نشده است. انقلاب هایی به نام حکومت روحانیون موجب سقوط دیکتاتورها شد اما این روند سیاسی به گروگان گرفته شده است.

وی همچنین گفته است: امنیت اسرائیل و محدود کردن برنامه های بلندپروازانه ایران اولویت های آمریکا و شرکای آن در خاورمیانه است.

نمی گذاریم گربه صفتی را از اپوزیسیون بگیرید!(خبر ویژه)

انتقاد یک سایت وابسته به حزب مشارکت درباره اطاعت ناپذیری گروه های اپوزیسیون و تشبیه آنها به گله گربه ها واکنش توأم با مخالفت جریان های اپوزیسیون را برانگیخت.

پیش از این سایت مشارکتی-مجاهدینی «امروز» در مطلبی ضمن استناد به اظهارات چند سال پیش حجاریان نوشته بود: «حجاریان می گفت فرماندهی ده هزار گوسفند راحت تر از فرماندهی ده گربه است. فرماندهی اصلاح طلبان به فرماندهی جمع گربه ها می ماند که هر یک به سویی می روند یکی از دیوار بالا می رود، یکی بالای درخت می رود، یکی می خوابد، یکی بازیگوشی می کند و خلاصه آن که هیچ کس تن به خواسته فرمانده نمی دهد. این تمثیل وصف حال حرکت جنبش سبز و سلف صالح آن حرکت اصلاح طلبی است. نمونه جالب آسیب شناسانه این وصف حال، سخنان آقای خاتمی و واکنش هایی است که از سوی پاره ای از سبزها در فضای مجازی نسبت به آن صورت گرفت».

در واکنش به این موضع گیری، پایگاه اینترنتی «اخبار روز» وابسته به گروهک های اتحاد جمهوری خواهان و فدائیان خلق ضمن اعتراض به این توقع، نوشت: هرچند آقایان فضا و برخورد اصلاح طلبان و دوستان خود را خوب تشخیص داده و رفتار آنها را بیشتر به رفتار گربه ها تشبیه کرده اند اما در لابلای این جملات، گلایه این است که چرا مخالفان را نمی توان مانند گوسفند مدیریت کرد.

نویسنده این تحلیل آنگاه با اصرار بر گربه بودن اپوزیسیون! می نویسد: گربه ها برخلاف گوسفندها حیواناتی مستقل هستند. به تنهایی برای خود تصمیم میگیرند و به تنهایی هم میتوانند زندگی کنند. گربه ها حتی اگر اهلی باشند و در خانه ای زندگی کنند، خود را بیشتر صاحب خانه میدانند. رفتار آنها دنباله روانه نیست. برای خود خیلی احترام قائل هستند، در جاهای بلندی در خانه مینشینند و برای خود منطقه و محدوده میگذارند. حتی اجازه نمیدهند که گربه های دیگر وارد مرز آنها شوند. گربه ها برای خود تصمیم می گیرند و برای خود اجرا میکنند. این دقیقا نمونه انسانهایی است که در جوامع دموکراتیک زندگی می کنند[!]یادآور می شود پیش از حجاریان، کسانی چون علوی تبار هم خاطر نشان کرده بودند کار هدایت و مدیریت مخالفان، شبیه گله بانی گربه ها و گرگ هاست.

جمهوری اسلامی

***در آستانه بیست و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر، یک جریان مشکوک تلاش می‌کند از طریق مصاحبه با بعضی روحانیون از زبان آنها سابقه علما و مراجع بزرگ را زیر سئوال ببرد و از این طریق علیه روحانیت سم پاشی نماید. یکی از روحانیون، که متأسفانه در ماه‌های اخیر به دلیل اظهارات افراطی علیه بزرگان انقلاب و یاران امام انگشت نما شده، در مصاحبه با یک مجله، مطالب خلافی علیه مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی گفته که حاوی اهانت به ایشان است. این شخص اخیراً توسط حزب متبوع خود به خاطر دروغ‌ها و تهمت‌هائی که علیه بزرگان منتشر می‌کند مورد بازخواست قرار گرفته و تهدید به اخراج شده است.

*** فیلم ضد ایرانی "ایرانیوم" بالاخره پس از یک جنجال یک ماهه بر سر پخش یا عدم پخش آن روز یکشنبه در کتابخانه ملی کانادا در اوتاوا و در میان تدابیر شدید امنیتی به نمایش درآمد. به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه "اوتاوا سیتی‌زن" کانادا در مراسم پخش این فیلم وزیر میراث فرهنگی کانادا و نیز رییس انجمن فیلم فکر آزاد به ایراد سخنرانی پرداختند. فیلم 60 دقیقه‌ای ایرانیوم ساخته "رافائل شور" به بررسی سیاست‌های ایران در جهان از جمله حمایت از گروه‌هایی چون حماس و حزب الله و ادعای تلاش برای دست یابی به سلاح هسته‌ای و القای خطرناک بودن ایران برای جهان می‌پردازد.

قدس

اخبار ویژه 

ناکامی منافقین در راه اندازی شبکه تلویزیونی

جوان آنلاین- تلاش گروهک تروریستی منافقین برای راه اندازی شبکه ای با نام محکومین ناکام ماند.گروهک تروریستی منافقین قصد داشت با راه اندازی این شبکه، محکومین حوادث پس از انتخابات را به تماس با این گروهک و حتی جذب آنها ترغیب کند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند.

روایت لاریجانی از لغزش برخی اصولگرایان

جهان- محمدجواد لاریجانی معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در آخرین تحلیل خود از حوادث پس از انتخابات گذشته آن را به کودتا تشبیه کرد و گفت: اگر رهبری ترسو داشتیم آن کودتا به نتیجه می رسید. وی در گفتگو با هفته نامه «شما» ارگان حزب مؤتلفه اسلامی گفت: یکی از جاهایی که ما اصولگراها لغزش کردیم و به نظر من باید نسبت به ولی امر احساس شرم کنیم این است که بعضی از دوستان ما بحث مربوط به حمایت از ولی امر را زیر سایه اختلافاتی که با آقای احمدی نژاد داشتند قرار دادند و برای حمایت از ولی امر و مصداق همین ولایت قیام نکردند، در حالی که تیرهای فراوانی به سمت ایشان در جریان بود.

ناکامی فتنه «العربیه» علیه مختارنامه در مصر و لبنان

تابناک - با پخش چهارمین بخش از نسخه عربی سریال مختارنامه از شبکه بین المللی «آی فیلم» و نبود هر گونه توهین به اهل سنت در این سریال، توطئه شبکه تلویزیونی العربیه برای تحریک علمای اسلام و ایجاد فتنه مذهبی میان برادران اهل سنت و شیعیان به ویژه در مصر، لبنان و عراق با شکست روبه رو شد.

بده بستان های اقتصادی در مجلس یک رویه شده است

فارس- الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در اردوی «جهاد اکبر 9 » اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به برآورده نشدن انتظارات از مجلس هشتم گفت: متأسفانه بده بستان های اقتصادی به یک رویه نهادینه شده در بخشی از مجلس تبدیل شده است، بدین شکل که برخی از نامزدها در انتخابات از کمکهای مالی عده ای بهره مند می شوند و در مقابل در مدت نمایندگی در سر بزنگاهها در جهت منافع این افراد تصمیماتی می گیرند.

گزارش جهت دارفرانس 24 از موفرفری ها در ایران

ابتکار- شبکه فرانس 24 گزارشی اینترنتی از پدیده مو فرفریها در ایران تهیه کرده و این حرکت را اقدامی اجتماعی با پیامدهای سیاسی خوانده است. شبکه تلویزیونی فرانس 24 از اینکه زنان حق نشان دادن موهایشان را به مردان ندارند، ابراز تأسف کرده است!

نجات دیپلمات آمریکایی در بیمارستان ایرانی

باشگاه خبرنگاران - تبعه آمریکایی به نام «استیوک» که به همراه دوستانش در خارج از پایتخت تاجیکستان به سر می برد، دچار ایست قلبی شده و از سوی آمریکاییها به سرعت به بیمارستان تخصصی ابن سینای ایران (تنها بیمارستان تخصصی قلب در تاجیکستان) انتقال داده شد. تیم پزشکی ایرانی با توجه به علایم حیاتی بسیار ضعیف فرد آمریکایی، به سرعت وارد عمل شد و بیمار را از مرگ حتمی نجات داد. نکته دیگر، این است که در هنگام حضور تبعه آمریکایی در بیمارستان، نیروهای امنیتی سفارت آمریکا برای حفاظت از آن دیپلمات به بیمارستان فرستاده اما در پی دستور قاطع رئیس بیمارستان همگی اخراج شدند.

اخبار مهندسی شده BBC برای موبایل ها

جوان آنلاین- بنگاه خبر پراکنی BBC که در جریان یاغی گری اصحاب فتنه در سال 88 به عنوان تریبون مخالفان جمهوری اسلامی فعالیت چشم گیری داشت، به تازگی برای اینکه بتواند فضای بیشتری را به القائات فکری و تسخیر افکار و اجرای پروژه های عملیات روانی اختصاص دهد و مخاطب را کامل در اختیار داشته باشد در امکانی تازه برای شنوندگان خود سیستم شنیدن اخبار فارسی در موبایل را راه اندازی کرده است.

فاکس نیوز سوژه پیدا نکرد، خالی بست

مشرق- شبکه ضد ایرانی فاکس نیوزآمریکا مدعی پیدا شدن کتابی ایرانی به نام «به یاد شهدای ما»، در صحرای آریزونای آمریکاست که در این کتاب، نام و تاریخ و شیوه عملیات استشهادی ایرانیان شرکت کننده در این عملیاتها درج شده است.فاکس نیوز ادعا کرده است که مقامات آمریکا به این شبکه گفته اند، کتابی ایرانی که عملیات استشهادی را تحسین و تجلیل می کند در صحرای آریزونا در شمال مرز آمریکا- مکزیک یافت شده است.

سخنان آیةا... خامنه ای نقشه راه انقلابیون مصر است

خبر آنلاین - احمد راسم النفیس از رهبران مخالفان رژیم حسنی مبارک گفت: سخنان آیةا... خامنه ای در خطبه های نماز جمعه به مانند نقشه راهی برای انقلابیون وقیام کنندگان مصری است. این نویسنده و اندیشمند مصری گفت: سخنان امام خامنه ای پشتیبانی عظیمی برای ما در مصر بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد