عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

عروه الوثقی

حضرت امام خمینی (ره): آنها که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند.

اخبار ویژه برخی از روزنامه های21آبان 1390

 

جمهوری اسلامی

* رئیس سابق کمیته فتوای الازهر مصر اعلام کرد: هر کشور عربی یا اسلامی که با آمریکا و اسرائیل علیه ایران همکاری کند، گناهکار و جنایتکار در حق اسلام است. به گزارش روزنامه مصری الجمهوریه "شیخ عبدالحمید الاطرش" با استدلال به آیه شریفه "انما المؤمنون اخوه" افزود: ایران یک کشور اسلامی است و باید مورد حمایت مسلمانان قرار گیرد درحالی که آمریکا به خدا و رسول خدا ایمان ندارد. این مقام الازهر در ادامه کشورهای ساکت در مقابل فتنه‌های آمریکا را نیز شریک جنایتکاران دانست و افزود: باقی کشورها نیز باید هر کس که کمک آمریکا و اسرائیل و دیگران می‌کند تا کشوری اسلامی را از بین ببرند باید از بین برد و این، واجب عینی براین کشورهاست و هر کس اقدامی نکند و فقط به سکوت بسنده کند در گناه و جنایت آن کشور شریک است.

* یک نشریه خبری از فساد شدید در پشت صحنه سینما خبر داده است. به گزارش آتی نیوز به نقل از پانا، یکی از نشریات، خبری تحت عنوان "گزارش تکان دهنده‌ای از پشت صحنه سینما!" منتشر کرده است. براساس این خبر، دختر 20 ساله‌ای به منظور نوشتن زندگی نامه یکی از بازیگران معروف سینما به محل دفتر کار او رفته که مورد تعرض قرار می‌گیرد و در نهایت به دلیل ناامیدی از احقاق حق خود دست به خودکشی می‌زند. همچنین در ادامه این خبر آمده است: "سه قربانی دیگر، توسط این هنرپیشه معروف، مورد تعرض قرار گرفته‌اند". متأسفانه در کشور ما سینما در روی صحنه، فرهنگ را تخریب می‌کند و در پشت صحنه، به فساد دامن می‌زند.

* یک شرکت آمریکایی از تولید نوشیدنی ویسکی بدون الکل موسوم به ویسکی اسلامی خبر داد. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی میل"، یک شرکت تولید کننده نوشیدنی در آمریکا نخستین ویسکی حلال و بدون الکل را عرضه کرد. "ویسکی اسلامی" علاوه بر کسب تایید کمیته اقتصاد اروپا و اداره دارو و غذای آمریکا توانسته است نظر موافق شورای غذا و تغذیه اسلامی در آمریکا را نیز به خود جلب کند. در این باره دکتر مصطفی عماره استاد علم حدیث دانشگاه الازهر در قاهره به شبکه تلویزیونی عربی "ام بی‌سی" گفته است: دلیل منع شرب ویسکی خاصیت مست کنندگی آن است. اگر نوشیدنی، مستی‌آور باشد نوشیدن آن حرام اما اگر مست کننده نباشد حلال است. وی افزود: اگر این نوشیدنی مانند برخی از نوشیدنی‌ها برگرفته از جو خالی از الکل باشد (ماءالشعیر) و به مستی منجر نشود نوشیدن آن هیچ مشکل شرعی ایجاد نمی‌کند.

کیهان

نهضت آزادی که عوض نشده شما چی آقای خوئینی ها؟!(خبر ویژه)

دبیرمجمع روحانیون می گوید دولت موقت دنبال برگرداندن ساواکی ها به سر کار و حتی ابقای رئیس ساواک بود.

موسوی خوئینی ها ضمن دلایل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، به ماهیت دولت موقت (سران نهضت آزادی) پرداخت و با اشاره به تقابلی که این طیف با ملت انقلابی ایران ایجاد کردند، نوشت: دولت موقت با نسل انقلابی میانه خوبی نداشت و یک ناهماهنگی میان این دو وجود داشت یعنی نسل انقلابی دائما از رفتار دولت موقت نگران می شدند. شما ببینید یک مردمی که نزدیک 30 سال از دست سازمان امنیت (ساواک) هرچه دیدند بلا بوده است و مصیبت- آن مقداری که من دیدم، بسیاری از این جوانها یا دیده بودند، یا شنیده بودند، یا از بستگان نزدیکشان آن مصیبت ها و آن بلاها را دیده بودند- خب یک همچنین سازمان امنیتی، شما بگویید که تشکیلات اطلاعات و امنیت کشور را بدهیم دست آنها بلافاصله. فرض می کنیم بعد از پیروزی انقلاب ناگهان یک آب توبه ای از آسمان آمد و ریخت بر سر تمام این ساواکی ها و همه شدند فرشتگان آسمانی، اما مردم نمی توانند بپذیرند این سازمان امنیتی که تا دیروز جوانها را می گرفت و می برد و آن بلاها را سرشان می آورد، از امروز هم که انقلاب پیروز شده باز همین بشود سازمان امنیت و اطلاعات این کشور، این قابل قبول نیست، شما به هر قسمی هم که بخواهید به خورد مردم دهید که این سازمان امنیت دیگر آن سازمان امنیت نیست، نمی شود.

خوئینی ها در ادامه این مطلب که در وبلاگ وی منتشر شده، می نویسد: نسل انقلابی آن روز این کار را نمی پسندید و نمی توانست قبول کند. حتی بدتر از این، کسی که زمانی رئیس کل سازمان امنیت و اطلاعات شاه بوده می خواستند او را رئیس کل سازمان امنیت و اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب کنند؛ خب این خیلی کار نپخته و ناشیانه ای است، من نمی گویم آنها سوءنیت داشتند، هرگز، ولی این اتفاقات هم بیشتر آن نسل انقلابی آن روز را نگران می کرد که چه اتفاقی قرار است بیفتد. مردم می خواستند با همین نهادهای نیم بندی که بالاخره بدون یک سازماندهی دور هم جمع شده بودند- مثلا کمیته انقلاب- امنیت را برقرار کنند، چاره ای نداشتند جز اینکه کمیته انقلاب تشکیل بدهند، به شهربانی نمی توانستند اعتماد کنند... من هم به نوبه خودم اطمینان نمی کردم که این رئیس شهربانی دیروز که از آن رژیم حفاظت و حمایت می کرد حالا امروز بخواهد از انقلاب حفاظت و حمایت کند، من هم نمی توانستم باور کنم، اگر شما هم آن روز بودید حتما باور نمی کردید؛ خب این نوع تصمیمات و رفتارهای دولت شکاف عمیقی بین مردم و دولت ایجاد کرده بود.

مدیر مسئول روزنامه توقیف شده سلام توضیح نمی دهد که با این اوصاف، چگونه طیفی از مدعیان خط امام (داعیه داران بعدی اصلاح طلبی) توانستند در یک جبهه واحد با گروهک نهضت آزادی قرار بگیرند و در پروژه های مشترک علیه نظام و انقلاب همکاری کنند. کار به جایی رسید که رئیس گروهک تحریم کننده انتخابات سال 76، در سال 88 از خاتمی (عضو مرکزیت مجمع روحانیون) به عنوان لولای هماهنگ کننده و پیونددهنده همه مخالفان نظام یاد کرد و سران نهضت آزادی دوشادوش برخی اعضای «مجمع» در فتنه آن سال ایستادند.

طبیعتا یا «رابطین خوب» لانه جاسوسی، توبه کرده بودند- که نکرده بودندو مثل گذشته سناریوی آمریکا را به اجرا می گذاشتند- و یا اینکه مدعیان اصلاح طلبی، همراه خیانت های گروهک ها شده بودند.

پژوهش آقای سوتی درباره اخبار ویژه کیهان ! (خبر ویژه)

اخبار ویژه کیهان که در صفحه دوم این روزنامه منتشر می شود، تبدیل به متر و معیار قضاوت بسیاری از رسانه ها و فعالان جنبش سبز شده است».

این خبر را پایگاه اینترنتی «صبح امروز» (وابسته به مجتبی واحدی) منتشر کرده و نوشت: این افراد و رسانه ها معتقدند هرچه میزان نقل قول های کیهان از یک رسانه بیشتر باشد و به قول معروف آن رسانه سوتی داده باشد، نشان دهنده آن است که آن رسانه در انتشار اخبار یا تحلیل های خود اشتباه کرده است. این روش و استناد به ستون اخبار ویژه کیهان تاکنون معیار قضاوت درباره بسیاری از رسانه ها از سوی حامیان جنبش سبز شده است. مثلا بسیاری از فعالان سبز بر این عقیده اند که سایت خودنویس، خوراک لازم را برای کیهان تامین می کند. در بحبوحه اعتراضات پس از انتخابات نیز، رسانه ای (جرس) پایه گذاری شد که خود را رسانه جنبش راه سبز معرفی می کند.

«صبح امروز» همچنین نوشت: سایت یاد شده که همواره از سردمداران متهم کردن دیگر سایت ها به خوراک دادن برای روزنامه کیهان بوده است، خود کارنامه ای بهتر در این زمینه ندارد. نگاهی کوتاه به اخبار منتشر شده در 14 شماره روزنامه کیهان که در ماه جاری-آبان- منتشر شده است، نشان می دهد که در این مدت سایت مورد اشاره، 6بار به طور مستقیم خوراک خبری این ستون را- که گفته می شود توسط شخص حسین شریعتمداری تهیه می شود- تهیه کرده است. در همین حال 3 خبر دیگر نیز مربوط به واکنش هایی است که نسبت به اخبار یا تحلیل های درج شده در این سایت، در دیگر رسانه ها منتشر شده است. 3خبر دیگر روزنامه کیهان نیز مربوط به واکنش هایی درباره یادداشت یکی از نویسندگان این سایت است که البته در سایت روز آن لاین منتشر شده بود. این نگاه کوتاه، احتمالا می تواند به خوبی نشانگر کارکرد برخی رسانه های جنبش سبز باشد.

این سایت وابسته به واحدی البته با نوعی زرنگی، از محک زدن نامبرده با همین معیار (تعداد تکرار نام سایت ها یا اشخاص در ستون اخبار ویژه کیهان) طفره رفته است چه اینکه، با مختصر جستجو می شد فهمید که نامبرده جزو مشترکان ثابت این ستون و از رکوردداران خدمات دهی در این زمینه است.

علت تلاش واحدی برای متهم کردن جرس و خودنویس به همکاری با کیهان این است که این دو سایت اخیرا از قول خانواده کروبی خبر داده بودند نامبرده از اول آبان «سخنگو» و «مشاور» کروبی محسوب نمی شود و نباید از چنین عناوینی سوءاستفاده کند. و این در حالی است که واحدی اصالتا از خود چیزی ندارد و به همین دلیل، در این اواخر به سیم آخر زده و در جهت جلب توجه، اعلام کرد از حمایت های مالی آمریکا استقبال می کند. این اظهارات در کیهان منتشر شد و ظاهرا مورد سرزنش شدید دیگر عناصر فراری شده به نحوی که واحدی اکنون در پاسخ می گوید کدام شما سوتی نداده و سوژه کیهان نشده اید، که از من طلبکار شده اید.

واحدی یکی از طراحان راهپیمایی سکوت در پیاده روهای بالای شهر بود که تبدیل به ضرب المثل هجو اپوزیسیون و نشانه نبوغ بالای! آنها قلمداد شد.

یکی بیاد منو بگیره وگرنه...! (خبر ویژه)

یک روزنامه نگار صهیونیست، تهدیدهای اسرائیل علیه ایران را به تمسخر گرفته و آن را خارج از حد و توان این رژیم خواند.

اوری آونری، عضو پیشین کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در تحلیلی با عنوان «منو بگیر!» نوشت: همه این صحنه مدرسه را به یاد دارند. پسرکوچکی با بزرگتر از خودش دعوا می کرد. رو به سر رفیقش داد می زد «منو بگیر، قبل از آن که کاری دستش بدهم»! از قرار معلوم دولت اسرائیل هم در چنین راهی افتاده است. هاآرتص صفحه اول خود را به تصویرهای هفت وزیر مهم (گروه هفت نفره امنیتی) با حروف درشت مزین کرده و می نویسد که سه نفر با حمله موافق و چهار نفر دیگر مخالف اند. یک ضرب المثل آلمانی می گوید «انقلابی که پیشاپیش خبرش را بدهند، سر نخواهد گرفت.» در مورد جنگ هم، چنین است. داگان رئیس پیشین موساد چنین ایده ای را ابلهانه ترین ایده نامیده است. هفته گذشته انبوهی از خبرها حاکی از آزمایش موشکی اسرائیل و انجام رزمایش ارتش ما در جزیره ساردین ایتالیا و... به رسانه ها درز کرد. همه شواهد ناظر بر این است که تمام این جاروجنجال ها دوز و کلک است. این یک شگرد کهنه اسرائیلی است.

وی ادامه می دهد: بسیار خوب، بگذارید برای لحظه ای جدی باشیم. اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد. از سال 1956 و ماجرای سوئز، اسرائیل هرگز عملیات نظامی بارزی بدون کسب نظر موافق قبلی آمریکا انجام نداده است. آمریکا، تنها پشتیبان قابل اتکای اسرائیل در جهان است. (شاید افزون بر جزیره فیجی، میکرونزیا، جزائر مارشال و پالائو!). گسستن این ارتباط به معنی بریدن رشته زندگی ماست. برای چنین کاری لازم است که کمی بیشتر از خل باشی. باید دیوانه محض شده باشی. از این گذشته اسرائیل بدون پشتیبانی نامحدود آمریکا نمی تواند جنگ بکند.

اوری آونری می افزاید: بیایید نگاهی به یک نقشه بیاندازیم. پیش از شروع هر جنگی، این کار توصیه شده است. نخستین چیزی که توی چشم می زند، تنگه باریک هرمز است. یک سوم نفت حمل شده از طریق دریاها از این تنگه می گذرد، کل صادرات نفت عربستان، کشورهای خلیج فارس، عراق و ایران از این راه باریک دریایی گذشته و در تیررس قرار دارد. واژه «باریک»، کمترین چیزی است که می شود گفت. پهنای این آبراه 35 کیلومتر است. هنگامی که اولین هواپیمای اسرائیل وارد فضای ایران شود، این تنگه بسته خواهد شد. نیروی دریایی ایران دارای قایق های موشک انداز بسیاری است، ولی نیازی به آنها نخواهد بود. موشک های مستقر در زمین کافی است.

نویسنده صهیونیست یادآور شد: هم اکنون جهان در آستانه دوزخ تلوتلو می خورد. سقوط، یونان کوچک و همراه با آن، بخش عمده ای از اقتصاد جهان را تهدید می کند. حذف یک پنجم نفت مصرفی ملت های صنعتی فاجعه ای به بار خواهد آورد که حتی تصورش را هم نمی توان کرد. گشایش تنگه با زور به عملیات نظامی عمده ای نیاز خواهد داشت که همه بدبیاری های آمریکا در عراق و افغانستان را تحت الشعاع قرار خواهد داد. آیا آمریکا توانایی چنین کاری را دارد؟ یا ناتو؟ ایران کشور بزرگی است، تاسیسات هسته ای در پهنه کشور پراکنده اند و عمدتا در زیر زمین قرار دارند. حتی با بمب های نفوذی ویژه که آمریکاییان در اختیار بگذارند، فقط ممکن است تلاش های ایران را به تاخیر اندازد- یعنی در وضعیتی که قرار دارند، نگاه داشت- آن هم برای چند ماه. برای چنین نتیجه ناچیزی، بهای بسیار گزافی باید پرداخت. علاوه بر این، کاملا مسلم است که با آغاز جنگ، اسرائیل موشک باران خواهد شد. نه فقط از ایران، بلکه همچنین از سوی حزب الله و شاید حماس. ما دفاع مناسبی برای شهرهایمان نداریم. میزان کشته و نابودی ما کمرشکن خواهد بود.

عضو سابق «کنست» با بیان اینکه «حرف زدن درباره جنگ، برای اسرائیل مصرف سیاسی داخلی دارد»، نوشت: هفته گذشته جنبش اعتراضات اجتماعی در تل آویو دوباره جان گرفت. پس از وقفه دوماهه، توده ها در میدان رابین در تل آویو گرد هم آمدند. این تظاهرات کاملا چشمگیر بود. چرا که در همان روز راکت های بسیاری روی شهرهای نزدیک غزه پرتاب شد. تاکنون، در شرایط مشابهی، همواره تظاهرات را لغو می کردند. مشکلات امنیتی همه چیز را به فراموشی می سپرد. ولی این بار، نه، دست کم یکصد هزار نفر و اغلب آنها هم جوان بودند. معلوم بود اعتراض ها تحلیل نرفته است. بنابراین باید درباره تهدید خارجی صحبت کرد.

خاطرنشان می شود ایهود باراک با اشاره به انتشار انبوهی از این تحلیل ها و تحلیل های مشابه در محافل سیاسی و مطبوعاتی رژیم صهیونیستی گفته است: هنگامی که می شنویم یک روزنامه نگار ارشد به ملت می گوید اگر جنگی با ایران درگیر شود احتمال دارد یک صد هزارنفر کشته شوند و یا یک روزنامه مهم و پرتیراژ ادعا می کند احتمال دارد اسرائیل نابود شود و یا یک عضو مهم «کنست» می گوید در صورت جنگ با ایران، آنقدر افراد کشته خواهند شد که محملی برای دفن آنها وجود نخواهد داشت باید بپرسید این ها درباره چه سخن می گویند و چرا بذر وحشت را می کارند. کسی که می اندیشد من و نخست وزیر اسرائیل نشسته ایم و برنامه حمله به ایران را مطرح کرده ایم، هذیان می گوید.

دعای مدعیان اصلاحات برای نجات نظام سرمایه داری! (خبر ویژه)

یک همکار نشریات زنجیره ای می گوید بحران اقتصادی کشورهای غرب به خاطر عمل نکردن به نسخه سرمایه داری است و ایران از این ماجرا باید درس بگیرد!

سعید لیلاز در سایت دیپلماسی ایرانی نوشت: بحرانی که اخیراً در حوزه یورو ایجاد شده است، بحرانی برای نظام سرمایه داری نیست. اتفاقاً نظام سرمایه داری آن چنان که واضعین برجسته و اولیه آن همچون آدام اسمیت، میلتون فریدمن و فرد فریدریش فون هایک می گویند نظامی است که اگر حرفهای آنها به درستی و کاملاً رعایت شود و امکان عملی شدن آن وجود داشته باشد، هرگز اجازه نمی دهد که چنین بحرانی به وجود آید. به عبارت دیگر بحران پدید آمده ناشی از عمل نکردن به توصیه های نظریه پردازان نظام سرمایه داری است. بنابراین این مهم است که توجه کنیم که بحران پدید آمده، بحرانی برای نظام سرمایه داری نیست. بلکه این وضعیت بحرانی برای دولت ها و دخالت آنها در اقتصاد است.

وی می افزاید: این بحران درس بزرگی برای ایران دارد. درسی که این بحران برای ایران دارد این است که دولت ها نباید به خود اجازه دهند که میزان کسری و بدهی آنها از میزان درآمد و قدرت بازپرداخت آنها از حد معینی بالاتر رود. در واقع ماهیت بحرانی که یونان و از طریق یونان، ایتالیا و اسپانیا، پرتغال و ایرلند و در نهایت کل حوزه یورو را در برگرفته، بحران مداخله بیش از حد دولت در امور اقتصادی و بحران افزایش شدید هزینه های دولت تحت فشارهای اجتماعی است.

وی همچنین نوشت: بنابراین ما باید ماهیت این بحران را درست بشناسیم. چون وقتی به تبلیغات رسمی و جاری در کشورمان توجه کنیم می بینیم که براساس اطلاعات غلط تحلیل های نادرست در مورد این بحران مطرح می شود. اساس این بحران به ماهیت و کارکرد نظام سرمایه داری ربطی ندارد.

آقای لیلاز توضیح نمی دهد اولاً این چه مدل ناکارآمدی است که در هیچ جا نه در اروپای بحران زده و نه در آمریکا- قابل اجرا نبوده و نتایج فعلی را به بار آورده است. ثانیاً بحران فعلی منحصر در کشورهایی مانند یونان در ایتالیا و اسپانیا و پرتغال و ایرلند نیست بلکه به آمریکا و انگلیس و فرانسه نیز کشیده شده است. ثالثاً اگر کسری بودجه ملاک بحران از نگاه اینان محسوب می شود چرا که قبله سرمایه داری (آمریکا) را مثال نمی زند که دولت آن، بدهکارترین دولت دنیا و دارای بزرگ ترین کسری بودجه است تا جایی که امسال میزان بدهکاری دولت آمریکا به 14 هزار و پانصد میلیارد دلار رسیده است. چگونه می شود قبله سرمایه داری به این میزان از ورشکستگی و «بی محلی و بی پشتوانه اقتصادی» برسد و بعد بتوان ادعا کرد این بحران ربطی به ماهیت نظام سرمایه داری ندارد؟ رابعاً چرا افرادی از این دست حاضر نیستند اذعان کنند که قبله سیاسی مورد تبلیغ آنها از اساس فرو ریخته و آنان را دچار تشویش ذهن کرده است؟ و چرا برخی قلم زنان غیرآمریکایی این قدر بی محابا و آمریکایی تر از آمریکایی ها برای نظام رو به موت سرمایه داری، خودکشی می کنند

خراسان ؟

خبرآنلاین نوشت

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی روز دوشنبه نشستی را با حضورمحمد رضا مدحی، عامل نفوذی ایران در اپوزیسیون خارج نشین کشور به همراه پخش مستند مهار نشده در دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار می کند.

آفتاب مدعی شد

مجری برنامه خبری «صرفا جهت اطلاع»، بی‌آنکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد، در گزارشی با عنوان «معنای جدید سکوت برای وحدت»، گفت: برخی مسئولین بعد از اینکه هر چی دلشان خواست به هم دیگر گفتند، سر ملت منت گذاشتند و گفتند که اگر برای حفظ وحدت نبود، خیلی حرفها را می‌زدند. خب لابد این معنای جدید وحدت است دیگر! هر چه دل‌شان می‌خواهند می گویند، بعد هم اضافه می کنند که در سکوت هستند.

الف خبرداد

یک ایمیل داخلی که اشتباها به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که چگونه رسانه‌های اصلی بریتانیا همانند بی بی سی، اسکای نیوز و فایننشال تایمز براساس سیاست‌های یک گروه لابی اسراییلی عمل می‌کنند.

آفتاب نوشت

کواکبیان نماینده سمنان درسفر رئیس مجلس به این استان خطاب به وی گفت: جوانان ما "شام" می‌خواهند. "ش" به معنای شغل،"ا" به معنای ازدواج و "م" به معنای مسکن که این با خنده حضار مواجه شد.

تابناک نوشت

کوچک زاده عضو موسس جبهه پایداری درخصوص علاقه احمدی‌نژاد به مشایی گفت: این علاقه همچون مادری است که پسرش دلداده دختری شده که هیچ سنخیتی با هم ندارند و مادر مستاصل شده که دختر چه جادو و جنبلی کرده. در حالی که جادویی در کار نیست و محبت و اطاعت باعث دلدادگی است.

بی بی سی

اولی هاینونن تا ماه اوت سال ۲۰۱۰ میلادی معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان ها بود در حال حاضر به عنوان پژوهشگر ارشد در مرکز مطالعات علمی و امور بین المللی دانشگاه هاروارد فعالیت می کند.وی در این باره که شما تا اوت سال ۲۰۱۰ در آژانس مسئولیت داشتید. آیا در گزارش جدید، اطلاعات یا مستنداتی هست که برای شما تازگی داشته باشد؟گفت :وقتی گزارش جدید را بررسی کنید، می بینید که بخش اعظم اطلاعات مندرج در آن سالهاست که در اختیار آژانس بوده است. جنبه جدید آن این است که اکنون مدیر کل این اطلاعات را با جزئیات برای اولین بار در اختیار کشورهای عضو قرار داده است.

رادیو فرانسه

کارشناسان آمریکایی معتقدند که دولت آمریکا در نظر دارد که صادرات نفت خام ایران و همچنین بانک مرکزی این کشور را هدف تحریم قرار دهد. اما، دولت آمریکا در عین حال خوب می داند که به دلیل بحران مالی در اروپا و تاثیر چنین تصمیم هایی بر بازار جهانی نفت، به سختی می تواند این تحریم ها را در صحن بین المللی به اجرا بگذارد.

رادیو آلمان

آمریکا به کشورهایی که ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کنند، هشدار می‌دهد و آن را "آخرین گزینه" می‌خواند. این کشور همزمان کشورهای همسایه ایران را با فروش کاراترین ابزارهای جنگی مسلح می‌سازد.

وطن امروز

فرید زکریا کارشناس مسائل استراتژیک آمریکا و مجری شبکه CNN که چندی پیش درنهاد ریاست جمهوری با احمدی نژاد مصاحبه طولانی کرد، در مقاله اخیر خود نوشت: ایران آخرین تمدن بزرگی است که به نظم جهانی تن در نداده است. ما نیاز به یک «استراتژی ترکیبی» علیه ایران داریم؛ استراتژی‌ متشکل از فشار و تلاش برای خارج کردن ایران از مقاومت.

ایران

حسین رحمانی‌نیا دبیرکل سابق و رد‌صلاحیت شده اتاق تعاون ایران پس از این‌که حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر شروع به کار هیأت مدیره جدید اتاق را دریافت کرد، باز هم از تحویل ساختمان بخش تعاون به هیأت مدیره قانونی خودداری کرده و گفته که حکم دیوان عدالت اداری را قبول ندارم و کسی را هم راه نمی‌دهم!

مردم سالاری

بانوانی که با آغاز بارش برف و فصل اسکی به برخی از پیست های اسکی حاشیه تهران مراجعه کرده اند ، با ممنوعیت ورود از سوی ماموران انتظامات مستقر در این مکان ها روبرو شده اند. ماموران انتظامات مدعی شد: پلیس اماکن با ارسال دستور العملی به پیستهای اسکی اعلام نموده که ورود خانم ها بدون سرپرست قانونی یا شوهر به پیست های اسکی ممنوع است.

ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد