عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

سکوت هاشمی در مقابل فتنه گران برای روحانیت سؤال برانگیز است.

 بسمه تعالی  

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز سکوت هاشمی در مقابل فتنه گران را سؤال برانگیز دانست.
حجت الاسلام جعفر شجونی دبیرکل جامعه وعاظ تهران در گفت وگو با فارس با تاکید بر اینکه سؤال مردم این است که سکوت معنادار آقای هاشمی در فتنه 88 به چه علت بوده است؟ اظهار داشت: در مقابل موضوعاتی همچون وجود رشیدی مطلق ها و توهین به مرجعیت که در بیانیه آقای هاشمی به مناسبت 19 دی ماه آمده باید گفت وقتی در سال گذشته به امام(ره) که یکی از بزرگترین مراجع بود، توهین شد هاشمی تنها سکوت کرد.
وی با تأکید بر اینکه مردم سؤالات بدون جواب بسیاری در خصوص سکوت هاشمی نسبت به فتنه سال گذشته دارند،تصریح کرد: هاشمی به عنوان فردی که سال ها در خدمت نظام بوده باید مرزبندی شفافی با فتنه گران داشته باشد.
عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: برای روحانیت این سؤال مطرح است که چرا آقای هاشمی رفسنجانی سال گذشته در مقابل توهین های زیاد فتنه گران به مرجعیت هیچ موضعی نگرفت.
وی بر همین اساس به این موضوع اشاره کرد که مردم از آقای هاشمی رفسنجانی انتظار دارند که سکوت خود را شکسته و نسبت به سران فتنه موضع گیری شفاف داشته باشد تا برخی نتوانند در پشت سر وی فتنه سال گذشته را زنده کنند.
حجت الاسلام شجونی در عین حال جملات جسته و گریخته موسمی را بی ارزش دانست و یادآور شد: ملت اکنون از بسیاری از خواص جلوتر است و این آقایان خود باید جواب ملت را بدهند چرا که سکوت معنادار هاشمی ضربه به ملت و خود وی بود.
بیانیه 19 دی هاشمی
در ادامه بیانیه قبل از انتخابات بود
حجت الاسلام حمید رسایی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هم با اشاره به بیانیه 19 دی آقای هاشمی اظهار داشت: بیانیه اخیر هاشمی رفسنجانی در خصوص 19 دی در امتداد نامه قبل از انتخابات بود.
وی بر همین اساس ادامه داد: هاشمی در بیانیه 19 دی پیام هایی را به مجموعه هایی که به دنبال خط گیری از او هستند، انجام داد، اما هدف عمده دیگر هاشمی از این بیانیه که بسیار مهم است ارتباط این بیانیه با انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری است.
حجت الاسلام رسایی بیان داشت: اگر مردم به آرشیو رسانه ها رجوع کنند، خواهند دید که در سال های اخیر هر زمان که جلسات مجمع عمومی مجلس خبرگان رهبری برقرار بوده آقای هاشمی به نوعی موضع گیری کرده تا انتقادات نسبت به خود و اقدامات فرزندانش را توجیه کند، حتی با این کار درصدد به دست آوردن قلوب علمایی بوده که در مجلس خبرگان رهبری منتقد وی محسوب می شدند.
وی تصریح کرد: آقای هاشمی با این اقدامات می خواهد اعلام کند که یک جبهه از روحانیون، مظلوم واقع شده اند و به آنها ظلم می شود.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مهم ترین نکته ای که در بیانیه اخیر هاشمی به اذهان متبادر می شود این سؤال است که چرا آقای هاشمی در زمان اصلاحات که پایه و اساس آن بر حذف روحانیت و دین از کشور بود، اقدام به این موضع گیری نکرد، حتی آنها در آن زمان آقای هاشمی را در سطح یک قاتل تقلیل داده و او را عالیجناب سرخ پوش نامیدند.
این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: علی رغم وجود بیانیه ها و مصاحبه های مهاجرانی علیه علمای قم در زمان اصلاحات نیز هاشمی احساس خطر نکرد.
وی افزود: در دوره ای که آقای هاشمی رئیس جمهور بود، کمترین دیدار را با مراجع داشت؛ چرا که وی در آن زمان خود را از این نوع دیدارها بی نیاز می دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد