عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه روزنامه های25دی

 بسمه تعالی

قدس

جذابیت سخنان رهبر انقلاب، از نگاه «پوتین»

قدس- گروه سیاسی: سقای بی ریا، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، روز پنجشنبه در مراسم بصیرت و حماسه در حسینیه حضرت آیةا... خامنه ای در مشهد گفت: ولادیمیر پوتین، دومین رئیس جمهور روسیه پس از فروپاشی جماهیر شوروی و نخست وزیر کنونی و پرنفوذ این کشور گفته است: در میان رهبران و رئیسان جمهور دنیا و شیوه سخنگویی ایشان، دو ویژگی از آیةا... خامنه ای نظر مرا بیش از همه جلب کرده است و من نیز کلیت این دو ویژگی را در مسؤولیت هایم سرلوحه کار قرار داده ام؛ نخست اینکه ایشان در هر سخنرانی یک نکته جدید و نگاهی نو را بیان می کنند و دیگر اینکه، محوریت سخنان ایشان همواره «انقلاب اسلامی» است.

ناکامی اطلاعاتی منافقین برای ارتباط گیری در پوشش خبرنگار

ثامن آنلاین- منافقین با وجود بیش از هفده مورد تماس تلفنی با اطلاعات مخابرات استان همدان ناکام مانده اند. گروهک تروریستی منافقین در چند تماس با شرکت سپاهان با پوشش جعلی خبرنگار «روزنامه همشهری» درصدد گرفتن اطلاعات بوده اند که با هوشیاری مخاطبان ناکام مانده اند. همچنین منافقین با پوشش جعلی شرکت نظرسنجی «تی.ان.اس» آلمان در تماسهایی با استانهای کرمان و آذربایجان شرقی، اطلاعاتی را درخصوص اعتصابهای کارگری و اثرات تحریم ها بر کارگران جویا شده اند.

نام جنبش سبز برای نخستین بار از کجا آمد؟

شبکه ایران- «جان مک کین» سناتور آمریکایی در فصل بیست و پنجم کتاب «سایه عقاب ها» (طرح سری حمله آمریکا به ایران) چاپ 1384 ، تنها امکان تقابل با جمهوری اسلامی ایران را روش براندازی نرم و کودتای رنگی دانسته است. نکته جالب اینکه، نام فصل بیست و پنجم این کتاب «شاید این انقلاب سبز باشد» است. «مک کین» در همایش «بنیاد ملی حمایت از دموکراسی» نیز به هنگام سالگرد انتخابات ایران در اوایل تابستان گفته بود: سبزها سربازان ما هستند.

مشایی: اگر حجاب الزام نداشت چند درصد با حجاب بودند؟

پارسینه - اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در چهارمین همایش ملی مهندسی ارزش در دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اگر اینجا کمی بی تعارف حرف نزنیم، کجا بی تعارف حرف بزنیم، گفت: هم اکنون اگر قانونی بود که حجاب الزام ندارد، چند درصد خانم ها با حجاب بودند؟ منظورم همین روسری است. وی افزود: چرا هزاران منبر نصیحت و خطابه، تأثیر لازم را نداشته است؟ البته بی تأثیر نیست، اما کجای کار ما اشکال دارد؟

پرونده منافقین بسته می شود

مهر - عبدالاله البیضانی رئیس کمیته پیگیری پرونده منافقین در دولت عراق فاش کرد: پرونده گروهک تروریستی منافقین با اخراج آنها از عراق در سال جاری میلادی برای همیشه بسته می شود.

نگرانی ایران از تحویل سوخت به نیروهای ناتو

فارس - سفارت ایران در کابل با ابراز نگرانی از ارسال سوخت ورودی از ایران به افغانستان برای مصرف نیروهای ناتو تاکید کرد واردات سوخت افغانستان سه برابر نیاز مردم آن است. مقامات افغان مدعی اند ایران در 40 روز گذشته اجازه ورود 1700 تانکر حامل سوخت را به افغانستان نداده اما مقامات ایرانی این ادعا را تکذیب کرده اند.

تجمع همجنس بازها در کلیسای آلمانی ها در قلهک

باشگاه خبرنگاران- چندی پیش یک میهمانی سیاسی در کلیسای آلمانی ها در قلهک، خیابان یخچال با حضور دختران و پسران جوان (حدود 150 نفر) برگزار شده است. برخی از شرکت کنندگان در این میهمانی از گروه های همجنس باز بودند.

انگیزه «قرائتی» از راه اندازی سایت خنده حلال

ایسنا - حجة الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز گفت: به جز ایام عزاداری باید مردم را با خنده های حلال بخندانیم و من هم تصمیم دارم در این جهت سایت خنده حلال راه اندازی کنم.

پیشنهاد واشنگتن تایمز برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی

جهان- روزنامه واشنگتن تایمز به روند ضعیف شدن نفوذ آمریکا در برابر روند رو به رشد اقتدار ایران پرداخت و نوشت: اگر ایرانی ها مرعوب قدرت ما نمی شوند اما می توان برخی از آنها را با دعوت نامه مجذوب خود و دانشگاههای آمریکا کنیم؛ این می تواند تهدیدی برای جمهوری اسلامی باشد.

اعتراض به کتاب ضد شیعی

ایسنا - آیةا... واعظ زاده خراسانی، معاون رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در نامه ای به دکتر یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه علمای مسلمان، مراتب اعتراض خود را نسبت به چاپ کتاب «التشیع فی آفریقا» (تشیع در آفریقا) از سوی این اتحادیه ابراز کرد. وی نوشته است: کسانی که در تألیف این کتاب نقش داشتند، بی اطلاع و ناآشنا بوده و به روش بسیار موذیانه ای تهمتهای بی اساس و ناروایی را به شیعیان نسبت داده اند.

آیت‌الله مظاهری با تاکید بر پرهیز از تهمت گفت: تهمت سیاسی گناه بزرگی است که امروزه در کشور رایج شده است. این مرجع تقلید مقیم اصفهان گفت: تهمت به بزرگان به عنوان تهمت سیاسی، گناه بزرگی است که امروزه رایج شده است و باید از آن پرهیز جدی شود. رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: چند روز قبل از رحلت استاد علامه طباطبایی(ره) به ایشان گفتم: نصیحتی به ما بکنید، فرمودند: خدا می‌فرماید: "فاذکرونی أذکرکم" به یاد من باشید تا دست عنایتم روی سر شما باشد.

* موسسه‌ الاقصی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث یک هتل روی قبرستان تاریخی مسلمانان نزدیک مسجد بزرگ شهر یافا در فلسطین اشغالی هشدار داد. به گزارش واحد مرکزی خبر از رام الله، براساس اعلام موسسه الاقصی، رژیم صهیونیستی پیش از این چندین قبر را در قبرستان القشله یافا تخریب کرده بود. قبرهای این قبرستان تاریخی مربوط به دوره عثمانی‌ها و پیش از آن است. این موسسه در بیانیه‌ای افزود: شرکتهای صهیونیستی ساخت و ساز گسترده در محل این قبرستان را با تخریب قبرها و حفاری در آن آغاز کردند. قرار است چند طبقه از این هتل در زیرزمین احداث شود که باعث از بین رفتن کامل این قبرستان خواهد شد.

کیهان

وال استریت ژورنال: ناظران غربی گواهی فوت جنبش سبز را امضا کرده اند (خبر ویژه)

معاون شورای سیاست خارجی آمریکا فاش کرد محافل غربی فتنه سبز را به عنوان جریانی که فوت کرده و شعله اش مرده، ارزیابی می کنند.ایلان برمن در وال استریت ژورنال نوشت: ناظران غربی جنبش سبز را که در ژوئن 2009 شکل گرفت به تاریخ پیوسته می دانند و در نوشتن وفات نامه آن شتاب دارند. زرق و برق جنبش سبز پس از حادثه عاشورا در نیمه دسامبر 2010، کم فروغ شد و حاکی از به نفس افتادن آشوب بود. اکنون بسیاری در غرب به این ماجرا به عنوان شعله خاموش می نگرند.

وی اضافه کرد: بدون شک جریان سبز به روشنی عقب نشینی کرد و به خاطر نداشتن رهبری پایدار، انسجام آن هم از دست رفت.برمن در عین حال از غرب خواسته تا به تجدید حیات این جریان مرده امیدوار باشند و از حمایت اپوزیسیون دست نکشند.           

 اکبر پونز: غیر از منتظری و صانعی بقیه مراجع طرفدار ولایت فقیه اند (خبر ویژه)

عضو اتاق فکر فتنه سبز در خارج کشور ضمن حمله به مراجع گفت: اپوزیسیون مخالف و جریان سبز نمی تواند امیدی به مراجع ببندد و این که بعضی به مراجع امید بسته اند امید بدی است.

اکبر گنجی در گفت وگو با رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) اظهار داشت: اگر در ماه های اخیر به مقالات گوناگون و به ادبیاتی که در نامه های برخی از مخالفین دیده می شود مراجعه کنید، گویی امیدی بسته شده به برخی مراجع تقلید و مخالفت هایی که این ها دارند. اما اگر قرار باشد به مواردی که این ها با دولت اختلاف دارند بخواهد عمل شود، وضع از این که هست بسیار بدتر خواهد شد. چون بسیاری از مواردی که مراجع تقلید و حکومت در آن اختلاف دارند موارد بسیار ارتجاعی است]!![ بحث من این است که به صرف این که کسی از این آقایان در مواردی مخالف است نمی توان به آن مشروعیت داد وگفت این مخالفت ها به سود ماست. مخالفت و ایستادگی زمانی ارزش دارد که از موضع دفاع از دموکراسی و دفاع از حقوق بشر باشد. چنین چیزی در گذشته فقط از سوی آیت الله منتظری دیده شد و خوشبختانه در ماه های اخیر از سوی آیت الله صانعی، بیات و آیت الله دستغیب دیده می شود، اما در سایر علما چنین چیزی دیده نمی شود و در مورد استبداد و سرکوب با رژیم و زمامداران کاملا همراه و هم رأی هستند و خواهان سرکوب بیشتر و نظرات شان بسیار ارتجاعی تر است که این مسئله می تواند وضعیت به مراتب بدتری را ایجاد کند.وی افزود: اگر کسانی از این زاویه به مراجع امید بسته اند امید بدی است. این آقایان جوری با ایرانی گری برخورد می کنند گویا ایرانی بودن کفر است. این آقایان در همین حد هم تحمل نمی کنند.این تروریست فرهنگی که کارش به انکار امام زمان(عج) هم رسیده، همچنین گفته است: فقیهان 32 سال است در رأس قدرت هستند و اصلا اسم حکومت، حکومت ولایت فقیه است و خود فقها اجماع دارند که فقه شیعه را دارند پیاده می کنند.  

اشکنازی: درگیری نظامی با ایران یعنی بدبختی اسرائیل (خبر ویژه)

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در صورت درگیری نظامی با ایران بدبخت می شود و چنین اتفاقی، مصیبت برای ماست.به گزارش روزنامه هاآرتص گابی اشکنازی گفت: اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران، عواقب جبران ناپذیری را برای تل آویو به همراه خواهد داشت.وی گفت: «حمله نظامی راه درستی برای توقف برنامه هسته ای ایران نیست و آغاز جنگ علیه این کشور به جز بدبختی و مصیبت برای اسرائیل چیز دیگری در پی ندارد.»هاآرتص با انتشار این خبر فاش کرد که میان باراک وزیر دفاع اسرائیل و اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش بر سر درگیری نظامی با ایران اختلاف افتاده است.روزنامه هاآرتص می نویسد: ژنرال «گابی اشکنازی» معتقد است که هرگونه برپایی جنگ علیه ایران، نتایج فاجعه باری در پی خواهد داشت. منابع آگاه به هاآرتص گفته اند که از چندی پیش روابط سرد و بد میان وزیر دفاع و ژنرال اشکنازی شکل گرفته است. باراک سال گذشته و با اشاره به پایان دوره چهار ساله خدمت ژنرال اشکنازی گفته بود که دوران خدمت او را تمدید نخواهد کرد.گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، چهار سال پیش در سال 2007 جایگزین «دان هالوتز» شد که یک سال پس از جنگ اسرائیل با حزب الله لبنان، از مقام خود استعفا داده بود.          

 با وطن فروش مناظره نمی کنند اعدامش می کنند (خبر ویژه)

یکی از دست اندرکاران فتنه 88 اذعان کرد این جریان بدیل جریان برانداز و ضدنظام است. خاتمی می گوید «باید شخصیت های باسابقه ولو معترض سرمایه نظام به حساب آیند و تقویت شوند در غیر این صورت خیزش بعدی ممکن است به طرف اسلام و نظام اسلامی نباشد»!

وی در دیدار با چند تن از گروههای عضو جبهه اصلاحات، با وقاحت تمام به شبیه سازی قیام های اسلامی 15 خرداد 42 و 19 دی 56 با آشوبگری جریان وابسته به آمریکا در سال گذشته پرداخت و گفت: اگر خیزش خرداد 42 از خیابان جمع شد و به کمون ]کما!![ رفت ولی آثارش را 15-10سال بعد دیدیم که چگونه شد و به چه نتیجه ای رسید.

وی اضافه کرد: خیال نکنیم وقتی جنبش هایی در جامعه به وجود می آید به وسیله سرکوب از بین می رود بلکه زمینه هست تا چگونه بروز و ظهور پیدا کند. نگرانی ام از این است ما در این موقعیتی که هستیم خدای نکرده به خاطر رفتارهای نادرستی که هست خیزش بعدی که بروز و ظهور پیدا می کند دیگر به طرف اسلام و نظام اسلامی نباشد. ممکن است با این محدودکردن ها و مشکل درست کردن ها، کسانی از دور و بر و اطراف کسانی که به اصل نظام اعتقاد دارند و از اصل نظام دفاع می کنند ولی نسبت به مسائل انتقاد دارند پراکنده و مایوس بشوند، اما به دامن حکومت نخواهند افتاد بلکه به دامن کسانی می افتند که اصل را قبول ندارند. باید شخصیت های باسابقه ولو معترض سرمایه ای به حساب بیایند که پیرامون آنان بخش عظیمی از نیروهای جوان جامعه که به هرحال اعتراضی هم دارند جمع شوند و در کنار اصل نظام و انقلاب و راه امام بمانند. محدود کردن ها و تهمت زدن ها و نسبت دادن ها سبب خواهد شد بخش جوان و نخبه جامعه اگر از این طرف مایوس شود به دامن کسانی بیفتند که می گویند اصل نظام نباید باشد.

وی آنگاه مجددا به قیام 19 دی 56 بازگشت و گفت: به هرحال اگرچه برای مدتی نهضت در حالت کمون بود ولی لحظه به لحظه اعتراض جامعه به نفرت بدل می شد تا اینکه دوباره چون آتشفشانی بروز کرد و جامعه هیچ راهی را جز سرنگونی رژیم در برابر خود ندید. اینها اشتباه بزرگتری کردند یعنی بغض و کینه خود را از مردم به صورت مقاله ای علیه امام در یکی از روزنامه ها منتشر کردند ظاهرا وزیر اطلاعات رژیم آن وقت با اسم مستعار به امام اهانت کرد و آن وقت بود که انفجار رخ داد و مردم به پا خاستند.

خاتمی همچنین برخلاف عملکرد جریان متبوع وی در زمینه مقابله با جمهوریت نظام و رای اکثریت مردم در جریان فتنه سال گذشته، مدعی شد: ما از حق مردم دفاع می کنیم، می گوییم محدودیت های بی جا نباشند؛ آزادی در چارچوب قانون باشد، مردم بتوانند انتخاب کنند، حرفشان را بزنند؛ هرکس می خواهد بیاید. صحبت از حق فردی و خواست فردی نیست... البته ممکن است همه اشتباه کنند ولی چگونه می توان گفت یک طرف که قصد خدمت به نظام و مردم داشته و کار کرده، گفته شود منحرف و خطاکار است ولی آن طرفی که خیلی کارهای بدی کرده معصوم و مصون تلقی شود، این منصفانه نیست. بیایید فضای آزاد مناظره و بحث بگذارید و اینها منتشر شود انتقاد شود و اگر اشتباهی هم بوده در یک فضای باز همه هم به آن اعتراف کنند، اگر کسانی از این طرف و آن طرف اشتباهی داشته اند بیان شود.

وی که بعد از 8 ماه تحریک به آشوب و فتنه گری برای برهم ریختن قواعد مردم سالاری و قانون، مدتی است می کوشد دوباره به ژست سابق قانونگرایی و دموکراسی خواهی برگردد، گفت: باید برای انتخابات در چارچوب قوانین ساز و کاری تعیین شود که هر کسی نامزد خود را در صحنه داشته باشد، بتواند رای بدهد و مطمئن باشد رأیش تعیین کننده است انتخابات آزاد و سالم یعنی همین.

سخنان اخیر این مهره نشان شده محافل آمریکایی و اسرائیلی برای فتنه و آشوب در ایران به ابهامات تازه تری دامن می زند از جمله اینکه؛ اولاً چه نسبتی میان جریان فتنه و نفاق جدید با جریان های برانداز برقرار است که جریان برانداز جایگزین و بدیل جریان نفاق جدید معرفی می شود؟ ثانیاً مگر دو جریان نفاق جدید و برانداز سال گذشته به روشنی کنار هم قرار نگرفتند آیا طی 19-18 ماه گذشته حتی یک کلمه از خاتمی در تخطئه جریان برانداز فعال در فتنه و آشوب که کار را به هتاکی علیه امام حسین(ع) و امام خمینی کشاندند، شنیده شده است؟! ثالثاً خاتمی با چه رویی و در حالی که آفرین های متعددی از اوباما و کلینتون و شیمون پرز و رئیس موساد و سلطنت طلبانی چون داریوش همایون (بانی اهانت به حضرت امام در دی ماه 56 و باعث خیزش الهی مردم قم در 19 دی) دریافت کرده، فتنه عناصر وابسته به ضد انقلاب را با قیام 15 خرداد و 19 دی مقایسه می کند. آیا همان خروش چند میلیونی مردم غیور تهران در 9 دی 88 و اقیانوس جمعیت از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب و آزادی که شعار می دادند «لعن علی عدوک یا حسین(ع)- خاتمی و کروبی و میرحسین»، کافی نیست تا این عنصر بازی خورده محافل غربی یقین کند که جریان متبوع وی نه به کمون ]کما![ رفته بلکه مرده است؟ و اساساً باید پرسید مگر مردم نستوه ایران و بانیان حماسه 9 دی مرده اند که امثال خاتمی به پشتوانه آمریکا و انگلیس و اسرائیل کودتای 28 مرداد را بازسازی کنند؟!

رابعاً اگر جریان همراه خاتمی و دیگر فتنه گران غم و نگرانی نظام را داشتند که بساط بی قانونی، اردوکشی و آشوب خیابانی و اهانت به مقدسات ملت ایران را فراهم نمی کردند. جای سؤال دارد که اگر به جای منافقین فتنه گر جدید قرار بود جریان های ضد انقلاب محارب (منافقین قدیم) مانند سال های اول انقلاب معرکه گیری کنند، جز همان حوادث سیاه و خیانت های بی سابقه را رقم می زدند که امثال خاتمی و موسوی و کروبی تدارک کردند؟! بله شما «سرمایه» بودید اما نه سرمایه ملت ایران بلکه همان طور که نتانیاهو گفت: «سرمایه بزرگ اسرائیل بودید» اما سوخت شدید و روی دست سرمایه گذاران باد کردید. نسل نخبه و جوانی هم که از آنها دم می زنید شعور و بصیرت خود را هم در 22 خرداد و هم در 9 دی و 22 بهمن 88 به رخ خیانتکارانی چون شما کشیدند و دشمن را ناامید کردند. خامساً در هیچ جای جهان با خائن و جاسوس و وطن فروش «مناظره و مباحثه» نمی کنند و خیانت وطن فروشی را که حکمش اعدام است، به حساب «اشتباه» نمی گذارند. اما درباره اعترافی که از آن دم می زنید، هنوز هم دیر نیست، بسم الله بشمارید و بابت تک تک خطا و خیانت هایی که در حق ملت نجیب و مظلوم ایران مرتکب شدید تا شاید از سوی مستکبران عالم و رسانه های آنها مرحبایی بشنوید و تحویل گرفته شوید، عذر بخواهید و البته مجازات شما به عنوان وطن فروش و ستون پنجم دشمن به جای خود باقی خواهد بود.     

 کدام سوخت؟ خودمان سوخته ایم! (خبر ویژه)

شماری از عناصر نقابدار به تحریک اشغالگران افغانستان، مقابل سفارت ایران در کابل تجمع کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.تجمع کنندگان که شمار آنها به 50 نفر هم نمی رسید با این بهانه که ایران از عزیمت تانکرهای سوخت به این کشور ممانعت کرده، اقدام به تجمع کردند اما دم خروس وقتی پیدا شد که آنها عکس چند تن از اعضای دستگیر شده گروهک های تروریستی منافقین و پژاک را سر دست گرفتند. این بازداشت شدگان به اعدام یا زندان محکوم شده اند و یکی از آنها هفته گذشته به خاطر ارتباط مستمر با گروهک منافقین اعدام شد.

رسانه های غربی و ضدانقلاب با بزرگ نمایی نمایش این عناصر نقابدار، تلاش کردند به محبوبیت جمهوری اسلامی در افغانستان خدشه وارد کنند و این در حالی است که ایران در بازسازی افغانستان و کمک به عمران و آبادی این کشور، نقش ویژه و بلارقیبی را ایفا کرده است. اشغالگران از نفوذ این چنینی جمهوری اسلامی در میان مردم افغانستان نگرانند.

جمهوری اسلامی

***آیت‌الله مظاهری با تاکید بر پرهیز از تهمت گفت: تهمت سیاسی گناه بزرگی است که امروزه در کشور رایج شده است. این مرجع تقلید مقیم اصفهان گفت: تهمت به بزرگان به عنوان تهمت سیاسی، گناه بزرگی است که امروزه رایج شده است و باید از آن پرهیز جدی شود. رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: چند روز قبل از رحلت استاد علامه طباطبایی(ره) به ایشان گفتم: نصیحتی به ما بکنید، فرمودند: خدا می‌فرماید: "فاذکرونی أذکرکم" به یاد من باشید تا دست عنایتم روی سر شما باشد.

*** موسسه‌ الاقصی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث یک هتل روی قبرستان تاریخی مسلمانان نزدیک مسجد بزرگ شهر یافا در فلسطین اشغالی هشدار داد. به گزارش واحد مرکزی خبر از رام الله، براساس اعلام موسسه الاقصی، رژیم صهیونیستی پیش از این چندین قبر را در قبرستان القشله یافا تخریب کرده بود. قبرهای این قبرستان تاریخی مربوط به دوره عثمانی‌ها و پیش از آن است. این موسسه در بیانیه‌ای افزود: شرکتهای صهیونیستی ساخت و ساز گسترده در محل این قبرستان را با تخریب قبرها و حفاری در آن آغاز کردند. قرار است چند طبقه از این هتل در زیرزمین احداث شود که باعث از بین رفتن کامل این قبرستان خواهد شد.

ایران

دیگه چه خبر؟

فردا، جلسه محاکمه «ایران» و وطن امروز با شکایت هاشمی رفسنجانی

خبر اول این که جلسه محاکمه مدیرمسئول روزنامه ایران و مدیرمسئول سابق روزنامه وطن امروز فردا (یکشنبه) با شکایت اکبر هاشمی رفسنجانی در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ 2/6/1388 شکایتی را به امضای محسن هاشمی رفسنجانی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه کاوه اشتهاردی و مهرداد بذرپاش به قوه قضائیه ارائه داده بود. این در حالی است که اکبر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته و پس از آن که علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب شرق، خبر از تشکیل این دادگاه داده بود، هرگونه شکایت علیه این 2مدیر مسئول را تکذیب کرد.        

کمک خاتمی، شیرزاد و عبادی به موساد و سیا

خبر دیگر این که معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفته است: یکی از موضوعاتی که در آن دوران در مجلس ششم توسط چند نماینده اصلاح‌طلب که بعد‌ها خیانت آنها به نظام اثبات شد، دنبال می‌شد، افشای اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان بود و افرادی مثل «شیرزاد» و «محمدرضا خاتمی» به همراه «شیرین عبادی» به دنبال افشای اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان بودند و تلاش داشتند این اطلاعات را به منافقین و جاسوسان امریکا و صهیونیسم برسانند. حمیدرضا ترقی معتقد است، وزارت اطلاعات همچنان که در دستگیری‌های اخیر به اسناد مهمی در این راستا دست یافته، اگر در همین مسیر پیشرفت کند، قطعاً به سرنخ‌هایی مربوط به برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم دست می‌یابد.

بیکاری در امریکا باز هم افزایش یافت

شنیدیم که وزارت کار امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد شمار بیکارانی که در این هفته تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند به‌طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و به بالاترین حد خود در 6 ماه گذشته رسیده است. در گزارش وزارت کار امریکا آمده است که شمار این دسته از بیکاران امریکایی که برای نخستین بار درخواست بیمه بیکاری کرده‌اند از 410 هزار نفر در هفته پیش از آن به 445 هزار نفر در این هفته رسیده است. گزارش مذکور این افزایش را بالاترین میزان افزایش هفتگی در فاصله ماه اکتبر سال گذشته تاکنون توصیف کرده و آن را به منزله این هشدار دانسته که بحران شدید در بازار کار این کشور هنوز از میان نرفته است.

گروهک منافقین از عراق اخراج می‌شوند

دست آخر این که یک منبع مسئول در دولت عراق فاش کرده که پرونده گروهک تروریستی منافقین با اخراج آنها از عراق در سال جاری میلادی برای همیشه بسته خواهد شد. پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه میهنی کردستان عراق نوشت: «عبدالله‌البیضانی» رئیس کمیته پیگیری پرونده منافقین در دولت عراق گفت: دولت عراق عملیات اخراج سازمان مجاهدین خلق را طی ماه‌های آینده به پایان خواهد رساند و پس از آن تمام تدابیر و اقدامات مربوط به حقوق پناهندگان تکمیل شود. وی افزود: دولت عراق قطعاً گروهک مجاهدین خلق را اخراج خواهد کرد، نه به این خاطر که آنها مخالف نظام کنونی ایران هستند، بلکه به این خاطر که این افراد به ملت عراق بویژه در مناطق کردستان ضربه وارد می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد