عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبارویژه روزنامه های18بهمن89

 

کیهان

زور نزنید! کاری از دستتان ساخته نیست (خبر ویژه)

سفارت کویت در لندن 29 ژانویه سال گذشته مهمانی شامی با حضور سفرای عربستان، مصر، یمن، بحرین و عمان برگزار کرد که ریچارد دالتون سفیر سابق انگلیس در تهران نیز حضور داشت.

سایت اصلاح طلب «انتخاب» این خبر را به نقل از ویکی لیکس منتشر کرد و افزود: در این مهمانی آقای... در مورد درگیری ها در ایران گفت رژیم جمهوری اسلامی کاملاً مستحکم است و خطری آن را تهدید نمی کند. او همچنین گفت مردم ایران قلباً این نظام را حمایت می کنند و نه کروبی و نه موسوی خطری برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی کنند. به گفته این دیپلمات رهبر ایران خیلی باتجربه و دوراندیش است.

عبادی: به زیرزمین رفته ایم! (خبر ویژه)

شیرین عبادی مدعی شد اعتراضات در ایران « به صورت زیرزمینی» ادامه دارد!

عبادی که در یک محفل ناشناخته و خودساخته با عنوان دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی موسوم به «سوآس» سخنرانی می کرد، گفت: «اعتراض های شدید ضدحکومتی در ایران به صورت زیرزمینی در جریان است»!

عبادی که در ازای دریافت مبالغ هنگفت به لجن پراکنی علیه مردم ایران در مجامع مختلف می پردازد، بدون اینکه اشاره کند منظورش از «زیرزمین» دقیقا کجاست، گفت: «نارضایتی های ایران مانند آتش زیر خاکستر می ماند و این خاکستر با کوچکترین اتفاق، به ناگهان می تواند شعله ور شود».

این در حالی است که امثال عبادی این حرف ها را دقیقاً قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها هم می زدند اما پس از اجرای طرح و همراهی کامل مردم با آن دراین باره که چرا همه پیش بینی هایشان غلط از آب درآمده کاملا سکوت کرده اند.

عبادی که به تازگی دفاع از اسرائیل، همجنس بازها و بهایی ها را هم جزو دستور کارهای ثابت خود قرارداده، سپس به دفاع از جنایتکارانی پرداخت که اخیرا در ایران اعدام شده اند و گفت: «دولت ایران با ترس از سرایت اعتراضات مدنی مردم تونس، مصر و اردن، درصدد برآمد که با این اعدام ها هشداری به منتقدان خود بدهد». این در حالی است که همه کسانی که اخیراً اعدام شده اند مجرمانی خطرناک بوده اند که دست به جرائم شنیع زده اند و اعدام آنها با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

عبادی در این سخنرانی توضیح نداده است که به جز جاسوس ها و تروریست ها بقیه مردان و زنان ایرانی را هم جزو «مردم» می داند و برای آنها هم حقوقی قائل است؟!

منوشه امیر: شعارهای اسلامی مردم مصر خیلی خطرناک است (خبر ویژه)

تحلیلگر قدیمی رادیو اسرائیل گفت: آنچه در مصر رخ می دهد شباهت های بسیاری با دوران انقلاب ایران دارد.

منوشه امیر در گفت وگو با رادیو اسرائیل اظهار داشت: نگرانی اسرائیل از این است که موجباتی ایجاد شود تا اخوان المسلمین به عنوان یک حزب ریشه دار و بنیادگرای اسلامی تقویت گردد و حکومت را به دست بگیرد. آن گاه مسیر حکومت مصر به جهت معکوس یعنی دوری از عرب و بنیادگرایی اسلامی پیش می رود.

وی اضافه کرد: تظاهرات در مصر به علت بیکاری و گرانی و فساد حکومتی و اختناق بود ولی در روزهای اخیر می شنویم که تظاهرات دارد به طرف اسلامی و مذهبی پیش می رود. مثلا می بینید که در برابر تانک ها در قاهره می ایستند و نماز می خوانند، می شنوید که شعار الله اکبر می دهند.

این صهیونیست ضد انقلاب در مصاحبه با بی بی سی یادآور شد: وقتی که دو تن از رهبران اخوان المسلمین در روزهای اخیر در مصاحبه با الجزیره به صراحت می گویند اگر ما سرکار بیاییم، قرار و صلح با اسرائیل را باطل خواهیم کرد، این را چطور می شود تلقی کرد؟ در اسرائیل انتقادهای صریحی از دولت اوباما می شود. همان طوری که کارتر با نابخردی خودش آمد و باعث از دست رفتن ایران برای غرب شد، حرکت نسنجیده اوباما و ناآگاهی او از روحیه و اجتماع کشورهای خاورمیانه نیز موجب از دست رفتن ترکیه برای غرب شده و امروز هم شاهد از دست رفتن مصر هستیم. اگر اخوان المسلمین بیایند، مانند ایران فراملی حرکت خواهند کرد و مصر از غرب دور خواهد شد.

منوشه امیر طی تحلیلی در رادیو اسرائیل هم گفته است: این نگرانی وجود دارد که اخوان المسلمین بر حکومت در مصر سوار شود، این واقعیت را 32 سال پیش در ایران دیدیم، در مورد حماس در غزه تجربه کردیم و همان روند را این روزها در لبنان و در مورد حزب الله شاهد هستیم. نباید گذاشت این اتفاقات در مصر تکرار شود.

امریه تازه به مزدوران رژیم کودک کش (خبر ویژه)

رئیس کودک کش رژیم صهیونیستی که فتنه گران در ایران را پیاده نظام ارتش اسرائیل توصیف کرده بود، علنا از خدمات (خیانت) حسنی مبارک به اسرائیل قدردانی کرد.

شیمون پرز در نشست گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، گفت: مبارک دوست دیرینه و شجاع ماست که پیمان صلح را محترم شمرد اما در مقابل اخوان المسلمین در صورت قدرت گرفتن، پیام آور صلح نخواهند بود.

در حالی که حتی سران آمریکا و انگلیس نیز از حمایت علنی از مبارک گریزانند، پرز در اظهاراتی صریح گفت: «من دهها سال است که آقای مبارک را می شناسم. هرچه که اکنون در مورد ایشان بگویند و هر انتقاد و اعتراضی که مطرح کنند، نمی تواند نقش بی بدیل ایشان را از خاطرها ببرد؛ اینکه از بروز جنگ هایی جلوگیری کردند که می توانست جان انسانهای بسیاری را بویژه از میان خود اعراب بگیرد.»

پرز با وجود این سخنان متعرض جنایات و نسل کشی رژیم متبوع خویش در جنگ های 33روزه لبنان و 22روزه غزه نشد. او همچنین برگزاری انتخابات را در وضعیت جاری مصر خطرناک دانست و گفت: «در چنین انتخاباتی ممکن است اخوان المسلمین برنده شوند که آنها پیام آور صلح و دموکراسی نخواهند بود.»

ستایش های بلندبالای رئیس کودک کش رژیم صهیونیستی از حسنی مبارک تداعی کننده اظهارات وی در سال گذشته است که فتنه گران و آشوبگران را پیاده نظام رژیم اسرائیل خوانده و تصریح کرده بود جنگ با رژیم اسلامی از داخل مرزهای ایران آغاز می شود و اپوزیسیون سبز به نیابت از ما با جمهوری اسلامی می جنگد. فتنه گران نیز در همین فرآیند مزدوری در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان را که سفارش رسمی سایت وزارت خارجه اسرائیل بود، سر داده و در اقدامی بی سابقه در روز قدس، به نفع اشغالگران قدس به خیابان آمدند.

با وجود این سوابق روشن، روز گذشته دو تن از دست اندرکاران فتنه (موسوی و کروبی) با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار صدور مجوز راهپیمایی «به منظور اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه به ویژه مردم تونس و مصر» شدند. این در حالی است که رژیم دیکتاتوری و دست نشانده مبارک- که مردم مصر علیه آن انتفاضه به راه انداخته اند- از فتنه سبز حمایت می کرد. موسوی و کروبی نگفته اند که چگونه می توان به تعبیر نتانیاهو سرمایه اسرائیل و مورد حمایت دیکتاتورهایی چون حسنی مبارک و ملک عبدالله و... بود و در صف مزدورانی چون زین العابدین بن علی قرار گرفت و در عین حال مدعی حمایت از مردم تونس و مصر شد؟

به نظر می رسد تقلای اخیر بازیگران میانی جریان فتنه (موسوی و کروبی) که تحت فشار آمیخته با اهانت و تحقیر رسانه های زنجیره ای ضدانقلاب انجام گرفته، تحرکی برای کاستن از بدبختی های اسرائیل و آمریکاست، ضمن اینکه آنها می دانند امکان احیای فتنه و آشوب را ندارند و صرفا با صدور نامه و بیانیه می خواهند به «جریان فشار» پیام دهند که تحرک مورد نظر آنها را به اجرا گذاشته اند تا اندکی از بار تحقیرها مبنی بر اینکه موسوی و کروبی بی عرضه و بی خاصیت هستند، کاسته شود. این دو به همراه سایر فتنه گران در گذشته برای راه اندازی آشوب و اغتشاش به نفع آمریکا و اسرائیل هرگز نیاز به مجوز نمی دیده اند و هرگاه واشنگتن و تل آویو در خاورمیانه به چالش جدی برخورد کرده اند، این جماعت بی اختیار را فعال کرده اند. به همین دلیل هم درست این بود که فتنه گران نیابتی در نامه به اصطلاح درخواست مجوز راهپیمایی به جای ادعای «اعلام همبستگی با حرکت های مردمی منطقه به ویژه قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر»، می نوشتند «بنا بر امریه موساد و در راستای همبستگی با سران رژیم صهیونیستی و رژیم مبارک که پایه های قدرت خود را لرزان می بینند.»

20 سال است ما خودمان این کاره ایم! (خبر ویژه)

یک ضد انقلاب خارج نشین به همکاران و دوستان خود هشدار داد که دست از مبارزه جانانه به روش «امضای نامه در اینترنت» بردارند و به آنها اطمینان داد این روش به هیچ جایی نخواهند رسید!

بهرام بیگدلی که در دفاع از قاچاقچی ها و متجاوزان به نوامیس مردم که اخیراً توسط دستگاه قضایی اعدام شده اند، با دویچه وله گفت وگو می کرد، با اشاره به اینکه رفتار اپوزیسیون مدعی مبارزه مسخره است، گفت: «اگر کمپین این باشد که در فضای مجازی نامه ای نوشته شود و تعدادی اسم شان را آن زیر بنویسند، هیچ تأثیری ندارد. راحت و آسوده! من 22 سال است که تجربه این کار را دارم که خدمت تان عرض می کنم. امروز مسئله ما مثل تمام اروپایی ها و آمریکایی ها که وقتی مسئله ای برایشان پیش می آید به خیابان ها می آیند. اگر غیر از این باشد در اروپا و آمریکا هم می شود با نوشتن نامه از طریق اینترنت برای رئیس جمهور و وزرا حقوق خودشان را ببرند بالا یا این که تقاضای افزایش حقوق کنند. چنین چیزی وجود ندارد».

وی پس از این کنایه زنی به اپوزیسیون داخلی و به رخ کشیدن ناتوانی آنها از بسیج مردمی، به انتقاد از کم کاری موسوی و کروبی در دفاع از تروریست ها پرداخت و اضافه کرد: «در داخل کشور آقایان موسوی و کروبی تازه پریروز به صدا درآمده اند و مسئله اعدام ها را در حد یک شهروند خواسته اند متوقف شود. اگر آقایان موسوی و کروبی با اعدام ها مخالفت صریح نمی کنند، پس به مردم ایران بگویند که اصولاً با چه چیز مخالف هستند»!

بیگدلی که حاضر نیست چند روز تأخیر در حمایت از جانیان را بر موسوی و کروبی ببخشد، ظاهراً فراموش کرده است که این دو نفر در تمام سال گذشته و در همه موارد مشابه بی درنگ تروریست هایی را که حداقل جرم آنها کشتن چند انسان بی گناه بود به عنوان «قهرمان ستوده» و در حمایت از آنها بیانیه های احساسی صادر کرده اند.

در همین حال، دو حقوق بگیر سازمان ملل هم از ایران خواستند اعدام جنایتکاران را متوقف کند. بنابه گزارش رادیو فردا، کریستف هینز، و گابریلاناول از دولت ایران خواسته اند هرچه سریع تر مجازات اعدام را متوقف کند. در گزارش این دو نفر نیامده است که در کشور خود آنها با کسانی که زنان و کودکان بی گناه را می کشند، جاسوسی می کنند و در کوچه و خیابان راه بر مردم می بندند چه می کنند!؟

قدس

اخراج دبیرکل تشکل وابسته به آقای «میم»

فارس- بر اساس مصوب شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، عباس امیری فر دبیرکل یک تشکل خاص که از سوی اعضای جامعه روحانیت مبارز و دیگر اصولگرایان به تشکل انحرافی متعلق به چهره جنجالی کشور نام گرفته است، از شورای مرکزی این تشکل اصولگرا اخراج شد. یک عضو شورای مرکزی این جمعیت در این باره گفت: اختلاف افکنی در نزد جریان اصولگرایی با انشعاب از جامعه وعاظ تهران موجب اخراج امیری فر شده است.

«نه» امامان جمعه به کمک مالی مشایی

مشرق- تعدادی از امامان جمعه کشور که از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور مبالغی به حساب آنها واریز شده بود، این پولها را باز پس فرستاده اند. شنیده ایم که از سوی مشایی به حساب هر یک از ائمه جمعه مبلغ 500 میلیون ریال واریز شده بود.

تشنج در همایش شورای عالی ایرانیان خارج کشور

فارس- همایش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در پی انتقادهای تند تعدادی از دانشجویان به تشنج کشیده شد. نشست تخصصی نقش رسانه های دانشجویی در تعامل با ایرانیان خارج از کشور صبح دیروز در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. مدیرمسؤول یک نشریه دانشجویی از دانشگاه صنعتی اصفهان پس از پایان سخنرانی رحیم مشایی از جا برخاست و گفت: هرچقدر با خود می اندیشیم نمی فهمیم که نشریات دانشجویی را چه به ایرانیان خارج از کشور؟ وی افزود: از نظر ما این نشست می تواند مصداقی از نگرانی مقام معظم رهبری درباره شیوه هزینه کردن بودجه کلان فرهنگی کشور باشد.

تلاش برخی مسؤولان برای خروج جعفر پناهی از کشور

بولتن نیوز- در حالی که جعفر پناهی به دنبال فعالیتهایی که در یک ساله اخیر علیه نظام انجام داده بود، از سوی قوه قضائیه به شش سال حبس تعزیری و 20 سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن فیلمنامه و سفر به خارج محکوم شد، گفته می شود، برخی مسؤولان اجرایی که خود را تئوریسین فرهنگی دولت می دانند درصدد هستند تا اجازه خروج وی را از ایران فراهم کنند.

هر دم از این باغ بری می رسد!

مشرق- حدود 30 تن از مدیران ارشد برخی وزارتخانه ها و دستگاه های کشور در دانشگاهی در دوبی مشغول تحصیل شده اند. این افراد عصر چهارشنبه و صبح پنج شنبه برای شرکت در کلاسها به امارات پرواز می کنند.

پاسخ ابوالحسن فقیه به علیرضا زاکانی

افکارنیوز- پس از آن که سایت جهان در خصوص فقیه به افشاگری دست زد، رئیس جوان سازمان هلال احمر در نامه ای، زاکانی را به سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور متهم کرد. سایت جهان مدعی شده بود، مدارک پزشکی و سربازی فقیه جعلی است و او پزشک نیست و به سربازی هم نرفته است. در بخشی از جوابیه «فقیه» که سایت دولت یار آن را منتشر کرد، آمده است: حال باید از جناب آقای(ع.ز) پرسید که ایشان و هم حزبی هایشان را چه شده است که از این آرمانها فاصله گرفته و به بیراهه می روند؟ و چرا و با چه هدفی، مردم فهیم ایران را نسبت به خادمان خود بدبین می کنند.

احتمال ورود آقای «خاص» به بحث جنجالی ازدواج موقت

مشرق- برخی از نزدیکان چهره جنجالی دولت می گویند، وی قرار است در آینده ای نزدیک مباحث جالبی را درباره لزوم ترویج نکاح موقت مطرح کند که باعث تعجب خیلی ها خواهد شد.

تماس های ربع پهلوی و فرح در یکی دو روز اخیر

ایرنا- بقایای خانواده شاه مخلوع ایران رایزنی هایی را برای پذیرش مبارک در یک ایالت آمریکا آغاز کرده اند. منابع آگاه روز شنبه گفتند: رضا پهلوی و فرح همسر شاه مخلوع ایران در 24 ساعت گذشته تماسهای تلفنی مستقیم با حسنی مبارک داشته اند.

برنامه سازی «صبا» در تهران!

مشرق- «صادق صبا» گزارشگر بی بی سی که هر هفته برنامه های ضد ایرانی را تهیه و اجرا می کند، به صورت آزادانه به ایران سفر کرده و برخی برنامه های خود را در تهران ضبط می کند.

علی مطهری: ماجرای بهبهانی مثل کردان شد

خبر آنلاین- علی مطهری نماینده تهران در مجلس درخصوص سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه «مجلس روز اول دهه فجر هدیه ای داد و یکی از بهترین وزیران دولت را گرفت»، گفت: این هدیه را خود آقای احمدی نژاد به ملت دادند، چون اگر آقای بهبهانی را از آمدن به مجلس و پاسخ به انتقادات منع نمی کردند استیضاح رای نمی آورد و آقای بهبهانی همچنان وزیر بود. به نظر من آقای بهبهانی مانند مرحوم کردان، قربانی تصمیمات آقای احمدی نژاد شد.

فروش مرخصی نماینده مجلس به 8 میلیون تومان!

جهان- یک عضو هیأت رئیسه دور هفتم مجلس به دلیل آنکه 6 تا 8 ماه خالص دریافتی وی صفر بود، مجبور شد تا مرخصی سه دوره نمایندگی خود را بفروشد. وی که نماینده مجلس هشتم نیز است، با تأیید این خبر گفت: اینجانب در سه دوره نمایندگی به جای مرخصی رفتن، در سرکارم حاضر شدم و بابت آن حقوق گرفتم. وی افزود: مجموع مرخصی ها 8 میلیون تومان شد که با این مبلغ، اقساط وام اینجانب پرداخت شد.

محاکمه متهم اصلی ماجرای کهریزک

خبرنامه دانشجویان ایران- دکتر عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک از محاکمه «س.م» متهم اصلی ماجرای کهریزک به زودی خبر داد.

نامه ضدایرانی 9 سناتور آمریکایی به آلمان

فارس- گروهی از نمایندگان سنای آمریکا در نامه ای برای دولت آلمان خواستار توقف مبادلات مالی یک بانک مستقر در هامبورگ با ایران شدند. این خبر را پایگاه اینترنتی آسیا پالس منتشر کرد.

بررسی مدرک «رحیمی» در وزارت علوم

مهر- مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم از ارجاع بررسی مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور به حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم خبر داد.

چمهوری اسلامی

***روزنامه الفجر مراکش در شماره دیروز خود بخشی از نصایح پدرانه مبارک به صدام حسین در آستانه حمله آمریکا به عراق را منتشر کرد. براساس این گزارش، مبارک به صدام گفت: برادرم، خوب گوش کن اکنون بهترین وقت برای استعفا است تا ملت عراق کشتار نشود و تو هم در هر کشوری که بخواهی می‌توانی زندگی کنی اما اگر یک گلوله رد و بدل شود هم ملت عراق نابود خواهد شد و هم پس از آن هیچ کشوری تو را به عنوان پناهنده نخواهد پذیرفت زیرا موضوع مرگ و زندگی و شکست و پیروزی در مقابل آمریکا مطرح است به این نصیحت گوش کن ابوعدی! این روزنامه در پایان نوشت: و اکنون جناب مبارک یک بار دیگر این جملات را به خودت بگو و در پایان آن بگو ابوجمال!

*** یک رمان نویس مصری در اعتراض به حمله عوامل نظام حسنی مبارک به تظاهر کنندگان "جایزه ادبی مبارک" خود را پس داد. به گزارش آینده روزنامه الحیات، بهاء طاهر، رمان نویس مصری اعلام کرد، در اعتراض به حمله و سرکوب تظاهر کنندگان در میدان التحریر قاهره "جایزه مبارک" خود را که در سال 1388 دریافت کرده بود پس می‌دهد. وی هم چنین به همراه 80 تن از فرهیختگان مصری طی بیانیه‌ای حمله به تظاهر کنندگان در میدان التحریر را محکوم کرد. احمد عبدالمعطی حجازی، حسن طلب، عبدالمنعم رمضان، فاطمه ناعوت و دیگر شعرای مصری نیز با امضای این بیانیه اعلام کردند که حمله به جوانان بی گناه مصری که تنها خواهان تحقق درخواست‌های مشروع خود بودند محکوم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد