عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

ترور و شهادت کند کننده یا شتاب دهنده ؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اگر نقطه هدف در ترورهای روز دوشنبه گذشته تهران که منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری و مجروحیت دکتر فریدون عباسی گردید را مقابله با فعالیت های هسته ای کشور بدانیم، این سوال مطرح می شود که تأثیر آن بر حرکت علمی کشور به ویژه در حوزه علوم نوین چه خواهد بود؟ آیا این ترورها دشمنان را در متوقف ساختن یا کند کردن حرکت ملت ایران در مسیر پیشرفت علمی، فناوری و به ویژه در موضوع هسته ای به هدف می رساند؟ برای پاسخ دادن به این سوال مهم از دو منظر می توان موضوع را مورد بررسی قرار داد.
1- این ترورها حرکتی منفعلانه و از سر استیصال است که از سوی دشمنان ملت ایران انجام می گیرد. دشمنان طی چند سال گذشته راه های گوناگون را طی کرده و با اتخاذ سیاست های مختلف و اجرای نقشه های متعدد سعی کردند فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را متوقف سازند، لکن نه تنها مجموعه اقدامات آنان به نتیجه نرسید، بلکه این فعالیت به حرکت مسئولان و دانشمندان ایران سرعتی مضاعف بخشیده و اکنون ایران در حوزه هسته ای دارای موقعیت عالی است. صدور چندین قطعنامه تحریم، تهدید بر اقدام نظامی و انجام چندین دور مذاکره، مجموعه اقداماتی بوده که غربی ها با هدف متوقف ساختن چرخه سوخت در ایران انجام داده اند، ولی در هیچ یک از این موارد به نتیجه دلخواه نرسیده اند. ناکامی آمریکا و متحدینش در موضوع هسته ای ایران، آنان را منفعلانه وارد عرصه ترور کرده تا شاید بتوانند در اراده پولادین ملت ایران و به ویژه دانشمندان هسته ای کشور خللی ایجاد کنند. بازتاب این ترورها در افکار عمومی ایرانیان و به ویژه واکنش جامعه علمی کشور به این حادثه نشان داد که دشمنان تا چه اندازه از واقعیات ایران اسلامی و مردم آن به دور هستند.

 
 

 

ترور دانشمندان ایرانی، خلق و خوی استکباری غربی ها را بیش از پیش برای ملت ایران و به ویژه برای جوانانی که انقلاب را درک نکرده اند آشکار ساخت. این اقدامات تروریستی، در واقع استفاده از خشونت علیه دانایی و جلوگیری از پیشرفت علم در ایران است. فلذا ماهیت این حرکات به گونه ای است که نه تنها ملت ایران و دانشمندان آن را مرعوب نمی سازد، بلکه انگیزه های آنان را تقویت کرده و به حرکت آنان شتاب می بخشد.
2- ملت ایران و نظام اسلامی، بزرگ ترین قربانی تروریسم طی سه دهه گذشته بوده است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از شیوه های ناجوانمردانه دشمنان برای شکست این انقلاب و نظام سیاسی برخاسته از آن، ترور مسئولان و علاقه مندان به انقلاب و نظام بوده است. بیش از 16400 شهید ترور نتیجه اقدامات تروریستی دشمنان طی 32 سال گذشته بوده است. دشمنان به کدام یک از اهداف خود طی 32 سال گذشته با انجام این ترورها رسیده اند که این بار بخواهند برای بار دوم با ترور به نتیجه برسند. دشمنان چه قدر غافل و بی خبرند و هنوز نفهمیده اند که این ملت به نظریه «پیروزی خون بر شمشیر» باور دارد و شهادت در راه حق را فیض بزرگ می داند. بنابراین بدیهی و روشن است که اقدامات تروریستی دشمنان نه تنها این حرکت را کند نمی کند، بلکه با تقویت انگیزه ها و اراده ها شتاب بیشتری به آن می بخشد و به طور قطع در آینده نه چندان دور آثار شتاب این حرکت آشکار خواهد شد.

 

  یدالله جوانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد