عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

استعفای مهدی فضائلی عضو هیأت منصفه مطبوعات

 

در پی بی‌اعتنایی به رای هیأت منصفه درباره مدیر مسئول روزنامه ایران
فضائلی از هیات منصفه مطبوعات استعفا کرد

خبرگزاری فارس: مهدی فضائلی عضو هیأت منصفه مطبوعات به‌دلیل بی‌اعتنایی قاضی به رای هیأت منصفه و تا تعیین تکلیف جایگاه این هیأت از عضویت هیأت منصفه استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ،فضائلی در گفت‌وگویی با اشاره به رأی دادگاه درباره مدیر مسئول روزنامه ایران گفت: این دومین بار است که قاضی علی‌رغم اتفاق آرای هیأت منصفه در عدم مجرمیت متهم وی را نه تنها محکوم کرده بلکه جرائم سنگینی مانند شلاق و حبس تعیین کرده است.
مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس افزود: مرتبه قبل نیز برای اولین بار مشابه همین مسأله برای مدیرعامل سابق ایرنا رخ داد.
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با اشاره به جایگاه هیأت منصفه در قانون اساسی از سویی و استقلال قاضی از سوی دیگر، برخورد قاضی با نظر هیأت منصفه را ناقض فلسفه وجودی این هیات دانست و از مجلس و شورای نگهبان خواست برای رفع این تناقض چاره‌اندیشی کنند.
فضائلی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد وارد تحلیل سیاسی احکام صادره شود، گفت: با توجه به شباهتهای موجود در پرونده آقایان بهداد و اشتهاردی در نوع اتهام، اتفاق آرای هیأت منصفه در عدم مجرمیت هر دو، محکوم شدن هر دو و نوع محکومیت سؤالاتی در ذهن افکار عمومی ایجاد می‌شود که قاضی محترم باید به آنها توجه کند.
فضائلی در پایان گفت: البته ما وظیفه داریم به رأی دادگاه احترام بگذاریم و می‌گذاریم ولی جایگاه هیأت منصفه نیز باید معلوم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد